Nee klopt maar omdat mensen hier aangeven dat Jager dan gelogen zou hebben en/of overdreven qua intimidering. Dat denk ik dan niet al heb ik haar uitspraak niet helemaal helder...quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het ernstige was toch sowieso dat het intimiderend voor Ellen was? Dit is dan toch niet bepaald een nuancering?
Misschien was het juist de bedoeling Ali B en/of de verdediging hiermee te overvallen?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit past in het patroon om aangevers en getuigen te 'beïnvloeden'. Het OM zei eerder dat de telefoontap dat beeld ondersteunt. Is dit niet gewoon een nieuwe zaak?
En het lijkt me ook niet zuiver wat Ruperti doet. Jager snap ik evenmin. Swier zei al dat hij het raar vond dat ze niet meteen naar de deken was gegaan.
[..]
Snap ik. Ik bedoel meer: dat artikel moet een sussende werking hebben, maar dat heeft het helemaal niet. Het is zo'n rare sprong: ja, maar het was niet bedreigend voor Jager zelf. Ja, maar wel voor Ellen, duh.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:06 schreef Dazalbest1 het volgende:
[..]
Nee klopt maar omdat mensen hier aangeven dat Jager dan gelogen zou hebben en/of overdreven qua intimidering. Dat denk ik dan niet al heb ik haar uitspraak niet helemaal helder...
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe moet je het inschakelen van Ruperti niet als intimidatie zien?
Ali wist in dat stadium dat Ten Damme een verklaring afgegeven heeft. Dan is het moment van praten voorbij.
Dit en dit. Lijkt me dat hier absoluut een onderzoek naar moet komen, al dan niet los van deze zaak.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En alsof hij niet geweten zou hebben waar de zaak over ging...
Dat kan. Maar als ze het zo ernstig vond, dan had ze het toch beter kunnen melden, moeten melden misschien zelfs?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Misschien was het juist de bedoeling Ali B en/of de verdediging hiermee te overvallen?
Zal vast niet zo gezegd zijn, maar verpakt in de vorm van collegiaal advies.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er klopt hier gewoon iets niet. Die gezamenlijke verklaring is heel vreemd.
Als Ruperti gezegd heeft dat Ellen ten Damme beter haar verklaring in kan trekken want anders worden er dingen geopenbaard waar ze niet blij van wordt, dat is dat gewoon een dreigement. Imo.
Ja, ik weet niet wat de regels daarvoor zijn, maar ik kan mij voorstellen dat ze niet wilde dat de verdediging zich hierop kon voorbereiden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kan. Maar als ze het zo ernstig vond, dan had ze het toch beter kunnen melden, moeten melden misschien zelfs?
Ik krijg hier echt buikpijn van. Moet je je voorstellen hoe het voor een vermeend verkrachtingsslachtoffer is als zelfs haar advocaat onder druk wordt gezet om haar te beïnvloeden. Dat deze dames ondanks alle 'adviezen' om geen verklaring af te leggen dat toch hebben gaan, is verschrikkelijk moedig.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:08 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zal vast niet zo gezegd zijn, maar verpakt in de vorm van collegiaal advies.
Zeker! Ik zou zelf als de dood zijn als er opeens een lijntje vanuit die Taghi mijn richting in wordt gemaakt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg hier echt buikpijn van. Moet je je voorstellen hoe het voor een vermeend verkrachtingsslachtoffer is als zelfs haar advocaat onder druk wordt gezet om haar te beïnvloeden. Dat deze dames ondanks alle 'adviezen' om geen verklaring af te leggen dat toch hebben gaan, is verschrikkelijk moedig.
Het valt me wel op dat Jager nu zegt dat de formulering in haar pleitnota klopt. Ze verwijst daar zo specifiek naar, dat ze het filmpje van later op de dag misschien wel bewust uit wil sluiten. Iets soortgelijks deed Swier toen hij specifiek ontkende dat Ali B. opdracht zou hebben gegeven om Ellen te intimideren (en niet dat ze contact hadden gehad met een andere toon of strekking).quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:13 schreef Forbry het volgende:
Ik vraag me af of iemand al op de man af aan die Ruperti heeft gevraagd of het klopt dat de woorden die volgens Jager zijn gebruikt, ook volgens hemzelf zijn gebruikt.
het bleek 'n confraterneel gesprek te zijn volgens Ruperti.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:13 schreef Forbry het volgende:
Ik vraag me af of iemand al op de man af aan die Ruperti heeft gevraagd of het klopt dat de woorden die volgens Jager zijn gebruikt, ook volgens hemzelf zijn gebruikt.
Vind ik ook vreemd ja, en dan zo gezamenlijk....quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik. Ik bedoel meer: dat artikel moet een sussende werking hebben, maar dat heeft het helemaal niet. Het is zo'n rare sprong: ja, maar het was niet bedreigend voor Jager zelf. Ja, maar wel voor Ellen, duh.
Eens, raar verhaal.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:45 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.
Deze man heeft duidelijk een agenda. Maar waarom?quote:
Ze neemt niets terug.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:13 schreef Forbry het volgende:
Want als die tekst klopt, weet ik niet hoe je dat anders zou kunnen opvatten dan als intimidatie (richting Ellen).
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier wordt een heel smerig spel gespeeld denk ik.
Door Ali en z'n lakeien idd.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:43 schreef Hiddendoe het volgende:
Hier wordt een heel smerig spel gespeeld denk ik.
Jeetje, maffiapraktijken in NL.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 20:45 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
In hetzelfde filmpje in je link zegt Jager dat ze het gesprek over Ellen ervaarde als "onder druk zetten, een bijna bedreiging, anders zouden er nare dingen gezegd worden tijdens de zitting", terwijl ze vandaag in een gezamenlijke verklaring met Ruperti zegt dat het gesprek toch niet dwingend of intimiderend was. Ze komt dan zelf niet echt betrouwbaar over.
Het siert jou wat mij betreft absoluut niet dat je maar weinig ingaat op wat ertegenin wordt gebracht. Je houdt alleen maar vast aan je afwijkende mening.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik voel me niet te groot of te klein om een afwijkende mening te hebben. Ik ben voor waarheidsvinding. Dat siert me.²
Niet de eerste keer hoor, dat zoiets gebeurt in Nederland.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 21:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jeetje, maffiapraktijken in NL.
Lijkt wel een aflevering van Law & Order
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |