abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2024 @ 08:25:35 #201
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_213914542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 08:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zeker, dat denk ik ook. En bij het publiek.

Overigens geloof ik niet dat Thijs afzag van een hoger beroep omdat hij inziet dat hij fout zat. Ik denk dat hij in is gaan zien dat hij er waarschijnlijk meer bij te verliezen dan te winnen heeft.
Eens met eerste opmerking en tweede lijkt me erg aannemelijk ja.
pi_213914605
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 08:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik heb hier de afgelopen dagen meegelezen en je hebt vele keren op een duidelijke manier zaken toegelicht en verduidelijkt (net als @:Lienekien). Dat desondanks niet iedereen het begrijpt of wil begrijpen, ligt niet aan jou…
Het is het laatste..een kwestie van niet willen begrijpen
pi_213914613
quote:
15s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 06:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vond zijn afscheidsrede of het ook moge heten niet zo sterk. Het was rauw en puur. Maar niet (jurdisch) inhoudelijk genoeg en erg hak op de tak. Hij leek te willen inspelen op de emoties van de rechter. Hij zou moeten weten dat dat niet werkt.

Derhalve, Ali B. lijkt vooral een liefhebber van het vrouwelijk schoon en heeft gebruik gemaakt van zijn mogelijkheden als bekend en vermogen man. Maar ik zie in hem geen verkrachter. Althans, niet totdat er bewijzen worden geleverd.

:{²
Die bewijzen zijn vol op geleverd, alleen denk jij dat bewijs iets fysieks moet zijn. Welk bewijs zou jij willen zien dan? Moet een verkrachting altijd gefilmd worden of hoe werkt dat in jouw beleving?
pi_213914820
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 07:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik geef je antwoord op de vraag of er bewijs is. Ja, er is bewijs dat in het algemeen in een juridische context als bewijs wordt gezien. Als dat niet het geval was, was het niet tot een zaak gekomen maar geseponeerd. De rechter oordeelt of dit bewijs in deze zaak overtuigend is. Wat vind jij daar lastig aan te begrijpen?
Ok dus het is dermate een zwak verhaal dat het maar net tot een rechtszaak is gekomen want concreet vertellen welke bewijzen zijn geleverd om tot een veroordeling te komen zijn er niet.

De vraag is wat jij lastig vindt aan de vraag of er bewijs is geleverd. Ik krijg alleen maar wazige verhalen te horen in dit topic. Niks concreet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213914829
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok dus het is dermate een zwak verhaal dat het maar net tot een rechtszaak is gekomen want concreet vertellen welke bewijzen zijn geleverd om tot een veroordeling te komen zijn er niet.
De uitspraak moet nog komen, of ben je zelf in je vrije tijd rechter dat je nu al weet dat er geen vreoordeling komt?
pi_213914831
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 07:56 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
De aangiftes zijn o.a. het bewijs.

De rechter gaat dat wegen.
Dat is hélemaal een lachertje.
Het zou wat zijn als iemand gelijk de gevangenis in gebonjourd wordt op basis van een aangifte. Dan zou Wilders wel 100.000 jaar de gevangenis in moeten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213914840
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 07:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dan adviseer ik je om wat minder stellig en wat nieuwsgieriger te zijn. En om beter te lezen. Ik heb je op alles antwoord gegeven.
Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de vraag of er bewijs is geleverd, daar krijg ik geen enkel zinnig antwoord op.
pi_213914843
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 08:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Verdiep je er zelf dan eens in. De zaak is drie dagen lang inhoudelijk behandeld en jij komt hier even vragen welk bewijs er is, verwacht dan op je wenken bediend te worden en omdat niemand jou een kant-en-klare samenvatting voorschotelt concludeer je maar dat er geen bewijs is.

Ja, daaaaaag.
_O- er ligt gewoon niks. Wat een weerzin om met feiten te komen zeg, in zo een topic note bene.
pi_213914847
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 08:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah je eist fysiek bewijs.
Is er zonder lijk ook geen moord?
Gaan we alleen uit van het woord van X vs het woord van Y?
Het staat allemaal nogal zwak vind je niet?
pi_213914860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 08:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Als er bij jou is ingebroken en er zijn geen vingerafdrukken te vinden, ga je dan aangifte doen?
Want, laten we eerlijk zijn: waarschijnlijk heb je gewoon je eigen huis leeggetrokken. Je hebt geen enkel bewijs.

Mijn voorstel is: stuur een mail naar het OM en vraag waarom ze dit showproces voeren. Misschien krijg je een antwoord dat je bevalt. Maar ik denk het niet. Ik denk dat geen enkele reactie je zal bevallen.
Ja dan doe ik aangifte?
"Waarschijnlijk heb je" daar doe jij weer assumpties, zoiets zou echt niet mee moeten wegen in een rechtszaak, dat is volstrekt krankjorum.
Ok leuk voorstel, ga ik natuurlijk niet doen.
Allicht dat er in het vonnis wat te lezen valt wat wél met feiten te doen heeft, maar zover in dit topic komt er 0.0 boven water. En jullie voelen je allemaal aangevallen dat ik dat benoem.

Hebben jullie een hekel aan rechtsstatelijkheid?
pi_213914861
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is hélemaal een lachertje.
Het zou wat zijn als iemand gelijk de gevangenis in gebonjourd wordt op basis van een aangifte. Dan zou Wilders wel 100.000 jaar de gevangenis in moeten.
Een reeks aangiften, patronen daarin, met steunbewijs, daar moet de rechter het mee doen.

Je hebt echt geen enkel benul van hoe zedenzaken werken, en ik maar ietsje meer, dus een discussie hierover heeft geen zin.
pi_213914877
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Een reeks aangiften, patronen daarin, met steunbewijs, daar moet de rechter het mee doen.

Je hebt geen echt geen enkel benul van hoe zedenzaken werken, en ik maar ietsje meer, dus een discussie hierover heeft geen zin.
Dat is niet mijn vraag, ik vraag om bewijs dat een beetje zwaar kan wegen.
Er is natuurlijk een reden dat er vaak géén aangifte komt of het tot een rechtszaak komt en dat het veelal leidt tot vrijspraak vanwege gebrek aan bewijs, dat begrip hebben jij en ik wel, hoop ik.
pi_213914923
Het doet er niet toe wat jíj zwaar vindt wegen, @ludovico . Het gaat erom wat in een juridische context geldt als bewijs. Daar wil ik je graag nog meer uitleg over geven dan ik al heb gedaan, als je het lief vraagt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213915022
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de vraag of er bewijs is geleverd, daar krijg ik geen enkel zinnig antwoord op.
Dan had je het proces moeten volgen
pi_213915102
Zou het afwijken van de termijn van 2 naar 4 weken mbt tot de beslissing van de rechter niet te maken kunnen hebben dat men onderzoek wil doen naar de vermeende intimidatie/beïnvloeding van de verdachten? Ik doel hier op de telefoontje van Ruperti naar advocaat Jager en de advocaat van Jill?

Ik vind het echt heel raar dat een advocaat die helemaal niks met de zaak te maken dat doen? Vond dat echt heel raar. En wie zou de ‘bekende Nederlander’ kunnen zijn?

Als dat allebei in opdracht van Ali zou zijn gegaan dan kan ik mij voorstellen dat dat strafverhogend zou kunnen werken.

Het valt me op de ‘zaak’ Ruperti/Jager helemaal niet zo in het nieuws is, ik had verwacht dat er veel meer ruring over zou zijn.
pi_213915144

Ik denk dat de dames gaan winnen.

Oh wacht, ze hebben al gewonnen door deze rechtszaak aan te gaan!
  zaterdag 15 juni 2024 @ 09:40:51 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213915249
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O- er ligt gewoon niks. Wat een weerzin om met feiten te komen zeg, in zo een topic note bene.
Wat een arrogantie dat jij verwacht dat je wel even op je wenken bediend gaat worden.

Claudia_x doet nog moeite, daar mag je al verdomd blij mee zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 09:43:51 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213915288
Sommige users zitten weer lekker te zeeleeuwen. Misschien moeten ze zichzelf eens afvragen waarom ze zo zenuwachtig worden van vrouwen die hun recht proberen te halen.

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213915351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:28 schreef proud_mami het volgende:
Zou het afwijken van de termijn van 2 naar 4 weken mbt tot de beslissing van de rechter niet te maken kunnen hebben dat men onderzoek wil doen naar de vermeende intimidatie/beïnvloeding van de verdachten? Ik doel hier op de telefoontje van Ruperti naar advocaat Jager en de advocaat van Jill?
In het begin van de zaak werd al gezegd (door Belleman denk ik) dat er waarschijnlijk langer dan twee weken nodig zou zijn. Ik denk dus dat het verloop op in ieder geval de tweede en derde procesdag geen invloed hierop heeft gehad. Ik vermoed dat van meet af aan duidelijk was dat twee weken krap zouden worden. Redenen daarvoor die ik kan bedenken zijn de hoeveelheid bewijsstukken en de grote hoeveelheid aandacht van de pers. Ik weet alleen niet meer zeker of deze uitspraak voor of na het opvoeren van de getuige was. Mogelijk zorgt ook dat voor vertraging.

quote:
Als dat allebei in opdracht van Ali zou zijn gegaan dan kan ik mij voorstellen dat dat strafverhogend zou kunnen werken.
Volgens Swier ontkent Ali in ieder geval dat hij die opdracht heeft gegeven. Ik kan me voorstellen dat dit contact er wel is geweest, maar dat zaken als 'opdracht geven' en 'intimideren' aan interpretatie onderhevig zijn.

quote:
Het valt me op de ‘zaak’ Ruperti/Jager helemaal niet zo in het nieuws is, ik had verwacht dat er veel meer ruring over zou zijn.
Mee eens. Bij Renze ging het er ook maar even over.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213915418
Als ik deze discussie lees snap ik wel waarom vrouwen meestal geen aangifte doen in dit soort kwesties. Treurig.

Op social media worden de vrouwen voor "hoer" uitgemaakt. Je zult het maar over jezelf moeten lezen
pi_213915454
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:58 schreef Michie_ het volgende:
Als ik deze discussie lees snap ik wel waarom vrouwen meestal geen aangifte doen in dit soort kwesties. Treurig.

Op social media worden de vrouwen voor "hoer" uitgemaakt. Je zult het maar over jezelf moeten lezen
Ja, maar de kans lijkt mij groot dat de meeste van de riool-reacties uit de welbekende hoek komen. Daar kan je dit wel van verwachten. Eigenlijk gewoon stoppen met sociale media, dan heb je ook nergens last van.
pi_213915458
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:48 schreef StateOfMind het volgende:

weekend rechters 8)7
dat is het al vanaf het begin.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 15 juni 2024 @ 10:04:09 #223
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213915465
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:58 schreef Michie_ het volgende:

Social media is een ziekte. Er is ook niks social aan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zaterdag 15 juni 2024 @ 10:05:34 #224
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213915479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 10:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Social media is een ziekte. Er is ook niks social aan.
Geef sociale media niet de schuld. Geef cyber bullying de schuld.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213915487
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In het begin van de zaak werd al gezegd (door Belleman denk ik) dat er waarschijnlijk langer dan twee weken nodig zou zijn. Ik denk dus dat het verloop op in ieder geval de tweede en derde procesdag geen invloed hierop heeft gehad. Ik vermoed dat van meet af aan duidelijk was dat twee weken krap zouden worden. Redenen daarvoor die ik kan bedenken zijn de hoeveelheid bewijsstukken en de grote hoeveelheid aandacht van de pers. Ik weet alleen niet meer zeker of deze uitspraak voor of na het opvoeren van de getuige was. Mogelijk zorgt ook dat voor vertraging.
[..]
Oké, dat had ik gemist, dank voor de toelichting.
Volgens Swier ontkent Ali in ieder geval dat hij die opdracht heeft gegeven. Ik kan me voorstellen dat dit contact er wel is geweest, maar dat zaken als 'opdracht geven' en 'intimideren' aan interpretatie onderhevig zijn.
Uiteraard ontkent Ali.
[..]
Mee eens. Bij Renze ging het er ook maar even over.
Ook gezien, idd maar heel kort. Vandaag ook geen nieuw nieuws daarover wat ik echt opvallend vind? Wat kunnen in hemelsblauw de beweegredenen van Ruperti zijn geweest om contact op te nemen met Jager? En hij stelt dat hij het ‘niet zo, iig niet in die bewoordingen heeft gezegd. En hij wil ook niet zeggen wat hij dan wel heeft gezegd. En wie is de ‘BN-er’ die contact met Dieks heeft gezocht? Wel heel toevallig 2 verschillende mensen dat überhaupt hebben gedaan en blijkbaar uit eigen beweging? Ali ontkent (iig in één geval) dat hij daar opdracht toe heeft gegeven. Vragen, vragen, vragen …
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')