abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 06:48:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_213899113
Koning Willem-Alexander was niet op de hoogte van een zedendelict op het strafblad van Frenna, toen hij de rapper deze week ontmoette in de Verenigde Staten. Dat zei hij in gesprek met journalisten na zijn vierdaagse werkbezoek aan het land. ,,Cancelcultuur, daar doen wij niet aan.”

Frenna werd in 2016 in Suriname gearresteerd vanwege seks met een minderjarig meisje van 15 en het verspreiden van beelden daarvan, een jaar eerder, toen hij zelf 24 was. Hij werd schuldig bevonden in de Surinaamse rechtbank en zat destijds 77 dagen vast. Dat was geen belemmering om in de VS met het koningspaar Nederlandse hiphop te promoten. De koningin deed in een studio in Atlanta de Haagse rapper de groeten van de kinderen.

,,Ik wist het van tevoren niet”, reageert koning Willem-Alexander in New York. ,,Maar dat gezegd hebbende, iedereen in Nederland die veroordeeld is en zijn straf heeft uitgezeten, verdient een tweede kans. Zo werkt ons rechtssysteem.” Hij voegde toe: ,,Het gedrag dat hij vertoond heeft, is niet acceptabel. Dat moeten we ook niet accepteren. Maar hij heeft berouw getoond, hij heeft zijn straf uitgezeten en hij verdient een tweede kans.”

Frenna hoorde bij ‘het proces’ van het werkbezoek in Atlanta, zei de koning. Willem-Alexander bezocht de opnamestudio in de hoop Nederlandse artiesten te helpen om toegang te krijgen tot de Amerikaanse hiphopmarkt, waar miljoenen worden verdiend. ,,En cancelcultuur daar doen wij niet aan”, zei de koning.

,,Ik hoop echt dat hij heeft geleerd”, voegde koningin Máxima toe. ,,En ik hoop echt dat hij dat ook aan andere mensen kan doorgeven. Dit kan echt niet. Dit is een heel belangrijk onderwerp.”

Nieuw kabinet
Willem-Alexander heeft elf jaar samengewerkt met vertrekkend premier Rutte en zal nu met nieuwe mensen aan de slag moeten, gaf hij aan. ,,Maar er blijft ook heel veel continuïteit. En continuïteit, dat zijn wij ook.”

In de Amerikaanse staat Georgia gaf onder meer de dochter van Martin Luther King aan dat ze waardeert dat de koning excuses heeft uitgesproken voor de Nederlandse rol in de slavenhandel. Willem-Alexander vroeg ook in de VS meermaals aandacht voor het belang van de bestrijding van discriminatie en racisme. Maar binnenkort treedt een kabinet aan dat is gevormd door een man die is veroordeeld voor groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie.

,,Wij kunnen pas echt met ons verleden in het reine komen wat betreft kolonialisme en slavernij als we hedendaags racisme uit de maatschappij verwijderen”, herhaalde de koning in het gesprek. ,,Daar moeten we met z’n allen aan blijven werken. En ik weet zeker dat de komende kabinetten daar ook hard aan gaan werken.”

Voor ambtenaren die moeite hebben met de nieuwe door de PVV gedomineerde regering wilde hij geen steun uitspreken. Op vragen over hun zorgen zei hij: ,,Het feit dat de ambtenaar in Nederland loyaal is aan wie dan ook de politieke baas is, dat is een fantastisch systeem, dat steun ik zeer. Maar het staat iedereen vrij om, als die met zijn of haar geweten niet overeen kan komen, om een andere baan te zoeken.”

Enkele uren eerder bezochten de koning en koningin een Caribische wijk in Brooklyn, East Flatbush. Ze spraken met bewoners over onder meer betaalbare huisvesting. ,,Het zou geweldig zijn als u ook met de Nederlands-Caribische eilanden zou samenwerken”, zei Willem-Alexander tegen een vertegenwoordiger van een organisatie die de Caribische cultuur promoot.

In een barbershop verderop vertelde de eigenaar hoe belangrijk de zaak is voor de gemeenschap. Net voordat de koning vertrok, wees hij nog op het T-shirt van de kapper: op zijn borst prijkte het logo van Scotch & Soda, een kledingmerk uit Amsterdam. Dat is net vandaag failliet gegaan, liet Willem-Alexander de kapper in Brooklyn nog even weten.

https://www.ad.nl/royalty(...)r-gestraft~a7a4ef41/

Een rapper van tevoren niet screenen. :{ De voorlichters zijn een beetje dom geweest, of wir haben es nicht gewüsst ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213899118
Dezelfde man die vindt dat wij Rutte dankbaar moeten zijn dus hij weet wel meer niet
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 07:01:17 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_213899141
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 06:51 schreef Cupfighter het volgende:
Dezelfde man die vindt dat wij Rutte dankbaar moeten zijn dus hij weet wel meer niet
Was ook mijn eerste gedachte.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 juni 2024 @ 07:55:01 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213899353
quote:
,,En cancelcultuur daar doen wij niet aan”, zei de koning.
Oei, mensen die deze uitspraak helemaal fantastisch vinden ("weg met woke! Tegen cancelcultuur!") zijn vaak ook de mensen die zo hard mogelijk roepen hoe kut het koningshuis allemaal is enzo, nu wordt het lastig :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 07:59:13 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213899408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 06:51 schreef Cupfighter het volgende:
Volgend jaar rond deze tijd denken we met weemoed terug aan de heer Rutte.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:04:28 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213899465
Seks tussen 24-jarigen en 15-jarigen gebeurt in Suriname en verschillende andere landen. Laten we niet doen alsof deze man Dutroux himself is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213899576
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 07:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Mijn grootmoeder kon nostalgisch doen over het luchtalarm omdat het haar deed denken aan haar jeugd, toen er iedere week een bombardement leek te komen.
-nee-
pi_213899641
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:04 schreef -XOR- het volgende:
Seks tussen 24-jarigen en 15-jarigen gebeurt in Suriname en verschillende andere landen. Laten we niet doen alsof deze man Dutroux himself is.
Het is wat jammer dat hij daarvan filmpjes ging verspreiden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:25:18 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213899663
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:23 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ah ja, ik lees het nu. Dat moet natuurlijk niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:38:13 #10
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213899884
'Werkbezoek'... Willy en Max gaan gewoon het hele jaar door op vakantie :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 08:39:45 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_213899897
quote:

[..]
Ik niet. Ik ben aan het genieten. Dan te bedenken dat het nog leuker wordt.

Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 08:41:10 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213899903
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:16 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mijn grootmoeder kon nostalgisch doen over het luchtalarm omdat het haar deed denken aan haar jeugd, toen er iedere week een bombardement leek te komen.
Dit, de televisie was vroeger ook veel leuker. Er is nu niks meer. Toen hadden ze 2 zenders in zwart -wit, en was het 3/4e per dag testbeeld. :D

Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 08:43:15 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_213899919
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:38 schreef Stoorzendert het volgende:
'Werkbezoek'... Willy en Max gaan gewoon het hele jaar door op vakantie :')
Lekker naar Mozambique, het armste land ter wereld. Naar Saoudi Arabië, handjes schudden met het koningshuis dat handjes hakt. Tijdens de corona naar Griekenland.

pi_213900064
nou nou wat en grote mond heeft meneer
pi_213900101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:04 schreef -XOR- het volgende:
Is in dat land de maatstaf / niet meer dan normaal. Vier de verschillen zeggen we dan *O*
Maar goed hier heb ik wel een mening over.
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:18:14 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213900167
quote:
,,Maar dat gezegd hebbende, iedereen in Nederland die veroordeeld is en zijn straf heeft uitgezeten, verdient een tweede kans. Zo werkt ons rechtssysteem.”
Er zit wel een verschil tussen iemand een tweede kans geven en als koning met een veroordeelde pedo op de foto gaan.

Blunder van de rvd.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:19:02 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213900179
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 07:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oei, mensen die deze uitspraak helemaal fantastisch vinden ("weg met woke! Tegen cancelcultuur!") zijn vaak ook de mensen die zo hard mogelijk roepen hoe kut het koningshuis allemaal is enzo, nu wordt het lastig :o
Dit speelt vooral heel erg in jouw hoofd denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213900259
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 07:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Plasterk, Markuszower kom maar weer terug.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:32:18 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213900291
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:43 schreef tong80 het volgende:

[..]
Lekker naar Mozambique, het armste land ter wereld. Naar Saoudi Arabië, handjes schudden met het koningshuis dat handjes hakt. Tijdens de corona naar Griekenland.

Thug Life B:)B
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 09:35:02 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213900307
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Er zit wel een verschil tussen iemand een tweede kans geven en als koning met een veroordeelde pedo op de foto gaan.

Blunder van de rvd.
Niet alleen de RVD, ik vraag me ook af hoe iemand met zo'n delict op zijn strafblad de VS nog binnenkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213900320
De citaten van de koning in de OP vind ik redelijk. Ook zijn rol om Nederland in dit geval in de VS te stimuleren en promoten vind ik waardevol. En dat doet hij dus niet alleen voor grote bedrijven of elitaire projecten, maar ook voor rappers en kleine gemeenschappen als de Nederlands-Caribische eilanden. Zonder koning kan dit niet. Misschien is het wat oubollig, maar het aanzien dat met de term koning nog steeds gecreëerd wordt is goed bruikbaar voor ons land.

En dan wordt die beste man voornamelijk maar afgezeken in topics als deze. Jammer vind ik dat. Bekijk het leven toch wat positiever, mensen!
gr gr
pi_213900413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 06:48 schreef tong80 het volgende:
Koning Willem-Alexander: ,,Cancelcultuur, daar doen wij niet aan.”
Waarbij Willem-Alexander eigenlijk bedoelt dat hij zelf niet te cancelen is.
  Trouwste user 2022 vrijdag 14 juni 2024 @ 09:42:41 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_213900438
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet alleen de RVD, ik vraag me ook af hoe iemand met zo'n delict op zijn strafblad de VS nog binnenkomt.
En dan ongegeneerd schaamteloos is. Daarom kijk ik graag naar Massa is kassa. Fascinerend dit soort mensen.

pi_213900587
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 08:23 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik wilde net zeggen.
Als dat stukje er niet was geweest had ik ook mijn schouders opgehaald want we hebben de “moral highground” hier niet, maar dat verspreiden vertekent het hele beeld natuurlijk wel zo.
pi_213902110
quote:

[..]
Dat is denk ik wel zo, wat er nu gaat komen is een ramp voor het land
pi_213902469
Oeh, tegen cancelcultuur. Stiekem FvD-sympathieën.
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')