Paar potjes kopen en pruimenjam maken om mee te nemen naar huisquote:Op donderdag 13 juni 2024 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:blues Coimbra inderdaad
Wij kregen ook nog de tip om in de buurt van het wetenschapsmuseum in het cafetaria van de universiteit te gaan eten. Toegankelijk voor iedereen, heerlijk terras en voor 8,50 is het AYCE![]()
Wat inhield dat je kunt kiezen uit vier soorten vlees en vis (de dame die opschepte snapte mijn Portugese ‘stop’ niet dus ik kreeg drie moten zalm), aardappels, rijst, gebakken groenten en rauwkost.
Daarna terug voor een dessert bordje (ook weer keuze uit diverse soorten taartjes en puddingen en ook hier was ‘stop’ een onbekend woord). En daarbij ook nog wijn, water of sap.
Voor in totaal 8,50 dus. We rolden naar buiten.
Nu dus een taps diner met de dingen die we inmiddels in de koelkast hebben verzameld. En pruimen. Ik heb net toch al maar een stelletje ingekookt.
Tof Coimbra staat op ons reisplan, wel ingekort wegens een geplande fietstocht in die buurt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Denk dat ik dat ook maar moet gaan doen. Er stond al een grote kom pruimen klaar bij aankomst, net komt de gastvrouw het zwembad schoonmaken (netjes gevraagd wanneer het uitkwam) met wéér een grote zak pruimen
Vriendin eet ze niet, ik merk dat ik na een stuk of drie wat begin te pruttelen… dat wordt nog wat![]()
Morgen trouwens naar Porto. Vluchten voor het matige weer wat hier voorspeld is: 20 graden en bewolkt![]()
Daar doen we hier niet aan
![]()
Cuimbra is trouwens een aanrader voor een dag, als je in de buurt bent. Prachtig stadje, mooie vergezichten, geweldig klooster- en universiteitscomplex met als hoogtepunt la bibliotequa
Ja nou ja er is in 51 jaar ruimte genoeg voor kleine momentjes zou je denken.quote:
Morgen nog even een gesprek met de radiotherapeut, maar men wil het nu een week aankijken of een week lang bestralen voldoende is geweest om zijn slikfunctie minimaal te herstellen.quote:
Ach fietsie. Wat verdrietig toch.quote:Op donderdag 13 juni 2024 22:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Morgen nog even een gesprek met de radiotherapeut, maar men wil het nu een week aankijken of een week lang bestralen voldoende is geweest om zijn slikfunctie minimaal te herstellen.
Echter hij hangt inmiddels op het randje van vloeistof tekort; het idee is dat ie komende week een of twee keer een infuus kan halen als het slikken nog niet wil vlotten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |