Well oorlogssentiment is er volgens jou?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ook vergeten wordt is dat het sentiment ook def. personeel niet hetzelfde is als dat van politici. Ergo, ik moet nog maar eens zien of er écht soldaten zijn die hun plunje baal vullen om oostwaarts te gaan.
Dit heel oorlogssentiment is gebaseerd op drijfzand. Er kan helemaal geen oorlog door ons gevoerd worden.
Je brengt het nu net alsof de dienstplicht iets leuks is, terwijl het helaas in bepaalde momenten in tijd cruciaal is om als land of maatschappij te overleven.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:20 schreef Cherni het volgende:
Zeer slecht plan. Bovendien hebben we de middelen daar niet meer voor. De gedachte dat je de jeugd daar kunt opvoeden is natuurlijk ook onzin. Och en die eerste 4 weken was even wennen. Na die vier weken een groot feest van zuipen, niets doen en verveling en ondertussen je studie onderbreken of een gewilde baan ging langs je neus voorbij omdat je eerst je diensticht moest vervullen.
Wat je schrijft is waar, en zeker niet onverstandig.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je brengt het nu net alsof de dienstplicht iets leuks is, terwijl het helaas in bepaalde momenten in tijd cruciaal is om als land of maatschappij te overleven.
Zweden en Duitsland zijn wat dat betreft slim bezig. Vrijwillige dienstplicht zodat je het defensieapparaat langzaam kunt opstarten.
Geld is in het westen geen probleem. In het geval van oorlog of potentiële oorlog zin er zat potjes die kunnen worden aangewend die anders naar zaken als stikstof, boerenuitkopen of andere subsidies gaan. Daarnaast kunnen we wel wat lijden mbt staatsschuld etc.
Ik denk dat het goed is als het westen in de grondwet dit soort zaken vast gaat leggen, zodat het in momenten van vrede niet steeds wordt afgebroken. Laat jaarlijks maar tienduizenden jongeren vrijwillig meedraaien. Hun rijbewijs halen en leren werken.
Natuurlijk kan dat wel. Dat hebben we ook gezien in tal van operaties de afgelopen 30 jaar waar Nederland in coalitie bij betrokken was.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ook vergeten wordt is dat het sentiment ook def. personeel niet hetzelfde is als dat van politici. Ergo, ik moet nog maar eens zien of er écht soldaten zijn die hun plunje baal vullen om oostwaarts te gaan.
Dit heel oorlogssentiment is gebaseerd op drijfzand. Er kan helemaal geen oorlog door ons gevoerd worden.
En als je wacht tot volgend jaar moet je 11 jaar wachten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je schrijft is waar, en zeker niet onverstandig.
Maar men wil nu in allerijl iets "opbouwen" om Poetin de loef af te steken, dat is natuurlijk quatsch. Als we vandaag zouden beginnen, hebben we wellicht over 10 jaar iets moois.
We hebben geen hardware om oorlog te voeren, dus daar stopt het eigenlijk al. Jongens (niet zelden uit lagere sociale milieus) zullen thuisgehouden worden door de ouders, als ze dat zelf al niet gaan doen. Het wordt een groot drama.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Dat hebben we ook gezien in tal van operaties de afgelopen 30 jaar waar Nederland in coalitie bij betrokken was.
Daarnaast is desertie nog steeds strafbaar de onlangs liet een peiling al zien dat de bereidheid tot vechten voor het vaderland toch vrij groot was.
En heel simpel; je kiest niet voor defensie om dat het leuk werken is, je weet altijd dat je uitgezonden kan worden.
Rusland gaat zich alleen terugtrekken uit Oekraïne als Kiev Moskou een garantie geeft om niet De Krim en de Donbass binnen te vallen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heeft Oekraïne ook nog een stem of hoe zit dat?
Verder kan Rusland zich ook gewoon terugtrekken uit Oekraïne.
Eens, maar ik had ook 8 jaar kunnen nemen. Als we in 2022 waren begonnen, en toen hebben wij ook geen structurele dingen aangepakt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
En als je wacht tot volgend jaar moet je 11 jaar wachten.
Dus nu beginnen is later iets hebben.
Je weet hoe snel we kunnen produceren als de poep de ventilator raakt? Kijk maar naar ww2. Daarnaast zijn er in NL Nu op dit moment 9000!!! Openstaande vacatures bij defensie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben geen hardware om oorlog te voeren, dus daar stopt het eigenlijk al. Jongens (niet zelden uit lager niveau) zullen thuisgehouden worden door de ouders, als ze dat zelf al niet gaan doen. Het wordt een groot drama.
Dus er is geen enkel argument om NIET te beginnen. Liever te laat dan nooit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, maar ik had ook 8 jaar kunnen nemen. Als we in 2022 waren begonnen, en toen hebben wij ook geen structurele dingen aangepakt.
Afghanistan was geen enkel reeel gevaar, dat waren voornamelijk patrouilles uitvoeren. Naar het oostfront gaan om tegen de Russen te vechten betekent dat de kans niet groot zal zijn dat je ooit nog naar Nederland komt. Eigenlijk realiseert iedereen zich dat wel.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:33 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je weet hoe snel we kunnen produceren als de poep de ventilator raakt? Kijk maar naar ww2. Daarnaast zijn er in NL Nu op dit moment 9000!!! Openstaande vacatures bij defensie.
Dat laatste van je is gewoon onderbuikgevoel en gebaseerd op lucht. Tijdens Afghanistan werden ze ook niet tegen gehouden.
Het gaat over 40.000 man in een land dat eerder met nog niet de helft van de bevolking 18 miljoen mensen onder de wapenen had. "Allerijl" is overdreven dramatisch taalgebruik.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat je schrijft is waar, en zeker niet onverstandig.
Maar men wil nu in allerijl iets "opbouwen" om Poetin de loef af te steken, dat is natuurlijk quatsch. Als we vandaag zouden beginnen, hebben we wellicht over 10 jaar iets moois.
Dat valt me van je tegen. Alleen woorden en geen daden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Neuh. Eerst defensie maar weer eens normaal werkend te zien krijgen na decennia aan bezuinigingen.
Verder kost zoiets klauwen met geld en dat storten we in ons land liever in het oneindig diepe zwarte gat dat de zorg heet.
Onze Nederlandse industrie is groot heel groot en onze logistieke vaardigheden en capaciteiten extreem veel groter.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Afghanistan was geen enkel reeel gevaar, dat waren voornamelijk patrouilles uitvoeren. Naar het oostfront gaan om tegen de Russen te vechten betekent dat de kans niet groot zal zijn dat je ooit nog naar Nederland komt. Eigenlijk realiseert iedereen zich dat wel.
Je hebt gelijk dat in WO2 snel geproduceerd kon worden, veel sneller dan nu. Er is letterlijk nog geen enkel hardware stuk meer geproduceerd sinds de inval in 02-2022, of eigenlijk 07-2014. Wat jij doet is wensdenken.
Welke fabrikanten en dienstverleners hebben wij die de complete supplychain hebben voor het fabriceren van zware hardware?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Onze Nederlandse industrie is groot heel groot en onze logistieke vaardigheden en capaciteiten extreem veel groter.
Op het moment van een grootschalig conflict maak ik mij geen zorgen om wat Nederland kan leveren.
Daarnaast en gelukkig maar, hebben de Amerikanen hun MOB complexen NIET ontbonden. In heel West Europa staan goed onderhouden depots vol met materiaal. In Nederland op 3 plaatsen.. en die zijn groot. Worden 24/7 bewaakt en alles goed onderhouden, incl Amerikaanse supermarkt.
Meest bekende in NL is de US AA Brumssum:
https://maps.app.goo.gl/GrvU6Qp2gVd5hB5d6
Dus materiaal is er. Tijd om de mannetjes op te leiden.
Je hebt niets aan een dienstplicht. Zorg maar eerst eens dat ons beroepsleger alle middelen die het nodig heeft krijgt. Bovendien is het dan een keuze om voor dit vak te kiezen. Daarmee beter gemotiveerd.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:27 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Je brengt het nu net alsof de dienstplicht iets leuks is, terwijl het helaas in bepaalde momenten in tijd cruciaal is om als land of maatschappij te overleven.
Zweden en Duitsland zijn wat dat betreft slim bezig. Vrijwillige dienstplicht zodat je het defensieapparaat langzaam kunt opstarten.
Geld is in het westen geen probleem. In het geval van oorlog of potentiële oorlog zin er zat potjes die kunnen worden aangewend die anders naar zaken als stikstof, boerenuitkopen of andere subsidies gaan. Daarnaast kunnen we wel wat lijden mbt staatsschuld etc.
Ik denk dat het goed is als het westen in de grondwet dit soort zaken vast gaat leggen, zodat het in momenten van vrede niet steeds wordt afgebroken. Laat jaarlijks maar tienduizenden jongeren vrijwillig meedraaien. Hun rijbewijs halen en leren werken.
Vond het wel bijpassend. Bij de Duitse plannen. Toevallig toch? Dat beide landen juist nu hiermee komen en niet een heel of een half jaar geleden ofzo.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:18 schreef QAnonn het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat had je al eerder gepost. Is je geheugen zo slecht?
Zeker gaan we wel oostwaarts, maar niet Rusland in ofzo. Ik denk dat er diverse plannen liggen over hoe we onze oostelijk NAVO-grens beter moeten beschermen. Maak je maar klaar voor een nieuw ijzeren gordijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Dat denk ik dus ook. En onze defensie is dus al aan het inventariseren. Ga er maar vanuit dat zoiets hier ook komt. Eerst vrijwillig. En indien niet genoeg jongeren, dan steeds meer verplicht.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:33 schreef Flitsbezorger het volgende:
Als Duitsland deze eerste stap genomen heeft, dan is het nog alleen maar wachten tot wij de Duitsers na gaan hobbelen.
En wat is precies het probleem?quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. En onze defensie is dus al aan het inventariseren. Ga er maar vanuit dat zoiets hier ook komt. Eerst vrijwillig. En indien niet genoeg jongeren, dan steeds meer verplicht.
Wel toevallig ja.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Vond het wel bijpassend. Bij de Duitse plannen. Toevallig toch? Dat beide landen juist nu hiermee komen en niet een heel of een half jaar geleden ofzo.
Is dit die Amerikaanse supermarkt op de basis waar je het over had?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Onze Nederlandse industrie is groot heel groot en onze logistieke vaardigheden en capaciteiten extreem veel groter.
Op het moment van een grootschalig conflict maak ik mij geen zorgen om wat Nederland kan leveren.
Daarnaast en gelukkig maar, hebben de Amerikanen hun MOB complexen NIET ontbonden. In heel West Europa staan goed onderhouden depots vol met materiaal. In Nederland op 3 plaatsen.. en die zijn groot. Worden 24/7 bewaakt en alles goed onderhouden, incl Amerikaanse supermarkt.
Meest bekende in NL is de US AA Brumssum:
U. S. Army Garrison Schinnen
https://maps.app.goo.gl/GrvU6Qp2gVd5hB5d6
Dus materiaal is er. Tijd om de mannetjes op te leiden.
Dit dus inderdaad.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. En onze defensie is dus al aan het inventariseren. Ga er maar vanuit dat zoiets hier ook komt. Eerst vrijwillig. En indien niet genoeg jongeren, dan steeds meer verplicht.
Kan best zijn - en valt ook wat voor te zeggen- dat we in de rompstaat van Oekraiene soldaten gaan leveren om een tweede inval te voorkomen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker gaan we wel oostwaarts, maar niet Rusland in ofzo. Ik denk dat er diverse plannen liggen over hoe we onze oostelijk NAVO-grens beter moeten beschermen. Maak je maar klaar voor een nieuw ijzeren gordijn.
Jij hebt thuis toch een jonkie lopen, kun je alvast een en ander rustig gaan uitleggen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste hoop ik niet, inderdaad.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan best zijn - en valt ook wat voor te zeggen- dat we in de rompstaat van Oekraiene soldaten gaan leveren een tweede inval te voorkomen.
Maar wij gaan echt niet actief deelnemen aan gevechten.
Helaas, zou er zelf ook best een keer willen winkelen. Echt een Amerikaanse supermarkt. Foto's op Google review zijn ook wel grappig om te zien.. 0.0 Nederlands aan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:31 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Is dit die Amerikaanse supermarkt op de basis waar je het over had?
https://maps.app.goo.gl/PvCfSHhPcTsqF9WV9
Kan je daar als burgerlijke plebs ook inkopen gaan doen met een dagpas oid?
RF gaat denk ik niet rechtstreeks aanvallen, die sturen wat rebellen ofzo en gaan wat plaatselijke idioten ophitsen. Het wordt dan schemerig of dat wel of niet geldt als aanval.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste hoop ik niet, inderdaad.
Maar het ligt natuurlijk ook aan de acties van Rusland. Als zij een Navo-land (de Baltics ofzo) aanvallen, moeten we wel.
Ja. Een dochter van 12. Die niet echt avontuurlijk of sportief is aangelegd. En flauwvalt bij het zien van bloed.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij hebt thuis toch een jonkie lopen, kun je alvast een en ander rustig gaan uitleggen.
Worden ze weer met bloemen onthaalt.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Straks weer Wehrmacht in Oekraïne?
[ afbeelding ]
Sluit het niet eens uit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Worden ze weer met bloemen onthaalt.
Misschien moeten we degenen die defensie echt niet willen als alternatief geven een jaar dienstplicht in de zorg te doen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:30 schreef capricia het volgende:
Gaat nog wat worden allemaal, de toekomst van onze jongeren.
Sta niet te springen om ze semi-verplicht onder de wapenen te laten roepen. Vind dit allemaal geen fijne ontwikkelingen.
Hoi hooibaal,quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien moeten we degenen die defensie echt niet willen als alternatief geven een jaar dienstplicht in de zorg te doen.
We waren zelfs eerder dan de Duitsers. Google eens op dienjaar. Die wordt opgeschaald naar van 4000 jongeren per jaar, oorspronkelijke plan was 1000.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Beiden deze maand qua nieuws en plannen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:40 schreef Niek92 het volgende:
[..]
We waren zelfs eerder dan de Duitsers. Google eens op dienjaar. Die wordt opgeschaald naar van 4000 jongeren per jaar, oorspronkelijke plan was 1000.
https://www.defensie.nl/a(...)lexibele-krijgsmacht
Nee. De eerste paar honderd lopen al rond bij defensie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Beiden deze maand qua nieuws en plannen.
Denk je? Het leger kent nog altijd gevangenisstraf voor het weigeren van een dienstbevel. Als je niet als soldaat oostwaarts wil gaan dan had je geen handtekening moeten zetten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Dat bestond dan ook in de tijd dat we opkomstplicht nog hadden. Alleen was dat geen jaar.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien moeten we degenen die defensie echt niet willen als alternatief geven een jaar dienstplicht in de zorg te doen.
Als Nederland in oorlog is dan is het wel jouw oorlog. Moeilijker dan dat is het niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:44 schreef Tjacka het volgende:
Mij niet gezien aan het front. Niet mijn oorlog!
Nee hoor. Ik ga voor S5 of boek een vlucht naar Spanje. Dan sturen de politieke leiders maar hun eigen kinderen naar het front. Mij niet gezienquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als Nederland in oorlog is dan is het wel jouw oorlog. Moeilijker dan dat is het niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |