abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:23:43 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213892861
Wat ook vergeten wordt is dat het sentiment ook def. personeel niet hetzelfde is als dat van politici. Ergo, ik moet nog maar eens zien of er écht soldaten zijn die hun plunje baal vullen om oostwaarts te gaan.

Dit heel oorlogssentiment is gebaseerd op drijfzand. Er kan helemaal geen oorlog door ons gevoerd worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_213892885
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:23 schreef phpmystyle het volgende:
Wat ook vergeten wordt is dat het sentiment ook def. personeel niet hetzelfde is als dat van politici. Ergo, ik moet nog maar eens zien of er écht soldaten zijn die hun plunje baal vullen om oostwaarts te gaan.

Dit heel oorlogssentiment is gebaseerd op drijfzand. Er kan helemaal geen oorlog door ons gevoerd worden.
Well oorlogssentiment is er volgens jou?
pi_213892890
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:20 schreef Cherni het volgende:
Zeer slecht plan. Bovendien hebben we de middelen daar niet meer voor. De gedachte dat je de jeugd daar kunt opvoeden is natuurlijk ook onzin. Och en die eerste 4 weken was even wennen. Na die vier weken een groot feest van zuipen, niets doen en verveling en ondertussen je studie onderbreken of een gewilde baan ging langs je neus voorbij omdat je eerst je diensticht moest vervullen.
Je brengt het nu net alsof de dienstplicht iets leuks is, terwijl het helaas in bepaalde momenten in tijd cruciaal is om als land of maatschappij te overleven.

Zweden en Duitsland zijn wat dat betreft slim bezig. Vrijwillige dienstplicht zodat je het defensieapparaat langzaam kunt opstarten.

Geld is in het westen geen probleem. In het geval van oorlog of potentiële oorlog zin er zat potjes die kunnen worden aangewend die anders naar zaken als stikstof, boerenuitkopen of andere subsidies gaan. Daarnaast kunnen we wel wat lijden mbt staatsschuld etc.

Ik denk dat het goed is als het westen in de grondwet dit soort zaken vast gaat leggen, zodat het in momenten van vrede niet steeds wordt afgebroken. Laat jaarlijks maar tienduizenden jongeren vrijwillig meedraaien. Hun rijbewijs halen en leren werken.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:29:18 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213892902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:27 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je brengt het nu net alsof de dienstplicht iets leuks is, terwijl het helaas in bepaalde momenten in tijd cruciaal is om als land of maatschappij te overleven.

Zweden en Duitsland zijn wat dat betreft slim bezig. Vrijwillige dienstplicht zodat je het defensieapparaat langzaam kunt opstarten.

Geld is in het westen geen probleem. In het geval van oorlog of potentiële oorlog zin er zat potjes die kunnen worden aangewend die anders naar zaken als stikstof, boerenuitkopen of andere subsidies gaan. Daarnaast kunnen we wel wat lijden mbt staatsschuld etc.

Ik denk dat het goed is als het westen in de grondwet dit soort zaken vast gaat leggen, zodat het in momenten van vrede niet steeds wordt afgebroken. Laat jaarlijks maar tienduizenden jongeren vrijwillig meedraaien. Hun rijbewijs halen en leren werken.
Wat je schrijft is waar, en zeker niet onverstandig.
Maar men wil nu in allerijl iets "opbouwen" om Poetin de loef af te steken, dat is natuurlijk quatsch. Als we vandaag zouden beginnen, hebben we wellicht over 10 jaar iets moois.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213892905
quote:

Natuurlijk kan dat wel. Dat hebben we ook gezien in tal van operaties de afgelopen 30 jaar waar Nederland in coalitie bij betrokken was.

Daarnaast is desertie nog steeds strafbaar de onlangs liet een peiling al zien dat de bereidheid tot vechten voor het vaderland toch vrij groot was.

En heel simpel; je kiest niet voor defensie om dat het leuk werken is, je weet altijd dat je uitgezonden kan worden.
pi_213892912
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar men wil nu in allerijl iets "opbouwen" om Poetin de loef af te steken, dat is natuurlijk quatsch. Als we vandaag zouden beginnen, hebben we wellicht over 10 jaar iets moois.
En als je wacht tot volgend jaar moet je 11 jaar wachten.

Dus nu beginnen is later iets hebben.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:30:27 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213892916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat wel. Dat hebben we ook gezien in tal van operaties de afgelopen 30 jaar waar Nederland in coalitie bij betrokken was.

Daarnaast is desertie nog steeds strafbaar de onlangs liet een peiling al zien dat de bereidheid tot vechten voor het vaderland toch vrij groot was.

En heel simpel; je kiest niet voor defensie om dat het leuk werken is, je weet altijd dat je uitgezonden kan worden.
We hebben geen hardware om oorlog te voeren, dus daar stopt het eigenlijk al. Jongens (niet zelden uit lagere sociale milieus) zullen thuisgehouden worden door de ouders, als ze dat zelf al niet gaan doen. Het wordt een groot drama.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:30:37 #58
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_213892918
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heeft Oekraïne ook nog een stem of hoe zit dat?

Verder kan Rusland zich ook gewoon terugtrekken uit Oekraïne.
Rusland gaat zich alleen terugtrekken uit Oekraïne als Kiev Moskou een garantie geeft om niet De Krim en de Donbass binnen te vallen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:31:11 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213892922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
En als je wacht tot volgend jaar moet je 11 jaar wachten.

Dus nu beginnen is later iets hebben.
Eens, maar ik had ook 8 jaar kunnen nemen. Als we in 2022 waren begonnen, en toen hebben wij ook geen structurele dingen aangepakt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:33:06 #60
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_213892937
Als Duitsland deze eerste stap genomen heeft, dan is het nog alleen maar wachten tot wij de Duitsers na gaan hobbelen.
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_213892943
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We hebben geen hardware om oorlog te voeren, dus daar stopt het eigenlijk al. Jongens (niet zelden uit lager niveau) zullen thuisgehouden worden door de ouders, als ze dat zelf al niet gaan doen. Het wordt een groot drama.
Je weet hoe snel we kunnen produceren als de poep de ventilator raakt? Kijk maar naar ww2. Daarnaast zijn er in NL Nu op dit moment 9000!!! Openstaande vacatures bij defensie.

Dat laatste van je is gewoon onderbuikgevoel en gebaseerd op lucht. Tijdens Afghanistan werden ze ook niet tegen gehouden.
pi_213892945
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens, maar ik had ook 8 jaar kunnen nemen. Als we in 2022 waren begonnen, en toen hebben wij ook geen structurele dingen aangepakt.
Dus er is geen enkel argument om NIET te beginnen. Liever te laat dan nooit.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:36:23 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213892965
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:33 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Je weet hoe snel we kunnen produceren als de poep de ventilator raakt? Kijk maar naar ww2. Daarnaast zijn er in NL Nu op dit moment 9000!!! Openstaande vacatures bij defensie.

Dat laatste van je is gewoon onderbuikgevoel en gebaseerd op lucht. Tijdens Afghanistan werden ze ook niet tegen gehouden.
Afghanistan was geen enkel reeel gevaar, dat waren voornamelijk patrouilles uitvoeren. Naar het oostfront gaan om tegen de Russen te vechten betekent dat de kans niet groot zal zijn dat je ooit nog naar Nederland komt. Eigenlijk realiseert iedereen zich dat wel.

Je hebt gelijk dat in WO2 snel geproduceerd kon worden, veel sneller dan nu. Er is letterlijk nog geen enkel hardware stuk meer geproduceerd sinds de inval in 02-2022, of eigenlijk 07-2014. Wat jij doet is wensdenken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213892968
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het gaat over 40.000 man in een land dat eerder met nog niet de helft van de bevolking 18 miljoen mensen onder de wapenen had. "Allerijl" is overdreven dramatisch taalgebruik.
pi_213893013
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Neuh. Eerst defensie maar weer eens normaal werkend te zien krijgen na decennia aan bezuinigingen.
Verder kost zoiets klauwen met geld en dat storten we in ons land liever in het oneindig diepe zwarte gat dat de zorg heet.
Dat valt me van je tegen. Alleen woorden en geen daden.
pi_213893056
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Afghanistan was geen enkel reeel gevaar, dat waren voornamelijk patrouilles uitvoeren. Naar het oostfront gaan om tegen de Russen te vechten betekent dat de kans niet groot zal zijn dat je ooit nog naar Nederland komt. Eigenlijk realiseert iedereen zich dat wel.

Je hebt gelijk dat in WO2 snel geproduceerd kon worden, veel sneller dan nu. Er is letterlijk nog geen enkel hardware stuk meer geproduceerd sinds de inval in 02-2022, of eigenlijk 07-2014. Wat jij doet is wensdenken.
Onze Nederlandse industrie is groot heel groot en onze logistieke vaardigheden en capaciteiten extreem veel groter.

Op het moment van een grootschalig conflict maak ik mij geen zorgen om wat Nederland kan leveren.

Daarnaast en gelukkig maar, hebben de Amerikanen hun MOB complexen NIET ontbonden. In heel West Europa staan goed onderhouden depots vol met materiaal. In Nederland op 3 plaatsen.. en die zijn groot. Worden 24/7 bewaakt en alles goed onderhouden, incl Amerikaanse supermarkt.

Meest bekende in NL is de US AA Brumssum:

U. S. Army Garrison Schinnen

https://maps.app.goo.gl/GrvU6Qp2gVd5hB5d6

Dus materiaal is er. Tijd om de mannetjes op te leiden.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:49:10 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213893089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Onze Nederlandse industrie is groot heel groot en onze logistieke vaardigheden en capaciteiten extreem veel groter.

Op het moment van een grootschalig conflict maak ik mij geen zorgen om wat Nederland kan leveren.

Daarnaast en gelukkig maar, hebben de Amerikanen hun MOB complexen NIET ontbonden. In heel West Europa staan goed onderhouden depots vol met materiaal. In Nederland op 3 plaatsen.. en die zijn groot. Worden 24/7 bewaakt en alles goed onderhouden, incl Amerikaanse supermarkt.

Welke fabrikanten en dienstverleners hebben wij die de complete supplychain hebben voor het fabriceren van zware hardware?
Nogmaals, wat je schrijft is grotendeels onzin. Het is gebaseerd op wensdenken.

Als je snel nog iets van een soort van "impact" wil maken dan zou je kunnen denken aan het kopen van tweedehands hardware die buitendienst is gesteld. Dat is de enige snelle mogelijkheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213893108
De Wehrmacht herrijst. :)
pi_213893181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:27 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

Je hebt niets aan een dienstplicht. Zorg maar eerst eens dat ons beroepsleger alle middelen die het nodig heeft krijgt. Bovendien is het dan een keuze om voor dit vak te kiezen. Daarmee beter gemotiveerd.

Tijdens mijn dienstplicht was ik totaal niet gemotiveerd. Heb er destijds maar het beste van gemaakt. Veel zuipen en keet trappen met de kamer. Maar ondertussen ging een baan als ME(W) maintenance engineer(werktuigbouw) bij DSM destijds aan mijn neus voorbij omdat ik die dienstplicht moest vervullen. En dat in de jaren 80 met een enorme jeugdwerkloosheid. Ik was daar niet blij mee.
pi_213893217
Vrouwen zijn minder geschikt voor de posities waar je niet zomaar vrijwilligers voor vindt, zoals gevechtsposities aan het front.

Niet zo gek dus. Vrouwen die zorg willen verlenen en koken vind je genoeg. Mannen voor het front zijn schaarser.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:20:08 #71
236264 crew  capricia
pi_213893339
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:18 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[..]
Ja, dat had je al eerder gepost. Is je geheugen zo slecht?
Vond het wel bijpassend. Bij de Duitse plannen. Toevallig toch? Dat beide landen juist nu hiermee komen en niet een heel of een half jaar geleden ofzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:23:04 #72
236264 crew  capricia
pi_213893359
quote:

Zeker gaan we wel oostwaarts, maar niet Rusland in ofzo. Ik denk dat er diverse plannen liggen over hoe we onze oostelijk NAVO-grens beter moeten beschermen. Maak je maar klaar voor een nieuw ijzeren gordijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:23:48 #73
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213893369
Ik snap de angst van Baudet niet zo goed ook, ik kan hem volgen dat de kamer roekeloos is. Maar al zouden ze willen oorlog voeren, het gaat gewoon niet omdat er geen middelen zijn om mee te schieten of gooien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:25:08 #74
236264 crew  capricia
pi_213893379
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:33 schreef Flitsbezorger het volgende:
Als Duitsland deze eerste stap genomen heeft, dan is het nog alleen maar wachten tot wij de Duitsers na gaan hobbelen.
Dat denk ik dus ook. En onze defensie is dus al aan het inventariseren. Ga er maar vanuit dat zoiets hier ook komt. Eerst vrijwillig. En indien niet genoeg jongeren, dan steeds meer verplicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:26:03 #75
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_213893388
Heel verstandig, Europa/de wereld is al lang niet meer zo stabiel als vroeger.

En de jeugd is ook nog nooit slechter geworden van een beetje discipline. Moet je het wel voor iedereen invoeren en niet voor de helft.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_213893399
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat denk ik dus ook. En onze defensie is dus al aan het inventariseren. Ga er maar vanuit dat zoiets hier ook komt. Eerst vrijwillig. En indien niet genoeg jongeren, dan steeds meer verplicht.
En wat is precies het probleem?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213893403
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Vond het wel bijpassend. Bij de Duitse plannen. Toevallig toch? Dat beide landen juist nu hiermee komen en niet een heel of een half jaar geleden ofzo.
Wel toevallig ja.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:31:30 #78
pi_213893432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:46 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

U. S. Army Garrison Schinnen

Is dit die Amerikaanse supermarkt op de basis waar je het over had?

https://maps.app.goo.gl/PvCfSHhPcTsqF9WV9

Kan je daar als burgerlijke plebs ook inkopen gaan doen met een dagpas oid? :@
[..]
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:32:00 #79
pi_213893437
quote:

[..]
Dit dus inderdaad.
[..]
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:42:02 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213893523
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Zeker gaan we wel oostwaarts, maar niet Rusland in ofzo. Ik denk dat er diverse plannen liggen over hoe we onze oostelijk NAVO-grens beter moeten beschermen. Maak je maar klaar voor een nieuw ijzeren gordijn.
Kan best zijn - en valt ook wat voor te zeggen- dat we in de rompstaat van Oekraiene soldaten gaan leveren om een tweede inval te voorkomen.

Maar wij gaan echt niet actief deelnemen aan gevechten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:42:52 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213893526
quote:

[..]
Jij hebt thuis toch een jonkie lopen, kun je alvast een en ander rustig gaan uitleggen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 16:43:24 #82
236264 crew  capricia
pi_213893529
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan best zijn - en valt ook wat voor te zeggen- dat we in de rompstaat van Oekraiene soldaten gaan leveren een tweede inval te voorkomen.

Maar wij gaan echt niet actief deelnemen aan gevechten.
Dat laatste hoop ik niet, inderdaad.
Maar het ligt natuurlijk ook aan de acties van Rusland. Als zij een Navo-land (de Baltics ofzo) aanvallen, moeten we wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213893543
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:31 schreef Flitsbezorger het volgende:

[..]
Is dit die Amerikaanse supermarkt op de basis waar je het over had?

https://maps.app.goo.gl/PvCfSHhPcTsqF9WV9

Kan je daar als burgerlijke plebs ook inkopen gaan doen met een dagpas oid? :@
Helaas, zou er zelf ook best een keer willen winkelen. Echt een Amerikaanse supermarkt. Foto's op Google review zijn ook wel grappig om te zien.. 0.0 Nederlands aan.

Amerikaanse militairen uit België, West Duitsland en Nederland komen er winkelen zo te zien.
  donderdag 13 juni 2024 @ 16:46:00 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213893548
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat laatste hoop ik niet, inderdaad.
Maar het ligt natuurlijk ook aan de acties van Rusland. Als zij een Navo-land (de Baltics ofzo) aanvallen, moeten we wel.
RF gaat denk ik niet rechtstreeks aanvallen, die sturen wat rebellen ofzo en gaan wat plaatselijke idioten ophitsen. Het wordt dan schemerig of dat wel of niet geldt als aanval.

Sowieso moet ik maar eens zien wlke landen gaan leveren. Ik zie IT, FR, en SP niet leveren, UK allicht maar hebben weinig. En VS is schemergebied. Dan hangt het van DE, NL, en nog wat landjes af.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213893572
Dienstweigeren komt weer helemaal terug.
pi_213893577
Straks weer Wehrmacht in Oekraïne?

donderdag 13 juni 2024 @ 17:25:15 #87
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_213894001
We kunnen altijd extra handen gebruiken om het materieel te poetsen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 17:30:41 #88
236264 crew  capricia
pi_213894053
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij hebt thuis toch een jonkie lopen, kun je alvast een en ander rustig gaan uitleggen.
Ja. Een dochter van 12. Die niet echt avontuurlijk of sportief is aangelegd. En flauwvalt bij het zien van bloed. :')

Gaat nog wat worden allemaal, de toekomst van onze jongeren.
Sta niet te springen om ze semi-verplicht onder de wapenen te laten roepen. Vind dit allemaal geen fijne ontwikkelingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 17:31:35 #89
236264 crew  capricia
pi_213894075
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 16:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Straks weer Wehrmacht in Oekraïne?

[ afbeelding ]
Worden ze weer met bloemen onthaalt. ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213894085
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Worden ze weer met bloemen onthaalt. ;)
Sluit het niet eens uit. :D
  donderdag 13 juni 2024 @ 17:35:54 #91
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_213894125
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:30 schreef capricia het volgende:
Gaat nog wat worden allemaal, de toekomst van onze jongeren.
Sta niet te springen om ze semi-verplicht onder de wapenen te laten roepen. Vind dit allemaal geen fijne ontwikkelingen.
Misschien moeten we degenen die defensie echt niet willen als alternatief geven een jaar dienstplicht in de zorg te doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 17:38:51 #92
236264 crew  capricia
pi_213894168
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Misschien moeten we degenen die defensie echt niet willen als alternatief geven een jaar dienstplicht in de zorg te doen.
Hoi hooibaal,
Lang niet gezien.
Met een mondkapje? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213894180
quote:

[..]
We waren zelfs eerder dan de Duitsers. Google eens op dienjaar. Die wordt opgeschaald naar van 4000 jongeren per jaar, oorspronkelijke plan was 1000.

https://www.defensie.nl/a(...)lexibele-krijgsmacht
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 17:41:19 #94
236264 crew  capricia
pi_213894197
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:40 schreef Niek92 het volgende:

[..]
We waren zelfs eerder dan de Duitsers. Google eens op dienjaar. Die wordt opgeschaald naar van 4000 jongeren per jaar, oorspronkelijke plan was 1000.

https://www.defensie.nl/a(...)lexibele-krijgsmacht
Ja. Beiden deze maand qua nieuws en plannen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213894218
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Beiden deze maand qua nieuws en plannen.
Nee. De eerste paar honderd lopen al rond bij defensie.
pi_213894236
quote:

Denk je? Het leger kent nog altijd gevangenisstraf voor het weigeren van een dienstbevel. Als je niet als soldaat oostwaarts wil gaan dan had je geen handtekening moeten zetten.
pi_213894249
Mij niet gezien aan het front. Niet mijn oorlog!
Groot fan van User Wotte
pi_213894258
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Dat bestond dan ook in de tijd dat we opkomstplicht nog hadden. Alleen was dat geen jaar.
pi_213894265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:44 schreef Tjacka het volgende:
Mij niet gezien aan het front. Niet mijn oorlog!
Als Nederland in oorlog is dan is het wel jouw oorlog. Moeilijker dan dat is het niet.
pi_213894289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 17:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als Nederland in oorlog is dan is het wel jouw oorlog. Moeilijker dan dat is het niet.
Nee hoor. Ik ga voor S5 of boek een vlucht naar Spanje. Dan sturen de politieke leiders maar hun eigen kinderen naar het front. Mij niet gezien
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')