abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213892645
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien kunnen we het afkopen via DL? Dat we ze geld geven. Zodat onze jongemannen niet hoeven.
Oh, ja, want we bedelen Defensie al zou goed met financieele middelen :P
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:03:40 #27
236264 crew  capricia
pi_213892650
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geld hebben we wel. En slechte uitrusting en spullen is voor veel politici geen argument om mensen argeloos naar het front te sturen. Doen we ook met Oekraieners.
Juist.
Uitrusting voor dienstplichtigen is zo aangeschaft. En voor logistiek en vastgoed kun je onderaannemers inschakelen. Gewoon commerciële partijen. Want geld is het probleem niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:04:33 #28
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213892662
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben geen materieel, geen kazernes en geen opleidingspersoneel voor tienduizenden jongeren per jaar. Ik kan dat sneller dan Defensie :P
We zien dat dit soort nieuwsberichten vaker opduiken. Geen idee wat ze er precies mee willen.
Maar als het is om Nederland te prepareren om Oekraiene te verdedigen/Rusland aan te vallen dan kunnen we gewoon wat tweede handsjes (Marders) kopen van de Duitsers, wat afgedankte artillerie systemen van de israeliers (Erbit systems), en de duikboten zetten we gewoon wat minder hoogwaardige bewapening op. Gewoon roekeloos zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:04:38 #29
236264 crew  capricia
pi_213892663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben geen materieel, geen kazernes en geen opleidingspersoneel voor tienduizenden jongeren per jaar. Ik kan dat sneller dan Defensie :P
Dat wordt dus nu in kaart gebracht. Zodra dat duidelijk is, zullen er knopen doorgehakt worden.
- Goethe, “Faust”
pi_213892666
quote:
Voor mannen verplicht in te vullen. Voor vrouwen vrijwillig.
Vanwaar dat onderscheid nou weer.
pi_213892672
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Uitrusting voor dienstplichtigen is zo aangeschaft. En voor logistiek en vastgoed kun je onderaannemers inschakelen. Gewoon commerciële partijen. Want geld is het probleem niet.
Opvallend wel hoe iedereen hier met belastinggeld loopt te smijten, ik neem dan aan dat deze users bereid zijn meer belasting te gaan betalen? :P
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:07:44 #32
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213892692
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Je snapt het half. Geld voor een groen clowns pakje is er wel, en productie moet ook kunnen ,zelfde geldt voor Colt C7. Is niet duur.

Maar fatsoenlijke apc/infanterie vehicles (C70, Puma's) zijn niet te bestellen, tanks is uberhaubt geen productie capaciteit voor (misschien wil Israel oude Merkava tanks verkopen), en over goede (lucht)artillerie hoeven we het niet eens te hebben.

Je hebt wel een groot leger, alleen ze kunnen niks, en worden als vee afgeslacht door RF-leger, dat ook nog eens ervaring en getraind is.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:07:46 #33
236264 crew  capricia
pi_213892693
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Opvallend wel hoe iedereen hier met belastinggeld loopt te smijten, ik neem dan aan dat deze users bereid zijn meer belasting te gaan betalen? :P
Dan halveren we het eigen risico maar niet.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:08:29 #34
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213892703
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Goede vraag.
Wie de schoen past trekke hem aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213892708
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan halveren we het eigen risico maar niet.
Hmm...zit ook nog 5 miljard in het stikstoffonds...
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:08:56 #36
236264 crew  capricia
pi_213892714
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je snapt het half. Geld voor een groen clowns pakje is er wel, en productie moet ook kunnen ,zelfde geldt voor Colt C7. Is niet duur.

Maar fatsoenlijke apc/infanterie vehicles (C70, Puma's) zijn niet te bestellen, tanks is uberhaubt geen productie capaciteit voor (misschien wil Israel oude Merkava tanks verkopen), en over goede (lucht)artillerie hoeven we het niet eens te hebben.

Je hebt wel een groot leger, alleen ze kunnen niks, en worden als vee afgeslacht door RF-leger, dat ook nog eens ervaring en getraind is.
Lijkt me dat we prima kunnen overleggen hoe de Duitsers dat doen. Die zullen toch met dezelfde problemen kampen en die nemen nu wel actie. En wij?
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:09:35 #37
236264 crew  capricia
pi_213892721
Ik ben benieuwd hoe onze grootste partij, de PVV, hierin staat. Het CDA (en ik denk dus ook de spinoffs NSC en wellicht de BBB) was al heel lang voor.

Maar van de PVV heb ik geen idee.
- Goethe, “Faust”
pi_213892733
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goede vraag.
Wie de schoen past trekke hem aan.
De dienstplicht wet voorziet in het oproepen van beiden, overigens.
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:10:59 #39
236264 crew  capricia
pi_213892734
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hmm...zit ook nog 5 miljard in het stikstoffonds...
Ontwikkelingshulp wordt ook afgeschaft lees ik.
We sturen wel militairen. ;)
- Goethe, “Faust”
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:11:01 #40
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213892735
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me dat we prima kunnen overleggen hoe de Duitsers dat doen. Die zullen toch met dezelfde problemen kampen en die nemen nu wel actie. En wij?
Nee, die hebben nog serieus een boel oude, maar ook nieuwe Leo's, zijn inmiddels bezig met de KF51. Krausmaffei is bezig met zware artilleriesystemen te produceren, de puma's zijn in dienst genomen en tevens veel oude Marders, en de cheetah's (aka PRTL) hebben ze nog gewoon ipv die NL die ze voor 60 miljoen verkocht hebben aan Jordanie.

Duitsland zegt niks te hebben, maar beschikken nog wel degelijk over zware grondgebonden hardware. Wij doen alsof wij wat (te bieden) hebben, maar hebben letterlijk niks. We voldoen niet eens aande navo-verplichtingen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:12:48 #41
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213892752
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe onze grootste partij, de PVV, hierin staat. Het CDA (en ik denk dus ook de spinoffs NSC en wellicht de BBB) was al heel lang voor.

Maar van de PVV heb ik geen idee.
Vast geen groot voorstander. Maar ook bij NSC en VVD zitten denkers (nee geen Brekelmans) die weten wat wel en geen zin heeft.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 15:16:34 #42
236264 crew  capricia
pi_213892795
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, die hebben nog serieus een boel oude, maar ook nieuwe Leo's, zijn inmiddels bezig met de KF51. Krausmaffei is bezig met zware artilleriesystemen te produceren, de puma's zijn in dienst genomen, en de cheetah's (aka PRTL) hebben ze nog gewoon ipv die NL die ze voor 60 miljoen verkocht hebben aan Jordanie.

Duitsland zegt niks te hebben, maar beschikken nog wel degelijk over zware grondgebonden hardware. Wij doen alsof wij wat (te bieden) hebben, maar hebben letterlijk niks. We voldoen niet eens aande navo-verplichtingen.
Hoeft elkaar niet te bijten. Wij gaan ons eigen materieel aanschaffen, en ondertussen trainen onze jongeren mee met de Duitsers. De beroeps doen dat ook al.

Denken in oplossingen. :)

Ik schrijf dit wel heel makkelijk. Maar onze defensie is hier dus wel mee bezig. En de komende kabinetsperiode gaat er serieus een besluit genomen worden over het dienjaar. Het zal mij niet verbazen als we zoiets als Duitsland hier ook gaan doen.
- Goethe, “Faust”
pi_213892809
quote:
13s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Ook onduidelijk voor non binairen.
pi_213892810
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:00 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Onze defensie is ook bezig. We gaan een ander dienmodel krijgen.
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)lexibele-krijgsmacht

De keuze is aan het komende kabinet. Welk scenario en verplichting er voor NL komt.
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Beetje opschalen kan geen kwaad.

[ x ]

Maar dit vind ik serieus klinken:
[..]

Ja, dat had je al eerder gepost. Is je geheugen zo slecht?
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:19:32 #45
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213892815
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2024 15:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoeft elkaar niet te bijten. Wij gaan ons eigen materieel aanschaffen, en ondertussen trainen onze jongeren mee met de Duitsers. De beroeps doen dat ook al.

Denken in oplossingen. :)

Ik schrijf dit wel heel makkelijk. Maar onze defensie is hier dus wel mee bezig. En de komende kabinetsperiode gaat er serieus een besluit genomen worden over het dienjaar. Het zal mij niet verbazen als we zoiets als Duitsland hier ook gaan doen.
Waar wil jij zware hardware vandaan halen? Dat is de hele crux.
Jongens van 18 trainen met een auto-geweer heb je echt helemaal niks aan. Het gaat om luchtmacht, cavelerie, artillerie incluis lucht en raket, en gemechaniseerde apc.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:19:42 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213892818
quote:
Voor mannen verplicht in te vullen. Voor vrouwen vrijwillig.

Tyfus debiel dit verschil.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213892825
Zeer slecht plan. Bovendien hebben we de middelen daar niet meer voor. De gedachte dat je de jeugd daar kunt opvoeden is natuurlijk ook onzin. Och en die eerste 4 weken was even wennen. Na die vier weken een groot feest van zuipen, niets doen en verveling en ondertussen je studie onderbreken of een gewilde baan ging langs je neus voorbij omdat je eerst je diensticht moest vervullen.
pi_213892826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Het is niet aan ons om te onderhandelen over grondgebied dat van Oekraïne is.

Maar je bent pro-Rusland, dus je reactie verbaast me niet.

De problemen met Rusland gaan echt niet weg als je ze grondgebied geeft, je stelt ze hooguit uit.
  donderdag 13 juni 2024 @ 15:20:25 #49
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213892829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 14:44 schreef ...TomTom het volgende:

[..]
?? Dacht dat de samenleving tegenwoordig voor gelijkheid staat? |:(
Als het uitkomt ja, voor mooie topfuncties.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213892856
Mooi meetinstrument voor het succes van de integratie van de geïmporteerde jeugd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')