Oh, ja, want we bedelen Defensie al zou goed met financieele middelenquote:Op donderdag 13 juni 2024 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien kunnen we het afkopen via DL? Dat we ze geld geven. Zodat onze jongemannen niet hoeven.
Juist.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geld hebben we wel. En slechte uitrusting en spullen is voor veel politici geen argument om mensen argeloos naar het front te sturen. Doen we ook met Oekraieners.
We zien dat dit soort nieuwsberichten vaker opduiken. Geen idee wat ze er precies mee willen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben geen materieel, geen kazernes en geen opleidingspersoneel voor tienduizenden jongeren per jaar. Ik kan dat sneller dan Defensie
Dat wordt dus nu in kaart gebracht. Zodra dat duidelijk is, zullen er knopen doorgehakt worden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben geen materieel, geen kazernes en geen opleidingspersoneel voor tienduizenden jongeren per jaar. Ik kan dat sneller dan Defensie
Opvallend wel hoe iedereen hier met belastinggeld loopt te smijten, ik neem dan aan dat deze users bereid zijn meer belasting te gaan betalen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Uitrusting voor dienstplichtigen is zo aangeschaft. En voor logistiek en vastgoed kun je onderaannemers inschakelen. Gewoon commerciële partijen. Want geld is het probleem niet.
Je snapt het half. Geld voor een groen clowns pakje is er wel, en productie moet ook kunnen ,zelfde geldt voor Colt C7. Is niet duur.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Uitrusting voor dienstplichtigen is zo aangeschaft. En voor logistiek en vastgoed kun je onderaannemers inschakelen. Gewoon commerciële partijen. Want geld is het probleem niet.
Dan halveren we het eigen risico maar niet.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opvallend wel hoe iedereen hier met belastinggeld loopt te smijten, ik neem dan aan dat deze users bereid zijn meer belasting te gaan betalen?
Goede vraag.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vanwaar dat onderscheid nou weer.
Hmm...zit ook nog 5 miljard in het stikstoffonds...quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan halveren we het eigen risico maar niet.
Lijkt me dat we prima kunnen overleggen hoe de Duitsers dat doen. Die zullen toch met dezelfde problemen kampen en die nemen nu wel actie. En wij?quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je snapt het half. Geld voor een groen clowns pakje is er wel, en productie moet ook kunnen ,zelfde geldt voor Colt C7. Is niet duur.
Maar fatsoenlijke apc/infanterie vehicles (C70, Puma's) zijn niet te bestellen, tanks is uberhaubt geen productie capaciteit voor (misschien wil Israel oude Merkava tanks verkopen), en over goede (lucht)artillerie hoeven we het niet eens te hebben.
Je hebt wel een groot leger, alleen ze kunnen niks, en worden als vee afgeslacht door RF-leger, dat ook nog eens ervaring en getraind is.
De dienstplicht wet voorziet in het oproepen van beiden, overigens.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede vraag.
Wie de schoen past trekke hem aan.
Ontwikkelingshulp wordt ook afgeschaft lees ik.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmm...zit ook nog 5 miljard in het stikstoffonds...
Nee, die hebben nog serieus een boel oude, maar ook nieuwe Leo's, zijn inmiddels bezig met de KF51. Krausmaffei is bezig met zware artilleriesystemen te produceren, de puma's zijn in dienst genomen en tevens veel oude Marders, en de cheetah's (aka PRTL) hebben ze nog gewoon ipv die NL die ze voor 60 miljoen verkocht hebben aan Jordanie.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me dat we prima kunnen overleggen hoe de Duitsers dat doen. Die zullen toch met dezelfde problemen kampen en die nemen nu wel actie. En wij?
Vast geen groot voorstander. Maar ook bij NSC en VVD zitten denkers (nee geen Brekelmans) die weten wat wel en geen zin heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Ik ben benieuwd hoe onze grootste partij, de PVV, hierin staat. Het CDA (en ik denk dus ook de spinoffs NSC en wellicht de BBB) was al heel lang voor.
Maar van de PVV heb ik geen idee.
Hoeft elkaar niet te bijten. Wij gaan ons eigen materieel aanschaffen, en ondertussen trainen onze jongeren mee met de Duitsers. De beroeps doen dat ook al.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, die hebben nog serieus een boel oude, maar ook nieuwe Leo's, zijn inmiddels bezig met de KF51. Krausmaffei is bezig met zware artilleriesystemen te produceren, de puma's zijn in dienst genomen, en de cheetah's (aka PRTL) hebben ze nog gewoon ipv die NL die ze voor 60 miljoen verkocht hebben aan Jordanie.
Duitsland zegt niks te hebben, maar beschikken nog wel degelijk over zware grondgebonden hardware. Wij doen alsof wij wat (te bieden) hebben, maar hebben letterlijk niks. We voldoen niet eens aande navo-verplichtingen.
Ook onduidelijk voor non binairen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vanwaar dat onderscheid nou weer.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:00 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Onze defensie is ook bezig. We gaan een ander dienmodel krijgen.
[..]
https://www.defensie.nl/a(...)lexibele-krijgsmacht
De keuze is aan het komende kabinet. Welk scenario en verplichting er voor NL komt.
Ja, dat had je al eerder gepost. Is je geheugen zo slecht?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje opschalen kan geen kwaad.
[ x ]
Maar dit vind ik serieus klinken:
[..]
Waar wil jij zware hardware vandaan halen? Dat is de hele crux.quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeft elkaar niet te bijten. Wij gaan ons eigen materieel aanschaffen, en ondertussen trainen onze jongeren mee met de Duitsers. De beroeps doen dat ook al.
Denken in oplossingen.![]()
Ik schrijf dit wel heel makkelijk. Maar onze defensie is hier dus wel mee bezig. En de komende kabinetsperiode gaat er serieus een besluit genomen worden over het dienjaar. Het zal mij niet verbazen als we zoiets als Duitsland hier ook gaan doen.
Tyfus debiel dit verschil.quote:Voor mannen verplicht in te vullen. Voor vrouwen vrijwillig.
Het is niet aan ons om te onderhandelen over grondgebied dat van Oekraïne is.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:45 schreef Erno-BE het volgende:
Als wij nou eens gaan onderhandelen met Rusland en accepteren dat De Krim, de Donbass, Transnistrië, Abchazië en Zuid-Ossetië tot Rusland behoren dan is de dienstplicht überhaupt niet nodig. Ik ga sowieso niet vechten tegen mijn Russische vrienden, weiger dat permanent.
Als het uitkomt ja, voor mooie topfuncties.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:44 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
?? Dacht dat de samenleving tegenwoordig voor gelijkheid staat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |