quote:Op maandag 10 juni 2024 13:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond: (veel 'buitenbeentjes') gegrilde asperges, gebakken krielaardappeltjes, (gepocheerd) eitje, beenham uit de oven, roombotersausje.
Ook wel eens last van ja.quote:
Vlieland. Wil ik ook een keer heel graag heen, om de rust en stilte. Maar mijn vriendin wil niet omdat er niks te doen is en er bijna geen supermarkten/restaurants zijn. Als ik deze foto's zie zou ik zo de auto pakken naar de boot.quote:
Overdag is er genoeg te doen, er zijn 2 supermarkten en 18 café,s en restaurants.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 23:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Vlieland. Wil ik ook een keer heel graag heen, om de rust en stilte. Maar mijn vriendin wil niet omdat er niks te doen is en er bijna geen supermarkten/restaurants zijn. Als ik deze foto's zie zou ik zo de auto pakken naar de boot.
Een deel van dat eten komt gewoon bij de horecagroothandel wegquote:Op dinsdag 11 juni 2024 23:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Vlieland. Wil ik ook een keer heel graag heen, om de rust en stilte. Maar mijn vriendin wil niet omdat er niks te doen is en er bijna geen supermarkten/restaurants zijn. Als ik deze foto's zie zou ik zo de auto pakken naar de boot.
Hopelijk kon je ook een uur eerder weer naar huisquote:Op woensdag 12 juni 2024 09:17 schreef mascara-klodder het volgende:
Leftover lasagne vanochtend vroeg. Veel te vroeg zelfs. Was ook een uur te vroeg op werk
Dat was erg lekkerquote:Op woensdag 12 juni 2024 14:38 schreef golfer het volgende:
Vanavond: hete kip met bloemkoolrijst, waarbij ik wat afwijk van het recept door geen kipblokjes, maar kippendijstukjes te gebruiken en een aparte komkommersalade erbij heb gemaakt.
Neequote:Op woensdag 12 juni 2024 16:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hopelijk kon je ook een uur eerder weer naar huis
Die haal ik morgen weer. Kersenquote:Op woensdag 12 juni 2024 18:43 schreef Smart_ass het volgende:
Spinazie en ricotta strudel van de aldi. Ben geen enorme bladerdeeg fan, maar ik voor deze maak ik graag een uitzondering.
Ook weer kersen in huis gehaald, genieten hoor.
quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die haal ik morgen weer. Kersen![]()
Je avondeten, wat dat een Grieks ding? Die vind ik ook lekker
hmm ziet er wel lekker uit, ik wist niet dat ze in de vs ook een aldi hebbenquote:Op donderdag 13 juni 2024 03:16 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Wordt hier bij de aldi verkocht tijdens de German week. Vanavond spaghetti marinara gegeten met aubergine en italiaanse gehaktballetjes
.
quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:26 schreef golfer het volgende:
Straks: patat van Friethoes, appelcompote en gebakken (slip)tongen met daarbij gebakken grote garnalen..
Zou deze zeker proberen. Smaakmenutie heeft heerlijke recepten vind ik. Wat ik daarvan heb gemaakt is tot nu toe erg geslaagd. Butter chicken niet gemaakt maar laat weten als je het hebt geprobeerd ajbquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:59 schreef Nielojram75 het volgende:
Aangezien hier alle lekkerbekjes zitten stel ik de vraag hier.
Ik wil butter chicken maken, en het recept waarvan ik het idee heb dat het het lekkerst is, is deze : https://smaakmenutie.nl/butter-chicken/
Hebben jullie lekkerdere recepten?
ik heb het zelf nooit gemaakt, maar dit staat er in mijn curry kookboekquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:59 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik wil butter chicken maken, en het recept waarvan ik het idee heb dat het het lekkerst is, is deze : https://smaakmenutie.nl/butter-chicken/
Laat maat weten of het iets was! Ik heb een tijd geleden het butter chicken recept van de new york times gemaakt maar ik weet niet of het aan het recept lag of dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar dat was geen succes.quote:Op donderdag 13 juni 2024 19:59 schreef Nielojram75 het volgende:
Heek ziet er goed uit. Maar ben je nu aan het frituren in een pan met anti aanbak? Gezond is anders.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:05 schreef Karzai het volgende:
vanavond heekfilet, frietjes en een salade
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh dat wist ik niet, zal voortaan een andere pan gebruiken om te frituren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:21 schreef DIJK het volgende:
[..]
Heek ziet er goed uit. Maar ben je nu aan het frituren in een pan met anti aanbak? Gezond is anders.
Butter chickenquote:Op donderdag 13 juni 2024 19:59 schreef Nielojram75 het volgende:
Tipan?.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren uit eten geweest bij de plaatselijke Chinees. Allebei zo'n hete bakplaat schotel ofzo. Ik met garnalen en pekingeend, vriend ossenhaas en kip. Was ok
Net terug uit Leer, daar een durum wrapding gegeten, altijd wel lekker. Ook wel genoeg voor avondeten
Volgende keer dit recept..quote:Op zaterdag 15 juni 2024 17:13 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Butter chicken
Recept
Voor 4 personen
600 g gefileerde kip in stukken (zonder bot)
3 tenen knoflook, geperst
1 el chilipoeder
3 cm verse gember, fijngehakt
1 el kerrie
olijfolie
2 uien, gesnipperd
80 g boter
400 g gepelde tomaten
1 el garam masala
1 tl gemberpoeder
1 el paprikapoeder
Scheutje (wijn)azijn
50 g (palm)suiker
2 tl sambal badjak
100 ml kippenbouillon
4 el crème
fraîche
50 g gebrande gezouten cashewnoten, gehakt
1 el fenegriekblad (of komijn of karwijzaad)
2 el gehakte peterselie
zout en peper
Marineer de kip 15 minuten in gember, twee teentjes knoflook, kerrie en een eetlepel chilipoeder. Bak in olie en bewaar in een schaal. Doe de uien in de pan met twee eetlepels boter. Als de uien glazig worden voeg je de gepelde tomaten toe, een teen knoflook, azijn, garam masala, gemberpoeder, de paprikapoeder, een theelepel chilipoeder, palmsuiker en sambal, plus de bouillon. Laat 20 minuten pruttelen. Pureer de saus in een schaal. Giet de saus door een zeef terug in de pan (druk het vocht met de achterkant van een lepel uit het residu). De gebraden kip mag terug in de pan, met de rest van de boter, 3 eetlepels crème fraîche, cashewnoten en fenegriekblad. Op smaak brengen met zout en peper. Nog 10 minuten zachtjes koken. Garneer de curry met een eetlepel crème fraîche en gehakte peterselie.
Lekker met (gele) rijst en/of naanbrood.
Recept van https://www.ad.nl/koken-e(...)-universum~aa62e8d4/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |