abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 juni 2024 @ 17:25:39 #1
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213859966
Het vorige topic is uit 2012 denk ik

K&W / zilvervisjes/papiervisjes

Bij toeval ontdekte ik dat Anderlon Haarmouse in een vierkant om de plek waar de Zilvervisjes binnenkomen de Zilvervisjes laat plakken en deze onschadelijk maakt.

Het moet wel die Andrelon Mousse zijn, dat schuim, dat plakt om je haar netjes te maken eigenlijk.

Liefst onder de plek waar ze binnenkomen, wat bij mij een luchtinvoerkanaal is vanaf het dak.

Vierkant Andrelon Mousse Gel, wat plakt als ik weet niet wat, en het werkt ook nog.

Dit is geen reclame voor Andrelon, maar ik kwam er gewoon bij toeval achter, het is een soort plakachtige valstrik waar de zilvervisjes dan in komen te zitten.

Aan de andere kant vind ik het wel zieluhgggg.

https://www.andrelon.nl/producten/haarstyling/mousse.html

Wel bijzonder of niet, valstrikken voor zilvervisjes kosten bizar veel geld als je ze regelmatig hebt, terwijl je ze kan plakken voor een cent per stuk ofzo.

Zijn er nog anderen met tips? Dit werkt alleen op de plek waar ze binnenkomen. Tegen de tijd dat ze bij jou in bed zitten helpt dit niet meer uiteraard. _O-
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  maandag 10 juni 2024 @ 17:32:02 #2
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213860022
Lees ook de grappige tekst in deze context.

quote:
De Andrélon Mousse Fantastische Fixatie geeft je haar 24u versteviging, ultra sterke hold en anti-pluis.
Nou die zilvervisjes mogen gefixeerd worden, en ik vind het zelfs nog een nette geur hebben. Je kan het achteraf schoonmaken gewoon met water.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  Redactie Frontpage maandag 10 juni 2024 @ 17:58:51 #3
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_213860243
Hoe vind je de plek waar ze binnen komen?
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_213860246
De enige tip die werkt is:
Alle kieren en naden in je huis dichtkitten. Toen we dat deden was het hier klaar met die vieze beestjes.
Protège moi de mes désirs.
pi_213860258
Volgens mij zijn dergelijke diertjes niet tegen te houden, je kunt hooguit de (gunstige) omstandigheden beperken.
  maandag 10 juni 2024 @ 18:14:15 #6
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213860380
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:58 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Hoe vind je de plek waar ze binnen komen?
Bij mij in het dak zitten op 2 plekken luchtinvoerbuizen. Hier doe ik een vierkant Andrelon Mousse onder, ze vallen dan in deze vierkant. Daarna lopen ze even door het schuim bij verse schuim, of ze lopen even en worden GEFIXEERD.

Ik ben er tevreden over.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  maandag 10 juni 2024 @ 18:15:51 #7
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213860401
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 17:59 schreef arvensis het volgende:
De enige tip die werkt is:
Alle kieren en naden in je huis dichtkitten. Toen we dat deden was het hier klaar met die vieze beestjes.
2 ruimtes hebben hier vrije invoer vanaf het dak, dus zo komen ze binnen, ik kan denk ik beter niet die dak vrije lucht invoer stoppen.

1tje is voor afvoer van badruimte bijvoorbeeld.

Hadden de vogeltjes hier maar wat extra honger.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  maandag 10 juni 2024 @ 18:22:44 #8
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213860531
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 18:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
Volgens mij zijn dergelijke diertjes niet tegen te houden, je kunt hooguit de (gunstige) omstandigheden beperken.
Ja klopt, toen ik hier kwam wonen was een beheerder verbaasd, en zei nog nooit zilvervisjes te hebben gezien. Maar zilvervisjes komen pas in het donker en dan plotseling licht echt tevoorschijn. Dus overdag nooit problemen.

Okee dit is niet vertrouwlijk, maar ik zat te sch..ten op het toilet, en een Andrelon Mousse bus was in mijn nabijheid, en ik dacht, van goh.

Dus zo weet ik dat zilvervisjes blijven plakken en helaas ook niet kunnen overleven in een plakstrip van Andrelon Mousse.

Nu zullen er vast wel andere merken zijn.

Het principe is simpel, laat die beestjes lekker in een plakachtige omgeving komen, hoe meer ze lopen hoe meer ze vastlopen.

Daarom vind ik het wel zielughhh dat ze niet direct pijnloos gaan.

Mijn Opa leerde mij dat als je een kip slacht dat je de kip ook echt pijnloos moet laten gaan.

Erg hé?
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
pi_213861404
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 18:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
Volgens mij zijn dergelijke diertjes niet tegen te houden, je kunt hooguit de (gunstige) omstandigheden beperken.
Precies, ze houden volgens mij van iets wat vochtige ruimtes en hun eitjes zijn praktisch onzichtbaar voor het oog.

ips tegen zilvervisjes en papiervisjes
01
Berg boeken en papieren goed op in afsluitbare plastic boxen, zo hebben papiervisjes geen toegang tot voedsel. Als boekenkasten en schilderijen op warme plaatsen staan, controleer dan regelmatig of ze geen vraatschade hebben.

02
Je maakt het zilvervisjes en papiervisjes moeilijk door goed te ventileren. Zo zorg je dat je huis niet te vochtig wordt. Vooral zilvervisjes houden er niet van als je de vochtigheid laat dalen.

03
Maak kieren en naden dicht met kit, zeker als je last hebt van papiervisjes. Zo kunnen de visjes zich niet door het huis verspreiden. Papiervisjes zitten vaak op zolders waar een cv-ketel hangt. Controleer naden en kieren daar dus goed.

04
Houd de temperatuur waar mogelijk laag. Door niet te hoog te stoken kun je de ontwikkeling van de visjes tegengaan, vooral die van papiervisjes. Verwarm daarom niet onnodig ruimtes waar veel papier of boeken staan.

05
Het huis schoon en opgeruimd houden helpt ook tegen de visjes. Voorkom vrije toegang tot voedsel en kruimels.

06
Als je gaat behangen, breng dan het behang naadloos aan. Papiervisjes kruipen graag achter loszittende stukken behang.

07
Ben jij niet bang voor spinnen? Papier- en zilvervisjes wel. Spinnen zijn een natuurlijke vijand. Overweeg dus om een paar webben te laten zitten.

08
Heb je alles geprobeerd en wil je toch overstappen op chemische bestrijding? Gebruik dan alleen toegelaten middelen. Die zijn te herkennen aan een toelatingsnummer van het Ctgb.

https://www.milieucentraa(...)jes-en-papiervisjes/
Just say hi!
pi_213868412
Die beestjes houden inderdaad van hogere vochtigheid en daar waar het donker is... Dus je vind ze dan bv. onder de douchebak of onder de badkuip, onder het aanrecht, waar ze via kleine kiertjes en gaatjes terecht komen. Onder deurmatten op vochtige dagen. Of onder kartonnen dozen die lang op de grond staan of wat dan ook op de grond staat waar het eventueel beetje vochtig kan worden. Ook een vloerzeil op een betonnen vloer waar vocht kan optrekken is een ideale plek om te leven en te verschuilen.

Dus op vloeren waar eventueel vocht kan optrekken geen zeil leggen, dat gaat alleen maar zweten. En vocht op donkere plekken betekend alleen maar schimmelvorming, bacteriën etc. en dat is waar deze beestjes dan weer van smullen.

Dus houd de boel goed droog, laat geen dozen etc. whatever met vlakke bodem lang op de grond staan want dat kan gaan zweten. Dus zorg voor ventilatie rondom door het van de grond af te zetten op een verhoging. En alles wat vlak op de grond ligt, zoals deurmatten, toch even regelmatig optillen ook daaronder schoonmaken en laten drogen voordat je ze terug legt. En bv. nacht over rechtop tegen de muur zetten en in de ochtend weer terugleggen.
pi_213884309
Ook hier weer onduidelijkheid over zilvervisje of papiervisje.
Even een zelfquote uit 2012:
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:16 schreef quo_ het volgende:

Zilvervisje gedijt goed bij een koele en vochtige omgeving.
Papiervisje juist bij wat meer warmte en droogte.
Ga er maar van uit dat je de zilvervisjes aantreft op vochtige en/of koude plekken. Dus aanrechtkastjes, betegelde ruimte en bijkeuken.
De kruipende etterbakjes op zolders, bergingen en in boekenkasten zijn geheid papiervisjes.

Het recept voor bestrijding is precies tegengesteld bij beide soorten. Dus als je het verkeerd om doet creëer je juist de beste omstandigheden voor nog meer overlast.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
  maandag 1 juli 2024 @ 15:45:59 #12
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_214116822
Het heeft gewerkt, waren er wel meer dan 10 stuks als ze met de pootjes 'omhoog' gingen liggen zag ik dat ze een zilverkleurig buikje hebben.

De reden waarom het werkte was omdat het toevallig in de badkamer is, waar ik gerust met de Mousse kon testen of het zou werken.

Niks meer te zien, maar onder het beluchtingrooster doe ik nu standaard op de vloer eronder een schuimlaagje in een vierkant. Ook dat is makkelijk weg te spoelen indien nodig.

Wel heb ik na het doorspoelen nog de afvoergoot met water van ongeveer 60 graden vol gedaan omdat ik niet weet of ze daar eitjes zouden leggen, en ik weet ook niet of die zilvervisjes zwanger geboren worden.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')