quote:Een vliegtuig van Austrian Airlines is in een hagelbui zwaar beschadigd geraakt. De Airbus A320 was onderweg van Palma de Mallorca naar Wenen. De piloten wisten het toestel veilig aan de grond te krijgen.
Het vliegtuig kwam gisteren aan het einde van de middag boven Oostenrijk in noodweer terecht. Hagelstenen verbrijzelden de buitenste laag van de cockpitramen en verwoestten de neus en enkele panelen van het vliegtuig.
De piloten maakten vanwege de schade een noodmelding bij de luchtvaartautoriteiten. Daardoor kreeg het vliegtuig voorrang op alle andere vliegtuigen bij de luchtverkeersleiding. Uiteindelijk wisten ze het toestel veilig in Wenen aan de grond te krijgen. De passagiers konden het vliegtuig op de normale manier verlaten. Niemand raakte gewond.
De piloten verklaarden later dat het noodweer niet zichtbaar was op de weerradar. Ze konden door de beschadigde ramen nauwelijks nog naar buiten kijken.
Een woordvoerder van Austrian Airlines zegt tegen luchtvaartmagazine Austrian Wings dat een technisch team bezig is met het onderzoeken en repareren van het vliegtuig. De schade loopt volgens de luchtvaartmaatschappij in de honderdduizenden euro's.
quote:Op maandag 10 juni 2024 10:54 schreef fokexpert het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
En verbaasd dat ze Rusland niet de schuld geven.
Ff naar Carglass Planeglass, wat plamuur en een likkie verf en doorrrrrquote:
Ik weet nu..quote:Op maandag 10 juni 2024 11:22 schreef Scjvb het volgende:
Mss waren er ook *engelen* aanwezig.Getuige de grote schade bijna een wonder dat het voor eenieder nog zo goed afliep.
Grgr Martin van Planeglass.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ff naar Carglass Planeglass, wat plamuur en een likkie verf en doorrrrr
You got clearance Clarence.quote:
Ja nou is het niet geheim meerquote:Op maandag 10 juni 2024 13:58 schreef TweedeKlum het volgende:
In die geheime laatjes onder de stroopwafel bewaren ze de chemtrails.
Uit het bericht: De piloten verklaarden later dat het noodweer niet zichtbaar was op de weerradar.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:21 schreef Frutsel het volgende:
Zie ook:
Frutsel in WKN / Overstromingen en noodweer teisteren Oostenrijk
[ x ]
Je zou denken dat omvliegen mogelijk moet zijn of is dit een inschatting van: Mwoah... buitje... doen we ff...
Do you like movies about gladiators ?quote:Op maandag 10 juni 2024 15:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Have you ever been in a Turkish prison?
Zou ik ook zeggen als je een verkeerde inschatting maaktquote:Op maandag 10 juni 2024 15:02 schreef zevenmijlslaars het volgende:
[..]
Uit het bericht: De piloten verklaarden later dat het noodweer niet zichtbaar was op de weerradar.
Volgens mij is er weleens een aflevering van Aircrash investigation geweest die dit verklaart.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als je een verkeerde inschatting maakt
Hum valt meequote:
Oostenrijk en Rusland zijn maatjes op het geopolitieke podium. Altijd al geweest, en al helemaal met die wappies van de FPÖ aan de macht.quote:Op maandag 10 juni 2024 10:54 schreef fokexpert het volgende:
En verbaasd dat ze Rusland niet de schuld geven.
Komt omdat ze gevaccineerd zijnquote:Op maandag 10 juni 2024 16:41 schreef Aberkullie het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd wel erg veel incidenten met vliegtuigen
Ach landen kan ik ook wel. Ook zonder die dingen. De vraag is overleven ze het dan 😁. Zit in de definitie van "landen" dat ze het moeten overleven?quote:Op maandag 10 juni 2024 18:07 schreef Fer het volgende:
Zolang de antennes van ILS en de grondradar niet beschadigd zijn, kan iedere piloot met de correcte certificering dit vliegtuig zonder zicht landen.
Ja een gewone landing zonder zicht is dagelijks werk. Dat is onderdeel van kun certificering. Dat heet op je instrumenten vliegen. Maar dan moeten de nodige instrumenten niet kapot zijn gegaan door de hagel.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:15 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Ach landen kan ik ook wel. Ook zonder die dingen. De vraag is overleven ze het dan 😁. Zit in de definitie van "landen" dat ze het moeten overleven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |