Dat kan ook in een natte bikini toch?quote:Op maandag 10 juni 2024 08:29 schreef karr-1 het volgende:
Iets met mannen en jongens die meteen mobieltjes in de aanslag hebben om je te filmen of fotograferen en de beelden dan op internet knallen.
Bedektheid is vrijheid?quote:Op maandag 10 juni 2024 08:30 schreef Bezsen het volgende:
Omdat we uit het achterlijke hippie frame zijn gestapt dat naaktheid vrijheid is.
Maar dat had men juist losgelaten. Door het zo te verbergen krijg je veel meer dat effect.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:37 schreef DJKoster het volgende:
Toenemende seksualisering van het vrouwenlichaam wordt ook wel genoemd en toename van onzekerheid over het eigen lichaam.
Waarom gehoor geven aan die nieuwe preutsheid?quote:Op maandag 10 juni 2024 08:38 schreef Spanky78 het volgende:
Mobieltjes en 'Nieuwe preutsheid', deels tegen de ideeën van de boomers in, maar ook deels door het grotere aandeel moslims die best luid verkondigen wat ze er van vinden.
Lijkt me vreselijk zitten.quote:Op maandag 10 juni 2024 09:29 schreef devlinmr het volgende:
Daartegenover staat dat de vrouwenbips wel steeds vaker te zien is. Strings zijn tegenwoordig de norm op het strand
Onder gewone kleding verbergt het iig de panty lijn. De lijnen van zo''n enorme hema onderbroek die je overal dwars doorheen ziet zijn ook niet charmantquote:Op maandag 10 juni 2024 09:32 schreef maily het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk zitten.
Plus ik vind het er niet uit zien.
Niet op het strand en niet onder gewone kleding.
"mannen en jongens".quote:Op maandag 10 juni 2024 08:29 schreef karr-1 het volgende:
Iets met mannen en jongens die meteen mobieltjes in de aanslag hebben om je te filmen of fotograferen en de beelden dan op internet knallen.
Ja allemaal. Testosteron is hier bepalend, niet afkomstquote:Op maandag 10 juni 2024 09:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"mannen en jongens".
Oh ja? Allemaal? Of ... "bepaalden"?
quote:Op maandag 10 juni 2024 10:31 schreef valentijn101 het volgende:
In veel zwembaden ben je zelfs met badkleding niet meer veilig.
aLlEmAaLquote:Op maandag 10 juni 2024 10:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja allemaal. Testosteron is hier bepalend, niet afkomst
In veel zwembaden niet meer veilig zijn met badkleding vind ik lichtelijk (of eigenlijk zwaar) overdreven.quote:
Een speedo-type zwembroek is geen string. Er is ook een groot verschil tussen topless zonnen en rondlopen in een speedo-type, topless zonnen is iets dat ontstaan is in de 70-er jaren, maar de speedo-type zwembroek was al decennia daarvoor de normale zwemkleding voor mannen, ook omdat die veel beter geschikt is om daadwerkelijk in te zwemmen, i.t.t. de huidige broeken, die aan alle kanten aan je plakken en overal opkruipen.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:54 schreef Caland het volgende:
Lijkt me verschrikkelijk zitten vooral, zo'n string voor mannen.
Dan heb je goedkope troep gekocht waarschijnlijk. Zwembroeken zitten juist heerlijk, beetje hetzelfde als sport-voetbalbroekjesquote:Op maandag 10 juni 2024 10:54 schreef mvdejong het volgende:
ook omdat die veel beter geschikt is om daadwerkelijk in te zwemmen, i.t.t. de huidige broeken, die aan alle kanten aan je plakken en overal opkruipen.
Dat vind jij.quote:Op maandag 10 juni 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
In veel zwembaden niet meer veilig zijn met badkleding vind ik lichtelijk (of eigenlijk zwaar) overdreven.
Nee hoor, ik vind het vooral onderbuikgelul van jou. Of kan je ook onderbouwen met cijfers dat je in veel zwembaden niet meer veilig bent met badkleding aan?quote:
Kan jij onderbouwen dat het niet zo is?quote:Op maandag 10 juni 2024 11:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het vooral onderbuikgelul van jou. Of kan je ook onderbouwen met cijfers dat je in veel zwembaden niet meer veilig bent met badkleding aan?
Oh iets debiels stellen en dan moeten andere het tegendeel maar bewijzen. Dat werkt altijd goed in bepaalde kringen.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:13 schreef Yakari het volgende:
[..]
Kan jij onderbouwen dat het niet zo is?
En toch zie je in alle zwemwedstrijden altijd strakke broekjes, soms speedo-model, soms met langere pijpen.quote:Op maandag 10 juni 2024 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je goedkope troep gekocht waarschijnlijk. Zwembroeken zitten juist heerlijk, beetje hetzelfde als sport-voetbalbroekjes
Ja no shit, recreatieve zwemmers hebben dan ook helemaal geen baat bij tijdswinst door betere aerodynamica maar hebben liever comfort.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En toch zie je in alle zwemwedstrijden altijd strakke broekjes, soms speedo-model, soms met langere pijpen.
Dadelijk dan maar allemaal met burkinas zwemmen de ultieme vrijheid voor deze conservatieve logica.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:30 schreef Bezsen het volgende:
Omdat we uit het achterlijke hippie frame zijn gestapt dat naaktheid vrijheid is.
Hoe graag domboomers dat ook romantiseren.
Nee want die willen ze verbieden om vrouwen te verplichten half bloot op het strand te liggen. Maar wel in het kader van vrijheid oidquote:Op maandag 10 juni 2024 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dadelijk dan maar allemaal met burkinas zwemmen de ultieme vrijheid voor deze conservatieve logica.
Er zijn ook in Nederland nog nudistenstranden. De islam maakt een onaanzienlijk deel van ongeveer 5-6% van onze samenleving uit.quote:Op maandag 10 juni 2024 11:33 schreef dikkedaniel het volgende:
Dit komt omdat islam nu een aanzienlijk deel uitmaakt van onze multiculturele samenleving. Op de Antillen lig ik nog lekker in m´n blote zwans te zonnen hoor
Dus wel een boerkini en niet topless is jouw idee?quote:Op maandag 10 juni 2024 11:31 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee want die willen ze verbieden om vrouwen te verplichten half bloot op het strand te liggen. Maar wel in het kader van vrijheid oid
Twintig jaar geleden was dat nog maar 2-3%.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook in Nederland nog nudistenstranden. De islam maakt een onaanzienlijk deel van ongeveer 5-6% van onze samenleving uit.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)amieten-in-nederlandquote:Op maandag 10 juni 2024 13:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Twintig jaar geleden was dat nog maar 2-3%.
Nee, ik probeer de hypocrisie van conservatief gelovig rechts bloot te leggen. Verbied vrouwen de boerkini te dragen en loop te klagen over teveel bloot zoals een paar posts ervoorquote:Op maandag 10 juni 2024 13:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dus wel een boerkini en niet topless is jouw idee?
Van mij mag het allebei, die vrijheid moet je hebben.
Alle soorten en matenquote:Op maandag 10 juni 2024 09:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"mannen en jongens".
Oh ja? Allemaal? Of ... "bepaalden"?
quote:Op maandag 10 juni 2024 14:17 schreef nostra het volgende:
Speedozonnen is werkelijk nooit de norm geweest.
Reclames zijn doorgaans niet echt een afspiegeling van de werkelijkheid.quote:
Nee, maar bij het zoeken naar fotos uit de topless tijd (ik moest een "niet aanstootgevende" vinden), kom je ook steeds mannen in speedos tegen.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:38 schreef miss_sly het volgende:
Reclames zijn doorgaans niet echt een afspiegeling van de werkelijkheid.
In ieder geval al ergens in de jaren tachtig. Mijn toenmalige vriendje en andere jongens uit de vriendengroep droegen allemaal zo’n veel te lange en grote zwembroek. Helemaal hip toen, maar wel lelijk, eigenlijk.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:10 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, maar bij het zoeken naar fotos uit de topless tijd (ik moest een "niet aanstootgevende" vinden), kom je ook steeds mannen in speedos tegen.
Sinds wanneer is een broek tot op de knieën eigenlijk mode geworden voor op het strand?
Nou is ook niet waar, ik weet niet beter dan dat mannen in de jaren 90 speedos droegen op het strand in Frankrijk.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:17 schreef nostra het volgende:
Speedozonnen is werkelijk nooit de norm geweest.
Dus ongeveer gelijk met het weer dragen van een bovenstukje raakte de speedo bij een zeker deel uit de gratie? Er lopen nog altijd enkelen mee uiteraard, maar ooit was het wat het merendeel van de mannen droegen getuige de fotos.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:14 schreef miss_sly het volgende:
In ieder geval al ergens in de jaren tachtig. Mijn toenmalige vriendje en andere jongens uit de vriendengroep droegen allemaal zo’n veel te lange en grote zwembroek. Helemaal hip toen, maar wel lelijk, eigenlijk.
Mode verandert, heb je nog meer open deuren?quote:Op maandag 10 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
[..]
Dus ongeveer gelijk met het weer dragen van een bovenstukje raakte de speedo bij een zeker deel uit de gratie? Er lopen nog altijd enkelen mee uiteraard, maar ooit was het wat het merendeel van de mannen droegen getuige de fotos.
Welnee, toen werd er ook nog topless gezond. En nog wel trouwens, alleen weel minder.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
[..]
Dus ongeveer gelijk met het weer dragen van een bovenstukje raakte de speedo bij een zeker deel uit de gratie? Er lopen nog altijd enkelen mee uiteraard, maar ooit was het wat het merendeel van de mannen droegen getuige de fotos.
Waarom zie ik dan al 15 jaar of langer figuren in skinny broeken?quote:
Zeg nou gewoon dat je graag naar mannen in een speedo kijkt die niks aan verbeelding overlaatquote:Op maandag 10 juni 2024 19:34 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan al 15 jaar of langer figuren in skinny broeken?
Is dat voor het milieu, minder materialen nodig oid?
Gefeliciteerd, je bent officieel oudquote:Op maandag 10 juni 2024 19:38 schreef Id_do_her het volgende:
Ik herinner me een tijd dat topless zonnen nog normaal was.
Toch is het best vreemd, dat een verworven vrijheid is ingeleverd, en dan bedoel ik voor vrouwen. Het was ook zelfacceptatie ergens.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:28 schreef miss_sly het volgende:
Welnee, toen werd er ook nog topless gezond. En nog wel trouwens, alleen weel minder.
Of gefeliciteerd, jij hebt nog geleefd in vrijheid en vrede!quote:Op maandag 10 juni 2024 19:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent officieel oud
Nu moeten ze voldoen aan andermans meningen of ze worden afgemaakt op sociaal media...quote:Op maandag 10 juni 2024 19:40 schreef Za het volgende:
[..]
Toch is het best vreemd, dat een verworven vrijheid is ingeleverd, en dan bedoel ik voor vrouwen. Het was ook zelfacceptatie ergens.
En nu lopen jonge vrouwen met implantaten, gebleekte tanden of facings, opgespoten lippen, getatoeëerde wenkbrauwen, wimper extensions, haar extensions, opgeplakte nagels, en nog zijn ze zo onzeker dat ze krampachtig online een vorm van schoonheid met gebruik van filters proberen uit te stralen, met selfies en neplachjes achter de sushi.
En in kleding waardoor ook niets aan de verbeelding wordt overgelaten.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:40 schreef Za het volgende:
[..]
Toch is het best vreemd, dat een verworven vrijheid is ingeleverd, en dan bedoel ik voor vrouwen. Het was ook zelfacceptatie ergens.
En nu lopen jonge vrouwen met implantaten, gebleekte tanden of facings, opgespoten lippen, getatoeëerde wenkbrauwen, wimper extensions, haar extensions, opgeplakte nagels, en nog zijn ze zo onzeker dat ze krampachtig online een vorm van schoonheid met gebruik van filters proberen uit te stralen, met selfies en neplachjes achter de sushi.
Koude oorlog was best een kuttijd. RAF, IRA, ETA etc . Nee geen fijne tijdquote:Op maandag 10 juni 2024 19:41 schreef Chandler het volgende:
[..]
Of gefeliciteerd, jij hebt nog geleefd in vrijheid en vrede!
[..]
Nu moeten ze voldoen aan andermans meningen of ze worden afgemaakt op sociaal media...
Ja, en vreemd genoeg ouderwets en progressief tegelijk.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je bent officieel oud
Sommige vrouwen doen het omdat ze zichzelf dan oprecht mooier vinden.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:40 schreef Za het volgende:
[..]
Hoezo " vreemd genoeg"? En wat heeft progressief met speedo's en blote tetten te maken?quote:Op maandag 10 juni 2024 19:43 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, en vreemd genoeg ouderwets en progressief tegelijk.
Eens, maar het is een soort terug in de tijd wanneer vrouwen (en mannen) zich meer gaan bedekken op de stranden.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Verworven vrijheid, dat topless zonnen, ingeleverd? Mwah, je hoeft jiet met blote borsten rond te lopen om veel te laten zien.
Vertel... waar is t verboden? Of is het wellicht een keuze meer bedekkende kleding te dragen.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:46 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar het is een soort terug in de tijd wanneer vrouwen (en mannen) zich meer gaan bedekken op de stranden.
Zie het eerdere artikel, ooit waren er boetes wanneer zwemkleding niet lang genoeg was.
Dan is er vrijheid, en levert men het eigenlijk vrijwillig weer in.
Omdat wat ooit zo normaal leek te zijn nu niet meer normaal is.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoezo " vreemd genoeg"? En wat heeft progressief met speedo's en blote tetten te maken?
Is inmiddels ook weer uit de mode, beetje bijblijven makkerquote:Op maandag 10 juni 2024 19:34 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan al 15 jaar of langer figuren in skinny broeken?
Valt wel mee hoor dat ooit normaal. Merendeel van de vrouwen had gewoon een topje aan. En laten we eerlijk zijn.. zit je echt te wachten op een man in een (witte)speedo waarbij je meteen ziet of hij links of rechtsdragend is?quote:Op maandag 10 juni 2024 19:56 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Omdat wat ooit zo normaal leek te zijn nu niet meer normaal is.
Nou… ik voelde wel veel druk om topless te gaan vroeger. Zat er niet zo op te wachten. Verbrand erg snel en verbrande borsten zijn geen pretje. Maar de regel was echt topless.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor dat ooit normaal. Merendeel van de vrouwen had gewoon een topje aan. En laten we eerlijk zijn.. zit je echt te wachten op een man in een (witte)speedo waarbij je meteen ziet of hij links of rechtsdragend is?
Maar ze lopen er wel nog steeds mee.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:56 schreef Caland het volgende:
Is inmiddels ook weer uit de mode, beetje bijblijven makker
Tinkepink, wat is er gebeurd dat topless de norm was, en nu zo goed als verdwenen denk jij?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
Nou… ik voelde wel veel druk om topless te gaan vroeger. Zat er niet zo op te wachten. Verbrand erg snel en verbrande borsten zijn geen pretje. Maar de regel was echt topless.
En een speedo bij een man vind ik helemaal prima. Stuk beter dan de lelijke zwabberbroeken.
Kan hem niet zo snel terugvinden, maar uit een Nipo enquete uit die tijd gaf slechts 5% aan toplees te zonnenquote:Op maandag 10 juni 2024 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou… ik voelde wel veel druk om topless te gaan vroeger. Zat er niet zo op te wachten. Verbrand erg snel en verbrande borsten zijn geen pretje. Maar de regel was echt topless.
En een speedo bij een man vind ik helemaal prima. Stuk beter dan de lelijke zwabberbroeken.
Moet je naar Italië naar zwembad, gewoon verplicht incl badmuts.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:19 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kan hem niet zo snel terugvinden, maar uit een Nipo enquete uit die tijd gaf slechts 5% aan toplees te zonnen
Vwb die speedo... ik voel me er erg ongemakkelijk in, dus voor mij gewoon een short
Frankrijk ook.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je naar Italië naar zwembad, gewoon verplicht incl badmuts.
Frankrijk vaak niet meer, zag afgelopen jaren zelfs van die vieze boerka zwemjurken.quote:
Dit jaquote:Op maandag 10 juni 2024 19:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou is ook niet waar, ik weet niet beter dan dat mannen in de jaren 90 speedos droegen op het strand in Frankrijk.
Ik zou overigens graag topless willen zonnen, maar voelt toch niet prettig met iedereen die overal foto's van maakt. Dat is eigenlijk het enige dat me tegenhoudt.
Nee, net als in Frankrijk is een strakke zwembroek verplicht, mag best model short zijn alleen wel strak.. Lange broekspijpen heb je toch net iets minder kans dat er iets onderuit komt bungelenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet je naar Italië naar zwembad, gewoon verplicht incl badmuts.
Yupquote:Op maandag 10 juni 2024 13:01 schreef Puzzie het volgende:
Omdat Nederland en de wereld 'verpreutst' is
Persoonlijk niet, maar dames misschien wel.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor dat ooit normaal. Merendeel van de vrouwen had gewoon een topje aan. En laten we eerlijk zijn.. zit je echt te wachten op een man in een (witte)speedo waarbij je meteen ziet of hij links of rechtsdragend is?
Nee dat sowieso niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:42 schreef Lienekien het volgende:
Zonnen is toch helemaal de norm niet meer?
Maar wanneer je gaat zwemmen m/v en zeiknat uit het water komt kunnen mensen ook foto's maken die overal ongevraagd kunnen opduiken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:08 schreef Flow3r het volgende:
Komt door de camera's op smartphones die men tegenwoordig allemaal heeft.
Ik wil best topless zonnen,maar zit er niet op te wachten om een foto van mezelf terug te zien bij een werkbespreking om maar iets te noemen , die foto's kunnen overal ongevraagd opduiken
Er zijn altijd overal misprijzende blikken, wat je ook draagt. Die zijn er ook voor piepkleine bikini's, burkini's, te lange, wijde sportbroeken, en ook andere kleding. Er zijn altijd mensen die wat een te merken hebben op wat iemand draagt.quote:Op woensdag 12 juni 2024 01:12 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat sowieso niet.
Maar recreëren op het strand, bij een meer, in het bos of je achtertuin, ooit vonden mensen het prettig daar weinig kleding bij te dragen (anders deden ze het niet).
Misschien een mens-natuur gevoel oid, half bloot door de zeewind lopen.
Men had zich ontdaan van zich eeuwenlang te moeten bedekken op straffe van een boete. Dat lijkt me een verworvenheid die je niet weer gaat inleveren, en met een baggy broek tot op je kuiten of in een badpak gaat zitten.
Persoonlijke keuze is prima, maar dan zou het een natuurlijke mix zijn die je terugziet, en iedereen elkaar daarin respecteren.
Niet onaardig bedoelt, maar ik zat in december in een hotellobby, en toen kwamen twee 50+ heren voorbij wandelen in een speedo. Misprijzende blikken alom zijn dan het gevolg.
Ik vind het ook niet mooi, maar misschien ook omdat ik het niet gewend ben. En dan concludeer ik dat het idd niet verboden is, maar mensen elkaar gewoon corrigeren, en het niet langer zien als een bevrijding dat deze mannen er zo bij lopen als ze willen, terwijl dat toch heel erg de trend is dat aan te moedigen.
Dat laatste: voor veel ouders ja toch.quote:Op woensdag 12 juni 2024 01:19 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wanneer je gaat zwemmen m/v en zeiknat uit het water komt kunnen mensen ook foto's maken die overal ongevraagd kunnen opduiken.
Sommige mensen hebben een figuur dat met kleding gewoon prima oogt, maar in zwemkleding totaal niet fit oogt. Dat is niemands probleem verder, maar die mensen willen misschien ook niet dat hun fotos ongevraagd opduiken.
Dat probleem blijft toch wel, zoveel situaties denkbaar.
Denk aan kleine kinderen op het strand, zijn die volledig gekleed omdat een of andere pervert er anders misschien stiekem kiekjes van maakt? Nee toch.
Dat is waar.quote:Op woensdag 12 juni 2024 08:31 schreef miss_sly het volgende:
Er zijn altijd overal misprijzende blikken, wat je ook draagt. Die zijn er ook voor piepkleine bikini's, burkini's, te lange, wijde sportbroeken, en ook andere kleding. Er zijn altijd mensen die wat een te merken hebben op wat iemand draagt.
Wederom eens.quote:Er is overigens geen verbod op topless zwemmen, maar men doet het niet meer. Sommige verworvenheden zijn vooral belangrijk om te verwerven.
Ik vermoed ook geen complot oid.quote:En soms veranderen dingen door de veranderde omstandigheden, zoals bijvoorbeeld camera's op smartphones socia media en verpreutsing van de samenleving. Daar hoeft niet per se een groot geheim ondoorgrondelijk iets aan ten grondslag te liggen dat blootgelegd (haha) moet worden.
Tsja, dat is groepsgedrag. Awkward tieners die het allemaal al awkward vonden en dan dat mohammed in zijn boxer gaat douchen... dat hoeft maar één populaire mohammed te zijn en de rest volgt. Zelfde geldt voor topless meiden op het strand. Als iedereen het zou doen is het niet bijzonder meer, maar blijkbaar vinden mensen het toch net wat te eng met alle mobieltjes waarmee je altijd en overal gefilmd kan worden.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:45 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom gehoor geven aan die nieuwe preutsheid?
Vooral voor wat jongere jongens zijn die speedo's wel tricky. Een ongewenste onverwachte erectie kan je dan al in het beginstadium zien. Daar schamen veel jongens zich wat voor.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |