Ik denk ze vanaf dag 1 al om meer AA vragen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:21 schreef Ulx het volgende:
Het zal, maar het is wel raar dat ze er nu pas mee aankomen.
De VS heeft er 30quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:53 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat luchtmachtbases in andere landen niet door rus raketten worden bestookt.
Maar de spoeling aan europese kant mbt patriots is al een tijdje nogal dun.
Sure, maar de gevraagde aantallen fluctueerden tussen de 7 en 11 Patriotsystemen voor geheel Oekrane. Meer dan dat noemde Zelenskyy niet. Dan is het wat raar als ze voor drie vliegvelden (beredeneerde gok gezien het verwachtte aantal F16's) er ineens zes extra nodig zouden hebben. Dan heeft iemand bij de luchtmacht wat cijfers vergeten door te geven aan Zelenskyy. Of niet soms? Voor mijn part kopen we ze, daar gaat het niet om, maar kom op hee...Dit soort berichten vlak voordat de F16's worden neergezet? Wat zijn ze nog meer vergeten?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk ze vanaf dag 1 al om meer AA vragen.
Extra drukmiddel? Dan snap ik niet waarom dat niet via Zelenskyy en de minister gaat, want waar hebben die het dan over? Hoeveel zijn er nu echt nodig? Geef aan wat nou echt nodig is en dan kunnen we er in het westen wat mee. Maar je trekt niet gewoon even een blik Patriot of SAMP/T batterijen open en tovert er dan effe snel een berg operators naast. Dat is ondertussen toch wel duidelijk? DIt is onhandig van die officier.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:39 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk nier dat ze daar nu opeens mee komen. Plus dat als die bij een vliegveld staan ze ook een stad of iets dergelijks verdedigen. Gewoon een extra drukmiddel om mee luchtafweer te krijgen.
Wij weten natuurlijk ook dat de vliegtuigen beschermd moeten worden...
Joh, het is oorlog. Er roepen er een hele hoop wat, er worden veel interviews gegeven etc.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Extra drukmiddel? Dan snap ik niet waarom dat niet via Zelenskyy en de minister gaat, want waar hebben die het dan over? Hoeveel zijn er nu echt nodig? Geef aan wat nou echt nodig is en dan kunnen we er in het westen wat mee. Maar je trekt niet gewoon even een blik Patriot of SAMP/T batterijen open en tovert er dan effe snel een berg operators naast. Dat is ondertussen toch wel duidelijk? DIt is onhandig van die officier.
En met je laatste zin impliceer je dat we Oekrane bij het handje moeten nemen. Maar we moeten ook af van het micromanagen.
Lekker boeiend?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:40 schreef Ulx het volgende:
Dat geloof ik best. Maar om zoiets te zeggen terwijl Europese landen te weinig eigen systemen hebben en daarvan ook nog een gedeelte doneren is misschien niet heel handig. Luchtmachtbases in die landen hebben namelijk hetzelfde probleem.
[ x ]
NB: Het kan dat de vertaling niet helemaal klopt. Het is me opgevallen dat men 'lanceerders' 'batterij' en 'systeem' wel eens door elkaar gebruikt.
Maar denk je niet dat het handiger is dat ze in Oekrane eerst even onderling overleggen wat er nou nodig is? Dat je niet de president laat vragen om 7-10 Patriots en vervolgens een of andere officier laat roepen dat er 15-20 nodig zijn? Naar wie moeten we dan luisteren? Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Joh, het is oorlog. Er roepen er een hele hoop wat, er worden veel interviews gegeven etc.
Ze hebben gewoon meer luchtafweer nodig, hoe duidelijk wil je het hebben 'voordat we er iets mee kunnen'?
Dat is helemaal geen probleem en dat weet jij ook best. Net alsof ze teveel Patriots kunnen leverenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat het handiger is dat ze in Oekrane eerst even onderling overleggen wat er nou nodig is? Dat je niet de president laat vragen om 7-10 Patriots en vervolgens een of andere officier laat roepen dat er 15-20 nodig zijn? Naar wie moeten we dan luisteren? Dat is het probleem.
Naar wie moet worden geluisterd? Die officier of de president?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen probleem en dat weet jij ook best. Net alsof ze teveel Patriots kunnen leveren
Tis goed met je.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Naar wie moet worden geluisterd? Die officier of de president?
Zou toch een stunt zijn als Winnie the Poo nou een strafexpeditie op touw zet en Putin laat zien hoe een 3-daagse SMO eruit hoort te zienquote:
Dat taaltje komt zo ongelofelijk dom over. Kan puur aan de klank liggen, of zijn dit gewoon domme boerenpummelsquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:28 schreef Ulx het volgende:
De tandjes. Daar zijn veel granaten ingeslagen.
[ x ]
Dat zal wel het ultieme plot zijn, niet dat China veel beter is overigens...quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou toch een stunt zijn als Winnie the Poo nou een strafexpeditie op touw zet en Putin laat zien hoe een 3-daagse SMO eruit hoort te zien
Xi: "Luister Vlad, wij sturen adviseurs om te helpen. Ze hebben wel wapens bij zich. Laat je ze even door bij de grens?"quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou toch een stunt zijn als Winnie the Poo nou een strafexpeditie op touw zet en Putin laat zien hoe een 3-daagse SMO eruit hoort te zien
De VS heeft 30 bataljons.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |