Mijn katten zijn binnenkatten, dus die komen niet in de tuin.quote:Op donderdag 18 juli 2024 01:52 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
319 euro ! Poeh hé zou Tommy (Sesamstraat) zeggen.
In de tuin poepen is toch veel goedkoper. Maar goed ik woon dan ook in een straat waar het verkeer zelden sneller rijdt dan 30 km p/u. Daarnaast zijn er nog steeds gemiddeld 2 katten per huishouden, waarvan de meeste buitenkatten zijn.
En heel eerlijk? Van dat bedrag moeten mijn katten en ik 4 weken eten. Natuurlijk de katten gaan voor! Het is je gegund hoor. Jullie hebben het vast verdiend... en ik heb er ook geen problemen mee.
Maar bij zulke bedragen voor een automatische kattenbak, krab ik me nog steeds even achter mijn oren.
Wat is er zo erg aan elke dag de kattenbak even verversen. Het kost ongeveer een kleine 5 minuten, vaak nog minder.
Dus om meer vrijheid te hebben met weggaan zonder dat ik als ik een week weg ben de buren moet vragen om elke dag te scheppen. Heb aantal buren die wel even natvoer kunnen geven maar niet bak kunnen scheppen omdat ze allergisch zijn (voor katten en/of het grit), er zijn ook wel wat buren die dat wel kunnen doen maar dan moeten die er wel zijn en wil ze ook niet teveel belasten. Dus nu kan ik bv ook om de dag laten scheppen, omdat ik de automatische zelf kan laten draaien en er dus ook in dat geval altijd een schone is.quote:Op maandag 10 juni 2024 21:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb hem niet ter volledige vervanging, er staan ook nog gewone kattenbakken, maar vind het wel fijn dat als ik paar nachtjes weg ben, ze in elk geval altijd één schone bak hebben, zonder dat ik mn buren altijd moet laten scheppen.
Er zijn tientallen merken, van Whiskas tot Hill's, en dan nog tig anderen. Ik weet het ook niet. Denk dat brokken zonder graan het beste zijn (in theorie hoeven katten alleen vlees). De mijne hebben echter ooit een proefverpakking kipbrokjes gehad, puur kipfilet, en dat aten ze niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:09 schreef summer2bird het volgende:
Hey, wat voor voer geven jullie je katten? Die van mij mogen bijna van het kittenvoer af en ik zit te zoeken wat een goed merk volwassenenvoer is. Het voer wat ze nu krijgen is alleen beschikbaar in 2,5 kg zakken en ik wil iets wat ik eerst kan uitproberen en uiteindelijk in bulk kan kopen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en ook diverse websites die merken rangschikken spreken elkaar tegen
Ik heb twee gecastreerde mannetjes en die eten vooral dit:quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:09 schreef summer2bird het volgende:
Hey, wat voor voer geven jullie je katten? Die van mij mogen bijna van het kittenvoer af en ik zit te zoeken wat een goed merk volwassenenvoer is. Het voer wat ze nu krijgen is alleen beschikbaar in 2,5 kg zakken en ik wil iets wat ik eerst kan uitproberen en uiteindelijk in bulk kan kopen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer en ook diverse websites die merken rangschikken spreken elkaar tegen
Sommigen zweren erbij, sommige geven het nooit.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:18 schreef Morgane89 het volgende:
Is natvoer noodzakelijk? Ik kan hier niet echt een goede bron over vinden. Ik geef m'n kat eigenlijk alleen brokken en er staat altijd genoeg water. Natvoer een paar keer per jaar.
Ik denk dat de dierenarts gelijk heeft en ik zou de dierenarts ook altijd als een expert beschouwen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:28 schreef summer2bird het volgende:
Hey en dan nog een vraag.
Ik heb dus 2 kittens, volgende maand worden ze 1 jaar.
Ik heb ze in december geadopteerd en volgens hun boekje zijn ze in november 2023 volledig gevaccineerd.
Nu ga ik in september 1 weekje op vakantie en heb het pension geboekt.
Ik heb de foto van hun vaccins opgestuurd naar het pension en het pension adviseert (dus geen harde eis) om ze nu ze 1 jaar worden voor hun bezoek weer te laten vaccineren.
Ik heb de dierenarts gebeld en die geven aan dat dat onnodig is, dat de dames in principe nog genoeg anti stoffen hebben en dat ze het pension goed kunnen doen zonder extra vaccins.
Wat zouden jullie doen? Wel of niet extra vaccineren? In november loopt een van hun vaccins pas af.
De digitale dierenarts hier (mis haar nog steeds) gaf dt regelmatig aan. Omdat katten eigenlijk altijd te weinig drinken is het met navoer makkelijker extra vocht te geven.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:18 schreef Morgane89 het volgende:
Is natvoer noodzakelijk? Ik kan hier niet echt een goede bron over vinden. Ik geef m'n kat eigenlijk alleen brokken en er staat altijd genoeg water. Natvoer een paar keer per jaar.
Onze kat vindt het absoluut heel erg noodzakelijk. Die laat het écht niet gebeuren dat we haar zakje gourmet vergeten.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:18 schreef Morgane89 het volgende:
Die van mij krijgt gewoon de minimale aanbevolen hoeveelheid brokjes verdeeld over 2 porties. Eentje in de ochtend en eentje voor de nacht. En wanneer wij aan tafel schuiven voor ons avondeten, krijgt ze haar zakje natvoer. Anders schooit ze zo om ons eten.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:14 schreef Morgane89 het volgende:
Dan zal ik voortaan 1 van de 2 porties brokken vervangen door een kuipje paté o.i.d. M'n kat is ook al ongeveer 10, dus wat extra vocht is vast slim.
Elin krijgt ‘s morgens een half blikje gourmet mousse en ‘s avonds ook en er staan brokjes. De mousse gaat schoon op, de laatste tijd de brokjes (ca 40 gr) niet. Maar ze heeft een schildklier probleem, over 2 weken checken of de medicatie nog voldoet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:14 schreef Morgane89 het volgende:
Dan zal ik voortaan 1 van de 2 porties brokken vervangen door een kuipje paté o.i.d. M'n kat is ook al ongeveer 10, dus wat extra vocht is vast slim.
Mijn dierenarts raadt natvoer af omdat poezen daar een teveel aan tandsteen van kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 14:18 schreef Morgane89 het volgende:
Waar mijn dierenarts dan weer op zei: aan tandsteen kan je iets doen, aan nieten die niet genoeg vocht verwerken niet.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:09 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Mijn dierenarts raadt natvoer af omdat poezen daar een teveel aan tandsteen van kunnen krijgen.
Het natvoer blijft dan aan de tandjes plakken en krijgen ze niet goed schoon.
Als dat poeder prijzig is zou je ook eens kunnen kijken naar Royal Canin Dental.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:11 schreef Morgane89 het volgende:
Hmm, mijn kat heeft juist veel tandsteen omdat tandenpoetsen niet goed lukt. Sinds kort strooi ik daarvoor speciaal poeder over de brokjes.
Heeft hij vast van z’n vader gekregen de arme zielquote:Op dinsdag 23 juli 2024 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ah ja, de tandsteendiscussie. Daar zit een ook genetische component aan, waar geen voer of tanden poetsen aan helpt.
Ik geef vers voer. Schijnt ontzettend goed te zijn om tandsteen te voorkomen, omdat de zuurgraad van het speeksel verandert. Poes haar stralend witte gebit is het met me eens. Kater die precies hetzelfde eet, al twee gebitsreinigingen heeft gehad, een kies kwijt is en inmiddels weer flink tandsteen heeft, denkt daar anders over. Als hij kon lezen.
PS het is moeder en zoon, maar dat is dus ook geen garantie voor voorkomen van tandsteen
Ongeveer een tientje per jaarquote:Op dinsdag 23 juli 2024 18:42 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Als dat poeder prijzig is zou je ook eens kunnen kijken naar Royal Canin Dental.
Oh voor dat tientje zou ik me niet druk maken.quote:Op woensdag 24 juli 2024 08:14 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ongeveer een tientje per jaar
Alleen moet ik dus blijkbaar kiezen uit meer vocht of meer tandsteen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |