Natuurlijk ontkennen ze het ook weer:quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/RTCkt
kwalijke zaak dat dit weer helemaal fout gaat,het is immers een heilige dienstverlening van de post.
We weten allemaal uit de praktijk dat dat echt niet waar is…quote:PostNL vindt het ’heel vervelend’ dat de rouwpost van Rebel Uitvaart in Huizen niet op tijd is bezorgd, meldt PostNL-woordvoerder Annemieke Herberigs. ’Bij PostNL zijn weinig klachten binnengekomen in 2024 over de bezorging van rouwpost’. Ze bevestigt dat in bepaalde regio’s - waaronder het Gooi - een tekort is aan bezorgers, maar dit mag geen gevolgen hebben voor de bezorging. ’Als er problemen zijn, wordt dit altijd intern opgelost door bijvoorbeeld tijdelijk een externe partij in te schakelen. De afspraak is dat de post binnen 24 uur na verzending wordt bezorgd. Hiervoor is een speciaal proces ingericht. Belangrijk is om klachten te melden, zodat we actie kunnen ondernemen’.
Tja eerst zien, dan geloven. Ze zullen wel alleen intresse hebben in de pakkettak en geen idee of PostNL die los verkoopt want dan blijven ze alleen nog zitten met de verlieslatende postbezorging waar ze nooit vanaf komen. UPS wil waarschijnlijk voorkomen dat GLS hier PostNL gaat overnemen, maar het kan net zo goed alleen wat 'interessant doen' van de hotemetoot zijn om UPS weer even onder de aandacht te brengen. Als ik bijvoorbeeld zie dat de DHL bezorger hier al maanden alle pakjes in de hal dumpt, ze soms worden gestolen door open inloop, en daar vanuit DHL ondanks klachten blijkbaar niet over wordt aangesproken, moeten er vooral geen overnames komen tbv de kwaliteit. Ik denk dat thuisbezorging steeds meer premium/duurder gaat worden en ze nog meer aandringen op zelf afhalen, mochten er nog pakketpunten over zijn..quote:Op dinsdag 16 juli 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/JxXIX
zeer recent bericht,als dat gebeurd moet je wegwezen,US bedrijven zijn er niet voor ons.
In de Us zijn ze al groot,zoniet de grootste ter wereld,ze willen alleen maar meer meer mer en nog meer,ten koste van.Ken een paar mensen die daar gewerkt hebben,als je dat hoort en weet ben je gezegend om bij de Nl post te zitten.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 20:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Tja eerst zien, dan geloven. Ze zullen wel alleen intresse hebben in de pakkettak en geen idee of PostNL die los verkoopt want dan blijven ze alleen nog zitten met de verlieslatende postbezorging waar ze nooit vanaf komen. UPS wil waarschijnlijk voorkomen dat GLS hier PostNL gaat overnemen, maar het kan net zo goed alleen wat 'interessant doen' van de hotemetoot zijn om UPS weer even onder de aandacht te brengen. Als ik bijvoorbeeld zie dat de DHL bezorger hier al maanden alle pakjes in de hal dumpt, ze soms worden gestolen door open inloop, en daar vanuit DHL ondanks klachten blijkbaar niet over wordt aangesproken, moeten er vooral geen overnames komen tbv de kwaliteit. Ik denk dat thuisbezorging steeds meer premium/duurder gaat worden en ze nog meer aandringen op zelf afhalen, mochten er nog pakketpunten over zijn..
hebben jullie nog iets te doen(hoeveelheid ivm zomer) ? hier zie ik tijd zakken met een toename van zeer veel pakketten en de rest.stelletje oplichtersquote:Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik had een condoleancekaartje gestuurd, (gewone postzegel, geen rouwzegel). Deze zou normaal gesproken de volgende dag aankomen.. hij is pas exact een week (!) later bezorgd. Laat staan dat het rouwkaarten waren. Ik had al rekening gehouden met 1-2 dagen vertraging maar een week is wel extreem.
Ik zag trouwens dat er nu bij de foto's van poststukken in de app staat 'deze post ligt binnenkort in je brievenbus'. Lekker verwarrend, waarom nu dan al een foto? Sowieso accepteert PostNL geen verantwoordelijkheid over ongetraceerde post dus waarom überhaupt foto's tonen.
Waarom zou je in Rotterdam nou weer een busje gebruiken om post te bezorgen? In zo'n dichtbevolkt gebied is een fiets toch veel handiger?quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:49 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)at-gebeurt~a7683e28/
Ja, echt triest die voorstellen van PostNL…quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:31 schreef ophaling10 het volgende:
Gelukkig is na een kleine pauze weer een nieuwe editie uit:
https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240726%20PiB%20juli-mail.pdf
ja ze zijn ziek,bij de pbz kunnen ze niet veel meer pakken nu is de rest aan de beurt,waar is de overheid in dit geval.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 19:50 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, echt triest die voorstellen van PostNL…
Ja, we zijn allemaal luie dieven, en als er maar concurrentie was geweest, dan waren deze problemen nooit ontstaanquote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:56 schreef ophaling10 het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)-lost-niets-op-60738
onder de bijbehorende youtube film weer fraaie reactie's
https://nos.nl/artikel/25(...)-steeds-meer-plekkenquote:Op zondag 28 juli 2024 16:59 schreef wbwb het volgende:
PostNL heeft toch nog steeds concurrentie van zowel stapelaars als Intrapost, SkyNet/Falk Post, RM Netherlands, De Vos diensten, etc als regionale postbezorgingsbedrijven als FRL, depostBode, SBPost, Cycloon, MSG, Beson, Probezorgt, SMN, etc.
Het marktaandeel van PostNL sinds de overname van Sandd is (anno 2020) echter wel meer dan 95% op basis van volume of meer dan 90% op basis van omzet, dus de concurrentie stelt relatief weinig voor.
Het is ook een keuze. Ik was laatst in België, daar bestaan de eigen postkantoren van Bpost nog volop! In Nederland is alles afgeschoven op PostNL punten en is personeel niet meer in dienst bij PostNL. Gevolg: niemand voelt zich echt verantwoordelijk en niemand zit er echt op te wachten om vrijwillig PostNL punt te zijn en is het meer een afvoerputje van service geworden. Rode brievenbussen vind je in België nog overal, alleen is de lichting daar niet om 17:00 uur maar kan het per locatie en regio verschillen en wordt de post veelal geleegd tijdens de bezorgronde mee. Ook bezorgen ze daar nog gewoon op maandag. In Nederland kan brievenbussen leegmaken niet want hier wordt de post veelal bezorgd door postbezorgers die enkel een fiets hebben (en het verloop torenhoog is) en je wilt niet dagenlang post hebben staan op een verlaten depot die niet wordt opgehaald. Allemaal keuzes dus. Hier is elke klacht een aparte case en denkt niemand verder bij klachten van 'slechts klanten', alleen als de media aandacht besteed gaat PostNL wat doen. Er valt zeker nog wat te optimaliseren in Nederland, als je het maar weer serieus neemt en personeel niet tot 2 uurtjes per dag degradeert zonder invloed op het verdere proces en geen betrokkenheid. Zelfde bij de pakketten: tegenwoordig is een pakketje een last geworden in plaats van doel. Zo snel mogelijk je pakketje kwijt raken, maakt niet uit waar en hoe, zolang de track and trace status maar op bezorgd staat en je met een lege bus eindigt. Toevallig goed bezorgd is mooi meegenomen en anders dump je 'm toch bij een PostNL punt of ongevraagd ergens rondom je woning.quote:Op maandag 29 juli 2024 14:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)-steeds-meer-plekken
Misschien was het dan toch beter als destijds bpost PostNL had overgenomen…quote:Op dinsdag 30 juli 2024 20:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Het is ook een keuze. Ik was laatst in België, daar bestaan de eigen postkantoren van Bpost nog volop! In Nederland is alles afgeschoven op PostNL punten en is personeel niet meer in dienst bij PostNL. Gevolg: niemand voelt zich echt verantwoordelijk en niemand zit er echt op te wachten om vrijwillig PostNL punt te zijn en is het meer een afvoerputje van service geworden. Rode brievenbussen vind je in België nog overal, alleen is de lichting daar niet om 17:00 uur maar kan het per locatie en regio verschillen en wordt de post veelal geleegd tijdens de bezorgronde mee. Ook bezorgen ze daar nog gewoon op maandag. In Nederland kan brievenbussen leegmaken niet want hier wordt de post veelal bezorgd door postbezorgers die enkel een fiets hebben (en het verloop torenhoog is) en je wilt niet dagenlang post hebben staan op een verlaten depot die niet wordt opgehaald. Allemaal keuzes dus. Hier is elke klacht een aparte case en denkt niemand verder bij klachten van 'slechts klanten', alleen als de media aandacht besteed gaat PostNL wat doen. Er valt zeker nog wat te optimaliseren in Nederland, als je het maar weer serieus neemt en personeel niet tot 2 uurtjes per dag degradeert zonder invloed op het verdere proces en geen betrokkenheid. Zelfde bij de pakketten: tegenwoordig is een pakketje een last geworden in plaats van doel. Zo snel mogelijk je pakketje kwijt raken, maakt niet uit waar en hoe, zolang de track and trace status maar op bezorgd staat en je met een lege bus eindigt. Toevallig goed bezorgd is mooi meegenomen en anders dump je 'm toch bij een PostNL punt of ongevraagd ergens rondom je woning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |