abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214256685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/RTCkt

kwalijke zaak dat dit weer helemaal fout gaat,het is immers een heilige dienstverlening van de post.
Natuurlijk ontkennen ze het ook weer:

quote:
PostNL vindt het ’heel vervelend’ dat de rouwpost van Rebel Uitvaart in Huizen niet op tijd is bezorgd, meldt PostNL-woordvoerder Annemieke Herberigs. ’Bij PostNL zijn weinig klachten binnengekomen in 2024 over de bezorging van rouwpost’. Ze bevestigt dat in bepaalde regio’s - waaronder het Gooi - een tekort is aan bezorgers, maar dit mag geen gevolgen hebben voor de bezorging. ’Als er problemen zijn, wordt dit altijd intern opgelost door bijvoorbeeld tijdelijk een externe partij in te schakelen. De afspraak is dat de post binnen 24 uur na verzending wordt bezorgd. Hiervoor is een speciaal proces ingericht. Belangrijk is om klachten te melden, zodat we actie kunnen ondernemen’.
We weten allemaal uit de praktijk dat dat echt niet waar is…
pi_214259146
Ik snap nooit zo dat we niet mogen staken, omdat dan de rouw- en medische post niet op tijd bezorgd wordt. Niet dat dat anders wel gebeurt, maar goed. Die rouwpost en zo wordt apart aangeleverd, dus dan kunnen we toch die ff snel sorteren en bezorgen en verder gewoon staken?
pi_214311132
https://archive.ph/JxXIX

zeer recent bericht,als dat gebeurd moet je wegwezen,US bedrijven zijn er niet voor ons.
pi_214311938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 19:33 schreef ophaling10 het volgende:
https://archive.ph/JxXIX

zeer recent bericht,als dat gebeurd moet je wegwezen,US bedrijven zijn er niet voor ons.
Tja eerst zien, dan geloven. Ze zullen wel alleen intresse hebben in de pakkettak en geen idee of PostNL die los verkoopt want dan blijven ze alleen nog zitten met de verlieslatende postbezorging waar ze nooit vanaf komen. UPS wil waarschijnlijk voorkomen dat GLS hier PostNL gaat overnemen, maar het kan net zo goed alleen wat 'interessant doen' van de hotemetoot zijn om UPS weer even onder de aandacht te brengen. Als ik bijvoorbeeld zie dat de DHL bezorger hier al maanden alle pakjes in de hal dumpt, ze soms worden gestolen door open inloop, en daar vanuit DHL ondanks klachten blijkbaar niet over wordt aangesproken, moeten er vooral geen overnames komen tbv de kwaliteit. Ik denk dat thuisbezorging steeds meer premium/duurder gaat worden en ze nog meer aandringen op zelf afhalen, mochten er nog pakketpunten over zijn..
pi_214312320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 20:38 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Tja eerst zien, dan geloven. Ze zullen wel alleen intresse hebben in de pakkettak en geen idee of PostNL die los verkoopt want dan blijven ze alleen nog zitten met de verlieslatende postbezorging waar ze nooit vanaf komen. UPS wil waarschijnlijk voorkomen dat GLS hier PostNL gaat overnemen, maar het kan net zo goed alleen wat 'interessant doen' van de hotemetoot zijn om UPS weer even onder de aandacht te brengen. Als ik bijvoorbeeld zie dat de DHL bezorger hier al maanden alle pakjes in de hal dumpt, ze soms worden gestolen door open inloop, en daar vanuit DHL ondanks klachten blijkbaar niet over wordt aangesproken, moeten er vooral geen overnames komen tbv de kwaliteit. Ik denk dat thuisbezorging steeds meer premium/duurder gaat worden en ze nog meer aandringen op zelf afhalen, mochten er nog pakketpunten over zijn..
In de Us zijn ze al groot,zoniet de grootste ter wereld,ze willen alleen maar meer meer mer en nog meer,ten koste van.Ken een paar mensen die daar gewerkt hebben,als je dat hoort en weet ben je gezegend om bij de Nl post te zitten.
pi_214313246
UPS is inderdaad een kutbedrijf en ik mag hopen dat ze PostNL niet over gaan/mogen nemen…
pi_214329525
Ik had een condoleancekaartje gestuurd, (gewone postzegel, geen rouwzegel). Deze zou normaal gesproken de volgende dag aankomen.. hij is pas exact een week (!) later bezorgd. Laat staan dat het rouwkaarten waren. Ik had al rekening gehouden met 1-2 dagen vertraging maar een week is wel extreem.

Ik zag trouwens dat er nu bij de foto's van poststukken in de app staat 'deze post ligt binnenkort in je brievenbus'. Lekker verwarrend, waarom nu dan al een foto? Sowieso accepteert PostNL geen verantwoordelijkheid over ongetraceerde post dus waarom überhaupt foto's tonen.
pi_214332394
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2024 17:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik had een condoleancekaartje gestuurd, (gewone postzegel, geen rouwzegel). Deze zou normaal gesproken de volgende dag aankomen.. hij is pas exact een week (!) later bezorgd. Laat staan dat het rouwkaarten waren. Ik had al rekening gehouden met 1-2 dagen vertraging maar een week is wel extreem.

Ik zag trouwens dat er nu bij de foto's van poststukken in de app staat 'deze post ligt binnenkort in je brievenbus'. Lekker verwarrend, waarom nu dan al een foto? Sowieso accepteert PostNL geen verantwoordelijkheid over ongetraceerde post dus waarom überhaupt foto's tonen.
hebben jullie nog iets te doen(hoeveelheid ivm zomer) ? hier zie ik tijd zakken met een toename van zeer veel pakketten en de rest.stelletje oplichters
pi_214334637
Het was hier zelfs een drukke week: mailingen van alle loterijen, prijzen, veel pakjes en huis aan huis van iets uit wamel. Jammer genoeg zit ik nu in de "we gaan je wegpesten" tijd. Teveel bezorgers,nul overleg en de nieuwe krijgen vaste wijken en ikzelf zit zwaar onder mijn roosteruren. Baal ervan, maar heb ondertussen na 10 jaar wel zoiets van zoek het maar uit met je dagelijkse berg slecht gesorteerde ergenis.
pi_214355549
Van de week kreeg ik post met 3 postzegels. Mensen snappen de nieuwe tarieven en postzegels van PostNL nog steeds niet…
pi_214412777
quote:
Waarom zou je in Rotterdam nou weer een busje gebruiken om post te bezorgen? In zo'n dichtbevolkt gebied is een fiets toch veel handiger?
pi_214418267
Gelukkig is na een kleine pauze weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240726%20PiB%20juli-mail.pdf
pi_214418794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:31 schreef ophaling10 het volgende:
Gelukkig is na een kleine pauze weer een nieuwe editie uit:

https://www.rodemorgen.nl/PiB/2024/240726%20PiB%20juli-mail.pdf
Ja, echt triest die voorstellen van PostNL…
pi_214419728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 19:50 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, echt triest die voorstellen van PostNL…
ja ze zijn ziek,bij de pbz kunnen ze niet veel meer pakken nu is de rest aan de beurt,waar is de overheid in dit geval.
pi_214437490
https://radar.avrotros.nl(...)-lost-niets-op-60738

onder de bijbehorende youtube film weer fraaie reactie's
  zaterdag 27 juli 2024 @ 21:12:11 #119
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_214439706
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2024 18:56 schreef ophaling10 het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)-lost-niets-op-60738

onder de bijbehorende youtube film weer fraaie reactie's
Ja, we zijn allemaal luie dieven, en als er maar concurrentie was geweest, dan waren deze problemen nooit ontstaan :') . Wel vreemd dan dat naast klachten over de postbezorging, er ook veel klachten over de pakketservice zijn, terwijl er op pakketgebied meer dan genoeg concurrentie is. Bovendien is de achteruitgang van de kwaliteit en service van PostNL niet iets van de laatste paar jaar, het speelt al veel langer. Ook toen we nog concurrentie hadden van Sandd, Selektmail en van Straaten.

Ik durf te beweren dat wanneer er meer concurrentie was geweest, dat onze kwaliteit waarschijnlijk niet hoger was geweest, maar juist lager! Want die concurrentie leidde in het verleden juist tot een hevige prijzenslag, waardoor er nog minder marge op de producten zat, wat vervolgens leidde tot nog slechtere arbeidsvoorwaarden. In dat geval had PostNL nu waarschijnlijk een NOG groter personeelstekort gehad, en waren er nog meer wijken blijven staan.

Wat veel mensen die roepen om concurrentie zich kennelijk niet afvragen is WAAROM er geen concurrentie is op brievenbuspostgebied. Waarom is er geen enkel bezorgbedrijf in het gat van Sandd gesprongen? PostNL heeft immers al lang geen wettelijk monopolie meer: iedereen die wil kan een postbedrijf opzetten en ons gaan beconcurreren. En dan is die concurrent nog niet eens gebonden aan de strenge regels die de postwet alleen aan PostNL stelt, omdat wij de concessiehouder zijn.

Ik denk toch dat de echte reden is dat er met briefpost amper nog wat te verdienen valt. De markt is simpelweg te klein voor meerdere partijen. Niet voor niets is in de afgelopen jaren de een na de ander er mee gestopt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_214451640
PostNL heeft toch nog steeds concurrentie van zowel stapelaars als Intrapost, SkyNet/Falk Post, RM Netherlands, De Vos diensten, etc als regionale postbezorgingsbedrijven als FRL, depostBode, SBPost, Cycloon, MSG, Beson, Probezorgt, SMN, etc.

Het marktaandeel van PostNL sinds de overname van Sandd is (anno 2020) echter wel meer dan 95% op basis van volume of meer dan 90% op basis van omzet, dus de concurrentie stelt relatief weinig voor.
pi_214463360
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2024 16:59 schreef wbwb het volgende:
PostNL heeft toch nog steeds concurrentie van zowel stapelaars als Intrapost, SkyNet/Falk Post, RM Netherlands, De Vos diensten, etc als regionale postbezorgingsbedrijven als FRL, depostBode, SBPost, Cycloon, MSG, Beson, Probezorgt, SMN, etc.

Het marktaandeel van PostNL sinds de overname van Sandd is (anno 2020) echter wel meer dan 95% op basis van volume of meer dan 90% op basis van omzet, dus de concurrentie stelt relatief weinig voor.
https://nos.nl/artikel/25(...)-steeds-meer-plekken
pi_214481580
quote:
Het is ook een keuze. Ik was laatst in België, daar bestaan de eigen postkantoren van Bpost nog volop! In Nederland is alles afgeschoven op PostNL punten en is personeel niet meer in dienst bij PostNL. Gevolg: niemand voelt zich echt verantwoordelijk en niemand zit er echt op te wachten om vrijwillig PostNL punt te zijn en is het meer een afvoerputje van service geworden. Rode brievenbussen vind je in België nog overal, alleen is de lichting daar niet om 17:00 uur maar kan het per locatie en regio verschillen en wordt de post veelal geleegd tijdens de bezorgronde mee. Ook bezorgen ze daar nog gewoon op maandag. In Nederland kan brievenbussen leegmaken niet want hier wordt de post veelal bezorgd door postbezorgers die enkel een fiets hebben (en het verloop torenhoog is) en je wilt niet dagenlang post hebben staan op een verlaten depot die niet wordt opgehaald. Allemaal keuzes dus. Hier is elke klacht een aparte case en denkt niemand verder bij klachten van 'slechts klanten', alleen als de media aandacht besteed gaat PostNL wat doen. Er valt zeker nog wat te optimaliseren in Nederland, als je het maar weer serieus neemt en personeel niet tot 2 uurtjes per dag degradeert zonder invloed op het verdere proces en geen betrokkenheid. Zelfde bij de pakketten: tegenwoordig is een pakketje een last geworden in plaats van doel. Zo snel mogelijk je pakketje kwijt raken, maakt niet uit waar en hoe, zolang de track and trace status maar op bezorgd staat en je met een lege bus eindigt. Toevallig goed bezorgd is mooi meegenomen en anders dump je 'm toch bij een PostNL punt of ongevraagd ergens rondom je woning.
pi_214484553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 20:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Het is ook een keuze. Ik was laatst in België, daar bestaan de eigen postkantoren van Bpost nog volop! In Nederland is alles afgeschoven op PostNL punten en is personeel niet meer in dienst bij PostNL. Gevolg: niemand voelt zich echt verantwoordelijk en niemand zit er echt op te wachten om vrijwillig PostNL punt te zijn en is het meer een afvoerputje van service geworden. Rode brievenbussen vind je in België nog overal, alleen is de lichting daar niet om 17:00 uur maar kan het per locatie en regio verschillen en wordt de post veelal geleegd tijdens de bezorgronde mee. Ook bezorgen ze daar nog gewoon op maandag. In Nederland kan brievenbussen leegmaken niet want hier wordt de post veelal bezorgd door postbezorgers die enkel een fiets hebben (en het verloop torenhoog is) en je wilt niet dagenlang post hebben staan op een verlaten depot die niet wordt opgehaald. Allemaal keuzes dus. Hier is elke klacht een aparte case en denkt niemand verder bij klachten van 'slechts klanten', alleen als de media aandacht besteed gaat PostNL wat doen. Er valt zeker nog wat te optimaliseren in Nederland, als je het maar weer serieus neemt en personeel niet tot 2 uurtjes per dag degradeert zonder invloed op het verdere proces en geen betrokkenheid. Zelfde bij de pakketten: tegenwoordig is een pakketje een last geworden in plaats van doel. Zo snel mogelijk je pakketje kwijt raken, maakt niet uit waar en hoe, zolang de track and trace status maar op bezorgd staat en je met een lege bus eindigt. Toevallig goed bezorgd is mooi meegenomen en anders dump je 'm toch bij een PostNL punt of ongevraagd ergens rondom je woning.
Misschien was het dan toch beter als destijds bpost PostNL had overgenomen…
pi_214515629
Hoe is de bezetting deze zomer bij jullie? Ik zie dat er in de app onder poststukken geen datum meer staat, lekker (on)betrouwbaar.. kunnen ze beter niet de handdoek in de ring gooien? Ik zie de postbezorging er over een jaar of 5 echt niet beter op worden, eerder (nog) slechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')