Even de ondeugende link: https://archive.ph/JLCdPquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:04 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In een interview met het FD zegt de topman van de ACM dat de postmarkt (brieven) dood is, er komt waarschijnlijk geen nieuwe partij meer, ook door de mislukte en illegale overname van Sandd. Dus we zullen altijd met PostNL blijven opgescheept, terwijl de omstandigheden steeds slechter worden. Krijgen ze meer lucht, dan moet je als consument langer wachten en alleen voor flink extra krijg je de volgende dag nog bezorgd. Pakketmarkt richt zich minder op thuisbezorging. Personeel van PostNL kan dus rekenen op een nog sombere toekomst. Ren, als het kan. Maar niet allemaal, dan zijn er geen bezorgers meer
Helaas stelt hij zich niet de vraag waarom die spelers zich niet aandienen. Het lijkt wel alsof hij niet begrijpt dat de markt voor briefpost krimpt, en te klein werd voor meerdere spelers. Hij heeft zich duidelijk ook niet afgevraagd waarom Sandd de handdoek in de ring gegooid heeft: ze konden alleen goedkoper zijn dan PostNL door hun medewerkers te weinig te betalen en dan NOG maakten ze geen winst. Er viel niets te verdienen. Daarom staat er ook niemand te trappelen om het van Sandd over te nemen.quote:Maar we zitten met een voltooide fusie die niet meer uit elkaar valt te halen. We hebben spelers nodig die zeggen: ik wil wel de nieuwe Sandd worden. Die spelers dienen zich tot dusver niet aan.’
Waarschijnlijk mogen ze wel meer versturen, alleen tegen nieuwe en duurdere afspraken?quote:Op maandag 24 juni 2024 16:54 schreef wbwb het volgende:
Wow, ik hoor net van een bedrijf dat ze voor de rest van het jaar gaan stoppen met een hoop producten aanbieden, omdat ze van PostNL maar een maximumvolume aan post mogen versturen dit jaar. Waar is PostNL wel niet mee bezig? Zo snap ik ook wel dat het postvolume daalt, als je dan bedrijven gaat verbieden om meer dan een bepaalde hoeveelheid post te versturen…
Dat zou ik ook een beetje de omgekeerde wereld vinden. Normaal krijg je met hogere hoeveelheden juist lagere prijzen.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:41 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Waarschijnlijk mogen ze wel meer versturen, alleen tegen nieuwe en duurdere afspraken?het contract garandeerd dan een bepaalde korting voor een bepaald volume. Wil je meer? Betaal je meer. Soort van buiten de bundel.
Dit staat in mijn App al een week of twee. Vroeg me al af of dit lokaal is, of landelijk uitgerold is. Ik zou niet graag in de schoenen van de bezorger staan, wie weet hoeveel extra tijd dit zal vragen van jullie.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 07:54 schreef ophaling10 het volgende:
ik hoop niet dat wij dat krijgen,want ik ben onbereikbaar
https://www.droidapp.nl/n(...)t-bezorger-pakketje/
PostNL doet niet meer aan zzp'ers, hèquote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:53 schreef Pensioengenieter het volgende:
Even een extra taakje op het bordje gooien van een zzp pakjes bezorger. Ze kunnen geen kant op anders zijn ze hun werk kwijt, maar ik zou of niet antwoorden of kappen ermee. Maar ik zie ook dat mensen weggaan uit onze postwijk omdat ze niet eens zijn met dingen en dan komt er iemand die wel braaf doet maar waar je op straat niet mee kunt communiceren, spreekt geen nederlands,…….
Nee, maar wel nog aan zmp'ersquote:
En aan onderonderonderaannemers waarvan PostNL niet eens het bestaan weetquote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, maar wel nog aan zmp'ers
Ik weet niet hoe druk het bij jullie is,maar hier is het mega na 3 dagen kun je aan de 23/24uur zitten met 2 wijken,geen bakfiets en andere dingen,gewoon de nwe style,het lijkt wel of er opgespaard wordt.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, maar wel nog aan zmp'ers
Er is geen peil op te trekken. De ene dag heb ik veel minder dan verwacht, de andere dag veel meer. Ik heb het idee dat men bij Voorbereiden ook personeelstekort heeft en er dus geregeld partijen worden doorgeschoven. Op daldagen heb ik vaak alleen maar machinepost en pakjes. En de ontbrekende grote post zit er dan pas dagen later tussen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 19:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe druk het bij jullie is,maar hier is het mega na 3 dagen kun je aan de 23/24uur zitten met 2 wijken,geen bakfiets en andere dingen,gewoon de nwe style,het lijkt wel of er opgespaard wordt.
ja dat kan ook,ik heb geen bekende meer daar,hoor niets meer.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb het idee dat men bij Voorbereiden ook personeelstekort heeft en er dus geregeld partijen worden doorgeschoven
Ik had zaterdag bijna niks. Dinsdag de folderpakketten van zaterdag. Woensdag de libelles tussen de pakketjes. En vandaag een grote partij die voor dinsdag stond en dubbele kampioenen... Volgens mij doen ze maar wat.quote:Op donderdag 27 juni 2024 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is geen peil op te trekken. De ene dag heb ik veel minder dan verwacht, de andere dag veel meer. Ik heb het idee dat men bij Voorbereiden ook personeelstekort heeft en er dus geregeld partijen worden doorgeschoven. Op daldagen heb ik vaak alleen maar machinepost en pakjes. En de ontbrekende grote post zit er dan pas dagen later tussen.
Bijzonder, ik dacht dat er wel iets van ketenverantwoordelijkheid/ketenaansprakelijkheid was…quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:30 schreef Bladblazer het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)aling-ontloopt-boete
PostNL doet het lekker vuil, maar op zich niet illegaal. De onderaannemers die niet fatsoenlijk betalen zijn dan inderdaad de schuldigen. Alleen dan erg zonde dat er dan bedrijven faiilliet gaan voordat PostNL geen keuze meer heeft dan meer betalen of het zelf bezorgen ipv uitbesteden.
ze gaan er natuurlijk van alles aan doen om niet te betalen,voor ons eigenlijk niets onbekendsquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:30 schreef Bladblazer het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)aling-ontloopt-boete
PostNL doet het lekker vuil, maar op zich niet illegaal. De onderaannemers die niet fatsoenlijk betalen zijn dan inderdaad de schuldigen. Alleen dan erg zonde dat er dan bedrijven faiilliet gaan voordat PostNL geen keuze meer heeft dan meer betalen of het zelf bezorgen ipv uitbesteden.
Wat opviel was onder andere: de werkdruk, de People Coaches en Logistieke Coaches (bereikbaarheid, herkenbaarheid) en de vieze koffieautomaten. De OR gaat ook hier mee aan de slag.:Mooi verhaal ga eens met je buitendienst aan het werk.quote:Op donderdag 27 juni 2024 23:41 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik had zaterdag bijna niks. Dinsdag de folderpakketten van zaterdag. Woensdag de libelles tussen de pakketjes. En vandaag een grote partij die voor dinsdag stond en dubbele kampioenen... Volgens mij doen ze maar wat.
De vieze koffieautomaten. What the fuck. Hoezo staat dat nou op het prioriteitenlijstje terwijl er veel ergere dingen mis zijn bij PostNL?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Wat opviel was onder andere: de werkdruk, de People Coaches en Logistieke Coaches (bereikbaarheid, herkenbaarheid) en de vieze koffieautomaten. De OR gaat ook hier mee aan de slag.:Mooi verhaal ga eens met je buitendienst aan het werk.
De lijst voor buiten was ook wel interessant. Maar ik zie het gewoon niet echt verbeteren. Het was een soort wereldoplossing dat er 2 coaches zouden komen. Nou we zijn 3,5 maand verder. De eerste logistiek coach gaat hier er al weer vandoor. Nooit gezien of gesproken. People coach nooit gezien 1 keer aan de telefoon gehad voor 12,5 jarig dienstverband. Zo wordt het nooit wat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Wat opviel was onder andere: de werkdruk, de People Coaches en Logistieke Coaches (bereikbaarheid, herkenbaarheid) en de vieze koffieautomaten. De OR gaat ook hier mee aan de slag.:Mooi verhaal ga eens met je buitendienst aan het werk.
Ze zitten zo op minder kosten besparen dat ze alles inzetten qua processen en adviseurs wat uiteindelijk juist weer extra geld kost en dan zit je weer op 0 voordeel uiteindelijkquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:19 schreef V__L_N het volgende:
[..]
De lijst voor buiten was ook wel interessant. Maar ik zie het gewoon niet echt verbeteren. Het was een soort wereldoplossing dat er 2 coaches zouden komen. Nou we zijn 3,5 maand verder. De eerste logistiek coach gaat hier er al weer vandoor. Nooit gezien of gesproken. People coach nooit gezien 1 keer aan de telefoon gehad voor 12,5 jarig dienstverband. Zo wordt het nooit wat.
"We hebben als OR in ieder geval nu afgesproken dat er door de Logistiek Coach sowieso gekeken moet worden naar de lopen waar procentueel het meest geplust wordt op de piekwijken. Ook als de postbezorger/postbode die deze wijk loopt niet om de checklist vraagt, moet hier toch worden meegelopen om te kijken waar het vele plussen door komt."
Ben benieuwd of ik die nieuwe logistiek coach nu wel ga zien dan... Maar ik zie het niet echt gebeuren...
Waar kan ik me aanmelden als adviseur?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:33 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Ze zitten zo op minder kosten besparen dat ze alles inzetten qua processen en adviseurs wat uiteindelijk juist weer extra geld kost en dan zit je weer op 0 voordeel uiteindelijk
Ligt het aan mij of ben ik de enige die zoiets niet begrijpt?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:05 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-07-02-stand-van-zaken-cao-postnl
in de "grote" cao zijn ze ook lekker bezig,verlagen vergoeding als je ziek wordt,ze maken wel vrienden daar.
Ja, ik snapte dat aanbod van minder loon bij ziekte ook niet en vind ik compleet idioot en zelfs triest dat ze dat überhaupt durven voor te stellen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 19:05 schreef ophaling10 het volgende:
https://bvpp.nl/nl/nieuws/2024-07-02-stand-van-zaken-cao-postnl
in de "grote" cao zijn ze ook lekker bezig,verlagen vergoeding als je ziek wordt,ze maken wel vrienden daar.
https://ibb.co/cC6ZQsGquote:Op woensdag 3 juli 2024 00:42 schreef V__L_N het volgende:
Is er hier toevallig iemand die een overzicht heeft van de zomerdal tijden?
En het zomerdal wordt ook steeds langer. eerst was het 7 weken, toen 8, en nu al 9.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:20 schreef wbwb het volgende:
Ik snap ook niet hoe ze die procenten precies verzinnen. Het zal je baan maar zijn, verzinnen hoeveel procent je van wie af moet pakken…
Maar dan wel klagen dat je niet aan personeel kan komen. Werk er al bijna 20 jaar niet meer maar zou op de piekdagen dan ook gewoon kappen nadat de uren verstreken zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:02 schreef V__L_N het volgende:
De percentages zijn wel een stuk lager dan vorig jaar. Toen was het 16% in de middelste weken. Wat bizar was. Maar ik snap echt het nut ook niet van die 3% weken bv. Dat is 5 minuten op 3 uur. Op een daldag 2 minuten eraf gaan halen is gewoon sneu.
Ik vertel soms mensen dat ik per minuut wordt betaald. De reacties zijn over het algemeen echt geschokt, mensen vragen of ik niet 15 minuten bedoel enzo. Als je het dan verder gaat uitleggen vinden mensen het ook echt absurd. Zulke dingen zijn echt de reden dat mensen niet willen werken voor zo'n bedrijf.
ja mierenneukerij,ben benieuw of de rest van het personeel ook zo gepakt wordt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:02 schreef V__L_N het volgende:
De percentages zijn wel een stuk lager dan vorig jaar. Toen was het 16% in de middelste weken. Wat bizar was. Maar ik snap echt het nut ook niet van die 3% weken bv. Dat is 5 minuten op 3 uur. Op een daldag 2 minuten eraf gaan halen is gewoon sneu.
Ik vertel soms mensen dat ik per minuut wordt betaald. De reacties zijn over het algemeen echt geschokt, mensen vragen of ik niet 15 minuten bedoel enzo. Als je het dan verder gaat uitleggen vinden mensen het ook echt absurd. Zulke dingen zijn echt de reden dat mensen niet willen werken voor zo'n bedrijf.
Zo zag mijn opa er ook uit, had soms ook een cape aanquote:Op donderdag 4 juli 2024 20:07 schreef ophaling10 het volgende:
eentje uit de oude doos,hard werken maar een eerlijke behandeling,totaal anders dan tegenwoordig.
https://www.bndestem.nl/b(...)48-jaar-af~a882aff7/
Jammer dat ze die reclame dan niet met PostNL versturen om onze volumedaling tegen te gaanquote:Op zondag 7 juli 2024 13:52 schreef ophaling10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)os-maakt-zich-zorgen
Ook als drugsdealer wil je dat je reclame en drugs op tijd aankomen, en niet drie dagen te laat of in de sloot afgeleverd wordt.quote:Op zondag 7 juli 2024 14:50 schreef wbwb het volgende:
[..]
Jammer dat ze die reclame dan niet met PostNL versturen om onze volumedaling tegen te gaan
Als die drugsdealers dan het management gaan bedreigen en/of liquideren vanwege hun ontevredenheid, dan komt er misschien nog eens verandering.quote:Op zondag 7 juli 2024 22:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook als drugsdealer wil je dat je reclame en drugs op tijd aankomen, en niet drie dagen te laat of in de sloot afgeleverd wordt.
Is een afgehakt paardenhoofd een gemiddeld pakket van 6,95, of een groot van 13,90? Anders houden we het laagdrempelig betaalbaar met een afgehakte vinger-briefpakje.quote:Op maandag 8 juli 2024 15:01 schreef wbwb het volgende:
[..]
Als die drugsdealers dan het management gaan bedreigen en/of liquideren vanwege hun ontevredenheid, dan komt er misschien nog eens verandering.
Goh, je kan dit bericht elke maand herplaatsen met een andere plaats. En verrassend, 3 maanden geen post en dag na media aandacht gaat de logistiek coach langs en is alles zogenaamd weer onder controle.. als er al 3 maanden onderbezetting moet hij dat toch ook allang wetenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:54 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)al-maanden-geen-post
ja ze nemen alleen volk aan wat Efteling rond heeft gelopenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:51 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Goh, je kan dit bericht elke maand herplaatsen met een andere plaats. En verrassend, 3 maanden geen post en dag na media aandacht gaat de logistiek coach langs en is alles zogenaamd weer onder controle.. als er al 3 maanden onderbezetting moet hij dat toch ook allang weten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |