abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214884774
Dat zat er natuurlijk aan te komen. En straks nog een wijziging in de postwet waardoor we ook over de consumentenpost 48 uur mogen doen (en later 72), en dan kan PostNL landelijk alle dalwijken op 20 minuten zetten. Dus mogen we nog meer wijken gaan lopen om aan onze uren te komen. En ik zit nu al tegen de overspannenheid aan. Als dit door gaat overweeg ik serieus een contractverlaging (van 25 naar 20), want dit begint me langzaam maar zeker op te breken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_214884937
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat zat er natuurlijk aan te komen. En straks nog een wijziging in de postwet waardoor we ook over de consumentenpost 48 uur mogen doen (en later 72), en dan kan PostNL landelijk alle dalwijken op 20 minuten zetten. Dus mogen we nog meer wijken gaan lopen om aan onze uren te komen. En ik zit nu al tegen de overspannenheid aan. Als dit door gaat overweeg ik serieus een contractverlaging (van 25 naar 20), want dit begint me langzaam maar zeker op te breken.
ja de hoeveelheden per piekwijk nemen ook niet echt af zie o.a. vandaag belachelijk veel weer,1e werkdag in sept .
pi_214884968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja de hoeveelheden per piekwijk nemen ook niet echt af zie o.a. vandaag belachelijk veel weer,1e werkdag in sept .
Ik had best weinig vandaag, maar volgens mij wordt er op het sorteercentrum weer post achter gehouden. Ik had vandaag geen Libelle's of Magrieten, en van alle TV-gidsen slechts 1 verdwaalde VARA-gids. Dus dat zal donderdag wel schrikken worden.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_214886080
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2024 22:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik had best weinig vandaag, maar volgens mij wordt er op het sorteercentrum weer post achter gehouden. Ik had vandaag geen Libelle's of Magrieten, en van alle TV-gidsen slechts 1 verdwaalde VARA-gids. Dus dat zal donderdag wel schrikken worden.
ja dat kan best weleens,sommigen hadden amper iets(x wijken) en anderen waaronder ikzelf tig,
  woensdag 4 september 2024 @ 10:04:50 #231
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214887236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 07:49 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
ja dat kan best weleens,sommigen hadden amper iets(x wijken) en anderen waaronder ikzelf tig,
Ik miste ook enorm veel pakjes. Een halve tas is voor mijn wijk niet normaal. Heb het gevoel dat ze het binnen weer niet aankunnen omdat nu het zomerdal voorbij is. Had zaterdag voor mijn wijk helemaal niks gesorteerd. Bovenop de rode scheidingskaart en nog 3 gele in de 1 bundel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214892975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik miste ook enorm veel pakjes. Een halve tas is voor mijn wijk niet normaal. Heb het gevoel dat ze het binnen weer niet aankunnen omdat nu het zomerdal voorbij is. Had zaterdag voor mijn wijk helemaal niks gesorteerd. Bovenop de rode scheidingskaart en nog 3 gele in de 1 bundel.
ja een rotzooitje gaat het zeker weer worden,over 3 maanden is het feest :)
pi_214893006
https://www.recruitmentte(...)iddel-van-ai-postnl/

mooi zou eerder eens aan de algehele maliase gaan doen,klanten zijn je eten niet een of andere al bundy gein.
pi_214894871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:45 schreef ophaling10 het volgende:

mooi zou eerder eens aan de algehele maliase gaan doen,klanten zijn je eten niet een of andere al bundy gein.
Het bespaarde geld zal vast niet in het huidige personeel worden geïnvesteerd...

Overigens hier ook veel missende post. Iets wat gisteren in de app stond kwam vandaag ook niet dus zal wel morgen worden. Dingen die op zaterdag zouden worden bezorgd schuiven bijna ook structureel door naar dinsdag.
pi_214895053
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 19:45 schreef ophaling10 het volgende:

Volgens mij is die hele website gegenereerd door AI, wat een verschrikkelijke kromme zinnen, en wat een spelfouten! Als voordeel van een kunstmatige recruiter wordt genoemd dat deze niet gehinderd wordt door menselijke emoties. Volgens mij is het grootste deel van het management bij PostNL dan al vervangen door AI, dat verklaart ook de onnavolgbare nieuwsbrieven vol spelfouten.
pi_214901810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 23:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens mij is die hele website gegenereerd door AI, wat een verschrikkelijke kromme zinnen, en wat een spelfouten! Als voordeel van een kunstmatige recruiter wordt genoemd dat deze niet gehinderd wordt door menselijke emoties. Volgens mij is het grootste deel van het management bij PostNL dan al vervangen door AI, dat verklaart ook de onnavolgbare nieuwsbrieven vol spelfouten.
ja de voorbereiding idd,buiten lopen de echte werkers(mensen)brengt me wel op een idee,ze kunnen dan wat meer gaan lappen,een computer kost bijna niks,motiveren die hap.
pi_214904555
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2024 10:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Dan is er binnen te weinig personeel en om de afvoer te halen is de opdracht afstieken en in een tas stoppen
pi_214906356
Weet iemand hier toevallig waar PostNL's afkorting X-PEL voor staat?
pi_214908592
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 11:25 schreef wbwb het volgende:
Weet iemand hier toevallig waar PostNL's afkorting X-PEL voor staat?
"to expel" betekent "verdrijven". Wil PostNL ons verdrijven? Het lijkt er af en toe wel op.
pi_214910158
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 16:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
"to expel" betekent "verdrijven". Wil PostNL ons verdrijven?
Het lijkt er af en toe wel op.
Wat betekent deze aanpassing voor collega’s?
Niemand verliest hierdoor zijn baan, omdat er nog steeds veel collega’s nodig zijn om de post te bezorgen en te verwerken.
De collega’s die de post bezorgen merken het meest van de verandering, omdat de basistijden van bezorglopen wijzigen. Ook kunnen bezorgers gevraagd worden om op een andere dag of vanuit een ander depot te werken; dit gebeurt alleen op vrijwillige basis.

Weer wordt de bal buiten gelegd,precies zols je al aangegeven had.
Zelf ga ik echt niet op 4/5 dagen 2 uur opdraven o.i.d.(en of wanneer het hun uitkomt) en hoop velen met mij,het moet maar eens afgelopen zijn.
De "grote " cao is straks ook niet meer zo groots,ze zijn niet lekker met al hun ideeen.
pi_214911477
quote:
Ik zou hard wegrennen. Mochten de mensen op leeftijd zelf nog niet vertrekken dan helpt deze cao wel, maar dat zou PostNL eigenlijk wel willen gok ik. Elke andere cao in een willekeurige sector is al beter.
pi_214938161
Grappig dat ik dit allemaal lees. Sinds vorige week zit de klad erin. Ik moet eerlijk zeggen, mij maakt het niet uit of een tijdschrift drie dagen later in de bus ligt. Het valt wel op dat ze plotseling veel later zijn. En ik had een pakje dat drie dagen te laat kwam. Ik vond het niet erg, ik was allang blij dat het er was, want ik maakte me zorgen dat het ding (een boek) was zoekgeraakt in een sorteercentrum. Het was gewoon druk blijkbaar.
pi_214938953
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2024 23:29 schreef Vincent_student het volgende:
Grappig dat ik dit allemaal lees. Sinds vorige week zit de klad erin. Ik moet eerlijk zeggen, mij maakt het niet uit of een tijdschrift drie dagen later in de bus ligt. Het valt wel op dat ze plotseling veel later zijn. En ik had een pakje dat drie dagen te laat kwam. Ik vond het niet erg, ik was allang blij dat het er was, want ik maakte me zorgen dat het ding (een boek) was zoekgeraakt in een sorteercentrum. Het was gewoon druk blijkbaar.
Post moet betrouwbaar zijn, dat is het al jaren niet. En vooral tijdschriften wil je voor het weekend ontvangen dan hebben de meeste mensen tijd, na het weekend ga je niet meer snel lezen en bij te vaak klachten zeggen mensen op. Idem voor tv-gidsen, je loopt anders al een halve week achter (ja, er is ook genoeg online te vinden). Ik ontvang vaak post van vrijdag/zaterdag tegenwoordig structureel pas op dinsdag. Sommige dingen maakt het misschien minder uit maar opvallend is het wel. Ik heb een tijd lang meegedaan aan verzenden/ontvangen van post en de overeenkomstduur was toen al dramatisch en 9 van de 10 keer niet de volgende dag.

Heel veel oranje brievenbussen die ik onderweg tegenkom staat de lichtingsdag verkeerd en dat al wekenlang. Totaal niet meer te controleren wanneer er en of er nu precies geleegd is, of is bij het autobedrijf ook personeelstekort?
pi_214939499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 08:21 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Post moet betrouwbaar zijn, dat is het al jaren niet. En vooral tijdschriften wil je voor het weekend ontvangen dan hebben de meeste mensen tijd, na het weekend ga je niet meer snel lezen en bij te vaak klachten zeggen mensen op. Idem voor tv-gidsen, je loopt anders al een halve week achter
Vroegah werd er binnen ook op gehamerd, dat MOEST mee en gevost zelfs bij minder tijd ging dat voor. dan de kampioen eruit, maar tvgidsen etc ging voor, zoals op vrijdag bv de nieuwe oogst of kerkblaadjes.... nu boeit het niemand ene reet, afvoerhalen en je bek houden is het credo
pi_214939615
Normaal verstuur ik alles met GLS, maar gisteren dacht ik voor iets dat door de brievenbus paste toch weer eens PostNL Brievenbuspakje+ te proberen, gezien dat iets goedkoper is. Die is gisteren wel ontvangen door PostNL, maar vandaag nog niet eens gesorteerd. Echt, de eerste keer dat ik het na ruim een jaar weer probeer gaat het meteen mis… :')
pi_214939655
quote:

[..]
Post moet betrouwbaar zijn, dat is het al jaren niet. En vooral tijdschriften wil je voor het weekend ontvangen dan hebben de meeste mensen tijd, na het weekend ga je niet meer snel lezen en bij te vaak klachten zeggen mensen op. Idem voor tv-gidsen, je loopt anders al een halve week achter (ja, er is ook genoeg online te vinden). Ik ontvang vaak post van vrijdag/zaterdag tegenwoordig structureel pas op dinsdag. Sommige dingen maakt het misschien minder uit maar opvallend is het wel. Ik heb een tijd lang meegedaan aan verzenden/ontvangen van post en de overeenkomstduur was toen al dramatisch en 9 van de 10 keer niet de volgende dag.

Heel veel oranje brievenbussen die ik onderweg tegenkom staat de lichtingsdag verkeerd en dat al wekenlang. Totaal niet meer te controleren wanneer er en of er nu precies geleegd is, of is bij het autobedrijf ook personeelstekort?
Dat het postbedrijf het zelfs niet meer waard is om in de schaduw van wat het vroeger was kan staan, is een feit. Ik ken degene uit de buurt die hier de post bezorgt. En ik heb het te doen met haar. We spreken elkaar wel eens en ze vertelt de verhalen die ook in dit topic opduiken. Dan denk ik, tjonge, zo behandel je je eigen personeel toch niet? Ik heb in de jaren 70/80 gewerkt als besteller om geld te verdienen naast mijn school, dus op zaterdagen en in vakanties. Werd goed betaald en het sorteren van je post deed je in een grote zaal in het gebouw. Het was vroeg op, hard werken, maar supergezellig. Ik zou er helemaal geen probleem mee hebben gehad dit mijn hele leven te doen, maar wel zoals het toen was. Wat een verschil met nu.

Daarom klaag ik ook niet, want ik heb het met de mensen te doen. Ze kunnen er niets aan doen.
  dinsdag 10 september 2024 @ 09:58:37 #249
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214939687
quote:

Van veel is de teller kapot en ze worden niet meer gemaakt lijkt het. Vroeger werden ze gemaakt of de bus vervangen. Zou kunnen dat ze dat straks wel weer doen als er overal weer bussen worden weggehaald. Dan vervangen ze die goeie met de slechte zoals ze al jaren hebben gedaan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214939738
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2024 09:58 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Van veel is de teller kapot en ze worden niet meer gemaakt lijkt het. Vroeger werden ze gemaakt of de bus vervangen. Zou kunnen dat ze dat straks wel weer doen als er overal weer bussen worden weggehaald. Dan vervangen ze die goeie met de slechte zoals ze al jaren hebben gedaan.
Tsja, hier is een brievenbus ooit met vuurwerk opgeblazen en toen vervangen door eentje die uit een andere regio weggehaald is. Daar staat dus ook de verkeerde postcoderange op. Dit heb ik meermaals op verschillende manieren doorgegeven, maar PostNL doet er absoluut niks mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')