BBB is ook redelijk eurosceptisch toch?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van de 5 extra zetels voor PVV komen er vier van FvD. Verschuift weinig dus eigenlijk.
Nee, die doen alles voor macht en schuiven gewoon bij de EVP aan.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
BBB is ook redelijk eurosceptisch toch?
Ik ook!quote:Op zondag 9 juni 2024 23:05 schreef miss_sly het volgende:
PVV toch maar 6 en Volt 2.
Vind ik toch mooi.
Waar heb je de percentages.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
ChristenUnie lijkt wel heel dicht tegen de zetel aan te hebben gezeten.
Dementie is een vervelende ziekte.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:35 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder dat 50+ hiermee weer de kiesdrempel van de 2e kamer haalt.
Kwestie van relatieve opkomst?quote:Op zondag 9 juni 2024 23:35 schreef Hexagon het volgende:
Bijzonder dat 50+ hiermee weer de kiesdrempel van de 2e kamer haalt.
quote:Op zondag 9 juni 2024 23:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
ChristenUnie lijkt wel heel dicht tegen de zetel aan te hebben gezeten.
Yep. Dom. Alhoewel ik ook wel snap dat het op inhoud eigenlijk niet meer te verenigen wasquote:
Een lijstverbinding en toch in een andere fractie plaatsnemen is toegestaan, geloof ik. Dus op de inhoud uit elkaar gaan vond ik vrij onlogisch.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Yep. Dom. Alhoewel ik ook wel snap dat het op inhoud eigenlijk niet meer te verenigen was
Lijstverbindingen bestaan niet meer. Dan moet je als een lijst deelnemen. Zie PvdAGL.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Een lijstverbinding en toch in een andere fractie plaatsnemen is toegestaan, geloof ik. Dus op de inhoud uit elkaar gaan vond ik vrij onlogisch.
Dat bedoelde ikquote:Op zondag 9 juni 2024 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijstverbindingen bestaan niet meer. Dan moet je als een lijst deelnemen. Zie PvdAGL.
Ja dat kan. Maar dan stem je dus als CU’er mogelijk een SGP’er het EP in (zeker als je wel maar 1 zetel haalt). Ik snap wel dat ze dat bij de CU niet echt een optie vinden.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik. GL gaat in een andere fractie plaatsnemen, dus dat had CU ook kunnen doen.
De afspraak was voorheen dat een CU'er op 1 zou staan. Maargoed de reden zal inderdaad geweest zijn dat men geen zetel meer wilde weggeven aan de SGP. Dom.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat kan. Maar dan stem je dus als CU’er mogelijk een SGP’er het EP in (zeker als je wel maar 1 zetel haalt). Ik snap wel dat ze dat bij de CU niet echt een optie vinden.
Ben wel voor het terugkeren van lijstverbindingen. Stom dat dat verdwenen is.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijstverbindingen bestaan niet meer. Dan moet je als een lijst deelnemen. Zie PvdAGL.
Nee, verstandig. Die lijstverbindingen met de SGP kostte de CU leden en zetels door het hele land. Met de steeds rechtsere SGP die vaak tegen FvD aan schurkt kan de CU niet samenwerken. En Europees heeft de SGP de boeren op 1, 2 en 3 staan, de natuur doet er niet toe. Dat past totaal niet bij de CU.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De afspraak was voorheen dat een CU'er op 1 zou staan. Maargoed de reden zal inderdaad geweest zijn dat men geen zetel meer wilde weggeven aan de SGP. Dom.
Is rechts echt zo gegroeid? Conservatief is gegroeid, maar Renew (toch echt rechts, maar progressief) verliezen 22 zetels, ECR wint er 4, EVP 8 en ID 9. Er zijn wel wat meer rechtse fractielozen, zo lijkt het. ID wint gelukkig maar in 2 landen, ECR zelfs maar in 1 land.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goed om te zien dat Rechts zo gegroeid is!
Ja rechts is gegroeid dus. En de groenen 20 zetels eraf. Ik vind primaquote:Op maandag 10 juni 2024 08:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is rechts echt zo gegroeid? Conservatief is gegroeid, maar Renew (toch echt rechts, maar progressief) verliezen 22 zetels, ECR wint er 4, EVP 8 en ID 9. Er zijn wel wat meer rechtse fractielozen, zo lijkt het. ID wint gelukkig maar in 2 landen, ECR zelfs maar in 1 land.
De groei op rechts is in elk geval veel en veel kleiner dan voorspeld. En de groenen zullen met 20 minder zetels niet minder invloed hebben.quote:Op maandag 10 juni 2024 08:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja rechts is gegroeid dus. En de groenen 20 zetels eraf. Ik vind prima
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |