Volgens Engelse wikiquote:Op zaterdag 8 juni 2024 19:54 schreef Starflyer het volgende:
Tweede vraag is dat "Hiddink zijn hoofd uit de kont van de spelers moest halen".
Ik herinner mij wel dat het in het Engels was....maar net iets anders...quote:Hiddink should stop putting his head in some players' asses
Oh ja. Tegen de Zwitsers geloof ik een uittrap van Sar waaruit Bergkamp scoorde.quote:
Het kutte is toen ook weer dat Nederland faalde waar de Duitsers juist pieken. WK-90, EK-96. Gisteren een mooie docu op NDR. Over WK-90. Eigenlijk helemaal niet zo'n kut toernooi. Omdat Nederland afging beklijft het minder. Maar paar echte topwedstrijden. Nederland ook "even" tegen de Duitsers de eerste 30 minuten een paar grote kansen. Ook vreemd dat de Duitsers een paar sympathieke spelers had, Litbarski, Bugwald, Thon. En ook Klinsmann en Völler waren de kwaadste niet. Ha ha ha. van Breukelen zei het in de docu mooi, dat de rollen waren omgedraaid. Nederland van z'n slechtste kant. Van Breukelen zelf en van Aerle bv. Wat ik vergeten was dat Rijkaard zelfs twee keer Völler had ondergespuugd.quote:Op zondag 9 juni 2024 10:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat een deceptie was dat toernooi zeg.
In mijn beleving was het ook volkomen onverwacht, ik volgde op die leeftijd nog niet de aanloop, maar Ajax stond aan de top van de wereld in die tijd.
Twee keer 😅...quote:Op zondag 9 juni 2024 10:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het kutte is toen ook weer dat Nederland faalde waar de Duitsers juist pieken. WK-90, EK-96. Gisteren een mooie docu op NDR. Over WK-90. Eigenlijk helemaal niet zo'n kut toernooi. Omdat Nederland afging beklijft het minder. Maar paar echte topwedstrijden. Nederland ook "even" tegen de Duitsers de eerste 30 minuten een paar grote kansen. Ook vreemd dat de Duitsers een paar sympathieke spelers had, Litbarski, Bugwald, Thon. En ook Klinsmann en Völler waren de kwaadste niet. Ha ha ha. van Breukelen zei het in de docu mooi, dat de rollen waren omgedraaid. Nederland van z'n slechtste kant. Van Breukelen zelf en van Aerle bv. Wat ik vergeten was dat Rijkaard zelfs twee keer Völler had ondergespuugd.
Had Marco ook moeten doen. Ze zeiden gisteren ook dat het typisch was voor de sfeer en alles erom heen in 1990, dat juist Rijkaard zo raar deed. De laatste waar je het van zou verwachten. Ik heb ooit ook zoiets gehad. Stond reserve, onterecht natuurlijk, mocht invallen en uit frustratie schopte ik uit het niets een al liggende tegenstander onder z'n klote. Rooie kaart, en de elftalleider, tevens m'n leraar Nederlands, was met stomheid geslagen. Had van m'n leven nooit niet een tackle gemaakt, of een sliding.quote:Op zondag 9 juni 2024 10:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Twee keer 😅...
Voor mij is Frank Rijkaard echt een held uit mijn jeugd (Ajax 95, ik was twaalf) en hij is daarna ook nooit meer van zijn sokkel gevallen.
Het doet wat mij betreft ook recht aan zijn status dat hij uit de publiciteit blijft.
Jordi Cruyff scoordequote:Op zondag 9 juni 2024 10:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Oh ja. Tegen de Zwitsers geloof ik een uittrap van Sar waaruit Bergkamp scoorde.
Oh ja, maar wel via Sar toch ?quote:
Rijkaard, een rokende voetbalrocker, man naar mijn hart.quote:Op zondag 9 juni 2024 11:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Had Marco ook moeten doen. Ze zeiden gisteren ook dat het typisch was voor de sfeer en alles erom heen in 1990, dat juist Rijkaard zo raar deed. De laatste waar je het van zou verwachten. Ik heb ooit ook zoiets gehad. Stond reserve, onterecht natuurlijk, mocht invallen en uit frustratie schopte ik uit het niets een al liggende tegenstander onder z'n klote. Rooie kaart, en de elftalleider, tevens m'n leraar Nederlands, was met stomheid geslagen. Had van m'n leven nooit niet een tackle gemaakt, of een sliding.Black out heet zoiets geloof ik. Ha ha ha. Rijkaard trouwens heeft net als Ron Jans een goede muzieksmaak. Pixies, Sonic Youth, Nirvana enzo.
Zeker, een veel poster.quote:Op maandag 10 juni 2024 17:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
Is dit iemand die nog actief is op FOK?
Landquote:Op maandag 10 juni 2024 18:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Duidt 'Ier' op de naam of nationaliteit van de speler?
Dan kom ik er helaas niet op moet ik eerlijk bekennen, ik wil ook niet googlen, maar ik weet geen namen meer van Ierse spelers uit die tijd.quote:
Het is wel een bekende naam. Althans als je je dat EK herinnert.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dan kom ik er helaas niet op moet ik eerlijk bekennen, ik wil ook niet googlen, maar ik weet geen namen meer van Ierse spelers uit die tijd.
Hopelijk is iemand anders hier jouw vraag wel waardig
Het is het eerste EK dat ik mij min of meer herinner, maar dan eigenlijk alleen het feest van het kampioenschap, de waanzin in de straat en de Gullitpetjes.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is wel een bekende naam. Althans als je je dat EK herinnert.
Gekleurde speler die hem wel lustte.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is het eerste EK dat ik mij min of meer herinner, maar dan eigenlijk alleen het feest van het kampioenschap, de waanzin in de straat en de Gullitpetjes.
Ik heb later terug veel gekeken, maar deze vraag moet ik passen.
Edit; de eerste tegenstanders die ik mij herinner zijn Voller, Mattheus etc, de Ieren weet ik niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |