quote:Een heel nieuw leven in Steenrijk, Straatarm(2017)
De arme familie Bomhof en de welgestelde familie Van den Berge ruilen een week van leven. De Bomhofjes verblijven een week op het landgoed van hun ruilpartners, die een week lang hun intrek in hun krappe huurhuisje nemen.
Hoe is het om als gezin dat gewend is aan een dikke portemonnee op bijstandsniveau te moeten leven? En andersom, hoe bevalt het voor een familie die het niet breed heeft om plotseling een enorm huis en geld in overvloed te hebben? Dat is te zien in Steenrijk, straatarm.
Steenrijk, straatarm
In dit nieuwe realityprogramma van SBS ruilen een arm en een rijk gezin van huis en van budget. In de eerste aflevering zijn dat de familie Van den Berge en de familie Bomhof. De Bomhofjes hebben een sociale huurwoning en moeten rondkomen van een budget van 90 euro per week. Dat zal even wennen worden voor de Van den Berges, die gewend zijn aan een luxeleventje op een landgoed. Daar mogen hun ruilpartners een week de bloemen buiten zetten. Willen de Bomhofjes nog terug naar hun oude leven?
Ruil-tv
Met dit programma blaast SBS ruiltelevisie een heel nieuw leven in. Dit genre was een jaar of tien geleden mateloos populair, met het RTL 4-programma Jouw vrouw, mijn vrouw als bekendste voorbeeld. Na een opleving met BN'ers een paar jaar geleden, is er weinig meer van deze show vernomen. Wel draait het NPO 3-programma Puberruil nog steeds. Hierin wisselen pubers van leven, en ook hierin komt een rijke tiener geregeld in arme gezinnen terecht. Complete gezinnen die van leven ruilen, is in Nederland nog niet eerder vertoond.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:10 schreef DrDentz het volgende:
Hoertje van Assen in Steenrijk/Straatarm
[ afbeelding ]
Misschien kunnen zachtjes aan de Ex-Utopianen het nog een keer proberen in De Bondgenoten... Mr NoNoNixNut Gerrit heeft in no-time al een Ton binnen aldaarquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:55 schreef Donna1000 het volgende:
En ook hier zien we vanavond een oude bekende, Senna uit utopia, de vriend van Demi burgers (de helft van de tweeling) wist trouwens niet dat Senna "steenrijk" is
Zijn die nagels zo duur dan? Wat ik wel walgelijk vond dat die makelaar in Spanje (de compagnon) zo zat te pochen dat hij voor 1,4 miljoen vastgoed had gekochtquote:Op woensdag 25 september 2024 21:32 schreef Dotteke het volgende:
Hoe kan iemand die amper geld heeft om eten te kopen wel nepnagels hebben maar geeln geld voor verf op de muren of gordijnen voor het raam hebben
Je moet het steeds bij houden. Dus telkens een uitgaven. Het viel mij gelijknop. Hé zeggen dat je amper rond kan komen en dan wel van die nagels. Maar goed misschien heeft ze ze van iemand gekregen.quote:Op donderdag 26 september 2024 00:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Zijn die nagels zo duur dan? Wat ik wel walgelijk vond dat die makelaar in Spanje (de compagnon) zo zat te pochen dat hij voor 1,4 miljoen vastgoed had gekocht
Die gast ís gewoon zo. Hij zat ook in Waar Doen Ze Het Van.quote:Op donderdag 26 september 2024 00:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Zijn die nagels zo duur dan? Wat ik wel walgelijk vond dat die makelaar in Spanje (de compagnon) zo zat te pochen dat hij voor 1,4 miljoen vastgoed had gekocht
Ik had begrepen dat ze werkte. Maar niet fulltime.quote:Op donderdag 26 september 2024 06:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je moet het steeds bij houden. Dus telkens een uitgaven. Het viel mij gelijknop. Hé zeggen dat je amper rond kan komen en dan wel van die nagels. Maar goed misschien heeft ze ze van iemand gekregen.
Wat ik mij ook afvraag of het van de uitkeringsinstantie mag. Ze mogen toch een flink bedrag uitgeven. Krijgen vaak ook nog wat. Wat ik ze ook gun hè. Maar die vrouw die wel eens boodschappen van haar moeder kreeg moest toen een hoop terug betalen aan de uitkeringsinstantie.
Dat is "Waar doen ze het van ?"quote:
quote:Een woninginbraak bij Jan en Anouk heeft maandagavond flink wat tongen losgemaakt. Het populaire stel uit Nijkerk - dat eerder dit jaar meedeed aan het televisieprogramma Steenrijk, straatarm - looft een grote beloning uit voor de persoon die hen of de politie naar de dader leidt.
Minutenlang vloog de politiehelikopter boven de stad Nijkerk, toen er een melding binnenkwam over een woninginbraak op de Callenbachstraat. Niet veel later volgde een Burgernet-oproep, waarbij de politie de aandacht vroeg voor een donker geklede man met capuchon op.
Een dag na de melding blijkt dat de verdachte heeft toegeslagen bij het huis van het tweetal dat nationale bekendheid kreeg met hun deelname aan Steenrijk, straatarm. In dit SBS-programma ruilen twee families met een volledig tegengesteld welstandsniveau een week lang van huis, budget en dagelijks leven. Dit alles om te ontdekken of geld écht gelukkig maakt.
In de uitzending behoorde het Nijkerkse duo tot de rijke kant. Na de inbraak deelde Jan - die op dat moment niet thuis was - op zijn sociale mediapagina’s een opsporingsbericht. Beelden van de mogelijke verdachte waren daarop te zien met de tekst: ‘Grote beloning voor wie mij deze jonge man brengt.’ Het bericht is inmiddels tientallen keren gedeeld.
Naast diefstal ook vernielingen
Navraag bij Jan leert dat het inderdaad een inbraak bij zijn woning betrof. Hierbij is flink huisgehouden: naast meegenomen spullen, laat hij weten dat er ook flink wat vernield is. De politie wil er - vanwege privacyredenen - weinig over kwijt. Ze houdt het bij de mededeling dat ze maandagavond inderdaad in Nijkerk hebben gezocht, nadat er om 21.15 uur een melding van een inbraak kwam.
Ondanks de Burgernetmelding - waarbij gevraagd werd uit te kijken naar een donker geklede man met capuchon en zwarte schoenen met witte zolen - is de dader nog niet gevonden.
Nick van Delft? Het wormvormig aanhangsel van Wesley Adema?quote:Op donderdag 26 september 2024 00:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Het zal natuurlijk allemaal wel gescript zijn, maar de meeste van die mensen laten wel zien waarom hun leven een teringzooi is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:45 schreef DrDentz het volgende:
Hoertje van Assen koopt een lingeriesetje van 400 euro. Ze is arm omdat ze 10 jaar geleden een hernia kreeg. Maar volgens mij zat ze daarvoor ook al in Probleemwijken dus zo goed ging het al niet.
Kijkers van ‘Steenrijk, straatarm’ schrikken van de aankoop van een lingeriesetje van ¤ 400
In Steenrijk, straatarm ruilen twee gezinnen met totaal verschillende uitgavenpatronen een week van leven. In de nieuwste aflevering moet het Arnhemse stel Jordy en Senna rondkomen van 60 euro per week, terwijl de alleenstaande moeder Maria en haar twee zoons ineens 2000 euro te besteden heeft. De keuzes die Maria met dit geld maakte, verrasten sommige kijkers.
https://www.kijk.nl/programmas/steenrijk-straatarm/dCVBUQN62lh
Het zijn vaak vloggers, influencers en lui die standaard aan dit soort programma's meedoen. Beetje voor de bekendheid.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Maar al deze mensen zijn toch helemaal niet "steenrijk"??? Ziet er meer uit als modale mensen die ruilen met werkschuwe tokkies.
Dat is een kwestie van prioriteiten.quote:Op woensdag 25 september 2024 21:32 schreef Dotteke het volgende:
Hoe kan iemand die amper geld heeft om eten te kopen wel nepnagels hebben maar geeln geld voor verf op de muren of gordijnen voor het raam hebben
Ik snap dat ook nooit zo. Snap wel als je niets kan en dan een keertje zoiets doet, maar wat zjij zei die dvds is niet een keertje iets doen Was er ook ooit eens een die zoveel videobanden had.quote:Op maandag 13 januari 2025 09:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van prioriteiten.
Net zoals die kerel met z'n videotheek in huis. Dat leken wel duizenden dvd's. Zeg dat het er 2.500 zijn en doe dat maal een tientje of zo.
Daar hadden ze ook wat voor aan hun huis kunnen doen, fatsoenlijke meubels halen of wat kleren kopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
quote:Op maandag 13 januari 2025 10:42 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik snap dat ook nooit zo. Snap wel als je niets kan en dan een keertje zoiets doet, maar wat zjij zei die dvds is niet een keertje iets doen Was er ook ooit eens een die zoveel videobanden had.Het zal natuurlijk wel deels gescript zijn. Een familie die bij de Hema wat kleren haalt en bij de Action wat dingen om van binnen wat te renoveren is natuurlijk minder interessante tv dan paupers die ¤ 1.100 uitgeven om met een limo een film te gaan kijken in een afgehuurde bios of een duur lingeriesetje halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat van die dvd's is niet gescript. Als dat geld was gestoken in dat huisje beetje netjes maken en kleren voor de kinderen... En sowieso: je huis opruimen en poetsen kost in principe geen geld.
Dat laatste is zeker waar, ook zonder veel geld kan je een net en opgeruimd huis hebben.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zal natuurlijk wel deels gescript zijn. Een familie die bij de Hema wat kleren haalt en bij de Action wat dingen om van binnen wat te renoveren is natuurlijk minder interessante tv dan paupers die ¤ 1.100 uitgeven om met een limo een film te gaan kijken in een afgehuurde bios of een duur lingeriesetje halen.
Maar dat van die dvd's is niet gescript. Als dat geld was gestoken in dat huisje beetje netjes maken en kleren voor de kinderen... En sowieso: je huis opruimen en poetsen kost in principe geen geld.
Ja. De meeste van die "straatarme deelnemers" hebben ook tijd en handjes zat om op te ruimen.quote:Op maandag 13 januari 2025 11:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker waar, ook zonder veel geld kan je een net en opgeruimd huis hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |