Dit. Slotje!quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:48 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon een minimum leeftijd op alle e bikes. 16 zoals altijd al gold voor scooters die ook maar 25 mochten rijden.
Lijkt mij ook de meest logische besluit voor dit 'probleem'.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:48 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon een minimum leeftijd op alle e bikes. 16 zoals altijd al gold voor scooters die ook maar 25 mochten rijden.
Moeten ze dan ook een theorie examen halen voor een rijbewijs? #dtvquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:48 schreef Basp1 het volgende:
quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De overlast van fatbikes begint echt schrikbarend toe te nemen. Het lijkt er ook op dat het door een bepaalde groep (jongeren) is omarmd als een soort van status symbool dat gepaard gaat met rondhangen, intimidatie en (beginnende) criminaliteit. Hier in onze stad is er een notoir groepje bezig het centrum te terroriseren door met een rotgang door voetgangersgebieden te crossen, mensen af te snijden, te intimideren/pesten etc.
Een verbod zou ik echt toejuichen.
Voor een snorscooter moest dat ook waarom nu dan niet?quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Moeten ze dan ook een theorie examen halen voor een rijbewijs? #dtv
Gewoon fietsen? Kunnen ze niet meer. Hebben ze niet meer.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:51 schreef deedeetee het volgende:
Een kind van 12 jr op een fiets met een motor dat is toch onverantwoord ? Veel te gevaarlijk en ook nog eens ongezond. Gewoon fietsen is veel beter voor de gezondheid.
Voor fatbikes vind ik dit geen argument, daar is het bewegingsaspect echt nul. Dat zijn verkapte brommers, heeft niks meer met fietsen te maken. Daar moet gewoon helmplicht voor komen, dan wordt het meteen niet meer cool voor al die figuren die er nu doorgaans op rijden.quote:De Fietsersbond is tegen een helmverplichting. Van Garderen: "Er is uitgerekend dat dat vijftig levens per jaar zou kunnen redden. Dat klinkt heel mooi en dat is het ook. Maar als het een plicht wordt, weten we ook dat 70 procent van de mensen zegt te stoppen met fietsen en weer in de auto gaat zitten. Tegelijkertijd hebben we ook 4000 doden per jaar aan bewegingsarmoede. Dus dit lijkt me het paard achter de wagen spannen."
Ik snap best dat je geen gewone fiets aanhoudt voor een eventueel verkeersexamen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:02 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon fietsen? Kunnen ze niet meer. Hebben ze niet meer.
Pas geleden was er verkeersexamen en de kinderen moesten dat op een gewone fiets afleggen.
Een hoop ouders over de zeik, want hun kinderen hadden geen gewone fiets.
Dan snap je er werkelijk niets van als je zo naar de cijfers kijkt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:09 schreef bonanza8 het volgende:
van 7 naar 59 in 2 jaar, wat een paniek
er zijn 300 ziekenhuizen in nederland, dat zijn 5 mensen per jaar die op zo'n fiets zitten per ziekenhuis
Fatbike rijder gespot.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:09 schreef bonanza8 het volgende:
er zijn 300 ziekenhuizen in nederland, dat zijn 5 mensen per jaar die op zo'n fiets zitten per ziekenhuis
Ik rij ook gewoon met mijn e-bike door de stad. In Utrecht willen ze de grootste fietsstad worden maar mag je bijna nergens in het centrum fietsen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
De overlast van fatbikes begint echt schrikbarend toe te nemen. Het lijkt er ook op dat het door een bepaalde groep (jongeren) is omarmd als een soort van status symbool dat gepaard gaat met rondhangen, intimidatie en (beginnende) criminaliteit. Hier in onze stad is er een notoir groepje bezig het centrum te terroriseren door met een rotgang door voetgangersgebieden te crossen, mensen af te snijden, te intimideren/pesten etc.
Een verbod zou ik echt toejuichen.
een boete voor 2000 euro voor kinderen. Ik lees het als satirequote:Op donderdag 6 juni 2024 08:58 schreef junkiesietze het volgende:
En zet de boete dan op 2000euro als ze het toch doen. anders gaat het sws niet werken.
Jongeren gaan wss ook vaker vluchten als ze politie zien, komen ook ongelukken van.
Lastig verhaal, eerst zal de wet aangepast moeten worden denk ik want het word nu nog gewoon als een normale fiets gezien.
O echt waar ? Hier is pas weer het fietsexamen afgenomen en het beginpunt is vlak om de hoek bij mij. Zag er heel normaal uit hoor hele stoeten kinderen op de fiets.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:02 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon fietsen? Kunnen ze niet meer. Hebben ze niet meer.
Pas geleden was er verkeersexamen en de kinderen moesten dat op een gewone fiets afleggen.
Een hoop ouders over de zeik, want hun kinderen hadden geen gewone fiets.
jij bent een interessant persoonquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor een snorscooter moest dat ook waarom nu dan niet?
Onze overheid zijn een stel lapzwansen die constant achter feiten aanlopen terwijl net wat vooruitziend blik dit natuurlijk meteen getackeld was als ze de ebikes meteen als gemotoriseerd verkeer hadden beschouwd. Maar nee omdat er geen gashendel op zat moesten we maar een uitzondering maken.![]()
Dan hebben we ook nog de vwa veel van die Chinese fatbikes voldoen totaal niet aan de ce eisen die we hier aan leveranciers stellen.
Een e-bike vind ik nog anders dan een fatbike.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:13 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik rij ook gewoon met mijn e-bike door de stad. In Utrecht willen ze de grootste fietsstad worden maar mag je bijna nergens in het centrum fietsen.
Het gaat ook om de overlast. Hard door voetgangers gebieden, niet kijken, op de stoep, de weg opschieten.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:09 schreef bonanza8 het volgende:
Dit. Op de provinciale wegen is fietsen met 15-20-25 km/u niet te doen. In het centrum is 25 km max per uur prima. Op provinciale wegen 45 ook prima.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:59 schreef afterburner het volgende:
Ik snap de opmerkingen van stedelingen, echter woont niet iedereen in een stad.
De E-bikes zijn een uitkomst voor kids in de polders bv. Ipv 15-20km zwoegen op de fiets tegen de wind in, kunnen ze heerlijk op het gemak naar school.
Laat ze maar een rijbewijs gaan invoeren voor alle E-weg dingen. Vanaf 12 jaar.
Of jij snapt niets van statistieken en vermenigvuldigingsfactorenquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan snap je er werkelijk niets van als je zo naar de cijfers kijkt.
Ga ergens anders trollen, mafkees.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:18 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Of jij snapt niets van statistieken en vermenigvuldigingsfactoren
Het gaat om controle op die wetgeving.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:48 schreef Basp1 het volgende:
wat snap je er niet aan?quote:
Boze recalcitrante fatbike jongere gespot. In 1973 met 13.3 miljoen inwoners in nl hadden we 3000 doden de verkeersveiligheid hebben we al stukken verbetert. Om nu het weer uit de hand te laten lopen is gewoon dom.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:21 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
wat snap je er niet aan?
In 1900 waren er nog 0 doden door auto ongelukken in nederland, afgelopen jaar waren het er 684
Het verschil in prijs is niet zo groot. Beetje goede schoolfiets, zit je ook al makkelijk op de 1000,-+quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:39 schreef PzKpfw het volgende:
Sowieso al die snotapen op elektrische fietsen... Wie geeft z'n kind nou een fiets van +¤1000
Het overgrote deel van de verkeersdoden in Nederland komt door automobilisten. Als we de stijging van het aantal doden willen terugdraaien moeten we bij die doelgroep zijn. Belachelijk grote auto's verbieden, "stoere" hoge bumpers verbieden, regelmatige herexamens om met je moordwapen rond te blijven rijden, puntensysteem voor iedere bestuurder en 3 snelheidsboetes in het jaar: lever je auto maar in.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Boze recalcitrante fatbike jongere gespot. In 1973 met 13.3 miljoen inwoners in nl hadden we 3000 doden de verkeersveiligheid hebben we al stukken verbetert. Om nu het weer uit de hand te laten lopen is gewoon dom.
Een speciale schoolfiets nog wel, wij kregen gewoon een degelijke tweedehands fiets.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:43 schreef afterburner het volgende:
[..]
Het verschil in prijs is niet zo groot. Beetje goede schoolfiets, zit je ook al makkelijk op de 1000,-+
In mijn eerste jaar kreeg ik schoenen zonder zolen en in het tweede jaar de zolen! Van de kringloop!! Door meters hoge sneeuw moest ik iedere dag 30km lopen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een speciale schoolfiets nog wel, wij kregen gewoon een degelijke tweedehands fiets.
Fijn voor je.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In mijn eerste jaar kreeg ik schoenen zonder zolen en in het tweede jaar de zolen! Van de kringloop!! Door meters hoge sneeuw moest ik iedere dag 30km lopen.
quote:
Met een usernaam als de jouwe ben ik wel benieuwd naar de herkomst van die tweedehands fiets.quote:
Klinkt alsof je nooit je rijbewijs hebt kunnen behalen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de verkeersdoden in Nederland komt door automobilisten. Als we de stijging van het aantal doden willen terugdraaien moeten we bij die doelgroep zijn. Belachelijk grote auto's verbieden, "stoere" hoge bumpers verbieden, regelmatige herexamens om met je moordwapen rond te blijven rijden, puntensysteem voor iedere bestuurder en 3 snelheidsboetes in het jaar: lever je auto maar in.
In plaats daarvan gaan we ongevaarlijke fietsertjes pesten.
Daarom dit topic in je MyAt laten staanquote:Op donderdag 6 juni 2024 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is natuurlijk eerst wachten tot er een keer een dodelijk ongeluk gebeurt met twee 10-jarigen op zo'n ding en dan schreeuwt iedereen ineens moord en brand.
Als je denkt dat die fatbikekinders 'ongevaarlijke fietsertjes' zijn moet je wellicht eens een keer naar buiten gaan. Man man man.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de verkeersdoden in Nederland komt door automobilisten. Als we de stijging van het aantal doden willen terugdraaien moeten we bij die doelgroep zijn. Belachelijk grote auto's verbieden, "stoere" hoge bumpers verbieden, regelmatige herexamens om met je moordwapen rond te blijven rijden, puntensysteem voor iedere bestuurder en 3 snelheidsboetes in het jaar: lever je auto maar in.
In plaats daarvan gaan we ongevaarlijke fietsertjes pesten.
Het is echt een sprinkhanenplaag aan het worden die fatbikes. En dat zeg ik als iemand die doorgaans een hekel heeft aan alle betutteling, verboden en regeltjes in Nederland.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je denkt dat die fatbikekinders 'ongevaarlijke fietsertjes' zijn moet je wellicht eens een keer naar buiten gaan. Man man man.
Klinkt alsof je je kleine penis moet compenseren met een grote auto.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Er mag best een minimumleeftijd voor komen. Zie nu regelmatig piepjonge kinderen alle regels aan hun laars lappen met die dingen.
[..]
Klinkt alsof je nooit je rijbewijs hebt kunnen behalen.
Zelfs hier op de Veluwe, waar dit soort zaken doorgaans redelijk achterblijven (gelukkig), begint het echt in héél rap tempo toe te nemen de laatste maanden. En stuk voor stuk jagen ze als een debiel over de wegen, druk, niet druk, zijwegen, geen zijwegen, kan ze geen fuck schelen. Sterker nog, ze hebben het niet eens door.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is echt een sprinkhanenplaag aan het worden die fatbikes. En dat zeg ik als iemand die doorgaans een hekel heeft aan alle betutteling, verboden en regeltjes in Nederland.
Behoorlijk veel projectie in je posts.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je kleine penis moet compenseren met een grote auto.
Ik heb een rijbewijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |