Ben jij die ene Nederlander die zich altijd helemaal aan de wet heeft gehouden? Ook niet per ongeluk een keer iets verkeerd ingevuld? Je weet ook precies wat je van de regering allemaal moet doen en doet dat ook altijd?quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Pure fraude ja, neemt niet weg dat er überhaupt best wat strenger gekeken mag worden naar wie wel en wie niet in aanmerking komt voor een uitkering.
Zeker psychische problemen en aandoeningen zijn en blijven te eenvoudig te veinzen.
Absoluut niet.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:43 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ben jij die ene Nederlander die zich altijd helemaal aan de wet heeft gehouden? Ook niet per ongeluk een keer iets verkeerd ingevuld? Je weet ook precies wat je van de regering allemaal moet doen en doet dat ook altijd?
Je hebt bijvoorbeeld altijd een ID-kaart of paspoort bij, hebt nooit zwart bijgeklust en houd je aan alle verkeersregels?
Maar dan is het nog aan jou zelf om die inkomsten op te geven bij de belasting.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk want je krijgt geen uitbetaling ZONDER je persoonlijke informatie vanuit bijvoorbeeld YouTube of wel adsense programma dan ook, dat is letterlijk onmogelijk.
Jouw enige voorbeeld hiervoor is the Bradge? Iemand die je via internet 'kent'? Of waar baseer je deze aantijgingen op?quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Maar een deel van de Nederlanders heeft gewoon een walgelijke mentaliteit en dito arbeidsethos. Dat zie je al in het normale werkveld. Wij hebben er ook een paar die moeten reïntegreren maar ze willen gewoon niet meer en doen er letterlijk alles er aan om de boel te saboteren/treineren.
De regels omtrent verzuim en ons sociale stelsel als geheel lenen zich er bij uitstek voor om dat gedrag verder aan te moedigen. Want je komt bijna overal mee weg.
"Geen idee hoe hoog een Wajong uitkering is"quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het bestaansminimum is vastgesteld op ongeveer ¤1473,- per maand.
Geen idee hoe hoog een Wajong uitkering is maar als dat ergens rond de ¤1700,- netto zit vind ik dat prima. Dan zit je ruim boven het bestaansminimum en ruim onder het minumloon.
Waarom word je daar precies zo boos om als ik dat redelijk vind?
Doe je echt je werk goed? Want normaal gesproken vliegen mensen die hun werk goed doen er niet heel snel uit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Geen HR medewerker gaat mij waar dan ook voor aannemen zonder kruiwagen. En ik doe mijn werk erg goed, wat bij sommige collega's en bazen veel irritatie oproept, dus ik vlieg er ook snel weer uit.
Als jij je werk zo goed kan doen dat er aan problemen gedacht wordt waar eerst niet aan gedacht was, waarom kan je het dan niet aan je baas/leidinggevende verkopen?quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Het niet doen wat er gevraagd wordt is meer een kwestie dat ze denken iets simpels te vragen en ik dan aankom met iets heel ingewikkelds. Ik loop meteen ver vooruit en houd ook rekening met alle bijkomende randvoorwaarden. Dingen waar de opdrachtgever nog niet bij stil heeft gestaan. Ze krijgen dus iets dat goed werkt, maar dat totaal anders is dan ze zelf in gedachten hadden. En waardoor ze hun plannen moeten wijzigen.
Wat heeft Braddie hier mee te maken? Ziekteverzuim gaat al jaren compleet door het dak. In vrijwel alle sectoren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:53 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Jouw enige voorbeeld hiervoor is the Bradge? Iemand die je via internet 'kent'? Of waar baseer je deze aantijgingen op?
Die heb je al zo'n 10 keer aangehaald als argument waarom mensen in de wajong best kunnen werken.quote:
Maar dat is wel met fulltime werken toch?quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:57 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
"Geen idee hoe hoog een Wajong uitkering is"
Daar begint het mee. Het is 75% van het minimumloon. Komt rond het bestaansminimum uit.
Komen nog toeslagen bij, maar die krijg je met minimumloon ook. Dus iemand met minimumloon heeft 25% meer.
Ja.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:00 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Die heb je al zo'n 10 keer aangehaald als argument waarom mensen in de wajong best kunnen werken.
Hoeveel is het netto dan? Want het is 75% van het bruto loon. Want je zegt wel het komt rond het bestaansminimum uit, maar is dat wel zo? Dat denk ik namelijk niet want 25% van het nettoloon komt al rond het bestaansminimum uit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:57 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
"Geen idee hoe hoog een Wajong uitkering is"
Daar begint het mee. Het is 75% van het minimumloon. Komt rond het bestaansminimum uit.
Komen nog toeslagen bij, maar die krijg je met minimumloon ook. Dus iemand met minimumloon heeft 25% meer.
Klopt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dat is wel met fulltime werken toch?
Dan ben je dus 5 dagen per week in touw, voor 25% meer aan geld.
Maar netto kom je helemaal niet uit op 25% meer geld volgens mij. Een Wajong is namelijk 75% van het bruto minimumloon en dat eerder genoemde bedrag is het netto minimumloon.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar dat is wel met fulltime werken toch?
Dan ben je dus 5 dagen per week in touw, voor 25% meer aan geld.
Bruto ¤1550. Dit kan je allemaal zelf opzoeken trouwens. Best opmerkelijk dat je dat niet doet voor een onderwerp wat je zo aan het hart gaat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoeveel is het netto dan? Want het is 75% van het bruto loon. Want je zegt wel het komt rond het bestaansminimum uit, maar is dat wel zo? Dat denk ik namelijk niet want 25% van het nettoloon komt al rond het bestaansminimum uit.
En zoals ik aangaf zit er nog een behoorlijk gat tussen het bestaansminimum en het netto minimumloon. Waarom moet een wajonger dan hetzelfde krijgen als een werknemer in loondienst met minimumloon? Waarom is het niet voldoende als een wajonger netto ergens tussen het bestaansminimum en het minimumloon uitkomt? Geef daar nou eens antwoord op.
De exacte hoogte van een Wajong is totaal irrelevant voor mijn punt. Mijn punt is namelijk, ik herhaal het nog maar eens, dat een werknemer met minimumloon altijd meer te besteden moet hebben dan iemand met een Wajong.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:05 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Bruto ¤1550. Dit kan je allemaal zelf opzoeken trouwens. Best opmerkelijk dat je dat niet doet voor een onderwerp wat je zo aan het hart gaat.
Ik vind een kwart minder dan het minimumloon best fors, maar goed, het is inderdaad boven het bestaansminimum. Ik ga ervanuit dat mensen in de wajong liever zouden werken, maar dat echt niet kunnen. Die gun ik evenveel als t minimumloon (wat ze minimaal zouden verdienen als ze wél kónden werken). That's it. Begrijpelijk als je er anders over denkt verder.
Nee, dat doet YouTube opgeven dat je inkomsten ontvangt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar dan is het nog aan jou zelf om die inkomsten op te geven bij de belasting.
Ik vind dat erg weinig voor iemand waarvan de maatschappij zegt “u kunt niet werken”, ik bedoel ik gun dat soort mensen toch wel iets meer, maar goed enige kritiek kan nooit kwaad natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs als het bruto "normaal" minimumloon is blijft er netto veel minder van over.
Daarentegen gaan huur- en zorgtoeslag weer op basis van het bruto inkomen, dus iemand die ¤ 25.000 bruto per jaar aan inkomen uit arbeid heeft, heeft netto veel meer te besteden dan iemand die volledig arbeidsongeschikt is en WAO/WIA of Wajong heeft (die laatste zal bruto lager zijn), terwijl de huur- en zorgtoeslag hetzelfde zijn.
Bij ¤ 25.000 bruto per jaar is dat een verschil van ¤ 5162 netto, dus netto ¤ 430 per maand minder voor iemand die volledig arbeidsongeschikt is.
Kan je toch weer weglaten op je aangifte?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee, dat doet YouTube opgeven dat je inkomsten ontvangt.
Nou, wel,quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De exacte hoogte van een Wajong is totaal irrelevant voor mijn punt. Mijn punt is namelijk, ik herhaal het nog maar eens, dat een werknemer met minimumloon altijd meer te besteden moet hebben dan iemand met een Wajong.
Jij hebt overigens nog steeds geen antwoord gegeven. Waarom mag een Wajong niet lager zijn dan het minimumloon? Geef nou eens gewoon antwoord zonder er omheen te draaien.
Ja, dat gun ik ze ook. Ik gun ook iedereen dat ze morgen miljonair zijn. Het is alleen onverdedigbaar naar diegenen die dan voor datzelfde bedrag 40 uur per week de uitkering van de buurman bij elkaar mogen zwoegen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:16 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Nou, wel,
Ik ga ervanuit dat mensen in de wajong liever zouden werken, maar dat echt niet kunnen. Die gun ik evenveel als t minimumloon (wat ze minimaal zouden verdienen als ze wél kónden werken).
Dat is een politiek meningsverschil, prima.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat gun ik ze ook. Ik gun ook iedereen dat ze morgen miljonair zijn. Het is alleen onverdedigbaar naar diegenen die dan voor datzelfde bedrag 40 uur per week de uitkering van de buurman bij elkaar mogen zwoegen.
Dat word doorgegeven niet anders als jij geld ontvangt van werkgever of iets wint in een loterij etc.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kan je toch weer weglaten op je aangifte?
Ken genoeg van zulk werkschuw tuig maar iedereen kent hem he.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:07 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Het is wel het enige voorbeeld dat jij weet aan te dragen in ieder geval.
Dit inderdaad, ken er ook een paar die lekker bij beunen als zzper en genoeg uitgeven op de zaak zodat de “winst” ieder jaar nihil is.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit een deel van de Wajongers zijn uitvreters die het wel prima vinden allemaal.
We kennen allemaal Bradge wel dat is een typische Wajonger met dito kutmentaliteit.
Vreemd genoeg kent iedereen van die mensen, maar als je bepaalde lieden in dit topic mag geloven gaat het om excessen en mag je er eigenlijk niet over hebben omdat ze niet representatief zijn voor de doelgroep.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ken er ook een paar die lekker bij beunen als zzper en genoeg uitgeven op de zaak zodat de “winst” ieder jaar nihil is.
Kan en mag gewoon…
Waar beweer ik dat?quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:46 schreef Leandra het volgende:
Jeetje @:Elan, ik wist niet dat je arts was, wat een verrassing weer.
90+% van mijn collega's en bazen vind het prachtig. Het gebeurt regelmatig dat ik na een tijdje de grote vraagbaak ben en alles coördineer. Maar er zitten er altijd een paar tussen die daar aanstoot aan nemen en er moeite voor doen om mij weg te werken. Ok, ik ben 1 keer zelf weggegaan, dat had ik niet moeten doen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Doe je echt je werk goed? Want normaal gesproken vliegen mensen die hun werk goed doen er niet heel snel uit.
Of is er iets anders aan de hand? Heb je moeite om met mensen om te gaan? Of lig je niet goed in een team? Want dat is ook een belangrijke reden waardoor je er snel uit kan vliegen.
[..]
Als jij je werk zo goed kan doen dat er aan problemen gedacht wordt waar eerst niet aan gedacht was, waarom kan je het dan niet aan je baas/leidinggevende verkopen?
Ik weet ook wel dat er klusjes bestaan die nergens op slaan, of dat er dingen gedaan moeten worden die al gedaan zijn. Maar als een baas erom vraagt, omdat zijn baas er ook weer om vraagt, dan is het toch prima om het uit te voeren zoals de baas het wil?
Dan gebruik je je intelligentie niet om het beste werk uit te voeren, maar wel om je baas blij te maken.
Ik val in herhaling maar ik word altijd zo moe van zulke opmerkingen. Niet alleen is het veelal erg kortzichtig maar het is ook stemmingmakerij.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:46 schreef DrDentz het volgende:
Iedereen die ik ken met wajong kan gewoon werken. En ik ken er best veel.
Ja, dat kan jij natuurlijk heel goed beoordelen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:46 schreef DrDentz het volgende:
Iedereen die ik ken met wajong kan gewoon werken. En ik ken er best veel.
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je je kwaliteiten niet kan inzetten op de werkvloer. Als het klopt hoe je het beschrijft, denk ik dat je iets niet goed doet op het menselijke vlak.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
90+% van mijn collega's en bazen vind het prachtig. Het gebeurt regelmatig dat ik na een tijdje de grote vraagbaak ben en alles coördineer.
(...)
Ik doe het heel goed in een team zolang je niet verwacht dat iedereen hetzelfde kan en doet, maar dat we allemaal onze eigen bijdrage hebben.
Dat klopt. Ik heb het niet in de gaten als ze me achter mijn rug zwart aan het maken zijn. Ik ga uit van het goede in mensen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je je kwaliteiten niet kan inzetten op de werkvloer. Als het klopt hoe je het beschrijft, denk ik dat je iets niet goed doet op het menselijke vlak.
Sinds wanneer is in een stinkend sociaal huurflatje de hele dag blowen en FIFA spelen op de playstation een "handicap"?quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:13 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Erg he dat mensen zo denken? IK werk hard dus IK verdien meer te krijgen dan een gehandicapte!!! Want IK IK IK
Nou, je schijnt van allerlei mensen niet alleen medische kennis te hebben, maar ook te weten dat ze onterecht arbeidsongeschikt zijn verklaard, dus dan moet je wel arts zijn, en dan ook nog eens een arts die het medische dossier van die mensen kent.quote:
Okay, dus als jij door pure pech arbeidsongeschikt raakt, volledig afgekeurd in de WIA komt en dan een uitkering van 75% van je loon krijgt, of 75% van het maximum dagloon, dan vind je het geen probeem dat je van die 75% netto ook nog eens veel minder overhoudt dan iemand die datzelfde bruto bedrag aan arbeidsinkomen heeft.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Er moet wel een verschil zijn tussen geld dat je krijgt door werken en geld dat je krijgt omdat je niet kan werken.
Iemand die daadwerkelijk werkt voor zijn geld zou altijd meer inkomen moeten hebben dan iemand met een Wajong.
Volgens mij hadden we het over de Wajong en niet over de wia. En iemand die nog nooit een dag gewerkt heeft maar wel Wajong ontvangt die zou wat mij betreft minder inkomen moeten hebben dan iemand die wel 40 uur per week arbeid verricht.quote:Op donderdag 6 juni 2024 01:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, dus als jij door pure pech arbeidsongeschikt raakt, volledig afgekeurd in de WIA komt en dan een uitkering van 75% van je loon krijgt, of 75% van het maximum dagloon, dan vind je het geen probeem dat je van die 75% netto ook nog eens veel minder overhoudt dan iemand die datzelfde bruto bedrag aan arbeidsinkomen heeft.
Dus stel je verdient nu ¤ 3.000 bruto per maand dan is je nettoloon zonder pensioenafdracht, lease-auto enz ¤ 2.563
En dan raak je volledig arbeidsongeschikt, dan is je bruto uitkering nog 75%, dus dat is ¤ 2.250
Van een brutoloon van ¤ 2.250 hou je netto ¤ 2.120 over, van een bruto uitkering van ¤ 2.250 hou je netto ¤ 1.686 over, en de huur- en zorgtoeslag van degene die hetzelfde brutoloon heeft is net zo hoog.
Maar ik begrijp dat je dat geen probleem vindt, dat je er in dat geval niet alleen ¤ 900 netto op achteruit gaat ten opzichte van je inkomen toen je nog gezond was, maar dat iemand die hetzelfde bruto inkomen heeft er veel meer aan overhoudt, want tja... had je maar niet ziek moeten worden toch?!
volgens mij overschat je je kwaliteiten schromelijk en hou je je op vervelende wijze met van alles bezig behalve met datgene waarvoor je bent aangenomen. Zoals reeds door andere users opgemerkt, goed functionerende werknemers worden niet weggewerkt maar juist vastgehouden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
90+% van mijn collega's en bazen vind het prachtig. Het gebeurt regelmatig dat ik na een tijdje de grote vraagbaak ben en alles coördineer. Maar er zitten er altijd een paar tussen die daar aanstoot aan nemen en er moeite voor doen om mij weg te werken. Ok, ik ben 1 keer zelf weggegaan, dat had ik niet moeten doen.
Ik doe het heel goed in een team zolang je niet verwacht dat iedereen hetzelfde kan en doet, maar dat we allemaal onze eigen bijdrage hebben.
Je collega's gaan niet toegeven dat ze het niet begrijpen en je baas heeft vaak een hele andere insteek (carrière maken) dan leiding geven aan de projecten. Dus dingen die voor mij logisch zijn, moet ik stukje bij beetje, in hapklare brokjes naar voren brengen, zodat ze na een half jaar of zo ook het nut daarvan inzien. En het is lastig om daar niet af en toe aan voorbij te gaan. En dan ben ik een stommeling of een betweter, al naar gelang.
Hij kent helemaal niemand joh.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:04 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ja, dat kan jij natuurlijk heel goed beoordelen.
Dan begrijp je het weer eens niet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 00:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, je schijnt van allerlei mensen niet alleen medische kennis te hebben, maar ook te weten dat ze onterecht arbeidsongeschikt zijn verklaard, dus dan moet je wel arts zijn, en dan ook nog eens een arts die het medische dossier van die mensen kent.
Grapjasquote:Op donderdag 6 juni 2024 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, je roept dus maar wat... gras is idd groen.
Dit klopt niet hoor. Een wajonguitkering is meer dan een bijstandsuitkering.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:29 schreef Cruzinats het volgende:
Verhoog die wajong gewoon naar ¤1600 per maand, het is toch absurd dat alleenstaande moeders en werkweigeraars evenveel krijgen als een gehandicapte.
Licht productiewerk is slechts bedoeld voor mensen die een grote afstand tot de arbeidsmarkt hebben.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Die wajong figuren kunnen wel de hele dag op een forum posten maar wasknijpers maken ho maar.
Je moet vechten voor je carrière. Naar boven slijmen en naar beneden trappen. Haantjesgedrag. En ik krijg regelmatig trappen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 06:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
volgens mij overschat je je kwaliteiten schromelijk en hou je je op vervelende wijze met van alles bezig behalve met datgene waarvoor je bent aangenomen. Zoals reeds door andere users opgemerkt, goed functionerende werknemers worden niet weggewerkt maar juist vastgehouden.
Soms werkt dat, naar boven slijmen en naar beneden trappen. Een beetje capabele leidinggevende prikt daar doorheen, heeft direct door wat voor vlees hij in de kuip heeft en werkt je naar buiten. Dat zou ik tenminste wel doen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je moet vechten voor je carrière. Naar boven slijmen en naar beneden trappen. Haantjesgedrag. En ik krijg regelmatig trappen.
Je roept dus maar wat, en hebt geen flauw idee wat er werkelijk speelt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:32 schreef Elan het volgende:
[..]
GrapjasJij beweerde dat ik op de stoel van de arts ga zitten, ik stel slechts dat ik het er niet altijd eens ben met hun conclusies waarin mensen 80-100% worden afgekeurd. Een arts stelt diagnoses. Dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Figuren die de hele dag op FOK! zitten anderen te vertellen wat ze moeten doen en denken kunnen in mijn ogen ook best wat werkzaamheden verrichten. Idem voor mensen als Bradge die de ganse dag in de auto zitten voor de meest onzinnige ritjes. Dan kun je ook best wat pakketjes rondbrengen of zo.
Dat is een mening. Mijn mening. Geen diagnose of whatever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |