quote:
Op woensdag 17 juli 2024 09:31 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:Daarom was het ook belangrijk dat je je gisteren kwalificeerde. Nu heb je een jaar de tijd om aan een nieuw team / nieuw spelplan te werken door jonge meiden in oefenwedstrijden te laten spelen. Zo'n Leuchter die naar PSG vertrekt verdient bijvoorbeeld gewoon meer speeltijd. Op het middenveld en in de aanval zijn er keuzes zat, maar juist achterin (vooral op Spitses plek) zal er e.e.a. moeten gebeuren. Uiteindelijk weet je dat van het team van EK 2017 / WK 2019 je alleen Janssen, Groenen en Miedema overhoudt (die 3 kunnen zeker nog 3 à 4 jaar door), dus ik zou om deze ervaren as een nieuw team maken.
En alsjeblieft, gewoon 4-3-3. Dan creëer je veel meer. Brugts, die gisteren niet in het stuk voor kwam, komt dan beter tot haar recht. En zo'n Grant is rechtsbuiten, maar in het huidige systeem moet ze vooral verdedigen, en je ziet dat de enige gevaarlijke voorzet van haar Miedema peima inkopt gisteren. Ze hebben nu een jaar om te bouwen, dus hopelijk krijgt (ook achterin) de nieuwe generatie komend jaar genoeg kansen.
Ik zie dat Nederland nu in pot 3 zit voor de loting eindtoernooi. Kan dat nog veranderen als zich meer landen plaatsen?
Omdat Zwitserland in pot 1 zit als gastland is de kans op een zware poule aardig groot, want Engeland zit nu bijvoorbeeld in pot 2. En ik ga ervan uit dat een Zweden zich ook nog wel gaat plaatsen.