abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213786498
Ik ben vandaag door rood geregen bij een flitspaal, die er kennelijk staat voor snelheid en rood licht.

Nu is zo dat ik als voorste auto voor rood licht stond te wachten, en er een ambulance achter mij aan kwam met spoed, en ik dus ruimte moest maken, enige optie was om door het rode licht heen te rijden. Ben uiteraard wel ongeveer een meter na de stopstreep weer gestopt, Alleen daarna ging het licht al vrij snel op groen, waardoor ik maar paar seconden stil heb gestaan.

Kan ik hiervoor een boete verwachten?

Ik heb helaas geen gegevens van de ambulance, daar ging het iets te snel voor, maar de ambulance was denk ik op weg naar een ziekenhuis vlak in de buurt.

Mocht ik wel een boete krijgen, wat zijn dan mijn kansen bij een beroep? Ik heb enkel het tijdstip en datum
pi_213786551
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:44 schreef FvanS het volgende:
Ik heb enkel het tijdstip en datum
En de plek uiteraard?

Mijn vader had zoiets bij een brandweer die achterop kwam. Heeft ie de politie gebeld met tijdstip en locatie; nooit iets ontvangen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:52:43 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_213786594
Kijk of je de meldingen in een C2000-site/-app, bijv.https://www.p2000monitor.eu/, kunt matchen met jouw locatie. Dan heb je een rit-nummer waarmee een eventueel bezwaar meer inhoud heeft. En de kans is dat je eerste bezwaar automatisch wordt afgewezen, dus niet direct ontmoedigd raken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_213786651
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:49 schreef blomke het volgende:

[..]
En de plek uiteraard?

Mijn vader had zoiets bij een brandweer die achterop kwam. Heeft ie de politie gebeld met tijdstip en locatie; nooit iets ontvangen.
Uiteraard. Goed om te weten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:52 schreef mvdejong het volgende:
Kijk of je de meldingen in een C2000-site/-app, bijv.https://www.p2000monitor.eu/, kunt matchen met jouw locatie. Dan heb je een rit-nummer waarmee een eventueel bezwaar meer inhoud heeft. En de kans is dat je eerste bezwaar automatisch wordt afgewezen, dus niet direct ontmoedigd raken.
Ja P2000 ken ik, maar heeft niet zoveel meerwaarde. Dit was in Zwolle vlak bij het Isala, daar ging hij denk ik ook heen. Om te beginnen worden ze in die regio niet opgeroepen via P2000, en komen ze daar ook veel patiënten vanuit andere regio's brengen.
pi_213786657
quote:
Ik ben vandaag door rood geregen bij een flitspaal, die er kennelijk staat voor snelheid en rood licht.

Nu is zo dat ik als voorste auto voor rood licht stond te wachten, en er een ambulance achter mij aan kwam met spoed, en ik dus ruimte moest maken, enige optie was om door het rode licht heen te rijden. Ben uiteraard wel ongeveer een meter na de stopstreep weer gestopt, Alleen daarna ging het licht al vrij snel op groen, waardoor ik maar paar seconden stil heb gestaan.

Ik heb helaas geen gegevens van de ambulance, daar ging het iets te snel voor, maar de ambulance was denk ik op weg naar een ziekenhuis vlak in de buurt.

Mocht ik wel een boete krijgen, wat zijn dan mijn kansen bij een beroep? Ik heb enkel het tijdstip en datum
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug, ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijden
pi_213786678
quote:

De ambulance zal ook door rood gereden zijn neem ik aan? Dan zijn die foto's er nog wel.

Zover ik begrepen heb worden er 2 foto's gemaakt als je door rood rijdt, op de 2e zal je iig niet de kruising opgereden zijn maar 1 meter na de stopstreep stil staan, dat pleit ook voor je.

Bezwaar maken met je verhaal lijkt me geen probleem maar wacht eerst maar even of je überhaupt een boete krijgt.
pi_213786705
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug, ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijden
TS is wel door rood gereden maar niet verder de kruising opgereden, dus dan zou de boete omgezet kunnen worden in "niet stoppen vóór de stopstreep", dat is fors goedkoper.

Dus het loont sowieso wel om bezwaar aan te tekenen.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:GHARL:2019:3207

Maar TS heeft nog geen boete thuis, dus dit is voorlopig "als, dan"...
pi_213786782
quote:
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug,
Er is nog niks betaald.
quote:
ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijden
Als je een boete krijgt voor door rood rijden omdat je aan de kant ging voor hulpdiensten dan is de boete ongeldig. Er is dan namelijk sprake van bijzondere omstandigheden waardoor de boete vernietigd moet worden. Op een tweede foto of de daaropvolgende foto’s is die ambulance dan vaak te zien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_213786829
quote:

[..]
Er is sprake van enige clementie:
quote:
Moet je toch een stukje naar voren ondanks het rode licht, rij dan voorzichtig een paar meter naar voren, maar steek nooit de kruising over. Tegen een eventuele bekeuring kun je wel in beroep gaan, wat mogelijk leidt tot clementie. Soms gebeurt het namelijk dat jij tegelijk met de door rood rijdende hulpverlener ten onrechte wordt geflitst. Wat overigens ook niet mag, is de maximumsnelheid overschrijden als er een hulpdienst achter je zit.
https://www.ad.nl/auto/ma(...)r-je-rijdt~a9c12086/
pi_213786972
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Er is nog niks betaald.
[..]
Als je een boete krijgt voor door rood rijden omdat je aan de kant ging voor hulpdiensten dan is de boete ongeldig. Er is dan namelijk sprake van bijzondere omstandigheden waardoor de boete vernietigd moet worden. Op een tweede foto of de daaropvolgende foto’s is die ambulance dan vaak te zien.
Moet je een wet-mulder feit niet eerst betalen voordat je in bezwaar kan gaan?

Los daar van, ik meen ergens vorig jaar gelezen dat iemand door rood reed voor een ambulance met sirene/zwaailichten, het voor de rechter heeft laten komen, en de rechter de overtreding gegrond had verklaard (boete bleef dus staan), die persoon is in hoger beroep gegaan en toen werd de boete pas kwijtgescholden
pi_213787012
quote:

[..]
Ik heb nog niks betaald.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De ambulance zal ook door rood gereden zijn neem ik aan? Dan zijn die foto's er nog wel.

Zover ik begrepen heb worden er 2 foto's gemaakt als je door rood rijdt, op de 2e zal je iig niet de kruising opgereden zijn maar 1 meter na de stopstreep stil staan, dat pleit ook voor je.

Bezwaar maken met je verhaal lijkt me geen probleem maar wacht eerst maar even of je überhaupt een boete krijgt.
Ja best kans ook natuurlijk dat die er ook op staat.
pi_213787016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:34 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
Moet je een wet-mulder feit niet eerst betalen voordat je in bezwaar kan gaan?

Was altijd wel zo, is nu al een jaar of 10? dat je eerst in bezwaar mag gaan alvorens je moet betalen.
pi_213787048
https://112meldingen.nl/index.php

Staat het daar ook niet bij als je de regio selecteert?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_213787174
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:42 schreef FvanS het volgende:

[..]
Was altijd wel zo, is nu al een jaar of 10? dat je eerst in bezwaar mag gaan alvorens je moet betalen.
Geen idee, dat stond me nog bij, ik rijdt bijna nooit boetes :) en ga ook niet in bezwaar, want als ik ze maak, heb ik het ook zelf gedaan

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2024 16:04:35 ]
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:44:46 #15
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_213788209
Een rood licht camera maakt altijd 2 foto's kort na elkaar. Dat is om te kijken of het voertuig in beweging is of stil staat. In Zwolle zitten er na de stopstreep ook 2 lussen in de weg om dat te kunnen constateren, zolang je niet over beide lussen gereden bent is er niets aan de hand.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_213788923
Politie bellen, melding maken dat je door rood bent gereden omdat je ruimte moest maken voor een voorrangsvoertuig. Tijdstip, kenteken en locatie zijn cruciaal. Mocht er een boete van komen, dan kan de politie bevestigen dat er sprake is van overmacht.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_213790525
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:41 schreef Ridocar het volgende:
Politie bellen, melding maken dat je door rood bent gereden omdat je ruimte moest maken voor een voorrangsvoertuig. Tijdstip, kenteken en locatie zijn cruciaal. Mocht er een boete van komen, dan kan de politie bevestigen dat er sprake is van overmacht.
Politie doet daar niets mee, CJIB wel, echter moet je gewoon wachten totdat je een boete binnen krijgt..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_213792276
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 18:41 schreef Ridocar het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:37 schreef Chandler het volgende:

[..]
Politie doet daar niets mee, CJIB wel, echter moet je gewoon wachten totdat je een boete binnen krijgt..
Politie had ik inderdaad gebeld, maar die zeggen daar niks mee te kunnen, de vrouw die ik aan de lijn had dacht wel dat ik daar succesvol tegen in bezwaar kon gaan mocht het verhaal kloppen, maar ze mocht dat eigenlijk niet echt een antwoord op geven.
pi_213792366
En zie daar weer eens het nut van een dashcam .... *O*
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_213792635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 00:01 schreef r_one het volgende:
En zie daar weer eens het nut van een dashcam .... *O*
Of gewoon niet door rood rijden en het voorrangsvoertuig zijn eigen voorrang laten zoeken 🤷‍♂️
pi_213793531
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:13 schreef blomke het volgende:
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Je mag nooit door rood rijden, al staan er 200 ambulances en brandweerwagens achter je te toeteren. Het is geen enkel opzicht een ‘bijzondere omstandigheid’ die je vrij baan verleent. Er is geen enkele juridische regel die opdraagt dat de ‘boete vernietigd moet worden’.

Hooguit kan je het aanvechten en heb je een coulante rechter, dan heb je geluk.

@investeerdertje heeft het helemaal juist, het voorrangsvoertuig zoekt zijn eigen weg wel. Die mensen zijn ervoor opgeleid om, zo veilig mogelijk, bepaalde verkeersregels te negeren waar mogelijk. En ze zijn ook verzekerd voor de eventuele gevolgen van hun acties.
pi_213794323
Je mag niet door rood rijden. Wel dien je de hulpdiensten ruimte te geven (artikel 50). Als je vooraan bij 't verkeerslicht staat en je rijdt een stukje over de streep om voldoende ruimte te maken zonder het overige verkeer te hinderen dan is dat legitiem.
pi_213796057
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
Je mag niet door rood rijden. Wel dien je de hulpdiensten ruimte te geven (artikel 50). Als je vooraan bij 't verkeerslicht staat en je rijdt een stukje over de streep om voldoende ruimte te maken zonder het overige verkeer te hinderen dan is dat legitiem.
In artikel 50 staat niet dat je ze ruimte moet geven. Er staat dat je ze voorrang moet verlenen. Dat is nogal een verschil.
pi_213807081
quote:

Je kan zelf al even proberen uit te zoeken of je wat op de mat kan verwachten;

https://www.cjib.nl/
  Redactie Frontpage donderdag 6 juni 2024 @ 09:24:06 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_213807193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:
https://112meldingen.nl/index.php

Staat het daar ook niet bij als je de regio selecteert?
In het systeem staan de initiële meldingen, dat kan je niet zomaar herleiden naar een ambulance die na een x-aantal minuten na een melding terugkeert.

Ambulance lijkt ook door rood gereden, dus daar is ook een foto van. Daar zou het mee opgelost moeten kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')