En de plek uiteraard?quote:
Uiteraard. Goed om te weten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:49 schreef blomke het volgende:
[..]
En de plek uiteraard?
Mijn vader had zoiets bij een brandweer die achterop kwam. Heeft ie de politie gebeld met tijdstip en locatie; nooit iets ontvangen.
Ja P2000 ken ik, maar heeft niet zoveel meerwaarde. Dit was in Zwolle vlak bij het Isala, daar ging hij denk ik ook heen. Om te beginnen worden ze in die regio niet opgeroepen via P2000, en komen ze daar ook veel patiënten vanuit andere regio's brengen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:52 schreef mvdejong het volgende:
Kijk of je de meldingen in een C2000-site/-app, bijv.https://www.p2000monitor.eu/, kunt matchen met jouw locatie. Dan heb je een rit-nummer waarmee een eventueel bezwaar meer inhoud heeft. En de kans is dat je eerste bezwaar automatisch wordt afgewezen, dus niet direct ontmoedigd raken.
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug, ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijdenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:44 schreef FvanS het volgende:
Ik ben vandaag door rood geregen bij een flitspaal, die er kennelijk staat voor snelheid en rood licht.
Nu is zo dat ik als voorste auto voor rood licht stond te wachten, en er een ambulance achter mij aan kwam met spoed, en ik dus ruimte moest maken, enige optie was om door het rode licht heen te rijden. Ben uiteraard wel ongeveer een meter na de stopstreep weer gestopt, Alleen daarna ging het licht al vrij snel op groen, waardoor ik maar paar seconden stil heb gestaan.
Kan ik hiervoor een boete verwachten?
Ik heb helaas geen gegevens van de ambulance, daar ging het iets te snel voor, maar de ambulance was denk ik op weg naar een ziekenhuis vlak in de buurt.
Mocht ik wel een boete krijgen, wat zijn dan mijn kansen bij een beroep? Ik heb enkel het tijdstip en datum
De ambulance zal ook door rood gereden zijn neem ik aan? Dan zijn die foto's er nog wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:44 schreef FvanS het volgende:
Ik ben vandaag door rood geregen bij een flitspaal, die er kennelijk staat voor snelheid en rood licht.
Nu is zo dat ik als voorste auto voor rood licht stond te wachten, en er een ambulance achter mij aan kwam met spoed, en ik dus ruimte moest maken, enige optie was om door het rode licht heen te rijden. Ben uiteraard wel ongeveer een meter na de stopstreep weer gestopt, Alleen daarna ging het licht al vrij snel op groen, waardoor ik maar paar seconden stil heb gestaan.
Ik heb helaas geen gegevens van de ambulance, daar ging het iets te snel voor, maar de ambulance was denk ik op weg naar een ziekenhuis vlak in de buurt.
Mocht ik wel een boete krijgen, wat zijn dan mijn kansen bij een beroep? Ik heb enkel het tijdstip en datum
TS is wel door rood gereden maar niet verder de kruising opgereden, dus dan zou de boete omgezet kunnen worden in "niet stoppen vóór de stopstreep", dat is fors goedkoper.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug, ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijden
Er is nog niks betaald.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug,
Als je een boete krijgt voor door rood rijden omdat je aan de kant ging voor hulpdiensten dan is de boete ongeldig. Er is dan namelijk sprake van bijzondere omstandigheden waardoor de boete vernietigd moet worden. Op een tweede foto of de daaropvolgende foto’s is die ambulance dan vaak te zien.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijden
Er is sprake van enige clementie:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Daar kunnen we kort over zijn, je krijgt je geld niet terug, ook bij een ambulance met zwaailichten mag je niet door rood rijden
https://www.ad.nl/auto/ma(...)r-je-rijdt~a9c12086/quote:Moet je toch een stukje naar voren ondanks het rode licht, rij dan voorzichtig een paar meter naar voren, maar steek nooit de kruising over. Tegen een eventuele bekeuring kun je wel in beroep gaan, wat mogelijk leidt tot clementie. Soms gebeurt het namelijk dat jij tegelijk met de door rood rijdende hulpverlener ten onrechte wordt geflitst. Wat overigens ook niet mag, is de maximumsnelheid overschrijden als er een hulpdienst achter je zit.
Moet je een wet-mulder feit niet eerst betalen voordat je in bezwaar kan gaan?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Er is nog niks betaald.
[..]
Als je een boete krijgt voor door rood rijden omdat je aan de kant ging voor hulpdiensten dan is de boete ongeldig. Er is dan namelijk sprake van bijzondere omstandigheden waardoor de boete vernietigd moet worden. Op een tweede foto of de daaropvolgende foto’s is die ambulance dan vaak te zien.
Ik heb nog niks betaald.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ja best kans ook natuurlijk dat die er ook op staat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De ambulance zal ook door rood gereden zijn neem ik aan? Dan zijn die foto's er nog wel.
Zover ik begrepen heb worden er 2 foto's gemaakt als je door rood rijdt, op de 2e zal je iig niet de kruising opgereden zijn maar 1 meter na de stopstreep stil staan, dat pleit ook voor je.
Bezwaar maken met je verhaal lijkt me geen probleem maar wacht eerst maar even of je überhaupt een boete krijgt.
Was altijd wel zo, is nu al een jaar of 10? dat je eerst in bezwaar mag gaan alvorens je moet betalen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:34 schreef bonanza8 het volgende:
[..]
Moet je een wet-mulder feit niet eerst betalen voordat je in bezwaar kan gaan?
Geen idee, dat stond me nog bij, ik rijdt bijna nooit boetesquote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:42 schreef FvanS het volgende:
[..]
Was altijd wel zo, is nu al een jaar of 10? dat je eerst in bezwaar mag gaan alvorens je moet betalen.
Politie doet daar niets mee, CJIB wel, echter moet je gewoon wachten totdat je een boete binnen krijgt..quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:41 schreef Ridocar het volgende:
Politie bellen, melding maken dat je door rood bent gereden omdat je ruimte moest maken voor een voorrangsvoertuig. Tijdstip, kenteken en locatie zijn cruciaal. Mocht er een boete van komen, dan kan de politie bevestigen dat er sprake is van overmacht.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:41 schreef Ridocar het volgende:
Politie bellen, melding maken dat je door rood bent gereden omdat je ruimte moest maken voor een voorrangsvoertuig. Tijdstip, kenteken en locatie zijn cruciaal. Mocht er een boete van komen, dan kan de politie bevestigen dat er sprake is van overmacht.
Politie had ik inderdaad gebeld, maar die zeggen daar niks mee te kunnen, de vrouw die ik aan de lijn had dacht wel dat ik daar succesvol tegen in bezwaar kon gaan mocht het verhaal kloppen, maar ze mocht dat eigenlijk niet echt een antwoord op geven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:37 schreef Chandler het volgende:
[..]
Politie doet daar niets mee, CJIB wel, echter moet je gewoon wachten totdat je een boete binnen krijgt..
Of gewoon niet door rood rijden en het voorrangsvoertuig zijn eigen voorrang laten zoeken 🤷♂️quote:Op woensdag 5 juni 2024 00:01 schreef r_one het volgende:
En zie daar weer eens het nut van een dashcam ....
Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Je mag nooit door rood rijden, al staan er 200 ambulances en brandweerwagens achter je te toeteren. Het is geen enkel opzicht een ‘bijzondere omstandigheid’ die je vrij baan verleent. Er is geen enkele juridische regel die opdraagt dat de ‘boete vernietigd moet worden’.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:13 schreef blomke het volgende:
Als je een boete krijgt voor door rood rijden omdat je aan de kant ging voor hulpdiensten dan is de boete ongeldig. Er is dan namelijk sprake van bijzondere omstandigheden waardoor de boete vernietigd moet worden. Op een tweede foto of de daaropvolgende foto’s is die ambulance dan vaak te zien.
In artikel 50 staat niet dat je ze ruimte moet geven. Er staat dat je ze voorrang moet verlenen. Dat is nogal een verschil.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
Je mag niet door rood rijden. Wel dien je de hulpdiensten ruimte te geven (artikel 50). Als je vooraan bij 't verkeerslicht staat en je rijdt een stukje over de streep om voldoende ruimte te maken zonder het overige verkeer te hinderen dan is dat legitiem.
Je kan zelf al even proberen uit te zoeken of je wat op de mat kan verwachten;quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:44 schreef FvanS het volgende:
In het systeem staan de initiële meldingen, dat kan je niet zomaar herleiden naar een ambulance die na een x-aantal minuten na een melding terugkeert.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:47 schreef Mushanga71 het volgende:
https://112meldingen.nl/index.php
Staat het daar ook niet bij als je de regio selecteert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |