Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het schijnt normaal te zijn, en je hoort in elk geval 3 weken te wachten (minstens) voor je weer in bad kan, mag zwemmen en gemeenschap kan hebben. Ivm mogelijke ontstekingen in de baarmoeder na de ingreep.
Ik moet dus nog minstens een week geduld hebben.... Maar ben zo bang dat mijn menstruaties nog steeds wel aanwezig zullen zijn.
Edit: Ik weet dus niet of, en wanneer ik dan ongesteld zou moeten worden of zijn, aangezien mijn cyclus al heel onregelmatig was, en ik al een half jaar inmiddels een Mirenaspiraal heb/had. Er zit nu een nieuwe spiraal in, want uiteraard moest die eruit voor de ballonbehandeling. /edit
Wie weet nog hoe haar tijd na de behandeling verliep? Houdt het een keer op?
-------------------------------
Novasure:
NovaSure is een innovatieve behandelmethode waarbij het slijmvlies aan de binnenkant van de baarmoeder met behulp van radiofrequentie-energie wordt verwijderd. Het is dus een vorm van endometriumablatie (endometrium = baarmoederslijmvlies en ablatie = verwijdering).
Voordelen van de NovaSure-behandeling zijn dat deze eenmalig is, kort duurt (maximaal twee minuten) en poliklinisch, onder plaatselijke verdoving, kan worden uitgevoerd
[TS had algehele, kortdurende sedatie in het ziekenhuis waar het werd uitgevoerd]. Het herstel is snel. Meestal kun je de volgende dag je dagelijkse bezigheden alweer hervatten. De behandeling kan bovendien in elke fase van de menstruatiecyclus worden uitgevoerd.
bron :
https://www.hevigbloedverlies.nl/oplossingen/novasure/----------------------------
LiNA Librata™
De LiNA Librata™ is een ingreep met endometriale ablatie die ervoor zorgt dat menstruatiebloedingen verminderen of in zijn geheel stoppen. Tijdens de kortdurende behandeling van 2 minuten met de LiNA Librata™ wordt
er warmte aangebracht aan de baarmoederwand, die de bloedingen veroorzaakt.
De ingreep zorgt dat de zware menstruatie op een doeltreffende manier hanteerbaar wordt.
Voordelen van de LiNA Librata™:
* De thermische behandeling duurt 2 minuten
* Geen incisies
* Geen ziekenhuisopname (meestal kunnen vrouwen
direct na de ingreep naar huis)
* Eenvoudige ingreep (weinig stappen)
bron:
https://www.kebomed.nl/fi(...)19_06_bv0154a_nl.pdf<crosspost>
[ Bericht 6% gewijzigd door Sally op 04-06-2024 13:47:49 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende: :*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@