Wat Ben je dan voor domme sukkelquote:Nederlander bekladt historische muur in Italië met watervaste stift
Een Nederlander in Italië heeft met watervaste stift Romeins erfgoed beklad. Het gaat om een muur van de historische stad Herculaneum, in de buurt van Napels. Die stad werd 2000 jaar geleden bedolven onder lava, na een uitbarsting van de Vesuvius, en bleef op die manier relatief goed behouden.
Volgens de krant Corriere Della Sera zagen bezoekers hoe de man zijn graffitihandtekening in grote, zwarte letters op de muur tekende en haalden zij bewakers erbij. Kort erna werd de 27-jarige Nederlander aangehouden.
De Italiaanse minister van Cultuur heeft woedend gereageerd op het vandalisme. "Opnieuw zijn onze culturele bezittingen het slachtoffer van onbeleefd en idioot gedrag. Ons erfgoed, onze schoonheid en onze identiteit zijn verwond en daarom moet deze daad met de grootst mogelijke kracht worden bestraft."
Nja, hij is niet de eerste geweestquote:
Staat daar linksboven nou kenker?quote:
Dat is toch een P, blindequote:
Ik kan het niet goed lezen, schele.quote:
De Romeinen, dat waren toch die jongens die vaak leuke activiteiten voor veroordeelden in petto hadden?quote:en daarom moet deze daad met de grootst mogelijke kracht worden bestraft."
Rare jongens, die Romeinen.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De Romeinen, dat waren toch die jongens die vaak leuke activiteiten voor veroordeelden in petto hadden?
Wijze woorden. Jammer dat zo'n figuur als deze amoebe ze waarschijnlijk niet eens kán lezen.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tevens is dit uiteraard van een intense treurigheid. Natuurlijk hebben deze stukken historie in de afgelopen millennia al vaker rampen, verwaarlozing en plunderingen te verduren gehad, maar dan hoeven ze nu nog niet door het hersenloos massatoerisme verder om zeep geholpen te worden omwille van de eigen egobevrediging. Kijken met de oogjes en niet met de handjes zei m'n moeder altijd, en als je dat niet kunt is een historische plek niet de juiste bestemming voor je.
Kun je atoombommen niet beter bewaren voor Russen?quote:Op maandag 3 juni 2024 19:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
daarom moet deze daad met de grootst mogelijke kracht worden bestraft."
Hey Jan Smit.quote:
Als hij dat nu niet is gaat het hem ook niet meer worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 04:09 schreef Eightyone het volgende:
27 jaar, tijd om eens volwassen te worden.
Romeinen hebben oa in Egypte zelf ook toeristische trekpleisters beklad, dus wat dat betreft gewoon een voortzetting van een tweeduizend jaar oude traditiequote:Op maandag 3 juni 2024 19:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De Romeinen, dat waren toch die jongens die vaak leuke activiteiten voor veroordeelden in petto hadden?
Laatst was het ook een vochtige Nederlander. Lekker die Hollandse nuchterheid.quote:
Da's klein bier vergeleken met die Fransen; die schoten de neus van de Sfinx af.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 06:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Romeinen hebben oa in Egypte zelf ook toeristische trekpleisters beklad, dus wat dat betreft gewoon een voortzetting van een tweeduizend jaar oude traditie
https://archeologieonline(...)eeuw-met-mensenhoofdquote:Er bestaan veel roddels en geruchten over wat er met de neus is gebeurd. Zo zou het leger van Napoleon Bonaparte (1769-1821) de neus van het gezicht hebben geschoten met kanonnen. Hoewel dit een interessante theorie is, werd deze al onderuitgehaald. Er bestaan namelijk al schetsen van de Sfinx zonder neus uit 1737.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Da's klein bier vergeleken met die Fransen; die schoten de neus van de Sfinx af.
(volgens de geruchten)
Hieronder ontkracht;
[..]
https://archeologieonline(...)eeuw-met-mensenhoofd
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ik een gekkere vind is deze. Ik dacht altijd dat het Parthenon er sinds de oudheid er zo uitzag, maar het was een intact gebouw tot de Turken daar hun munitieopslag in gingen doen.
Ik las zelfs ooit eens dat toen de Turken geen ammunitie meer hadden en het ding wilden slopen voor het lood tussen de stenen, de Grieken ze ammunitie gaven, met het verzoek om van het Parthenon af te blijven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ik een gekkere vind is deze. Ik dacht altijd dat het Parthenon er sinds de oudheid er zo uitzag, maar het was een intact gebouw tot de Turken daar hun munitieopslag in gingen doen.
Is die niet gebouwd zonder neus?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Da's klein bier vergeleken met die Fransen; die schoten de neus van de Sfinx af.
(volgens de geruchten)
Hieronder ontkracht;
[..]
https://archeologieonline(...)eeuw-met-mensenhoofd
Tegenwoordig ben je met 27 toch nog een 'jongere'? En dan nog een paar jaartjes 'jong volwassen', om zo rond de 35 jaar dan eidnelijk 'volwassen' te zijn en verantwoordelijk te zijn voor je gedrag.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 04:09 schreef Eightyone het volgende:
27 jaar, tijd om eens volwassen te worden.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:34 schreef thedeedster het volgende:
(volgens de geruchten)
quote:
Ach ja Nederlandse mongooltjes houden het bij bekladden/swaffelen. Moslims als jij blazen liever de gehele boel op (palmyra/boeddha's van Bamyan etcetera.).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laatst was het ook een vochtige Nederlander. Lekker die Hollandse nuchterheid.|
²
En dan nog met zo’n toy style aankomen zetten.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:45 schreef Zoddie het volgende:
Als het nou een 14 jarige was die zijn' tag' achter liet, maar 27 jaar oud zijn en een muur willen taggen
Nouja dat was in elk geval militair nog enigszins verklaarbaar (hoogste punt en ze werden op dat moment belegerd, vandaar ook dat de boel knalde).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |