Wat zegt het Joodse geloof over het Beloofde Land?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 09:36 schreef oblo het volgende:
Ik ben wel benieuwd waarom jij dat kul vindt.
In deze kan je niet spreken over “het Joodse geloof” want dit onderwerp is verschillend geïnterpreteerd door verschillende stromingen en rabbis.quote:Op zondag 23 juni 2024 12:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat zegt het Joodse geloof over het Beloofde Land?
Not today!quote:Op zondag 23 juni 2024 12:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat zegt het Joodse geloof over het Beloofde Land?
quote:six mineurs ont été pris à partie par trois individus. Ces derniers sont suspectés d’avoir proféré des insultes à caractère antisémite et porté des coups sur deux mineurs.
Bijzondere situatie ook weer dit. Men blijft maar volhouden dat het niets met Joden of het Jodendom te maken heeft, maar kiest wel een synagoge uit als locatie om te gaan demonstreren.quote:Op maandag 24 juni 2024 15:12 schreef Aether het volgende:
Opstootje voor synagoge in LA
https://www.timesofisrael(...)utside-la-synagogue/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ x ]
Ze hebben de synagoge ook letterlijk omsingeld, die kwamen voor niets anders dan geweld en escalatie.quote:Op maandag 24 juni 2024 17:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere situatie ook weer dit. Men blijft maar volhouden dat het niets met Joden of het Jodendom te maken heeft, maar kiest wel een synagoge uit als locatie om te gaan demonstreren.
Je weet dondersgoed dat ze daar protesteren tegen de verkoop van gestolen vastgoed omdat dit soort zaken al in februari bekend waren en jij het toen goed probeerde te praten:quote:Op maandag 24 juni 2024 17:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzondere situatie ook weer dit. Men blijft maar volhouden dat het niets met Joden of het Jodendom te maken heeft, maar kiest wel een synagoge uit als locatie om te gaan demonstreren.
Zou je ook zo schijnheilig doen als in Turkse moskeeën huizen van Cypriotische Grieken te koop worden aangeboden of overgenomen Oekraïens land in Russische Orthodoxe kerken?quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]quote:Op donderdag 29 februari 2024 18:26 schreef egayalS het volgende:
Held!
[ x ]
Op deze https://realestateisrael.org/ site worden dus gewoon woningen aangeboden in het bezette west bank middels synagoges waaronder in https://en.wikipedia.org/wiki/Neve_Daniel
Ik bedoel dat westerlingen Palestijnse land koloniseren is niks nieuws, maar dat Amerikaanse en Canadese synagoges worden gebruikt hiervoor is fucked upzouden dit soort evenementen anti semitisme voeden? Zou het ADL vervolgens klagen over antisemitisme?
De beste man in de video rich Siegel https://www.northjersey.c(...)n-rights/7609610002/
En nu? Moslims bezitten en handelen toch ook in grond in Israël en er zijn toch ook moskeeën in Israël? Je moet dus beter uitleggen wat hier precies het vermeende probleem zou zijn. Het meerendeel van de grond die hier wordt verhandeld ligt trouwens in Israël zelf.
Welk gestolen vastgoed precies? Ook de post die je linkt gaat daar niet over.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:27 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed dat ze daar protesteren tegen de verkoop van gestolen vastgoed omdat dit soort zaken al in februari bekend waren en jij het toen goed probeerde te praten:
[..]
[..]
En nu? Moslims bezitten en handelen toch ook in grond in Israël en er zijn toch ook moskeeën in Israël? Je moet dus beter uitleggen wat hier precies het vermeende probleem zou zijn. Het meerendeel van de grond die hier wordt verhandeld ligt trouwens in Israël zelf.
Zou je ook zo schijnheilig doen als in Turkse moskeeën huizen van Cypriotische Grieken te koop worden aangeboden of overgenomen Oekraïens land in Russische Orthodoxe kerken?
Misschien is er wel meer aandacht omdat er in de afgelopen drie dagen er meer Palestijnen stierven dan door het conflict daar op Cyprus in de afgelopen 3 decennia bij elkaar, het is maar een suggestiequote:Op maandag 24 juni 2024 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ten tweede denk ik dat alvorens je mij vragen gaat stellen, je eerst jezelf eens moet afvragen hoe het eigenlijk komt dat jij je wel druk lijkt maken over vermeende problemen met betrekking tot Israël, maar wegkijkt als het bijvoorbeeld de annexatie en bezetting van Cyprus door Turkije betreft. Daar horen we pro-Palestijnse activisten nooit over.
Cyprioten zijn (oh gruwel) christelijk, dus Westers, dus wit.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk gestolen vastgoed precies? Ook de post die je linkt gaat daar niet over.
Ten tweede denk ik dat alvorens je mij vragen gaat stellen, je eerst jezelf eens moet afvragen hoe het eigenlijk komt dat jij je wel druk lijkt maken over vermeende problemen met betrekking tot Israël, maar wegkijkt als het bijvoorbeeld de annexatie en bezetting van Cyprus door Turkije betreft. Daar horen we pro-Palestijnse activisten nooit over.
Ik begrijp dat het niet in je straatje past wat het Joodse geloof over het Beloofde Land zegt.quote:Op zondag 23 juni 2024 14:36 schreef oblo het volgende:
In deze kan je niet spreken over “het Joodse geloof” want dit onderwerp is verschillend geïnterpreteerd door verschillende stromingen en rabbis.
Het Joodse geloof is niet relevant voor de Joden zegt deze user.quote:Het is verder ook niet relevant.
Je hebt 'bronnen' verzameld die vertellen wat jij wil horen.quote:Ik heb hier bronnen geplaatst die laten zien dat het aannemelijk is dat het meerendeel van de Joden positief tegenover het zionisme staat.
Correct.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cyprioten zijn (oh gruwel) christelijk, dus Westers, dus wit.
Dan ben je bij woke meteen af.
wat vindt jij van de annexatie van de westelijke jordaanoever en een minister van israel die openlijk hiervoor is?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 08:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Maar dat benadrukt dus ook de selectieve verontwaardiging. De realiteit is dat annexaties, verdrijvingen, ethnische zuiveringen en zelfs genocide de norm of veelvoorkomend zijn geweest in de geschiedenis.
Hier zijn talloze voorbeelden van te noemen, van Sefardische Joden in Spanje en Portugal, tot etnische Grieken in Turkije en zelfs etnische Duitsers in Oost-Europa. En recent hadden we nog Nagorno-Karabach en momenteel de situatie in Soedan.
Maar volgens onze pro-Palestijnse vrienden is alleen een niet bestaande genocide op de Palestijnen iets waar we ons druk over moeten maken. Al de rest haalt men hun schouders voor op. Waar zijn de oproepen tot het vernietigen van Turkije zoals die er bij Israël is? Die is er niet. Waar is de kritiek op Azerbeidzjan? Min of meer totaal afwezig.
Het is alleen Israël, alleen Israël's legitimiteit als land wordt in twijfel getrokken of zelfs opgeroepen tot een vernietiging van het land, waarbij de Palestijnen als een quasi heilig martelaarsvolk worden afgeschilderd wiens zogenaamde lijden ongeëvenaard is in de menselijke geschiedenis. Niets is natuurlijk minder waar.
Je vraagt naar de bekende weg, dit is meermaals besproken in het topic over de oorlog in Israël. Ik heb mijn mening daar ook meermaals over gegeven en met 'groeiend antisemitisme in Nederland' heeft dit sowieso niet veel te maken.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 11:37 schreef Origami94 het volgende:
[..]
wat vindt jij van de annexatie van de westelijke jordaanoever en een minister van israel die openlijk hiervoor is?
Laf antwoord.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je vraagt naar de bekende weg, dit is meermaals besproken in het topic over de oorlog in Israël. Ik heb mijn mening daar ook meermaals over gegeven en met 'groeiend antisemitisme in Nederland' heeft dit sowieso niet veel te maken.
Wat heeft de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever te maken met het vergroten van de polarisatie, laat staan antisemitisme? Dit is wat dat betreft een rare claim.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Laf antwoord.
Je benoemt zelf annexaties, verder lees ik niet terug dat je dit belicht hebt van de andere kant en ben je altijd zeer kritisch op de Palestijnse kant.
Misschien inhoudelijk erop ingaan ipv een rutte'tje te doen en de pseudo mod te spelen?
Door het taboe maken van de illegale nederzettingen en dit steeds te vergroten, vergroot de polarisatie en dus ook een mogelijke antisemitisme. Illegale nederzettingen of oorlogsmisdaden hoeven helemaal geen taboe te zijn
Mi gado.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft de aanwezigheid van Joden op de Westelijke Jordaanoever te maken met het vergroten van de polarisatie, laat staan antisemitisme? Dit is wat dat betreft een rare claim.
Ja, want we zijn allemaal 100 jaar oudquote:Op woensdag 26 juni 2024 14:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik had de gevoeligheid voor kritiek bij Joden en/of israeliers/zionisten ook graag gezien bij Moslims en/of Marokkanen/Turken. Maar kennelijk is er een collectief schuldgevoel nodig om dit te bewerkstelligen. Jammer.
Gelijke monniken gelijke kappen.
Jason.²
Waar waren de spanningen tussen de Christenen en moslims dan toen Azerbaijan steeds Armenie aanviel en landjepik speelde en 100K+ Armenen verdreef?quote:Op donderdag 27 juni 2024 00:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Mi gado.
Jij denkt dat landje pik niet zorgt voor spanningen tussen groeperingen?
Moet gwn kunnen
quote:Dr. Gil Rabinovici, head of the Alzheimer's Research Center at University of California, San Francisco, describes colleagues justifying Hamas's crimes and spreading conspiracy theories, as more reports emerging about a toxic antisemitic atmosphere at UCSF
https://www.ynetnews.com/article/hyjzf119ir
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |