Zou die niet doorhebben dat er geen Belg bij zit?quote:Op zondag 2 juni 2024 14:55 schreef wimderon het volgende:
Sterke kopgroep met Svrcek, Abrahamsen en de cameramotor.
Shrek*quote:Op zondag 2 juni 2024 14:55 schreef wimderon het volgende:
Sterke kopgroep met Svrcek, Abrahamsen en de cameramotor.
Ik wilde het net zeggen, Cristophe stelt vragen maar geeft zelf alvast half t antwoordquote:Op zondag 2 juni 2024 15:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Grofs wil iedere keer antwoord geven, maar dan voegt Babbelziek nog wat toe aan zijn vraag.
Doet hij helaas altijd.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:20 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen, Cristophe stelt vragen maar geeft zelf alvast half t antwoord
Ach, Fré.quote:Na de gevoelige hondenbeet nu weer een valpartij met breuken: Frederik Frison is nu al de pechvogel van 2024
Frederik Frison had zich zijn eerste seizoen voor Q36.5 ongetwijfeld anders voorgesteld. De 31-jarige coureur was na een aanval door een hond al drie maanden uit de roulatie, maar de laatste weken leek het de goede kant op te gaan. Alleen: bij een val in de Vierdaagse van Duinkerke heeft Frison enkele breuken opgelopen.
Het gaat om een gebroken borstbeen en twee gebroken ribben. De oud-renner van Lotto Dstny liep deze blessures op bij een val in de vierde etappe naar Pont-à-Marcq. “Ik zat mee in een klein achtervolgend groepje, maar schijnbaar hing er wat slijk aan mijn voorste tube en bij het afdraaien van een kasseistrook ben ik onderuit geschoven”, doet Frison bij Het Nieuwsblad zijn verhaal. “Ze hebben mij meteen in de ambulance gelegd en naar het ziekenhuis afgevoerd.”
De schade leek aanvankelijk nog te overzien. Radiologisch onderzoek bracht ‘alleen’ enkele zware kneuzingen aan het licht. “En ’s anderendaags in het ziekenhuis in Geel kwamen ze tot dezelfde conclusie”, schetst Frison. “Niets gebroken, vooral kneuzingen. Wat denk je dan? Op de tanden bijten, trainen en blijven koersen. Ik wilde namelijk geen conditie verliezen. Ik startte en finishte nog in Rund um Köln. Vorige week in de Franco Belge ben ik nog wel gestart, maar heb ik de finish niet gehaald.”
Er bleek toch meer aan de hand. “Ik ervaarde geen beterschap, de zwelling ging niet weg en de pijn werd alleen maar erger. In het ziekenhuis van Herentals liet ik opnieuw foto’s nemen en daar zagen ze dat ik mijn borstbeen en twee ribben gebroken had. Die ribben, dat valt wel mee. Het is vooral het borstbeen dat zorgen baart. Het is nu echt belangrijk om dat bot een rustperiode te gunnen want anders krijgt het de kans niet om te herstellen.”
“Ik hoop vooral dat de tegenslag eindelijk ophoudt”
Het is voor de sterke klassiekerrenner een nieuwe streep door de rekening. “Waarom moet dit mij weer overkomen, denk je dan. Ik wilde mezelf na mijn mislukt voorjaar eindelijk tonen en dan gebeurt zoiets weer. Je hebt zo van die jaren dat alles samen komt. Aan wat ligt dat? Pech, brute pech. Bij de ploeg begrijpen ze wel dat ik er zelf ook weinig aan kan doen. Ik hoop eind juli, begin augustus terug in competitie te komen. Maar ik hoop vooral dat de tegenslag eindelijk ophoudt. Het is genoeg geweest.”
Waar hebben we Marijn sowieso aan te danken?quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Marijn de Vries gaat commentaar geven op Eurosport![]()
Dan zijn Bobby en Stijl Steels toch ineens zo slecht nog niet.
Ze is gepromoveerd van de vrouw in het kader van de diversiteit, naar de vrouw uit Nelissen-sympathie. Het meest dedaigneus is dat ze een column heeft in het altijd gerespecteerde NRC, waar echt ieder stukje uit haar vingers verschrikkelijk tenenkrommend is.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waar hebben we Marijn sowieso aan te danken?
Ik hoop dat we snel iemand als Annemiek krijgen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze is gepromoveerd van de vrouw in het kader van de diversiteit, naar de vrouw uit Nelissen-sympathie. Het meest dedaigneus is dat ze een column heeft in het altijd gerespecteerde NRC, waar echt ieder stukje uit haar vingers verschrikkelijk tenenkrommend is.
Ook op RTL 7 blijkbaar. Heel blij kun je er niet van worden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:51 schreef DiegoFuser het volgende:
Marijn de Vries gaat commentaar geven op Eurosport![]()
Dan zijn Bobby en Stijl Steels toch ineens zo slecht nog niet.
Volgens mij vindt Rune het niet heel leuk.quote:
Ik dacht dat het een item van Sammy wasquote:
Zou je het denken? Nu ook weer een reclame, is dat Bobbie Traksel die dit in spreekt?quote:
Nou nou nou nou nou.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:29 schreef Mansjester het volgende:
Marijn mag best ook een Sander Dekkertje overkomen
Gleb is erquote:Op woensdag 5 juni 2024 20:49 schreef Marcoss het volgende:
Het startveld is wel heel matig hier trouwens
quote:,,In de aanklacht stond dat wij elkaar met waterflessen besproeiden als twee gay cyclists”, zegt Ten Dam.
Blijft wel triest dat TDT hier niet eens een team kon opstellen, als je ziet dat echt elk Nederlands CT team hier is.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:49 schreef Marcoss het volgende:
Het startveld is wel heel matig hier trouwens
Universe is er nietquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Blijft wel triest dat TDT hier niet eens een team kon opstellen, als je ziet dat echt elk Nederlands CT team hier is.
Als ik het goed begrijp staan ze op een parkeerplaats een beetje naakt te 'douchen', vrij normaal dat dit niet mag vind ik eigenlijk.quote:
Dat haal ik niet uit het artikel.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp staan ze op een parkeerplaats een beetje naakt te 'douchen', vrij normaal dat dit niet mag vind ik eigenlijk.
En dan vinden mensen het raar dat er maar weinig goede ploegen in Nederland komen koersen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een vluchtheuvel en een verspringende wegas in de laatste 350mtr in de ZLM tour![]()
https://maps.app.goo.gl/ySmRNiVydJ9Hykwo9
https://maps.app.goo.gl/GZRsKoaerjtkT1b39
Zal Dustie erbij hebben gestaan?quote:
Nee, dit is echt, of tenminste een screenshot uit een Instagram-post.quote:
LTD en Dekker doen ook wel een aardige poging andersquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef Szura het volgende:
Jammer dat Thijs er niet bij was, had een uitstekend plaatje opgeleverd met z’n crackhoofd
Hahaha goed man, LTD kan ook zo in het faces of meth plakboek of linea recta in de sex offender registry.quote:
Op wie doel je?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Hoe kan iemand met een paar tweetjes zo omhoog vallen?
Hij is consultant strategy and leadership, wat dat laatste ook moge betekenen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:47 schreef Marcoss het volgende:
Geen idee wat die Broe precies doet, maar denk dat veel ploegen wel wat analyses kunnen gebruiken qua parcoursen; hoe de laatste kilometer er precies uit en waar eventueel kansen liggen.
Al zijn ze er Visma vooral goed in om punten te zoeken waar ze kunnen crashen dit jaar..
Met Boogerd als hoofdaanklager...?quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef Szura het volgende:
Jammer dat Thijs er niet bij was, had een uitstekend plaatje opgeleverd met z’n crackhoofd
LTD ziet er ook uit als een serieverkrachter met 4 kinderen in zijn kelder.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef Szura het volgende:
Story of my life.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:10 schreef Mani89 het volgende:
Als @:Rellende_Rotscholier iets diplomatieker was, was hij al miljonair geworden in de wielrennerij.
Ach ach ach.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Bezemwagen en sluit motor van politie verkeerd gereden. Chaos alom:-)
Wie doet aan Visma voodoo?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
Opgave Tim van Dijke na ongeveer halfweg koers.
Nee Thomas ziet er fris uitquote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:13 schreef TLC het volgende:
Die mugshot van Laurens ten Dam![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Meer Iraniërs in de top-10 dan er buitenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:28 schreef Mani89 het volgende:
Ik bedoel, dit is er wel echt een om thuis in een lijstje te hangen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
quote:Koninginnenetappe Ronde van Zwitserland wordt ingekort tot amper 42 kilometer: “Dit hebben we niet in de hand”
De Ronde van Zwitserland heeft zijn zesde etappe van volgende vrijdag drastisch aangepast. Door de sneeuwval op de Alpentoppen zal de rit nog amper 42 kilometer lang zijn.
Rit zes zou de koninginnenetappe van de Ronde van Zwitserland geweest zijn, maar eerder deze week werd al duidelijk dat de Nufenenpas die halfweg op het traject lag en het dak van de ronde zou zijn, moest worden geschrapt door de sneeuwval. Ook de alternatieven die de organisatie onderzocht, via de Furkapas of via een ommetje naar Italië over de Simplonpas, bleken niet geschikt.
“Volgens de sneeuwruimers is een veilige oversteek van de Furkapas de komende dagen niet gegarandeerd. En we hebben niet de mogelijkheid om de wegen in Italië te beveiligen”, meldt de organisatie. En dus zal de etappe later op het voorziene traject van start gaan, aan een wintersportcentrum in Ulrichen. De etappe zal starten om 15u, en gaat over amper 42,5 kilometer en 848 hoogtemeters naar Blatten-Belalp, waar de finish zoals voorzien ligt op een klim van net geen zes kilometer.
“Veiligheid is onze topprioriteit en dit geldt voor de renners, de karavaan en de toeschouwers,” zegt wedstrijdorganisator Olivier Senn over de drastische inkorting. “Natuurlijk zijn we teleurgesteld dat de koninginnenetappe niet kan plaatsvinden zoals gepland. Maar Moeder Natuur en het weer hebben we niet in de hand en dat moeten we accepteren.”
Door de parcoursaanpassing verhuist ook de bergprijs die wordt opgedragen aan de betreurde Gino Mäder en zich op het hoogste punt van de rittenkoers bevindt. Die #rideforgino bergprijs verschuift van de Nufenenpas naar de Gothardpas, de finishklim van de vierde etappe.
De Galibier is ook nog niet open. Nog wel 3,5 week te gaan tot ze daar in de Tour voorbij komen, maar het is een opmerkelijk jaar wat dat betreft tot dusver.quote:
Gelijk een juichverhaal over Van Uden op Wielerflitsquote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:27 schreef Marcoss het volgende:
Straks is Jakobsen zelfs op het NK niet de kopman van de ploeg
Je kan het die jongen ook niet aandoen dat hij drie weken thuis op de bank moet zitten naast Shari Bossuyt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Thijssen die er in dit veld totaal niet aan te pas komt. Ik zeg: niet meenemen naar de Tour.
Ja!quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:45 schreef Slobeend het volgende:
Hebben jullie weleens een Pauwels saus gegeten?
Ja, achter Riesebeekquote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit is toch die koers waar Gianni woedend was dat ie tweede werd achter een ploeggenoot?
Je zou er spontaan vervuilde supplementen van gaan slikken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:47 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Je kan het die jongen ook niet aandoen dat hij drie weken thuis op de bank moet zitten naast Shari Bossuyt.
Eli reed lek op diezelfde strook als Asgreen. Dan is het einde koers.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:55 schreef Faraday01 het volgende:
De fulltime veldrijders weten ook weer dat ze op de weg niets te zoeken hebben.
Eli is op de weg wel relatief slecht vergeleken met zijn collega's.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:56 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Eli reed lek op diezelfde strook als Asgreen. Dan is het einde koers.
Ik krijg spontaan het beeld van die oplopende strook in Benidorm weer op mijn netvlies. Niet 5, niet 10 maar 15 km/uur te rap voor de rest.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:56 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Eli reed lek op diezelfde strook als Asgreen. Dan is het einde koers.
En dan wint Van Asbroeckquote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit moet je niet flikken bij Gianni, die beukt je zo van de weg.
Podium verzekerenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom zou je nu op kop gaan rijden?
Mooi.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:23 schreef Pino112 het volgende:
Volgens PCS heeft Vermeersch nog steeds een gebroken elleboog.
Prima resultaat Ron Haar nochtans.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:55 schreef Faraday01 het volgende:
De fulltime veldrijders weten ook weer dat ze op de weg niets te zoeken hebben.
Ik ben de afgelopen dagen al blij dat er überhaupt beeld is van de ZLM tour.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heerlijk amateuristisch in beeld gebracht bij de ZLM Tour.
Heeft ook echt een walgelijke stem.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind Marijn geen natuurtalent als commentator, mokzegge.
Pluspunten voor mezelf voor het gebruiken van FirstCycling, dat dan weer wel.quote:
Mooi manquote:Op maandag 10 juni 2024 13:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Afgelopen vrijdag opnieuw benaderd met de vraag of en wanneer ik jurylid zou worden. Met als doel uiteindelijk door te groeien tot motorjury.
Uiteindelijk ja gezegd, nu alleen thuisfront nog overtuigen.
Zou dan in principe vanaf komend seizoen starten op (uiteraard) nivo 1.
enkele wedstrijden als 'gewoon' jurylid meedraaien.
gaat dit goed, dan kan vervolgcursus voor motard volgen waarbij ik na (ongeveer 2,5 jaar) uiteindelijk zelfstandig motorjury zou zijn.
Wilbert Broekhuizen is totaal overweldigd door, even kijken, de goede behandeling voor vrouwen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:59 schreef Momo het volgende:
Nederlandse delegatie op verkenning voor WK in Rwanda
Een Nederlandse delegatie is afgelopen week naar Rwanda afgezakt voor de verkenning van het WK wielrennen van 2025. Dan vinden de kampioenschappen namelijk plaats in hoofdstad Kigali, goed voor het eerste WK ooit in Afrika.
“Ik ben hier met NOC*NSF geweest voor de voorbereiding van het WK Rwanda 2025”, laat Wilbert Broekhuizen, technisch directeur van de KNWU, aan WielerFlits weten. “We hebben hier onder andere gesproken met het Ministerie van Sport, Rwanda Cycling Federation, UCI, Heineken en de Nederlandse ambassade.”
“Verder hebben we de hotels bekeken, die van Europese standaarden zijn. We hebben ook enkele ziekenhuizen bezocht en al nagedacht over hoe we zouden moeten handelen bij een noodsituatie. Verder zijn we natuurlijk het parcours rondgefietst. Dat was best pittig! Wat een land, wat een stad. We zijn hier totaal overweldigd door de vriendelijkheid, openheid, veiligheid, schoonheid, de natuur en goede behandeling voor vrouwen.”
Rwanda kent een woelige geschiedenis. Met name de genocide die in 1994 plaatsvond tekende de bevolking. Gedurende deze volkerenmoord werden naar schatting 500.000 tot 1 miljoen Tutsi’s en gematigde Hutu’s in een periode van 100 dagen vermoord. Intussen geldt Rwanda als een stabiel land. Broekhuizen en co bezochten ook het monument dat deze gruweldaden herdenkt.
Was je niet mee als speciale afgevaardigde?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wilbert Broekhuizen is totaal overweldigd door, even kijken, de goede behandeling voor vrouwen.
Ik denk dat Wilbert niet echt in de gaten heeft hoeveel zo'n opmerking zegt over Wilbert.
Dat terzijde, ik heb me een partij zin in het WK 2025, dat willen jullie niet weten.
Die zijn sowieso met de Land Cruiser gegaanquote:Op maandag 10 juni 2024 15:22 schreef Mani89 het volgende:
Hopelijk zijn er fatsoenlijke controles bij de Aziatische kampioenschappen.
[ afbeelding ]
Prima iniatief, er wordt in elk geval wat geprobeerd.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Wat een gedoe allemaal zeg.
Deze twee raketgeleerden zijn zo goed. Olav Kooij nationaal kampioen tijdrijden, zie je het al voor je? Tijd voor dat NK in Zwitserland, ik zie het al.quote:“Misschien moet het NK van locatie veranderen, maar dat is een heel lastige. Dat moet collectief bij de UCI gaan gebeuren”, reageert hoofdredacteur Maxim Horssels. “Maar door de Tour de France die er vlak voor zit, willen een hoop lui niet nog even afreizen naar Nederland voor deze strijd. En dat is wel zonde, want het is een van de mooiste truitjes om te winnen.”
Youri oppert daarop om eens een korter tijdritparcours te kiezen voor het NK tijdrijden. “Kort en veel bochtjes erin, dan bied je de explosievere renners ook een kans. Dan wint misschien niet de beste tijdrijder het NK, maar heb je dat nu wel?”
De jury heeft tussen finish Beloften en start Elite minder dan een uur om:quote:Jurysamenstelling
Doordat wedstrijden gelijktijdig op de twee omlopen worden gereden zijn er twee
verschillende jurycorpsen. Het eerste jurycorps doet de beloften en elite mannenwedstrijd
en het tweede doet de elite vrouwenwedstrijd.
Uiteraard zijn er ook twee verschillende sets met auto’s en chauffeurs voorzien
Henok tweedes en Bini derdes. Ik hoop vooral dat Bini het voor elkaar gaat krijgen om de wegrit te winnen. Met zijn broertje en Aklilu Arefayne beschikt hij in ieder geval over twee ploeggenoten, maar het zal alsnog een lastig karwei worden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 12:32 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
@:Rellende_Rotscholier vindt dit leuk
We hebben vorig jaar gezien waar dat toe leidt. Vaak meesprinten, maar nooit ook maar in de buurt komen van Philipsen. Ik denk dat hij in deze Tour ook zonder klimmersbenen nog redelijk wat kansen gaat krijgen..quote:Op donderdag 13 juni 2024 15:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Groenewegen in dit peloton op een kwartier gereden. Misschien een idee voor Jayco om hem in het vervolg naar de Dauphine te sturen zodat hij kan trainen op zijn klimmersbenen?
Het was een sarcastische opmerking.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
We hebben vorig jaar gezien waar dat toe leidt. Vaak meesprinten, maar nooit ook maar in de buurt komen van Philipsen. Ik denk dat hij in deze Tour ook zonder klimmersbenen nog redelijk wat kansen gaat krijgen..
Daar is hij de laatste tijd sowieso wel bedreven in. Als hij op tijd aanzet is hij niet meer te achterhalen.quote:
Dit was toch al vrij dicht op de finish?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je vraagt je af hoe vaak Merlier de tegenstand nog kan verrassen door gewoon eerder te beginnen met sprinten.
En toch was de rest nog aan het wachten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit was toch al vrij dicht op de finish?
Nee, helaas niet. Totaal gemist dat die momenteel wordt uitgezonden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 21:30 schreef Sjoerd102 het volgende:
Heeft iemand al de eerste 2 afleveringen gekeken op de VRT over Jan Ullrich?
Hallo Nederlanders zo ongeveer want ook Gesink en Kruijswijkquote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het zijn wel echt bepaalde renners die er altijd bij liggenHallo Wilco, Hallo Fabio.
https://www.swisstransfer(...)ea-9a81-e76b22fc2215quote:Op donderdag 13 juni 2024 23:32 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Totaal gemist dat die momenteel wordt uitgezonden.
Dat is niet goed genoeg voor een Giroselectie bij een Italiaans kutploegje lol.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
Bilbao had nog veel overschot. Lekkere slotkilometer.
Paul Double 2e @:mani89
Dit gaat, hopelijk, eindigen in een prachtig top 13 Crassement in de Tour. Alles beter dan dat en dit stokpaardje begint te wankelen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:16 schreef VoMy het volgende:
@:Mani89 het Stef Crassement bevindt zich op plek 5. Waar gaat dit eindigen? Wat betekent dit voor de Tourambities?
Alleen oog voor Philipsen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 17:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Een renner van Movistar
Renaat herkent weer eens niemand
Cosnefroy die op kop had gevlamd was ook weer mee een het sprinten, net als de teruggepakte en stilgevallen Blackmore.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 17:15 schreef DiegoFuser het volgende:
Een renner van Movistar
Renaat herkent weer eens niemand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |