Lekker met wat za'atarquote:Op zondag 2 juni 2024 21:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Palestijnen waren ook niet altijd Engeltjes dus die mogen ook wel geluncht worden van jou?
Net zoals de Palestijnen die naar de tyfus worden gebombardeerd, ook geen prettig volk, dus ook begrijpelijk.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet zo zeer normaal, maar wel begrijpelijk. Israel is decennialang zwaar verrot bezig.
En 'qui bono' als het gaat om de oorlog en de situatie in de Levant?quote:Op zondag 2 juni 2024 22:12 schreef capricia het volgende:
Ik vind het een grotendeels geïmporteerd conflict uit het Midden Oosten.
Niet mijn oorlog.
De oorlog met Rusland vind ik veel belangrijker. Dat is namelijk ons continent.
En helaas krijgt dat nu minder aandacht.
Wie heeft daar voordeel bij?
Nee, zeker is het niet 'het doet me niets'. Israël is de enige democratie in het midden oosten. Neemt niet weg dat er mensenrechten geschonden worden, aan beiden zijden.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:17 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
En 'qui bono' als het gaat om de oorlog en de situatie in de Levant?
Want uiteindelijk heeft dat meer betekenis dan je denkt. Suez kanaal? Iemand?Je zou je spontaan minder druk maken om de Russen..
-
Dit topic gaat verder over de achtervolging van een Joods/Israël-statmentmaker in Rotterdam. Dus de uitgebreide analyse van je visie zie ik heel graag in het topic over Israël en Hamas (NWS)
Excuzes-moi, maar dit topic gaat toch echt over de (Nederlandse) Joden vervolging in Nederland en dan specifiek genomen de achtervolging van een persoon dat tegengeluid bood aan een demonstratie in Rotterdam.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, zeker is het niet 'het doet me niets'. Israël is de enige democratie in het midden oosten. Neemt niet weg dat er mensenrechten geschonden worden, aan beiden zijden.
Maar dat gebeurt iedere dag door Rusland in Oekraïne. Op ons continent. Een afstand vergelijkbaar met Barcelona. Noord Spanje. 1500 km. Eén dag rijden.
Israël / Palestina is voor mij een geïmporteerd conflict. De oplossing ligt daar, en niet hier.
Doel je nu op de Houthi's en het dwarsliggen van containerschepen?quote:Op zondag 2 juni 2024 22:43 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Jij maakt je druk om "dit continent" en Rusland-Oekraïne schijnbaar, maar de directe impact van het Suezkanaal op de wereldeconomie (Europese Economie) is vele malen groter dan Russische sancties, PrimaGaz of dergelijke.. Daarom bemoeienis van óók Rusland in deze oorlog in dit conflict.
Bijzonder. Dat dit topic gaat over (en ik quote jou)quote:Op zondag 2 juni 2024 22:43 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Excuzes-moi, maar dit topic gaat toch echt over de (Nederlandse) Joden vervolging in Nederland en dan specifiek genomen de achtervolging van een persoon dat tegengeluid bood aan een demonstratie in Rotterdam.
Ik zou echt heel graag helemaal ingaan op hoe nog geen paar kilometer verderop de situatie al te voelen is op het land van de Levant / Israël - Moskou zou niet verder liggen hemelsbreed met Tel Aviv, volgensmij - maar in dit geval heb ik al te vaak gereageerd in het topic van NWS / Israël - Hamas en ik zou de situatie alleen maar nóg meer escaleren als ik hier een heel verhaal begin.
Jij maakt je druk om "dit continent" en Rusland-Oekraïne schijnbaar, maar de directe impact van het Suezkanaal op de wereldeconomie (Europese Economie) is vele malen groter dan Russische sancties, PrimaGaz of dergelijke.. Daarom bemoeienis van óók Rusland in deze oorlog in dit conflict.
Enfin, tot daar? (NWS-Israel/Hamas)
Maar dan opeens heb je het over het Suezkanaal, en de wereldeconomie.quote:dit topic gaat toch echt over de (Nederlandse) Joden vervolging in Nederland
Lieve schat, jij gaat verder met je opiniestuk over je mening over Israël en een conflict en dergelijke.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijzonder. Dat dit topic gaat over (en ik quote jou)
[..]
Maar dan opeens heb je het over het Suezkanaal, en de wereldeconomie.
![]()
Succes verder.
Niet mijn oorlog. Niet mij continent.
Wat staat hier?quote:Op zondag 2 juni 2024 22:58 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
De Joodse Nederlanders hebben geen conflict in Nederland net hun Joods zijn en kun als moderator had moeten weten dat en eerste reactie dus in dit topic al geen houtsneed.
Joodse Nederlanders: jouw continent (als je nu in Nederland bent?)
Ik was al aan het bijwerken: ik zeg dat je zélf het conflict in Israël betrekt bij de tegendemonstratie van deze Nederlander in Rotterdam.quote:
Wat er staat is (ja, een edit was te langzaam) - dat jij als moderator je plaats voor deze discussie had kunnen weten.quote:
Imo is het een geïmporteerd conflict. Want Israël kan heel goed haar eigen boontjes doppen. En wij gaan dat conflict hier niet oplossen. En onze Nederlandse joden hebben er niets mee te maken.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik was al aan het bijwerken: ik zeg dat je zélf het conflict in Israël betrekt bij de tegendemonstratie van deze Nederlander in Rotterdam.
Voor jouw Info: ik ben mod in POL. In NWS ben ik user, net als jij. Ik heb hier geen speciale status.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:05 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wat er staat is (ja, een edit was te langzaam) - dat jij als moderator je plaats voor deze discussie had kunnen weten.
Een discussie over het conflict in Israël hoort thuis in NWS - Israël Hamas. Dus je mening verder bespreken (wat ik wilde) kan daar. Niet in dit topic over een Nederlander (Joodse) die zich wilde tegenhoren bij een demonstratie in Rotterdam.
Je kan wel roepen 'niet mijn continent en mijn oorlog' maar op zijn minst hoort die gedachte niet thuis bij dit voorval en de bespreking ervan, in dit topic.
Nee, je bent bezig in het verkeerde topic. Ik vroeg je dit te verplaatsen naar het juiste topic, waat ik vaker in aanwezig ben: NWS Israël Hamas.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Imo is het een geïmporteerd conflict. Want Israël kan heel goed haar eigen boontjes doppen. En wij gaan dat conflict hier niet oplossen. En onze Nederlandse joden hebben er niets mee te maken.
We hebben dit geïmporteerd vanuit moslim hoek. Die tegelijkertijd niet de straat op gaan voor andere moslim genocides in Afrika of het midden oosten.
Ben ik zo duidelijk?
Ik vind je toon niet echt uitnodigen om verder te praten.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:10 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nee, je bent bezig in het verkeerde topic. Ik vroeg je dit te verplaatsen naar het juiste topic, waat ik vaker in aanwezig ben: NWS Israël Hamas.
Jij bent verder in mijn opzicht niet duidelijk. Ik zie je graag daar.
Als je mij woorden in mijn mond gaat leggen en er dan vervolgens tegen in gaat, kun je beter met jezelf discussieren. Dan heb je mij niet nodig.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:20 schreef Jippie het volgende:
Anti-Israël gelijk stellen aan anti-Joods is anti-semitisme, wat dat betreft zou je volgens je eigen redenatie prima in Gaza passen.
Idem. Lees maar terug. Uiteindelijk gaat het om de essentie van wat je schrijft.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind je toon niet echt uitnodigen om verder te praten.
Ik wens je veel succes.
Je zinsconstructies doen mij vermoeden dat je niet hier geboren bent. Dat je wellicht iets moet vertalen of zo. En het zou zomaar kunnen zijn dat jij en ik elkaar daardoor niet altijd even goed aanvoelen. Dat we elkaar niet direct begrijpen.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:19 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Idem. Lees maar terug. Uiteindelijk gaat het om de essentie van wat je schrijft.
Je eerste bijdrage - laten we daar op terug pakken - hoorde niet thuis in dit topic. Dan kun je mij vragen wat ik bedoel, ik zal daar op antwoorden.
Maar jij weet wat je verder schrijft en mijn reactie is niet meer verduidelijking en respect voor het onderwerp.
Jij kan roepen dat iets "niet jouw continent en conflict is" maar in dit topic specifiek was dat (als opmerking) misplaatst.
De achtervolging van deze persoon in Rotterdam wás namelijk jouw continent en jouw conflict daarmee.
De aanleiding zal en niet zinnen: maar dat is een ander verhaal en dát verhaal kunnen we bespreken in NWS Israël Hamas.
Je hoeft mij neit te mogen - maar jouw ik begrijp nu pas dat jij als blauwe moderator label niet in NWS kennis hebt. Ik zal het dus moeten doen met je beperkte kennis van het begrijpen van doorverwijzen naar het juiste topic.
Begrijp je dat het escalerend werkt voor andere moderators als je dit soort escalaties brengt?Begrijp je dat daar mij bezwaar ligt?
Zoveel topics hebben we al over dit conflict in Israël. Waarom niet daar jouw eerst gedeelde mening plaatsen?
Waarom in dit topic over Rotterdam, Nederland?
Kun jij ook even antwoorden op de vraag hoe jij kunt zien dat een persoon wel of niet joods is? Ik ben wel benieuwd namelijk.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ach hou toch even op.
Iemand die woordelijke discriminerende opmerkingen maakt negeer je, en iemand die iets heel anders zegt leg je wel woorden in de mond?
Hou toch op met je aanvallen.
Heb ik al meermaals op geantwoord.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Kun jij ook even antwoorden op de vraag hoe jij kunt zien dat een persoon wel of niet joods is? Ik ben wel benieuwd namelijk.
Ja ho ho, het zijn de "zichtbare kenmerken" he, niet de "fysieke kenmerken". Iets totaal anders.quote:Op zondag 2 juni 2024 23:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ah de niet fysieke kenmerken. Knap dat je dat zo kunt stellen zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |