quote:
Op maandag 3 juni 2024 11:07 schreef maxi-mus het volgende:[..]
Gelukkig heb ik dit soort slapzakken niet in mijn omgeving verder dus dat valt best mee. Wat moet het intens treurig zijn om op bejaarde leeftijd terug te kijken op een compleet kansloos leven waar je van anderen afhankelijk was en blijft.
Krantenartikel......
'Twee namen die de Bommelse ziel raken als een zachte bries door de uiterwaarden. 🌿
Echte Bommelaren, geworteld in de klei van de Waaldijk, waar de rivier haar verhalen fluistert aan wie wil luisteren. Ze zijn als de rietkragen, buigzaam en veerkrachtig, hun wortels diep verankerd in de geschiedenis van Zaltbommel.
Joost, met zijn pretoogjes en zijn lach die de zon doet schijnen op grijze dagen. Hij kent de straten als zijn broekzak, de kroegen als zijn tweede thuis. Een echte Bommelaar, met een hart zo groot als de Sint-Maartenskerk.
En dan Herman, de verteller van verhalen. Zijn stem galmt door de oude steegjes, zijn woorden als kiezels die rimpelingen maken in de stille wateren van de Waal. Hij weeft de geschiedenis samen met het heden, en zijn pen is als een tijdreismachine.
Samen zijn ze de bewakers van de stad, de hoeders van de Bommelse ziel. Ze kennen de geheimen van de oude muren, de geur van versgebakken brood bij de bakker op de hoek. Ze zijn de levende kronieken van Bommel, de verhalenvertellers die de stad adem geven.
Dus hef het glas op Joost en Herman, op de echte Bommelaren die de tijd trotseren en de geschiedenis levend houden.'
![mNwn5bh.png]()
![8d311121ffcfa2ae6042247e2ff7d958.jpg]()
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !