Dat is wel fijn, en dat hij jou uitleg ook ziet als iets positiefs en niet als aanval en er ook gelijk wat aan doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:03 schreef ToT het volgende:
[..]
We hebben thuisbegeleiding, maar die heeft helaas ook niet altijd ideeën waar ik niet zelf al aan heb zitten denken.
Wat wel fijn is, is dat Mini-ToT veel minder opstandig is geworden in de loop der tijd en veel beter begrijpt wat je hem uitlegt.
Zo heb ik hem vanmorgen verteld dat het belangrijk is dat hij met andere kindjes speelt. "Dat is anders niet goed voor je hoofd", zeg ik dan. Tja, leg maar uit wat eenzaamheid is. Ik heb er bij gezegd dat het niet goed is om altijd alleen te zijn.
"Okee!" zei hij toen een beetje vrolijk, en eenmaal op school vroeg hij zijn vriendinnetje gelijk of ze met hem wilde spelen!
Ik had aangegeven dat als zij niet kon of wilde, dat hij het dan aan 1 van de andere kindjes kon vragen en ik noemde er een aantal op, maar dat was dus niet nodig!
Hey Drakinquote:
Precies, hem proberen te corrigeren wekt alleen maar frustratie op, en zeker als een ander zich er ook nog mee gaat bemoeien.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is wel fijn, en dat hij jou uitleg ook ziet als iets positiefs en niet als aanval en er ook gelijk wat aan doet.
ALs je dat maar blijft herhalen wie weet
Absoluut.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het scheelt al enorm als een papa weet wat het is door te maken wat zijn kind doormaakt
Voor ouders die zelf geen autisme hebben of er ooit mee te maken gehad hebben is het best heel moeilijk.
Niet dat het voor ToT niet moeilijk is, maar die kan zich er beter in leven.
Het is knap lastig alls je als ouder je kind niet begrijpt en er niet mee om kan gaan.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:05 schreef ToT het volgende:
Mijn vader was vroeger een norse boer. Daar kreeg je een "HOL DE KOP!" van als je te druk was!
In de loop der jaren werd hij wel steeds milder en we kregen meer en meer een band met elkaar.
Hey Moonquote:
En dat voelt Mini ook, misschien dat hij daarom dingen van je aanneemt en zich dan niet verder afsluit.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt helemaal, dat ik hem zo goed begrijp.Dat valt al die instanties ook enorm op.
HAHA! En wat hen ook opvalt is dat ik zo enorm geniet van hoe hij is!![]()
Oeps, dat zou maar zo kunnenquote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien betekent dat woord in de lokale taal daar wel: "Neuken?"
Nou mijn ouders waren enorm van de oude stempel.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het is knap lastig alls je als ouder je kind niet begrijpt en er niet mee om kan gaan.
Vroeger was een kind met autisme of ADHD altijd een vervelend kind die niet wilde luisteren.
In de loop der jaren zijn ze heel wat aan de weet gekomen
Maar echt een handboek is er niet, iedere autist reageerd weer anders dan de ander.
Het is een mooi manneke ToTquote:
ALs Max hier een woede aanval heeft om iets zet ik hem altijd op de stoel en zegquote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies, hem proberen te corrigeren wekt alleen maar frustratie op, en zeker als een ander zich er ook nog mee gaat bemoeien.
Sowieso!quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:11 schreef Dotteke het volgende:
[..]
En dat voelt Mini ook, misschien dat hij daarom dingen van je aanneemt en zich dan niet verder afsluit.
Jij ook een fijne dag Borrel, tot een andere bolkquote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:11 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ff actief worden. Rustig aan en vooral een mooie dag toegewenst allen 🖐
Hoi Dotquote:
Dat dus, wat dat betreft zijn de tijden gelukkig veranderd.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou mijn ouders waren enorm van de oude stempel.
Bij m'n vader thuis werd er altijd flink op los geslagen en als m'n moeder er niet was geweest, was dat bij mij ook volop gebeurd.
Psychologen werd altijd zeer minachtend over gesproken; die maken je alleen maar gek, en voor je het weet eindig je in een gesticht en het hele dorp zal er schande over spreken.
Hee wat goed zeg!quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
ALs Max hier een woede aanval heeft om iets zet ik hem altijd op de stoel en zeg
Oke, nu gaat oma even denkbeelding je in je hoofd kijken welke spagetti sliertje genaamt je hersens nu verkeerd liggen en gaan we kijken hoe hem weer goed te krijgen.
En dan door te praten en te vragen en te doen of ik tussen de spagetti aan het zoeken bent komen we vaak wel tot een oplossing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |