abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213881918
met ai geprobeerd om een leader van gtst te maken. ik moet zeggen vind m niet heel slecht.

https://wetransfer.com/do(...)email&trk=TRN_TDL_05
  donderdag 13 juni 2024 @ 23:44:13 #27
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213898402
Heeft iemand enig idee welke aflevering (ongeveer) de scene op de 18:56e minuut is? of welke verhaallijn en welk seizoen?

Op de 18:56e minuut dus.
  donderdag 13 juni 2024 @ 23:46:17 #28
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213898412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 16:15 schreef jk1999 het volgende:
met ai geprobeerd om een leader van gtst te maken. ik moet zeggen vind m niet heel slecht.

https://wetransfer.com/do(...)email&trk=TRN_TDL_05
Het heeft wel wat, maar maar een vrouwenstem had er ook wel in gemogen.
Verder is de tekst wel erg AI en klinkt het soms een beetje krom.. :P
  vrijdag 14 juni 2024 @ 00:06:44 #29
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_213898500
quote:
99s.gif Op donderdag 13 juni 2024 23:44 schreef Claude_Viole het volgende:
Heeft iemand enig idee welke aflevering (ongeveer) de scene op de 18:56e minuut is? of welke verhaallijn en welk seizoen?

Op de 18:56e minuut dus.
Seizoen 12 aan de thumbnail te zien.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 00:29:19 #30
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_213898648
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 00:06 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Seizoen 12 aan de thumbnail te zien.
:P

De thumbnail is een van de scenes uit de eerste 12,5 jaar GTST.
Heb je die video al gezien op dat tijdstip, met Stefano en Daantje die praten over een traplift voor haar oma?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 00:43:45 #31
268260 Dr.Mikey
pi_213898691
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 00:29 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]
:P

De thumbnail is een van de scenes uit de eerste 12,5 jaar GTST.
Heb je die video al gezien op dat tijdstip, met Stefano en Daantje die praten over een traplift voor haar oma?
Was ook 12 denk ik wij kijken nu 13 en dan is ze met Dennis.
R.I.P DTS.
  zondag 16 juni 2024 @ 17:31:26 #32
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213936663
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 00:43 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Was ook 12 denk ik wij kijken nu 13 en dan is ze met Dennis.
Ja, begon in die snackbar waar ze werkte, en waar Stefano ook kwam werken. Daar kreeg ze iets met Stefano, toen stapte ze over op Benjamin, en op zijn beurt liet ze die in de steek voor Dennis.

Ik zag nu net dat Pascal in de serie komt, dat gaat de nieuwe vlam van Benjamin worden.
  zondag 16 juni 2024 @ 17:32:19 #33
268260 Dr.Mikey
pi_213936668
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:31 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, begon in die snackbar waar ze werkte, en waar Stefano ook kwam werken. Daar kreeg ze iets met Stefano, toen stapte ze over op Benjamin, en op zijn beurt liet ze die in de steek voor Dennis.

Ik zag nu net dat Pascal in de serie komt, dat gaat de nieuwe vlam van Benjamin worden.
Dennis gaat van zijn moeder naar zijn zus om vervolgens met mams te trouwen.
_O-
R.I.P DTS.
pi_213936771
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:31 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Om die al na enkele maanden in te wisselen voor, jawel, Dennis 'The Crimson Chin' Tuinman _O-

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 17:32 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Dennis gaat van zijn moeder naar zijn zus om vervolgens met mams te trouwen.
_O-
Toch jammer dat ze dat zo verziekt hebben met die achterlijke babywissel, want op zich was het personage Dennis tot dat punt een prima toevoeging in de cast en de relatie met Laura was best interessant. Na de hele reveal (wat ook nog maanden en maanden duurde) werd Dennis niet meer dan een onmogelijke zuiplap met de nodige agressiviteit en onzekerheid.

Die babywissel terugdraaien zou wat mij betreft een van de belangrijkste pijlers zijn bij een eventuele exit van Laura, zeker aangezien Arnie voor zowel haar als het publiek haar legitieme zoon is en blijft.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 25 juni 2024 @ 17:13:11 #35
268260 Dr.Mikey
pi_214044852
Net weer de hele Tony verhaallijn gezien. vind het net als toen een slappe zet dat ze de dood van Tony gebruikt hebben om Yasmin wraak te laten nemen op Ludo. Ongelofelijke pest vent was die Tony ook naar Yasmine toe ze had Ludo dankbaar moeten zijn dat ze voorgoed van hem af was.
R.I.P DTS.
  donderdag 27 juni 2024 @ 12:47:23 #36
179002 GwaiLow
pi_214069947
Op Videoland lopen ze iets achter. Ik zit net een paar afleveringen na de schietpartij in de kerk, van Tony.

Ik moet wel erg lachen om Morris trouwens. Eerst Patrick Martens als homoseksuele jongen die met zijn gevoelens aan het worstelen is, en snel weer uit de serie vertrekt. Dan krijg je Geert Hoes als Morris, die een rebelse drugsverslaafde & vrouwenverslinder is. En dan krijg je later nog Joris Putman, die weer de een versie van een originele Morris speelt, maar wel compleet gestoord is (dacht ik?). _O-
pi_214117442
@PeterKelder word het niet eens tijd dat de schrijvers eens naar de soapburen Thuis, Familie of gzsz gaan buurten als je daar naar de verhalenlijnen kijkt maar ook zeker de decors wat een wereld van verschil ook het camerawerk vele malen beter misschien moeten ze een keer een grote tijdsprong overwegen en gewoon weer naar vijf dagen in de week gaan. investeren in de serie en elke seizoensfinale afsluiten met een dubbele aflevering
Decor uit de soap thuis

Decor uit de soap Familie
  maandag 1 juli 2024 @ 19:42:52 #38
436222 Japepk
Padvinder
pi_214120266
Ik heb er geen foto's van, maar ik denk dat decors in GTST er tegenwoordig niet anders uit zien hoor. Productie is het probleem niet per se, storytelling is het probleem
't Echte en 't ware!
pi_214123053
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 16:51 schreef jk1999 het volgende:
@:peterkelder word het niet eens tijd dat de schrijvers eens naar de soapburen Thuis, Familie of gzsz gaan buurten als je daar naar de verhalenlijnen kijkt maar ook zeker de decors wat een wereld van verschil ook het camerawerk vele malen beter misschien moeten ze een keer een grote tijdsprong overwegen en gewoon weer naar vijf dagen in de week gaan. investeren in de serie en elke seizoensfinale afsluiten met een dubbele aflevering
Decor uit de soap thuis
[ afbeelding ]
Decor uit de soap Familie
[ afbeelding ]
Geloof me: de makers buurten al jaren bij de producties in landen om ons heen. Een voormalig hoofdschrijver van Familie vertelt in een boek bijvoorbeeld hoe "de makers van de Nederlandse soap Goede tijden, slechte tijden hun afgunst niet konden verbergen toen ze enkele dagen op kijkvisite kwamen", en dat was ongeveer rond 2017. En bij de laatste revamp in 2019 is men ook naar de Duitse collega's gegaan om te zien hoe ze daar te werk gaan, wat hier resulteerde in het verhogen van het aantal scènes per aflevering van 12 naar 16 én de introductie van de Buurtsuper, wat in GZSZ ook al jaren een vaste locatie is.

Qua storytelling durven de Vlaamse soaps wel nog iets verder te gaan dan de schrijvers hier in Nederland aandurven. Zo lag Thuis afgelopen seizoen onder vuur omwille van een groot aantal verhaallijnen waarin seks, drugs en geweld de boventoon voerden (en dat met de slogan "Nergens beter dan Thuis"), en in Familie hebben ze de laatste maanden de focus gelegd op een oude vijand van de oer-familie, die middels plastische chirurgie een nieuwe identiteit heeft aangenomen om zo zijn wraakplannen te kunnen uitvoeren waarbij hij zijn hand niet omdraait voor een moord hier of daar. Kom daar nog maar eens om bij GTST, waar het vooral gaat om niemendalletjes of een occasionele tearjerker zoals nu met Nola.

En dat is, wat Japepk ook terecht aanstipt, het grote probleem. Qua cameravoering is de serie up to date, de decors zien er ook prima uit - al zijn sommige sets nog belachelijk 'klein' (zoals Huize Sanders, ik krijg daar nooit dat villa-gevoel bij wat het stockshot uitstraalt). Maar hoe mooi het plaatje ook mag zijn, de inhoud is er niet naar. Het schrijfteam mag hoognodig eens een opfrisbeurt krijgen, waarbij het meubilair mag worden vervangen voor jonge, leergierige schrijftalenten die verder komen dan de zoveelste verhaallijn waarin iemand vreemdgaat of een maatschappelijk thema aansnijdt. Haal, zoals Familie een jaar of negen geleden gedaan heeft, een hoofdschrijver binnen die niet of nauwelijks voor soap geschreven heeft om zo een frisse blik op het genre te creëren. Durf om buiten de gebaande paden te schrijven, als in: drop een enorme plottwist eens op een random dinsdag, in plaats van dat op het einde van de week te doen. Durf vaker grote showdowns of showstoppers te doen op momenten dat het géén zomer- of wintercliff is.

Sterker nog: stop met de zomercliff. Het is 2024, iedereen heeft een smartphone of laptop, de serie is zogezegd zo ontzettend populair op Videoland, er is dus geen enkele reden (behalve geld dan) om de serie tussen juni en september niet door te zetten. Dat geeft ook mogelijkheden om andersoortige verhaallijnen te schrijven en te experimenteren, zoals een Steef en Naomi die op wereldreis vertrekken daadwerkelijk te volgen en het te schrijven als een adventure-verhaal. Je vermijdt ermee kunstmatig te moeten toewerken naar de climax die een zomercliff moet zijn en kunt zulke dingen evengoed makkelijk in pakweg oktober of maart laten plaatsvinden, waarmee dat ook weer verfrissend en onverwacht aanvoelt voor de kijkers.

Bottom line: het ligt vooral aan de schrijvers en wat zij er van maken (of liever gezegd: wat niet). Al zullen zij ook deels aan handen gebonden zijn wat de zender opdraagt, en Peter van der Vorst wil dat boterhammetje pindakaas aan de keukentafel i.p.v. champagneontbijtjes in De Rozenboom. Hoewel die laatste locatie afgelopen seizoen wel héél erg veel te zien was, terwijl de 'keukentafel' weer steeds minder van belang is.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  dinsdag 2 juli 2024 @ 11:46:39 #40
268260 Dr.Mikey
pi_214127174
Zitten nu wel in mindere periode in de classics.
Het Sill baby gezeur is begonnen en de vernieling van Robert is ingezet het is wachten op Martine en mijn favoriete Nick.
R.I.P DTS.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 12:33:55 #41
179002 GwaiLow
pi_214127569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 11:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zitten nu wel in mindere periode in de classics.
Het Sill baby gezeur is begonnen en de vernieling van Robert is ingezet het is wachten op Martine en mijn favoriete Nick.
Classics van Videoland zijn Ray en Pascale nu net in de serie gekomen. Ray vond ik wel een aardig personage :). Kan die rol goed vertolken. Jij kijkt met een abonnement via NPO plus?
  dinsdag 2 juli 2024 @ 12:51:37 #42
268260 Dr.Mikey
pi_214127724
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 12:33 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Classics van Videoland zijn Ray en Pascale nu net in de serie gekomen. Ray vond ik wel een aardig personage :). Kan die rol goed vertolken. Jij kijkt met een abonnement via NPO plus?
Videoland, Ray is later wel beter jammer dat ze die er zo prompt hebben uitgeschreven Pascale vind ik vooral later vervelend Robin een klap geven en dat gezeur om Sill later erg vervelend.
Ook Tracey is er nu die actrice kreeg toen veel haat en poste toen die tijd best sympathiek mee in deze reeks was best een leuke meid.

[ Bericht 18% gewijzigd door Dr.Mikey op 02-07-2024 12:57:25 ]
R.I.P DTS.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 12:57:36 #43
179002 GwaiLow
pi_214127771
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 12:51 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Videoland.
Ah zo, dacht dat Sill al geboren was waar jij keek. Dan zit je idd bij dezelfde aflevering als ik. Tja, Robert is op dit moment nog gelukkig. Vooral omdat Valerie doet alsof ze interesse in hem heeft. Kan mij herinneren dat hij uiteindelijk veel werkdruk krijgt en aan de coke raakt, maar geen idee of dat dit seizoen is.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 13:04:34 #44
179002 GwaiLow
pi_214127817
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 12:51 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Videoland, Ray is later wel beter jammer dat ze die er zo prompt hebben uitgeschreven Pascale vind ik vooral later vervelend Robin een klap geven en dat gezeur om Sill later erg vervelend.
Ook Tracey is er nu die actrice kreeg toen veel haat en poste toen die tijd best sympathiek mee in deze reeks was best een leuke meid.

''Tracey is één van de kortst meespelende vaste personages ooit, ze is ook het enige vaste personage van wie nooit een officiële portretfoto is teruggevonden.''. Dit lees ik net. Zonde! Die Morris speelt natuurlijk een achterlijke rol op dit moment, en als je dan een goedgelovig meisje speelt die in alles trapt wat hij zegt...tja dan krijg je helaas haat.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 13:07:13 #45
268260 Dr.Mikey
pi_214127828
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 12:57 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ah zo, dacht dat Sill al geboren was waar jij keek. Dan zit je idd bij dezelfde aflevering als ik. Tja, Robert is op dit moment nog gelukkig. Vooral omdat Valerie doet alsof ze interesse in hem heeft. Kan mij herinneren dat hij uiteindelijk veel werkdruk krijgt en aan de coke raakt, maar geen idee of dat dit seizoen is.
De coke is binnen Meerdijk en Jef is weg dus ik verwacht het wel snel binnenkort.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 13:04 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
''Tracey is één van de kortst meespelende vaste personages ooit, ze is ook het enige vaste personage van wie nooit een officiële portretfoto is teruggevonden.''. Dit lees ik net. Zonde! Die Morris speelt natuurlijk een achterlijke rol op dit moment, en als je dan een goedgelovig meisje speelt die in alles trapt wat hij zegt...tja dan krijg je helaas haat.
Ja jammer wel van Tracey zo kort er maar in.
Morris is inderdaad achterlijk de rivaliteit tussen hem en Milan doet mij wel nu al regelmatig glimlachen.
R.I.P DTS.
pi_214153115
heeft er iemand seizoen 29?
  maandag 8 juli 2024 @ 18:49:11 #47
268260 Dr.Mikey
pi_214213130
Toch apart dat Morris bij zijn terugkomst opeens het jongere broertje van Charlie is hij ging weg als oudere broer. Komt zo beter uit voor de Valerie Charlie verhaallijn maar toch een beetje slordig.
R.I.P DTS.
pi_214218328
Even een vraagje voor iedereen hier: is er iemand die toevallig nog wat afleveringen heeft? Ik zoek cliffhangers en speciale afleveringen zoals de 5000ste aflevering, en de. cliffhangers van seizoen 19 en seizoen 20.

Andere afleveringen mag ook, als je die hebt!
pi_214313596
Ook zoek ik van seizoen 27 veel afleveringen, vanaf 20 december 2016 tot 7 juli 2017. Iemand die deze afleveringen heeft?
  vrijdag 26 juli 2024 @ 01:24:47 #50
268260 Dr.Mikey
pi_214411982
Ik dacht dat Pascal pas later irritant werd maar het is nu al een dom schaap.
R.I.P DTS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')