Als ik internet moet geloven, heb ik ook ADD. Ik hang bijvoorbeeld mijn tas over een rugleuning van een stoel, en vijf seconden later WAAR IS M'N TAS. Misschien is het vroege dementie, kan ook.
Of tijdens het opruimen en schoonmaken, alles overhoop halen, halverwege geen zin meer hebben, een maand in de teringbende zitten. Of dan ben ik aan het opruimen, dat gaat zo: ik ben aan het stoffen, kom iets tegen wat daar niet hoort. Wil het naar de andere kamer brengen, dat moet natuurlijk wel meteen. Kom langs de wc en denk, o ja die moest ook schoongemaakt worden. Zet voorwerp neer en ga de wc schoonmaken. Ik loop naar de gangkast voor wc-eend, zie dat de wasmachine klaar is. Loop naar een andere kamer om de wasmand te halen, struikel over dat ene voorwerp dat ik eerder wilde wegzetten. Gewoon laten liggen. Pak de wasmand, en zie dat de planten daar water moeten. Ik loop terug om de gieter te pakken, struikel weer over dat ene voorwerp. Oké, pak het op en neem het mee en zet het terug waar ik het eerst was tegengekomen. Pak de gieter, hou hem in de keuken onder de kraan en zie m'n boodschappenlijstje liggen en ineens schieten me dingen te binnen die ik ook nog moet halen en schrijf die op. En dan uiteindelijk wil ik de was ophangen maar daar hangt al was die eerst moet worden opgevouwen... nou ja, aan het einde van de dag heb ik geen zak bereikt en staan m'n schoenen op de wc en hebben m'n planten nog geen water en vergeet ik de helft aan boodschappen.
Schijtvermoeiend en dan heb ik ook gewoon m'n dag niet, op sommige dagen gaat het wel beter. Ben ook van de post-its en de lijstjes.
Alles ad-hoc, steeds het gevoel hebben achter de feiten aan te lopen, slecht tijd kunnen inplannen, vaak te laat zijn, altijd gehaast, uitstelgedrag. M'n hoofd staat altijd altijd altijd aan en hoe ouder ik ben, hoe erger het lijkt te worden.
Maar goed, wat doe je eraan.
Tap tap tap