abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213943298
Mogelijk heb je add, maar er zijn veel stoornissen met vergelijkbare symptomen. Denk aan trauma, ass en hoogbegaafdheid. Er is heel veel misdiagnose rondom deze symptomen.
Dus vraag een breed onderzoek ik de huisarts, dan wordt er een stuk breder gekeken dan alleen ADD.
pi_213943354
Als ik internet moet geloven, heb ik ook ADD. Ik hang bijvoorbeeld mijn tas over een rugleuning van een stoel, en vijf seconden later WAAR IS M'N TAS. Misschien is het vroege dementie, kan ook.
Of tijdens het opruimen en schoonmaken, alles overhoop halen, halverwege geen zin meer hebben, een maand in de teringbende zitten. Of dan ben ik aan het opruimen, dat gaat zo: ik ben aan het stoffen, kom iets tegen wat daar niet hoort. Wil het naar de andere kamer brengen, dat moet natuurlijk wel meteen. Kom langs de wc en denk, o ja die moest ook schoongemaakt worden. Zet voorwerp neer en ga de wc schoonmaken. Ik loop naar de gangkast voor wc-eend, zie dat de wasmachine klaar is. Loop naar een andere kamer om de wasmand te halen, struikel over dat ene voorwerp dat ik eerder wilde wegzetten. Gewoon laten liggen. Pak de wasmand, en zie dat de planten daar water moeten. Ik loop terug om de gieter te pakken, struikel weer over dat ene voorwerp. Oké, pak het op en neem het mee en zet het terug waar ik het eerst was tegengekomen. Pak de gieter, hou hem in de keuken onder de kraan en zie m'n boodschappenlijstje liggen en ineens schieten me dingen te binnen die ik ook nog moet halen en schrijf die op. En dan uiteindelijk wil ik de was ophangen maar daar hangt al was die eerst moet worden opgevouwen... nou ja, aan het einde van de dag heb ik geen zak bereikt en staan m'n schoenen op de wc en hebben m'n planten nog geen water en vergeet ik de helft aan boodschappen.
Schijtvermoeiend en dan heb ik ook gewoon m'n dag niet, op sommige dagen gaat het wel beter. Ben ook van de post-its en de lijstjes.

Alles ad-hoc, steeds het gevoel hebben achter de feiten aan te lopen, slecht tijd kunnen inplannen, vaak te laat zijn, altijd gehaast, uitstelgedrag. M'n hoofd staat altijd altijd altijd aan en hoe ouder ik ben, hoe erger het lijkt te worden.

Maar goed, wat doe je eraan.
Tap tap tap
pi_213945332
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 08:40 schreef CherryLips het volgende:

Alles ad-hoc, steeds het gevoel hebben achter de feiten aan te lopen, slecht tijd kunnen inplannen, vaak te laat zijn, altijd gehaast, uitstelgedrag. M'n hoofd staat altijd altijd altijd aan en hoe ouder ik ben, hoe erger het lijkt te worden.

Maar goed, wat doe je eraan.
Zo herkenbaar, net als de rest van je verhaal. Maar inderdaad, vroeger lang niet zo erg/veel/vaak. Alleen denken, denken, denken. Nu komen daar ook de andere dingen bij.
pi_213996072
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 11:09 schreef Sally het volgende:

[..]
Walgelijk, dergelijke uitspraken.
Mag hopen dat het een trollende post is.

:r
Dank, maar doet me niet zoveel. Er zit ook wel een héél klein beetje waarheid in zijn post. :+
pi_213996125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:05 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dank, maar doet me niet zoveel. Er zit ook wel een héél klein beetje waarheid in zijn post. :+
Maar AD(H)D 'ontstaat' niet uit zoiets als luiheid, dat is min of meer wel een soort symptoom ervan.
Het is iets wat iemand bij zich draagt, vanuit de geboorte.
Zelfde geldt voor ASS.

Dus een opmerking dat het excuusjes zijn vanuit luiheid, daar zit ik zelf echt niet op te wachten hoor.

Mvg,
een ADD/ADHD'er met licht ASS-trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 21-06-2024 14:59:33 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:25 #31
441859 crew  Lenny77
pi_213996153
Spelen mag in KLB. Hier houden we het serieus
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_213996227
Wat mij betreft gaat het topic gewoon doodbloeden, hoor. Ik sta op de wachtlijst van de ggz (een jaar....) en van daaruit zie ik wel weer verder.
pi_213996289
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:25 schreef DjVero het volgende:
Wat mij betreft gaat het topic gewoon doodbloeden, hoor. Ik sta op de wachtlijst van de ggz (een jaar....) en van daaruit zie ik wel weer verder.
Sterkte :*

Er zijn tips & tricks om jezelf aan te leren of je te helpen, en er zijn er al wat genoemd in dit topic.
Zelf doe ik ook nog wel eens wat met bepaalde geuren van etherische oliën (nee, dat is niet zweverig, aromatherapie is al duizenden jaren oud ;) ).
Naast allerlei alarmpjes op mn telefoon (de omgeving wordt er soms tureluurs van :P) en een vaste structuur / volgorde van dingen op een dag, heb ik zo mijn weg gevonden.

Ik had ooit medicatie, dat in overleg maar afgebouwd (verschillende geprobeerd zelfs) omdat de bijwerkingen niet opwogen tegen de voordelen.

Mindfulness, meditatie, rustmomenten pakken, je hersenen bezig houden met een simpel computerspelletje terwijl je ook nog tegelijk een serie volgt... Dat maakt het voor mij dragelijk.
Werken met een timer van ca 20 minuten en dan 10 minuten pauze ook.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')