abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213728363
Goedenavond,

Wat vinden we van de Samsung Galaxy A35 met 8 gb intern geheugen en 256 gb opslag geheugen 5g mogelijkheid en mogelijkheid tot verschillende Android versies voor EUR 319,- of zijn er binnen die prijsklasse andere goede opties met zulke specificaties?
pi_213728834
Android is kut
pi_213728930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 23:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Android is kut
En Apple is overhypte, overpricede zut.
Je punt?
pi_213728957
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 00:01 schreef marc0871 het volgende:

[..]
En Apple is overhypte, overpricede zut.
Je punt?
Dat een iPhone consistent zijn interface behoud en gewoon altijd goed werkt, 4 jaar later nog updates krijgt plus dat de Appstore wel goed gereguleerd word in tegenstelling tot de virussen en spam shit dat in de Android play store staat

Een nieuwe batterij en de telefoon gaat wel 4 jaar mee itt een galaxy die na een jaar al aan het aftakelen is een geen enkele software update meer krijgt
pi_213729296
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2024 00:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat een iPhone consistent zijn interface behoud en gewoon altijd goed werkt, 4 jaar later nog updates krijgt plus dat de Appstore wel goed gereguleerd word in tegenstelling tot de virussen en spam shit dat in de Android play store staat

Een nieuwe batterij en de telefoon gaat wel 4 jaar mee itt een galaxy die na een jaar al aan het aftakelen is een geen enkele software update meer krijgt
?

Je bent verzekerd van maximaal 4 OS-updates en 5 jaar lang veiligheidsonderhoud. Je kunt dus altijd rekenen op je Galaxy A25 5g.

Dit vond ik over de galaxy a25.
n
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 mei 2024 @ 07:08:24 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213729354
quote:

[..]

Ligt er natuurlijk ook maar aan hoe je 'm gebruikt. Even teruggezocht in de mail en die van mij (Galaxy S8+, altijd normaal gebruik) is van oktober 2017, pas nu begin ik bij intensief gebruik af en toe wat problemen met de batterij te ervaren, maar met de telefoon zelf nog nooit een issue gehad :+

Mijn werktelefoon is helaas een iPhone, die vind ik na inmiddels bijna vier jaar nog altijd gierend kut en niet-intuïtief om te gebruiken. Kwestie van voorkeur.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 30 mei 2024 @ 07:12:30 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213729364
Ik heb hem en ben er dik tevreden over. Moet wel zeggen dat ik alleen een beetje app, beetje internet, podcasts en muziek luisteren, dus hele rare dingen doe ik er niet mee. Oh, soms bel ik er wel eens mee ook.
Mocht je dat wel van plan zijn dan is mijn advies nutteloos.
pi_213733161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2024 23:00 schreef Bluezman het volgende:
Goedenavond,

Wat vinden we van de Samsung Galaxy A35 met 8 gb intern geheugen en 256 gb opslag geheugen 5g mogelijkheid en mogelijkheid tot verschillende Android versies voor EUR 319,- of zijn er binnen die prijsklasse andere goede opties met zulke specificaties?
Dat zal de motorl g54-5g zelfde specs kwa performance.
Alleen 3 jaar update maar een prijs van 170 euro .
Na 3 jaar weg gooien en anderen kopen voor de zelfde prijs in de toekomst.

Uiteindelijk zelfde lange ondersteuning.

Letterlijk betaal je voor je ondersteuning bij Samsung.
pi_213741068
quote:

[..]

Iemand is duidelijk in de tijd bijven hangen.
pi_213743813
Die A35 is op zich prima maar het is geen 319 euro waard!
De variant met 8GB RAM heb je voor 291 euro bij Phonemarket.nl of voor 299 euro bij Bol.com

Eerlijk gezegd zou ik voor die prijs eerder richting de A54 of zelfs de A55 kijken. Persoonlijk vind ik dat betere toestellen.

Je hebt het geluk dat Samsung beloofd heeft dat het 5 jaar lang beveiligingsupdates zal ondersteunen sinds de release datum. Dat wil dus zeggen tot maart 2029. Op zich moet dat dus te doen zijn.

Apple iPhone is inderdaad goed qua beveiliging maar je betaald er ook wel veel voor. Jij kiest duidelijk voor Android en dan denk ik dat dit een prima toestel. Camera is niet Top maar gewoon OK en batterij is wel goed.
pi_213749482
Het hangt er ook een beetje van af waar je je prioriteiten legt?
Wat bv. ook een leuk toestel is is de Pixel 7a en zit in je prijsklasse (tussen 320 en 350 euro).

- Camera is bv. veel beter dan die A35
- Om te gamen is die Pixel 7a ook een stuk beter (want die A35 is echt ruk op dat vlak)

Maar de batterij van die Pixel is wel bagger, dat toestel moet elke dag aan de lader! En bij intensief gebruik gedurende de dag nog ff bij geladen worden.
pi_213769658
Ik zou trouwens even doorsparen voor een A55. Kun je jaren me vooruit.
pi_213777311
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 20:33 schreef Dutchguy het volgende:
Ik zou trouwens even doorsparen voor een A55. Kun je jaren me vooruit.
In welke zin jaren vooruit?
De A35 en A55 krijgen evenveel updates. Het stopt in maart 2029. Daar zit dus geen verschil!

Maar verder wel gelijk dat je voor 50 euro meer, gewoon de A55 hebt. Het is niet dat het enorm veel verschil oplevert maar op vlak van camera is die A55 net een tikkeltje beter, op vlak van performance ook weer net een tikkeltje beter, batterij houdt het een beetje langer uit.
pi_213777333
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:24 schreef Vanky het volgende:

[..]
In welke zin jaren vooruit?
De A35 en A55 krijgen evenveel updates. Het stopt in maart 2029. Daar zit dus geen verschil!

Maar verder wel gelijk dat je voor 50 euro meer, gewoon de A55 hebt. Het is niet dat het enorm veel verschil oplevert maar op vlak van camera is die A55 net een tikkeltje beter, op vlak van performance ook weer net een tikkeltje beter, batterij houdt het een beetje langer uit.
Ik wist niet dat de S35 ook zolang updates kreeg. Wat dat betreft is er veel veranderd in positieve zin!
pi_213777378
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik wist niet dat de S35 ook zolang updates kreeg. Wat dat betreft is er veel veranderd in positieve zin!
S35 zal een typfout zijn. De A35 krijgt 5 jaar BEVEILIGINGSupdates sinds de release. Toestel is van maart 2024. Daar scoort ie dus best wel goed op maar let ook op, 5 jaar is snel voorbij. Ik doe doorgaans altijd 4 à 5 jaar met mijn toestel en van zodra de beveiligingsupdates stoppen doe ik mijn toestel weg!
(Het gebeurd soms dat een midden of high-end dan zeker nog niet einde latijn is. Maar als hij niet meer ondersteund wordt kun je bijna niet anders dan een ander toestel kopen. De High-ends heb ik al lang verlaten, ik kijk tegenwoordig in het midden-segment).

Die A35 (wat TS wil is OK voor de doorsnee gebruiker), iemand die iets meer wil of richting midden-segment wil, heeft hier te kort aan.

- Gamen op dat toestel mag je vergeten, daar is hij te zwak voor en de A55 haalt het ook maar nipt
- Camera is OK maar zeker niet top (die A55 scoort lichtjes beter)
- Die A35 maar ook de A55 moet je om de anderhalve dag op laden
pi_213777471
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:35 schreef Vanky het volgende:

[..]
S35 zal een typfout zijn. De A35 krijgt 5 jaar BEVEILIGINGSupdates sinds de release. Toestel is van maart 2024. Daar scoort ie dus best wel goed op maar let ook op, 5 jaar is snel voorbij. Ik doe doorgaans altijd 4 à 5 jaar met mijn toestel en van zodra de beveiligingsupdates stoppen doe ik mijn toestel weg!
(Het gebeurd soms dat een midden of high-end dan zeker nog niet einde latijn is. Maar als hij niet meer ondersteund wordt kun je bijna niet anders dan een ander toestel kopen. De High-ends heb ik al lang verlaten, ik kijk tegenwoordig in het midden-segment).

Die A35 (wat TS wil is OK voor de doorsnee gebruiker), iemand die iets meer wil of richting midden-segment wil, heeft hier te kort aan.

- Gamen op dat toestel mag je vergeten, daar is hij te zwak voor en de A55 haalt het ook maar nipt
- Camera is OK maar zeker niet top (die A55 scoort lichtjes beter)
- Die A35 maar ook de A55 moet je om de anderhalve dag op laden
Typfoutje inderdaad. Ik zit zelf ook in het middensegment met mijn A53. Die kan nog een tijdje mee maar ik neig ook meer naar een toestel uit de A range als opvolger. Als launcher heb ik er Nova opgezet, meer vanwege de customibility en voor de leuk. Niet dat het echt nodig is.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 13:32:35 #17
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213785953
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 15:17 schreef Vanky het volgende:
Die A35 is op zich prima maar het is geen 319 euro waard!
De variant met 8GB RAM heb je voor 291 euro bij Phonemarket.nl of voor 299 euro bij Bol.com

Eerlijk gezegd zou ik voor die prijs eerder richting de A54 of zelfs de A55 kijken. Persoonlijk vind ik dat betere toestellen.

Je hebt het geluk dat Samsung beloofd heeft dat het 5 jaar lang beveiligingsupdates zal ondersteunen sinds de release datum. Dat wil dus zeggen tot maart 2029. Op zich moet dat dus te doen zijn.

Apple iPhone is inderdaad goed qua beveiliging maar je betaald er ook wel veel voor. Jij kiest duidelijk voor Android en dan denk ik dat dit een prima toestel. Camera is niet Top maar gewoon OK en batterij is wel goed.
De A55 is echt veel sneller dan de S8 Galaxy van 2017, ben er verbaasd over. Wel missen dingen zoals de A35 die ook mist. De S series hebben een barometer en proximity sensor bijvoorbeeld.

Ik zou bij A55 wel voor de 256 GB opslag versie gaan. Dat is vanwege dat je dan rond de 500 Megabyte per seconde aan opslag snelheid hebt.

Op dit moment is ook de Micro SD Card uitbreiding handig, immers je betaald bizar veel geld voor als je kiest voor de S series waarbij de opslag niet is uit te breiden.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
pi_213787404
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 13:32 schreef DrTokkie het volgende:

[..]
De A55 is echt veel sneller dan de S8 Galaxy van 2017, ben er verbaasd over. Wel missen dingen zoals de A35 die ook mist. De S series hebben een barometer en proximity sensor bijvoorbeeld.

Ik zou bij A55 wel voor de 256 GB opslag versie gaan. Dat is vanwege dat je dan rond de 500 Megabyte per seconde aan opslag snelheid hebt.

Op dit moment is ook de Micro SD Card uitbreiding handig, immers je betaald bizar veel geld voor als je kiest voor de S series waarbij de opslag niet is uit te breiden.
Je vergelijkt een telefoon uit 2017 (S8) met één uit 2024 (A55). Daar zit 7 jaar verschil tussen. Tuurlijk is er veel veranderd. Waarom zou je vandaag de dag nog een Galaxy S8 kopen? Je krijgt 0 Android updates en geen enkele beveiligingsupdate meer. Meer zelfs, dat toestel is op dit moment enorm gevoelig voor aanvallen. Ik zou er zelfs geen 50 euro meer voor betalen.

En de huidige A55 is op zowat alle vlakken stukken beter.
Waar de S8 beter op scoort is de 250Hz (verversingsrate), IP68 waterproof, dat hij draadloos kon opladen, barometer en proximity sensor.

Dat zijn appelen met peren vergelijken.

Voor mij is het updatebeleid wel belangrijk (zul je wel al gemerkt hebben), dat ook omdat ik mijn telefoon weg doe als ik geen beveiligingsupdates meer kreeg.

Bij de A55 heb je 4 OS updates (standaard staat er Android 14 op, dat wil zeggen dat Android 18 je laatste zal zijn). En Samsung geeft je tot 2029 beveiligingsupdates. Mijn advies zou zijn, gooi dat toestel eind 2029 maar weg.
Merken die maar 3 jaar updates voorzien zijn absoluut niet duurzaam 'dat is de wegwerkpcultuur stimuleren'. Hopelijk doet Europa daar eens iets aan. Die merken mijd ik!
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:04:17 #19
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213800763
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:30 schreef Vanky het volgende:

[..]
Je vergelijkt een telefoon uit 2017 (S8) met één uit 2024 (A55). Daar zit 7 jaar verschil tussen. Tuurlijk is er veel veranderd. Waarom zou je vandaag de dag nog een Galaxy S8 kopen? Je krijgt 0 Android updates en geen enkele beveiligingsupdate meer. Meer zelfs, dat toestel is op dit moment enorm gevoelig voor aanvallen. Ik zou er zelfs geen 50 euro meer voor betalen.

En de huidige A55 is op zowat alle vlakken stukken beter.
Waar de S8 beter op scoort is de 250Hz (verversingsrate), IP68 waterproof, dat hij draadloos kon opladen, barometer en proximity sensor.

Dat zijn appelen met peren vergelijken.

Voor mij is het updatebeleid wel belangrijk (zul je wel al gemerkt hebben), dat ook omdat ik mijn telefoon weg doe als ik geen beveiligingsupdates meer kreeg.

Bij de A55 heb je 4 OS updates (standaard staat er Android 14 op, dat wil zeggen dat Android 18 je laatste zal zijn). En Samsung geeft je tot 2029 beveiligingsupdates. Mijn advies zou zijn, gooi dat toestel eind 2029 maar weg.
Merken die maar 3 jaar updates voorzien zijn absoluut niet duurzaam 'dat is de wegwerkpcultuur stimuleren'. Hopelijk doet Europa daar eens iets aan. Die merken mijd ik!
+1

Wel is het zo dat Android toestellen naar mate de tijd vordert helaas merkbaar langzamer worden bij fabrieks rom. Deze traagheid verdween bij mijn toestellen zoals de Note 2, en Note 10.1 uit 2012 toen ik er LineageOS opzette. Het is echt bizar hoeveel verschil een ROM maakt. In werkelijkheid is het natuurlijk niet echt een ROM, omdat het nu eenmaal te flashen is op schrijfbaar geheugen.

In die tijd kon je nog zonder de Samsung KNOX fuse zekering op te blazen Custom Rom's flashen.

Ik merk bij Android toestellen eigenlijk dat met offieciele fabrikant ROMS de toestellen onverklaarbaar langzaam worden in ongeveer 2 jaar na uitbrengen van een toestel. En ik hoop dat dit stopt.

Samsung is in Italie veroordeeld voor het bewust vertragen van software bijvoorbeeld. Niet vanwege de accu ofzo. Je kan dit gerust nazoeken. Samsung betaalde een boete hiervoor. Maar heeft dat nooit hersteld.

Een ander probleem met Android is dat zelfs mijn net vers geinstalleerde Galaxy Tab S8+ nu op dit moment dezelfde problematiek laat zien van onnatuurlijke vertraging. Dit toestel is ongeveer 2 jaar oud. Heeft een Snapdragon Generatie 1 CPU. Dat is zo opvallend dat het vanaf letterlijk 1 update later gebeurd. Meestal vrijwel exact rond 2 jaar later.

Uiteraard heb je gelijk dat ik een 2024 toestel vergelijk met een flagship uit 2017.

Echter ik weet wat je met LineageOS kan, maar de reden dat ik dat niet doe voor de Galaxy S8 uit 2017 flagship is omdat dan de KNOX Fuse kapot wordt gemaakt, en er is dan het volgende.

1 Toestel kan nooit meer opladen tot boven 80%
2 Camera's kunnen nooit meer zo goed functioneren
3 Netflix of Prime streamen alleen nog in lage kwaliteit
4 Bellen over LTE is op dit moment niet mogelijk in LineageOS
5 Bellen over Wifi Idem

Daarom dat de Samsung A55 voor mij nu een compromis is. De A55 heeft MicroSD uitbreiding, snel genoeg voor video en goedkoop uitbreiden.

Ik betaal geen 700 euro extra voor intern opslag geheugen dat bizar snel is, maar dat ik vooral als opslag gebruik.

Daarom dat ik de S24 Ultra 1 Terabyte niet koop. Die heeft nog een beter update beleid, maar kost bijna 3 keer de huidige A55 prijs. Terwijl ik alleen maar graag wilde dat de S24 bijvoorbeeld een MicroSD kaart adapter had.

Wie wil de foto's van alle mobieltjes die je had nou niet bij je hebben? Nou ik wil dat erbij hebben. Makkelijk 14 jaar aan geschiedenis van foto's en video's op een MicrsoSD kaart, die ik ook nog eens kan backuppen.

Had de S24 maar een Micro Sd kaart aansluiting gehad, dan had ik die gekocht.

Als je geld teveel hebt, koop dan de S24 Ultra, maar begrijp daar kan je 3 midrange toestellen van kopen met vergelijkbare opslag.

Fijne dag. :*
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
pi_213810583
Draait Samsung One UI.

Derhalve rotzooi. Beter voor een Pixel of OnePlus ofzo gaan. Dat scheelt een hele hoop bloatware.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213810658
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 07:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Mijn werktelefoon is helaas een iPhone, die vind ik na inmiddels bijna vier jaar nog altijd gierend kut en niet-intuïtief om te gebruiken. Kwestie van voorkeur.
Dit ja. De interface is consistent, leuk. Maar hij is dus consistent kut, dus je hebt er alsnog niks aan.
pi_213823310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:04 schreef DrTokkie het volgende:

[..]
+1

Wel is het zo dat Android toestellen naar mate de tijd vordert helaas merkbaar langzamer worden bij fabrieks rom. Deze traagheid verdween bij mijn toestellen zoals de Note 2, en Note 10.1 uit 2012 toen ik er LineageOS opzette. Het is echt bizar hoeveel verschil een ROM maakt. In werkelijkheid is het natuurlijk niet echt een ROM, omdat het nu eenmaal te flashen is op schrijfbaar geheugen.

In die tijd kon je nog zonder de Samsung KNOX fuse zekering op te blazen Custom Rom's flashen.

Ik merk bij Android toestellen eigenlijk dat met offieciele fabrikant ROMS de toestellen onverklaarbaar langzaam worden in ongeveer 2 jaar na uitbrengen van een toestel. En ik hoop dat dit stopt.

Samsung is in Italie veroordeeld voor het bewust vertragen van software bijvoorbeeld. Niet vanwege de accu ofzo. Je kan dit gerust nazoeken. Samsung betaalde een boete hiervoor. Maar heeft dat nooit hersteld.

Een ander probleem met Android is dat zelfs mijn net vers geinstalleerde Galaxy Tab S8+ nu op dit moment dezelfde problematiek laat zien van onnatuurlijke vertraging. Dit toestel is ongeveer 2 jaar oud. Heeft een Snapdragon Generatie 1 CPU. Dat is zo opvallend dat het vanaf letterlijk 1 update later gebeurd. Meestal vrijwel exact rond 2 jaar later.

Uiteraard heb je gelijk dat ik een 2024 toestel vergelijk met een flagship uit 2017.

Echter ik weet wat je met LineageOS kan, maar de reden dat ik dat niet doe voor de Galaxy S8 uit 2017 flagship is omdat dan de KNOX Fuse kapot wordt gemaakt, en er is dan het volgende.

1 Toestel kan nooit meer opladen tot boven 80%
2 Camera's kunnen nooit meer zo goed functioneren
3 Netflix of Prime streamen alleen nog in lage kwaliteit
4 Bellen over LTE is op dit moment niet mogelijk in LineageOS
5 Bellen over Wifi Idem

Daarom dat de Samsung A55 voor mij nu een compromis is. De A55 heeft MicroSD uitbreiding, snel genoeg voor video en goedkoop uitbreiden.

Ik betaal geen 700 euro extra voor intern opslag geheugen dat bizar snel is, maar dat ik vooral als opslag gebruik.

Daarom dat ik de S24 Ultra 1 Terabyte niet koop. Die heeft nog een beter update beleid, maar kost bijna 3 keer de huidige A55 prijs. Terwijl ik alleen maar graag wilde dat de S24 bijvoorbeeld een MicroSD kaart adapter had.

Wie wil de foto's van alle mobieltjes die je had nou niet bij je hebben? Nou ik wil dat erbij hebben. Makkelijk 14 jaar aan geschiedenis van foto's en video's op een MicrsoSD kaart, die ik ook nog eens kan backuppen.

Had de S24 maar een Micro Sd kaart aansluiting gehad, dan had ik die gekocht.

Als je geld teveel hebt, koop dan de S24 Ultra, maar begrijp daar kan je 3 midrange toestellen van kopen met vergelijkbare opslag.

Fijne dag. :*
Dat wist ik niet.
Wil je LineageOS dan is het dus af te raden om een Samsung te kopen?

Kun je elk ander type telefoon wel gewoon laten draaien op LineageOS?
pi_213823318
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:36 schreef BlackLining het volgende:
Draait Samsung One UI.

Derhalve rotzooi. Beter voor een Pixel of OnePlus ofzo gaan. Dat scheelt een hele hoop bloatware.
OnePlus heeft ook een eigen UI en heb ook al gelezen dat er Chinese meuk op zit.
Motorola en Nokia draaien een stock Android.
pi_213858048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:32 schreef Vanky het volgende:

[..]
OnePlus heeft ook een eigen UI en heb ook al gelezen dat er Chinese meuk op zit.
Motorola en Nokia draaien een stock Android.
Het blijft uiteraard een kwestie van persoonlijke voorkeur en wat je gewend bent, maar die One UI van Samsung daar kan ik echt m'n weg niet in vinden. Het staat op mijn werktelefoon. Wat een draak van een interface :{

OnePlus is niet stock idd, maar bevat eigenlijk geen bloat en laat de structuur van de eigen Android UI overeind.

Nokia heb ik een paar jaar gehad maar daar wil ik eigenlijk niet meer aan herinnerd worden. Een Nokia 6.2 ofzo? Wat een ramp.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 10 juni 2024 @ 17:20:59 #25
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_213859917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:31 schreef Vanky het volgende:

[..]
Dat wist ik niet.
Wil je LineageOS dan is het dus af te raden om een Samsung te kopen?

Kun je elk ander type telefoon wel gewoon laten draaien op LineageOS?
Dat niet, integendeel, mensen die graag LineageOS willen weten dat ze bij Samsung zeker zijn van Custom Roms. Wel is het zo dat ik zelf alleen Custom Rom doe als een product ook bij BANKZAKEN End Of Life is.

Andere dingen vind ik niet erg, het is vertrouwen in Samsung of de Custom Rom. Met een Custom Rom heb ik toestellen zovaak weten snel te maken alsof het nieuw is. Met uitzondering van bankzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')