abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 mei 2024 @ 08:46:44 #151
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_213739943
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 01:00 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Wel heel opvallend ja. Je zou bijna denken dat ze gewoon dik betaald krijgen voor elk kind dat ze bij een pleeggezin houden ipv bij de biologische ouders.
Dit klopt ook. Voor elk kind wat zij “begeleiden ” krijgt jeugdzorg of elke andere stichting een flinke subsidie. Daarnaast mogen ze ook een buffer van miljoenen hebben.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 08:52:37 #152
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_213739984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef Forbry het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens over pleegouderschap nagedacht. Omdat ik op zich graag moeder wilde worden, maar ook geen nieuw leven op de wereld wil(de) zetten. Maar ik vind pleegouderschap toch wel heel heftig met alle problematiek die erbij komt kijken! Ook ben en blijf je altijd "pleegouder". Een moeder (of vader) word je er niet mee en ik denk dat ik mij veels te veel zou hechten.
Er zijn ook veel goede pleegouders die gewoon het beste voorhebben met de kinderen. Je kan ook kiezen voor alleen weekend plaatsing of doordeweeks.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_213740135
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 01:00 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Wel heel opvallend ja. Je zou bijna denken dat ze gewoon dik betaald krijgen voor elk kind dat ze bij een pleeggezin houden ipv bij de biologische ouders.
Helaas wel hoe het werkt . Bij een OTS (onder toezicht stelling) en bij een uithuisplaatsing is heel veel geld gemoeid. Als er enigszins perspectief is dat het kind weer naar huis kan dan zou daar de nadruk op moeten liggen.. maar dat gebeurd dus niet altijd want dan krijgt de instelling dus geen geld meer.
Natuurlijk zijn er ook instellingen/ jeugwerkers die wel goed werk verrichten.

Gemeente krijgt bv per kind van een OTS rond de 10 k, instelling die de begeleiding gaat doen krijgt veel geld.. en de pleegouders.
Vooral als ze zelf weinig inkomen hebben en bv meer dan 2 of meer pleegkinderen hebben dan krijgen ze een extra dagvergoeding, heeft een pleegkind een ziekte (andere pleegkind van het gezin in Vlaardingen heeft een hartziekte) kun je weer extra geld krijgen per dag.

Over de begeleiding in een gezin is ook een hoop te zeggen als je weet dat bv de kinderen niet alleen gesproken worden zonder de pleegouders erbij. Hoe open durft een kind wat toch al een flinke rugzak heeft aangezien je niet zomaar uit huis geplaatst wordt, dan iets te zeggen waar de pleegouders bij zitten.
Smile, it's free therapy.
pi_213740225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef Forbry het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens over pleegouderschap nagedacht. Omdat ik op zich graag moeder wilde worden, maar ook geen nieuw leven op de wereld wil(de) zetten. Maar ik vind pleegouderschap toch wel heel heftig met alle problematiek die erbij komt kijken! Ook ben en blijf je altijd "pleegouder". Een moeder (of vader) word je er niet mee en ik denk dat ik mij veels te veel zou hechten.
Wat misschien een idee is waarbij je wel kinderen kunt helpen en het gezin ook, is om kinderen op te vangen waar het thuis niet lekker mee gaat. Hetzij door de problematiek in het gezin of door problematiek van het kind.
Er zijn instellingen die wel eens op zoek zijn (kan ook via maatschappelijk werk) naar mensen die voor een paar uur in de week/ maand of een weekend een kind willen opvangen. Zodat gezin en kind op 'adem' kan komen/ om het gezin / kind te ontlasten.

Pleegouderschap kan heel heftig zijn. Vriendin van me had regelmatig een pleegkind in hun gezin die werden bij hun opgevangen maar dat waren altijd kinderen in een acute crisis situatie (mochten fam van dat kind ook niet weten waar het kind was ondergebracht). Heftige problematiek.. vergt ook wat van je.. Kinderen zijn ernstig getraumatiseerd niet te vergelijken met wat ik hier boven schreef.

Maar misschien is wat ik hierboven schreef iets voor je?
Je helpt een kind en een gezin waar lichtere problematiek is, je hecht je er denk ik wat minder aan omdat het kind niet 24/7 bij je is. je wordt dan meer gezien als iemand om het fijn bij te hebben.
Smile, it's free therapy.
pi_213741470
IGJ onderzoekt zorg calamiteit mishandeling meisje (10) Vlaardingen

quote:
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) doet zelf onderzoek naar de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg rond een meisje (10) tijdens haar verblijf in een pleeggezin. De IGJ ontving deze week een calamiteitmelding van de zorgorganisaties die bij het meisje betrokken zijn. Zij is zwaargewond en opgenomen in het ziekenhuis.

De IGJ doet het onderzoek samen met de Inspectie Justitie en Veiligheid. Ook de Onderwijsinspectie wordt bij het onderzoek betrokken.

De inspecties willen met dit onderzoek in kaart brengen of de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg aan het meisje voldeden. Het onderzoek moet de betrokken zorgaanbieders leer- en verbeterpunten voor de toekomst opleveren. Het onderzoek start binnenkort. Het is niet bekend wanneer een rapport wordt gepubliceerd.

De pleegouders van het meisje zijn onlangs door de politie aangehouden. Zij worden verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling van hun pleegdochter in hun woning in Vlaardingen.
https://www.igj.nl/actuee(...)g-meisje-vlaardingen
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:24:48 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213741913
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:40 schreef Nober het volgende:
[..]
quote:
De inspecties willen met dit onderzoek in kaart brengen of de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg aan het meisje voldeden
Nou, dat lijkt me niet he.
pi_213742013
Hoe je het ook wendt of keert, deze pleegouders zijn nu al volledig veroordeeld via de media.

Er is nog geen rechter of OM aan te pas gekozen, maar men weet in de media al zeker dat zij schuldig zijn. Hoeveel berichten ik al niet gelezen dat ze dit en dat zouden hebben gedaan. Niks geen bewijs, alleen maar vermoedens.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is hier absoluut niet meer van toepassing.

En dat is echt heel eng...
pi_213742178
Klinkt bekend. Is niet de eerste keer dat het misgaat, en niet de eerste keer dat er gewezen wordt naar het feit dat er zoveel verschillende instellingen bij betrokken zijn, dat de communicatie verkeerd gaat lopen, er signalen gemist worden en niemand echt verantwoordelijkheid neemt.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 12:54:34 #159
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213742179
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, deze pleegouders zijn nu al volledig veroordeeld via de media.

Er is nog geen rechter of OM aan te pas gekozen, maar men weet in de media al zeker dat zij schuldig zijn. Hoeveel berichten ik al niet gelezen dat ze dit en dat zouden hebben gedaan. Niks geen bewijs, alleen maar vermoedens.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is hier absoluut niet meer van toepassing.

Nou, de politie heeft onderzoek gedaan in hun huis en op basis daarvan is besloten om de verdachten langer vast te houden. Sterker nog, er is een aanklacht bij gekomen namelijk vrijheidsberoving. Ze zijn dus verdacht en er is bewijs maar inderdaad zijn ze nog niet echt veroordeeld maar het is echt niet zo dat er geen bewijzen zijn en dat ze ongefundeerde aanklachten hebben.
To BG or not to BG!
pi_213742197
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:54 schreef oppiedoppie het volgende:
maar het is echt niet zo dat er geen bewijzen zijn en dat ze ongefundeerde aanklachten hebben.
Bewijzen worden pas bewijzen in de rechtbank. Tot die tijd zijn het vermoedens. Net als bij de aanklachten.
pi_213742222
quote:
81s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]
[..]
Nou, dat lijkt me niet he.
Dat is uw conclusie maar zij komen zelf met een conclusie.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 13:00:16 #162
335476 oppiedoppie
pi_213742246
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Bewijzen worden pas bewijzen in de rechtbank. Tot die tijd zijn het vermoedens. Net als bij de aanklachten.
Tuurlijk. Dus als iemand is doodgeschoten door iemand wat iedereen heeft gezien maar dan is dat niet bewezen en is die pas echt dood als de rechter dat zegt. Tot die tijd vermoeden we alleen dat hij dood is. >:)
To BG or not to BG!
pi_213742381
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Tuurlijk. Dus als iemand is doodgeschoten door iemand wat iedereen heeft gezien maar dan is dat niet bewezen en is die pas echt dood als de rechter dat zegt. Tot die tijd vermoeden we alleen dat hij dood is. >:)
Ik wil eigenlijk niet eens reageren op zo'n vergelijking, zeker niet bij iemand die een verdachte al schuldig acht voordat deze door de rechter veroordeeld is.

Maar goed, om toch jouw domme vergelijking om zeep te helpen: dat klopt inderdaad. Jij en ik mogen mensen niet doodverklaren. Daar heb je officiële instanties bij nodig. En laat dat nou net niet de rechter zijn. :{
  vrijdag 31 mei 2024 @ 13:20:15 #164
335476 oppiedoppie
pi_213742470
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ik wil eigenlijk niet eens reageren op zo'n vergelijking, zeker niet bij iemand die een verdachte al schuldig acht voordat deze door de rechter veroordeeld is.

Maar goed, om toch jouw domme vergelijking om zeep te helpen: dat klopt inderdaad. Jij en ik mogen mensen niet doodverklaren. Daar heb je officiële instanties bij nodig. En laat dat nou net niet de rechter zijn. :{
Ik mag toevallig wel de dood vaststellen als het hoofd meer dan 10 cm is verwijderd van de romp.
To BG or not to BG!
pi_213742472
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Vind dat we mee vallen, er liggen feiten op tafel en het resultaat is dat er een meisje in coma ligt doe ondervoed is en tientallen botbreuken heeft.

Daar hoeft echt geen rechter aan te pas te komen om te beoordelen of deze pleegouders fout zijn.

Ben het eens dat het soms wel heel fout kan gaan met social media en mensen die conclusies trekken, maar in dit geval is er al heel veel duidelijk. Daarnaast zitten deze mensen vast en gaat er gelukkig een rechter naar kijken.

Tegen de tijd dat deze mensen vrij komen is iedereen het al weer vergeten, kijk maar naar die beesten die het meisje van Nulde mishandeld, vermoord en vervolgens in stukken hebben gehakt.

Moeder is vrij met een nieuwe naam en stiefvader gedraagt zich goed en zal ooit ook wel weer los gelaten worden.
pi_213742627
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik mag toevallig wel de dood vaststellen als het hoofd meer dan 10 cm is verwijderd van de romp.
Lachen, gieren, brullen met jou. :{
pi_213742661
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Vind dat we mee vallen, er liggen feiten op tafel en het resultaat is dat er een meisje in coma ligt doe ondervoed is en tientallen botbreuken heeft.
Er liggen (sterke) vermoedens op straat. Niemand die nog weet wat de officiële oorzaak van het lijden van dat meisje is.
quote:
Daar hoeft echt geen rechter aan te pas te komen om te beoordelen of deze pleegouders fout zijn.
Wie dan wel? Jij? Ik? De media? Buurvrouw Jansen? Die dorpsgek op straat?

Het juiste antwoord daarop is nog steeds: de rechter.
quote:
Ben het eens dat het soms wel heel fout kan gaan met social media en mensen die conclusies trekken, maar in dit geval is er al heel veel duidelijk. Daarnaast zitten deze mensen vast en gaat er gelukkig een rechter naar kijken.
'is er vermoedelijk heel veel duidelijk'.

En gelukkig wel ja :{
quote:
Tegen de tijd dat deze mensen vrij komen is iedereen het al weer vergeten, kijk maar naar die beesten die het meisje van Nulde mishandeld, vermoord en vervolgens in stukken hebben gehakt.

Moeder is vrij met een nieuwe naam en stiefvader gedraagt zich goed en zal ooit ook wel weer los gelaten worden.
Internet vergeet niks.
pi_213743544
Niet vaak dat ik van iets een brok in m'n keel krijg, maar bij berichten als deze of verhalen waarin kinderen mishandeld worden/zijn (zoals in Billy Summers van Stephen King) heb ik serieus moeite. Ik heb zelf een jong meisje van 2, hoe kun je (jonge) kinderen toch iets aan doen, man? Daar zit (nog) zoveel joie de vivre. Wat voor beest ben je dan? |:( Wat volwassenen elkaar allemaal aan doen, doet me niet zoveel, maar kinderen....godskolere.
  vrijdag 31 mei 2024 @ 15:00:56 #169
335476 oppiedoppie
pi_213743684
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 13:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Lachen, gieren, brullen met jou. :{
En toch meen ik dat serieus. Voor een EHBO'er is dat het protocol, officieel. Hoe raar het ook klinkt.
To BG or not to BG!
pi_213744700
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 11:40 schreef Nober het volgende:
[...
De IGJ doet het onderzoek samen met de Inspectie Justitie en Veiligheid. Ook de Onderwijsinspectie wordt bij het onderzoek betrokken.

De inspecties willen met dit onderzoek in kaart brengen of de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg aan het meisje voldeden.
Het onderzoek moet de betrokken zorgaanbieders leer- en verbeterpunten voor de toekomst opleveren.
...]
Onderzoek nr hoeveel? Waren vorige conclusies niet dat de zorg te gespreid is? Er teveel instanties bij betrokken zijn? Dat niet duidelijk is wie verantwoordelijk is? Dat de werkdruk te hoog is?

Wat me ook opvalt, de insteek van het onderzoek is om leer- en verbeterpunten voor zorgaanbieders op te leveren, het is niet om de veiligheid en zorg voor de kinderen te verbeteren. Dat zijn dan wel 2 kanten van dezelfde munt, maar het geeft voor mij wel aan vanaf welke kant er naar gekeken wordt, en dat is mijns inziens niet de juiste kant.
pi_213745140
Burgemeester Vlaardingen hoopt dat we na mishandeling meisje (10) alerter zijn: 'Ga fatsoenlijk met onze kinderen om'

quote:
Een meisje uit Vlaardingen raakte zwaargewond nadat ze door haar pleegouders ernstig is mishandeld. Er waren eerder al signalen dat er sprake zou zijn van mishandeling. Toch heeft niemand ingegrepen. "Een pleeggezin zou een veilig onderkomen moeten zijn."

Het 10-jarige meisje ligt nog steeds in een zorgwekkende toestand in het ziekenhuis. In de buurt is het nieuws ingeslagen als een bom. In eerste instantie wilden inwoners hun steun betuigen met een stille tocht. Maar omdat moeder liet weten 'zich hier niet comfortabel bij te voelen', heeft de initiatiefnemer hier een streep doorgezet. Vanavond is er wel een informatiebijeenkomst van de gemeente waar buurtbewoners op het stadhuis samen kunnen komen om hun verdriet te delen.

Veel emoties
De woordvoerder van de gemeente Vlaardingen, Anneke van de Ven, laat weten dat mensen erg meeleven. "Mensen willen gewoon graag hun betrokkenheid tonen en hun verdriet met elkaar delen", vertelt ze. Als voorbeeld van betrokken buurtbewoners noemt ze de kaartenactie van de Vlaardingse Astrid die hoopt zoveel mogelijk kaartjes te verzamelen en uiteindelijk naar het meisje te sturen.

Eén van de initiatiefnemers achter de bijeenkomst van vanavond is raadslid Josette Hogewoning. Volgens haar is de emotie erg hoog onder de Vlaardingers. "Ze reageerden heel heftig, geëmotioneerd en ook boos op de omstandigheden", legt Hogewoning uit. Voor haar was dat het moment om een bijeenkomst te organiseren, "Zodat we elkaar kunnen troosten en steun kunnen betuigen aan het meisje." Bij de bijeenkomst is ook Slachtofferhulp Nederland aanwezig.

Hoop op een goede afloop
Hogewoning ziet dat er veel behoefte is om samen te komen. "Vlaardingen is een stad maar heeft een dorpse mentaliteit. Daarom is het ook belangrijk om het met elkaar te kunnen delen en daarover te kunnen spreken", benadrukt het raadslid.

Hoewel het meisje zelf de bijeenkomst niet meekrijgt, denkt Hogewoning dat het wel zal helpen. "Als het herstel komt, dan kan ze het natuurlijk wel meekrijgen en dan weet ze dat ze gedragen wordt door de hele gemeenschap."

Burgemeester diep triest
De burgemeester van Vlaardingen, Bert Wijbenga spreekt van een 'delicate situatie'. "Ik hoop dat dit een avond wordt van menselijkheid, dat we het ons heel erg aantrekken als andere mensen leed hebben. Het is ook indirect een oproep dat we echt fatsoenlijk met onze kinderen om moeten gaan", pleit Wijbenga.

De vraag die Hogewoning telkens terughoort in de buurt is: 'Hoe dit heeft kunnen gebeuren?'. "Een kind wordt bij haar ouders weggehaald. Een pleeggezin zou dan een veilig onderkomen moeten zijn", vertelt ze. "En nu blijkt dat dat dus helemaal niet zo was. Er is ontzettend veel boosheid."

Ontzettend veel boosheid
Die boosheid richt zich volgens de politica niet alleen tot de pleegouders, maar ook tot instanties als jeugdzorg. "De politie is gebeld, er zijn meldingen gedaan, maar dat is niet goed opgepakt", zegt Hogewoning. Die meldingen gaan van ondervoeding tot het kaalscheren. Als moeder van drie kinderen kan ze het zich niet voorstellen: "Het is schokkend om te lezen. Als je met dit wordt geconfronteerd, gaat het je pet te boven. Je hart breekt."

Ook de burgemeester ziet dat het veel mensen raakt, niet alleen in Vlaardingen. "Ik hoor van bewindspersonen en collega-burgemeesters, maar ook van honderden mensen uit Nederland bericht krijg: 'Dit is echt vreselijk, we trekken ons dit aan'." Wijbenga noemt het een 'triest dieptepunt', met veel impact voor hierna.

Aan de bel trekken
Op school zou het meisje zelf meerdere keren hebben aangegeven dat ze thuis werd mishandeld en het niet goed zou gaan. Hogewoning is zelf ook actief binnen het onderwijs. Volgens haar zijn er verschillende stappen die je als leerkracht kan nemen als je het vermoeden hebt dat een kind thuis wordt mishandeld.

"Er zijn mensen in het onderwijs waar je een signaal kan doorgeven, die pakken dat dan op. Als ik iets constateer van een kind buiten mijn school, dan kan je het wijkteam inschakelen. Dat zijn de professionals die daarover gaan", legt ze uit. Het verbaast haar enorm dat de betrokken instanties niet eerder hebben ingegrepen en hoopt door de landelijke aandacht dat er voortaan in soortgelijke situaties eerder aan de bel wordt getrokken. "Het is jammer. Er moet weer iets gebeuren voordat er weer wordt ingegrepen."
https://eenvandaag.avrotr(...)ijk-met-kinderen-om/
pi_213745212
Om pleegouder te kunnen worden moet je aan een aantal eisen voldoen. Zo moet je minimaal 21 jaar zijn en een stabiele leefsituatie hebben, je moet een Verklaring Geen Bezwaar hebben gekregen van de Raad voor de Kinderbescherming en een traject hebben afgerond bij de pleegzorgorganisatie. Toch blijft het ook mensenwerk.

Ook iemand met een strafblad kan zo’n Verklaring Geen Bezwaar krijgen en dus pleegouder worden. Er wordt onderzocht of de overtreding de veiligheid of het welzijn van het pleegkind in gevaar zou kunnen brengen. Als er sprake is van een veroordeling voor een zedenmisdrijf of kindermishandeling krijg je nooit een VGB.

https://www.hartvannederl(...)aargewonde-meisje-in

twitter
pi_213748163
Laatste bericht dat ik las is dat het meisje waarschijnlijk één of meerdere keren van de trap is gegooid en nog steeds niet bij kennis is. Dat duidt misschien op hersenletsel? Bah deze zaak raakt mij. Toevallig ben ik geboren en getogen in dit poepgat. Geen beste reclame, maar Vlaardingen is een tokkiestad..daar kunnen we niet omheen.
  Moderator vrijdag 31 mei 2024 @ 22:16:09 #174
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator vrijdag 31 mei 2024 @ 22:17:05 #175
236264 crew  capricia
pi_213748187
quote:
En dan gaan er geen alarmbellen rinkelen? Bij een kind van 10 wat al heel lang niet naar school gaat. Wouw.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')