Ja. Je wordt hier zo boos over, dat je naast die ouders ook bepaalde instanties die kennelijk van alles genegeerd hebben, strafrechtelijk wil kunnen aanpakken. Of verantwoordelijk wil houden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee maar hier moet echt wat mee gedaan worden, hier is echt fout op fout gestapeld.
Jamaarwewillenwatdoenvoordiemoederendatmeisje!quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:59 schreef maily het volgende:
Moeder mishandeld Vlaardings meisje voelt zich niet comfortabel bij stille tocht; ze leeft nog
En terecht.
quote:De biologische moeder van het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat zwaargewond in het ziekenhuis ligt, kan niet op eigen initiatief haar dochter bezoeken. Dat laat een woordvoerder van de vrouw weten. De moeder en haar familie leven momenteel tussen hoop en vrees. De pleegouders van het meisje zitten vast op verdenking van poging doodslag.
In de afgelopen week heeft de biologische moeder een aantal keer haar dochtertje mogen zien. Die bezoekjes duurden ongeveer vijf minuten. Voor medische updates is de moeder afhankelijk van William Schrikker Jeugdbescherming. Deze instantie heeft de uithuisplaatsing van het meisje onder haar hoede. Voor de moeder is het een 'confronterende en pijnlijke situatie', zo staat in een statement. Die verklaring is gedeeld door de stichting Namens de Familie, een instantie die familie van slachtoffers bijstaat.
De vele berichten steunen de biologische moeder en haar directe familie. Ook hebben die kennisgenomen van de stille tocht die vrijdag in Vlaardingen wordt gehouden. Daar zal de familie niet bij aanwezig zijn. "Hoewel ze zien dat het initiatief uit een warm hart komt, voelt de biologische familie zich er niet comfortabel bij. Het meisje leeft nog en de hoop op beterschap is nu te sterk voor een stille tocht."
Privacy
In het statement van Namens de Familie staat dat de onzekerheid voor de biologische moeder en haar directe familie heel groot is. Er wordt gevraagd om de privacy van het meisje en haar biologische familie te respecteren. "Het is allemaal al heftig genoeg."
Vorige week werd het 10-jarige meisje opgenomen in het ziekenhuis met ernstige verwondingen. Voor haar leven wordt gevreesd, vertelde de Vlaardingse burgemeester Bert Wijbenga woensdagavond bij Op1.
De pleegouders van het kind werden maandag gearresteerd. Buren in de Madoerastraat maakten zich al langer zorgen om de situatie van het meisje. Over het gezin zijn verschillende meldingen gedaan, zegt een vrouwelijke buurtbewoner. Om privacyredenen willen de instanties bij wie aan de bel is getrokken de melding(en) niet bevestigen.
De pleegouders worden donderdagmiddag voorgeleid bij de rechter-commissaris. Die bepaalt of zij langer vast moeten blijven zitten.
https://www.rijnmond.nl/n(...)per-bezoek-5-minuten
Naja van wat ik heb gelezen heeft dat meisje meerdere keren aangegeven dat ze werd mishandeld. Als dat bij de instanties is aangekomen dan ja dan hebben ze zwaar zitten klooien. En dan druk ik mij nog zacht uit. Sterker nog, dat zou dan al nieuws moeten zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:55 schreef Joppiez het volgende:
Typisch dat mensen weer de instanties de schuld geven.
Naar aanleiding van dit verhaal zullen de instanties er scherper opzitten.
Gevolg? Mensen gaan weer klagen (in de media) dat ze om "kleine dingen" de instanties op hun dak krijgen.
En de biologische moeder is natuurlijk onschuldig (je had toch de indruk dat je dochter gemolesteerd werd, dat lost zichzelf wel op dacht je?). Hetzelfde voor de buurtbewoners, oh oh oh dat meisje wordt mishandeld maar niet mijn probleem hoor! Typisch weer.
Inmiddels is bekend dat ze dat heeft verteld, meerdere keren. Aan wie precies niet maar verschillende mensen wisten er blijkbaar van.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:50 schreef matspontius het volgende:
Meisje ging niet naar school, kwam niet buiten, geen geschreeuw, etc? Lijkt me dat je dit soort zware mishandeling toch heel snel ziet/hoort. Hoe blijft zo'n stelselmatige heftige mishandeling onder de radar?
Verder mogen de instanties hier strafrechtelijk ook vervolgd worden die niks hebben gedaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Zwaargewond pleegmeisje (10) vertelde op school dat ze werd mishandeld, toch moest ze terug naar huis
Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in het ziekenhuis vecht voor haar leven, klampte zelfs wildvreemden aan om te vertellen dat ze thuis door haar pleegouders werd mishandeld. Ook buurtbewoners en haar biologische moeder trokken aan de bel bij instanties. Toch moest het meisje altijd weer terug naar huis. Totdat het daar vreselijk misging.
Premium artikel AD
De William Schrikker stichting heeft wel wat uit te leggen ja. En de pleegouders natuurlijk ook.quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:03 schreef deedeetee het volgende:
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de verschillende instanties hier weer langs elkaar heengewerkt hebben.
Het helpt natuurlijk niet als buurtbewoners melding maken en geen enkele instantie er wat mee doet omdat ze denken dat een ander dat wel zal doen of moet doen.
Ik heb ergens gelezen dat er al meerdere meldingen bij veilig thuis waren gedaan. Geen idee wat voor acties die al hadden ondernomen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:55 schreef Joppiez het volgende:
Typisch dat mensen weer de instanties de schuld geven.
Naar aanleiding van dit verhaal zullen de instanties er scherper opzitten.
Gevolg? Mensen gaan weer klagen (in de media) dat ze om "kleine dingen" de instanties op hun dak krijgen.
En de biologische moeder is natuurlijk onschuldig (je had toch de indruk dat je dochter gemolesteerd werd, dat lost zichzelf wel op dacht je?). Hetzelfde voor de buurtbewoners, oh oh oh dat meisje wordt mishandeld maar niet mijn probleem hoor! Typisch weer.
quote:Pleegouders van zwaargewond meisje (10) zouden haar ook tegen haar wil in hebben vastgehouden
De Vlaardingse pleegouders, verdacht van poging tot doodslag op hun 10-jarige pleegdochter, blijven nog minstens twee weken vastzitten. John en Daisy (beide 37) zouden het kind dusdanig hebben mishandeld dat ze zwaargewond raakte. De pleegouders zouden haar in hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden. Ook zouden ze het slachtoffertje tegen haar zin hebben vastgehouden.
Schok door wijk na arrestaties
Maandagmorgen werden vervolgens de pleegouders gearresteerd, waarna een schok door de wijk ging. Meerdere buren vertellen dat zij zich al langer zorgen maakten over het pleeggezin, waar het meisje zeker twee jaar geleden kwam wonen. Bijvoorbeeld omdat de mooie krullen van het meisje opeens waren afgeschoren, waarbij de pleegvader verschillende verhalen had over het waarom.
Ook zou de pleegmoeder zich herhaaldelijk zeer laatdunkend hebben uitgelaten over de kinderen die zij opving. Ze zouden bij haar wonen omdat de echte moeder hen niet wilde. Ook hadden buren het gevoel dat het stel veel loog over tal van zaken. Buurtbewoners deden verschillende meldingen, maar zij waren niet de enigen. Het meisje zelf zou vlak voor kerst vreemden hebben aangeklampt om te vertellen dat ze werd mishandeld. Ook op school vertelde ze dit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)stgehouden~a6f81b00/
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.
Jeetje. Vind ik heftig om te lezen. Kan me voorstellen dat dat veel impact heeft (gehad).quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker, al ligt het ver achter me gelukkig. Ik maak me er vooral zorgen om dat ze niks geleerd hebben in die twintig jaar, het gebeurd nog steeds veel te vaak. In dit geval kan je bijna zeggen dat het tenminste een voordeel heeft gehad: het is erg genoeg dat het in de media komt en dat de pleegouders er niet onderuit kunnen. Al is het van de zotte dat het zover moet komen voordat er echt ingegrepen wordt. Treurig voor het meisjequote:Op donderdag 30 mei 2024 19:25 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Jeetje. Vind ik heftig om te lezen. Kan me voorstellen dat dat veel impact heeft (gehad).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |