abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213706634
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:13 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:')

"Geachte rechter, als Hamas nooit in het hoofd was gaan schuilen van de persoon die ik heb mishandeld zou ik nooit geweld hebben gebruikt dus dit is de schuld van Hamas"
Goed verhaal! :Y

Jammer genoeg snap ik niet wat je ermee wil zeggen. ;(

Deze aanval is primair de schuld van Hamas. Zij plegen weer een oorlogsmisdaad door burgers te gebruiken als menselijk schild.

Daarnaast is dit de schuld van Israël. Zij proberen de burgerslachtoffers zoveel mogelijk te beperken (en dat lukt ze wonderwel), dus dit kan nooit de bedoeling zijn geweest.
Intolerant voor intolerantie
  maandag 27 mei 2024 @ 21:28:42 #77
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213706638
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Inderdaad, een tragisch vergissing. Wat begrijp je daar niet aan dan?
[..]
In een oorlog zullen helaas slachtoffers vallen en tevens streeft Hamas genocide na, dat heb je in bede gevallen heel goed gezien. En vanwaar eigenlijk de verdrietige PI?
Hetzelfde filmpje maar dan nu gereviewed :')

Het is toch niet zo moeilijk om met de zoekmachine die je gebruikt het volledige interview te vinden? In plaats van een filmpje dat ergens begint en maar 1,21 minuut duurt te gebruiken?

Dit is precies IDF/Hamas tactiek. Knippen in filmpjes en framen om de andere kant slecht eruit te laten zien
  maandag 27 mei 2024 @ 21:29:56 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_213706650
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat niemand voor Hamas is, in dit land, is een hele gewaagde uitspraak.
En eventuele steun voor Hamas is ook steeds minder omstreden als je kijkt naar wat er gebeurd in dat land. Hamas ziet er steeds meer uit als de mindere van de twee kwaden en dat is de verdienste van Israël zelf.

Vergeet ook even niet hoelang dit al duurt, het is niet begonnen op 7 oktober zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 27 mei 2024 @ 21:30:16 #79
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213706655
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Goed verhaal! :Y

Jammer genoeg snap ik niet wat je ermee wil zeggen. ;(

Deze aanval is primair de schuld van Hamas. Zij plegen weer een oorlogsmisdaad door burgers te gebruiken als menselijk schild.

Daarnaast is dit de schuld van Israël. Zij proberen de burgerslachtoffers zoveel mogelijk te beperken (en dat lukt ze wonderwel), dus dit kan nooit de bedoeling zijn geweest.
Dus twee verdachten vluchten naar een vluchtelingenkamp, Israel moordt het hele kamp uit en het is de schuld van de twee criminelen?

Dus als ik een bank overval. Ik vlucht een Apple store in en de politie schiet iedereen daar door is het niet de schuld van de politie maar van mij dat de politie iedereen dood schiet?
  maandag 27 mei 2024 @ 21:30:16 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213706656
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dit zou veel verklaren waarom Israël geen duidelijk plan heeft voor wat er met Gaza moet gebeuren na de oorlog.

Maar zou Israël daadwerkelijk het aandurven om de oorlog voort te zetten in Libanon? Hezbollah heeft zich tot nu toe redelijk koest gehouden. Ik denk niet dat ze zo'n operatie kunnen verkopen aan hun bondgenoten en wellicht zelfs de eigen bevolking.
Best heel lastig om een doordacht plan te moeten hebben in reactie op een terreuraanslag met wat daarna te doen; wanneer allereerst (wellicht, te simpel) gegijzelden moeten worden bevrijd, hamas terreur gestopt en daders ter verantwoording gebracht.

En idd, 'dom' :') van Israël dat ze geen plan hadden liggen hoe en gebieden te zuiveren zoals hamas dat wel heeft om (ontworpen voor Israël) het sentiment te doen kantelen.

Terzijde het plan dat Israël heeft is dat zij het veiligheidsbestuur overneemt om zo haar eigen veiligheid ter plaatse af te kunnen dwingen. Iets dat menig "vriend" van Israël graag anders ziet worden ingevuld met een kansloze papieren TweeStaten oplossing zonder dat daarin zekerheden zijn opgenomen om terreur te doen stoppen.
Een wilde eend die niet wil - hoe ook genoemd, gebekt of geringd - blijft in de kern toch een onwillige eend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 27 mei 2024 @ 21:30:54 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213706666
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je kunt een veilig verklaard gebied, sterker nog; een aangewezen gebied voor gedeporteerden niet met een luchtaanval bestoken en het dan gooien op een vergissing. Vandaar ook de internationale kritiek.
Dat klopt, het betrof ook een vergissing, anders gaat men niet eerst mensen van gebied A naar gebied B sturen. Als de echte intentie was om deze mensen te raken, dan had het Israëlische leger dit ook wel meteen in gebied A kunnen doen.

En internationale kritiek is er altijd, ongeacht wat Israël doet.
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, zo werkt internationaal oorlogsrecht dus precies niet :D
Juist wel, want als je plekken gebruikt voor de strijd worden het legitieme doelwitten.
  maandag 27 mei 2024 @ 21:33:38 #82
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213706712
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt, het betrof ook een vergissing, anders gaat men niet eerst mensen van gebied A naar gebied B sturen. Als de echte intentie was om deze mensen te raken, dan had het Israëlische leger dit ook wel meteen in gebied A kunnen doen.

En internationale kritiek is er altijd, ongeacht wat Israël doet.
[..]
Juist wel, want als je plekken gebruikt voor de strijd worden het legitieme doelwitten.
Israël heeft het zelf aangewezen als gedemilitairiseerde zone, hè? Dat verandert niet als Hamas besluit om daar 2 topstukken neer te planten.
Dit, dus.
pi_213706723
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, zo werkt internationaal oorlogsrecht dus precies niet :D
Ja, zo werkt internationaal oorlogsrecht dus precies wel. :Y

Maar jij gaat dat niet accepteren, ook al staat het zwart op wit.
  maandag 27 mei 2024 @ 21:35:14 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213706729
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:28 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Hetzelfde filmpje maar dan nu gereviewed :')

Het is toch niet zo moeilijk om met de zoekmachine die je gebruikt het volledige interview te vinden? In plaats van een filmpje dat ergens begint en maar 1,21 minuut duurt te gebruiken?

Dit is precies IDF/Hamas tactiek. Knippen in filmpjes en framen om de andere kant slecht eruit te laten zien
Ah, het ligt aan de video. Ja, dat zal het vast wel zijn ja.
pi_213706734
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Israël heeft het zelf aangewezen als gedemilitairiseerde zone, hè? Dat verandert niet als Hamas besluit om daar 2 topstukken neer te planten.
Dat verandert op dat moment dus wel.

Snap je dat eigenlijk wel?
  maandag 27 mei 2024 @ 21:36:03 #86
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213706745
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:34 schreef Cuendillar het volgende:

Maar jij gaat dat niet accepteren, ook al staat het zwart op wit.
En waar staat hier dat je een vooraf aangewezen gedemilitairiseerde zone later alsnog kunt aanvallen? Als je een corridor plaatst moet je hem zélf in stand houden. Laat de betreffende quote uit je bron zien dan?
Dit, dus.
pi_213706796
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:30 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dus twee verdachten vluchten naar een vluchtelingenkamp, Israel moordt het hele kamp uit en het is de schuld van de twee criminelen?
Probeer het nog eens en dan zonder stropopvergelijking?

Die zou je niet nodig moeten hebben als je zo zeker bent van je zaak.
pi_213706821
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En waar staat hier dat je een vooraf aangewezen gedemilitairiseerde zone later alsnog kunt aanvallen? Als je een corridor plaatst moet je hem zélf in stand houden. Laat de betreffende quote uit je bron zien dan?
Ik ben je secretaresse niet. :D

Ik snap dat het je tegenstaat, maar je zult echt zelf even moeten zoeken. Het is direct een goede training in het vermijden van cognitieve dissonantie.
  maandag 27 mei 2024 @ 21:41:47 #89
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213706828
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, het ligt aan de video. Ja, dat zal het vast wel zijn ja.
Natuurlijk. Misschien kan je het begrip afweging niet maar dat is best moeilijk in 1 minuut en 21 seconden voor een interview dat random begint. Zo kan je elke politicus wel framen tot oorlogsmisdadiger zonder context of framing. Van Kaag tot Baudet tot Poetin tot Biden tot Trump.

Maar goed sommige volgers klikken er maar al te graag op. Zag gisteren nog een filmpje op Youtube waar Timmermans werd geframed door Powned als corrupt en Wilders als held als je verder zoekt. En dat zijn filmpjes die ook nog langer dan een minuut duren uit een debat van tientallen minuten.
  maandag 27 mei 2024 @ 21:42:57 #90
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213706843
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:39 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Probeer het nog eens en dan zonder stropopvergelijking?

Die zou je niet nodig moeten hebben als je zo zeker bent van je zaak.
Anders ga je er inhoudelijk op in. :)

Jij claimt dat het de schuld van Hamas is dat een bom van het IDF op een vluchtelingenkamp landt?
  maandag 27 mei 2024 @ 21:45:26 #91
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213706872
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:41 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik ben je secretaresse niet. :D

Ik snap dat het je tegenstaat, maar je zult echt zelf even moeten zoeken. Het is direct een goede training in het vermijden van cognitieve dissonantie.
Het staat er niet in. Laat maar zien dat het anders zit.
Dit, dus.
pi_213706878
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:42 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Anders ga je er inhoudelijk op in. :)

Jij claimt dat het de schuld van Hamas is dat een bom van het IDF op een vluchtelingenkamp landt?
Ja.
pi_213706964
Hamas lanceert raketten en het is de schuld van Israël.

Allahverdomme zeg.
pi_213706982
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:29 schreef jogy het volgende:

[..]
En eventuele steun voor Hamas is ook steeds minder omstreden als je kijkt naar wat er gebeurd in dat land. Hamas ziet er steeds meer uit als de mindere van de twee kwaden en dat is de verdienste van Israël zelf.

Vergeet ook even niet hoelang dit al duurt, het is niet begonnen op 7 oktober zeg maar.
Dit gaan die Hamas leiders in Dubai niet leuk vinden. Een beetje respect graag.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213706983
Voor de bühne heeft Netanyahu het over een "dramatisch foutje", immers als babies levend verbrandt moet je doen alsof je ook maar ene fuck geeft om Palestijnse levens, maar de burgerdoden vs militanten doden ratio is gewoon conform de IDF rules of engagement, zoals deze Israëlische journalist ook aangeeft.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213706992
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Het staat er niet in.
Je hebt niet gekeken en dat is prima. :Y

Maar besef wel dat jij weigert om je standpunten te analyseren en aan te passen, waarmee jij de zwakste schakel in deze discussies bent.

Tot ziens! :W
pi_213707042
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:56 schreef egayalS het volgende:
Voor de bühne heeft Netanyahu het over een "dramatisch foutje", immers als babies levend verbrandt moet je doen alsof je ook maar ene fuck geeft om Palestijnse levens, maar de burgerdoden vs militanten doden ratio is gewoon conform de IDF rules of engagement, zoals deze Israëlische journalist ook aangeeft.

[ x ]
Levend verbranden van baby's wat toch onzin? Dat hoorde ik sinds 8 oktober regelmatig.
pi_213707049
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:56 schreef egayalS het volgende:

Net als mensen die geen fuck geven om 7 oktober en levens van Israëli's, zeker?
pi_213707088
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 08:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Israël ging eens in de paar weken naar binnen en moorde erop los en niemand die er wat van zei. Nu dachten ze hier ook mee weg te komen maar gelukkig zijn een hoop mensen opgestaan en anderen wakker geschud.

De mantel der onschuld waarmee acties van Israël bedekt werden, is helemaal versleten en vertoont enorme gaten.
Ja Israël heeft niet meer de monopolie op het narratief over wat er gaande is in Palestina. Dat is misschien wel het grootste ramp voor Israël. Niet hun falen van 7 oktober zoals ze denken, maar hun ontmaskering waardoor de wereld heeft kunnen aanschouwen wat voor monsterlijke regime ze hebben. Op de korte termijn zullen als beesten door blijven gaan in Gaza, echter hierdoor hebben ze alleen maar zichzelf mee op de lange termijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 27 mei 2024 @ 22:10:29 #100
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213707135
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:06 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ja Israël heeft niet meer de monopolie op het narratief over wat er gaande is in Palestina. Dat is misschien wel het grootste ramp voor Israël. Niet hun falen van 7 oktober zoals ze denken, maar hun ontmaskering waardoor de wereld heeft kunnen aanschouwen wat voor monsterlijke regime ze hebben. Op de korte termijn zullen als beesten door blijven gaan in Gaza, echter hierdoor hebben ze alleen maar zichzelf mee op de lange termijn.
Ik weet het niet hoor. Dat zeiden ze ook over Bush jr, Abu Ghraib, Snowden/Assange en een miljoen dode Irakezen. Oke in de VS is een deel nu bewust geworden en anti-oorlog maar toch.

Zolang de VS en in mindere mate de EU foei zeggen tegen Israel gebeurt er niks. Zeker als Trump binnenkort de verkiezingen weer wint. En radicaal rechts in de EU
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')