quote:FvD-leider Baudet op hoofd geslagen in Gronings café, verdachte aangehouden
Forum voor Democratie-lijsttrekker Thierry Baudet is in een Gronings café op zijn hoofd geslagen met een bierfles. Het is de tweede keer in korte tijd dat Baudet is aangevallen.
De politicus was in het café voor een verkiezingsbijeenkomst, samen met andere (kandidaat-)Kamerleden van zijn partij. Er is een verdachte aangehouden.
FvD laat op het sociale medium X weten dat Baudet naar het ziekenhuis in Groningen is gebracht. "Zojuist heeft een traumachirurg Thierry Baudet behandeld in het UMCG. Hij is met een bierfles op zijn achterhoofd geslagen en tevens net naast zijn oog op de rand van zijn slaap geraakt."
Volgens FvD raakte ook een beveiliger gewond aan zijn gezicht. De partij heeft besloten om een ander campagne-evenement in Zwolle vanavond af te gelasten.
Op X laten andere politici van zich horen. Premier Rutte noemt in een post op X de aanval "totaal onacceptabel". Rutte: "Ik zei het eerder en herhaal het nu stevig: van politici blijf je af. Altijd."
BBB-leider Caroline van der Plas spreekt van een "walgelijke en laffe aanval opnieuw tegen Thierry Baudet. Geweld is onacceptabel! Sterkte voor Thierry gewenst!." "Geweld is altijd onacceptabel. In een democratie bestrijden we elkaar met woorden en deze aanval valt op geen enkele manier te rechtvaardigen. Veel sterkte gewenst", schrijft GroenLinks-PvdA-voorman Frans Timmermans.
"Absoluut en volledig onacceptabel om Baudet (alweer) fysiek aan te vallen en te verwonden. Dit raakt de democratie hard. We lijken niets geleerd te hebben van 2002 en Pim Fortuyn", meldt Pieter Omtzigt van NSC. "Beveilig die man eindelijk voldoende verdorie!", reageert PVV-leider Geert Wilders.
Ook de lijsttrekkers van CDA, ChristenUnie, SP, Volt, Denk en de Partij voor de Dieren veroordelen op X het geweld tegen Baudet.
"Wie denkt hiermee iets te bereiken is niet goed snik. Wie journalisten, rechters of volksvertegenwoordigers aanvalt, schaadt de democratie. Laat deze belaging ook vervolgd worden", schrijft ook fractieleider Jan Paternotte van D66.
Bijna een maand geleden werd Baudet bij een bezoek aan de Universiteit Gent op zijn hoofd geslagen met een paraplu. Hij hield daar toen een lichte hersenschudding aan over en legde zijn campagne een paar dagen stil.
https://nos.nl/artikel/24(...)erdachte-aangehouden
Lieverd, ik was sarcastisch. Ik vind het een onbegrijpelijke beslissing om niet te vervolgen en vind daarnaast dat hiermee een gevaarlijk precedent wordt geschapen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:21 schreef Ploplap het volgende:
[..]
één is nog altijd één te veel. Of zeg jij ook, er is maar 1x gestoken? Bagataliseren op een smerige manier. Laf, en van een laag niveau.
Ja je was duidelijk, democratie is niets voor mensen zoals jijquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat he, je gedrag heeft invloed op hoe anderen zich naar jou gedragen.
Ik snap best dat bij een Oekrainer de stoppen doorgaan bij een lul die zegt dat de oorlog in Oekraine het hoopvolste in zijn leven is. De rechter ziet dat blijkbaar ook zo.
Dat soort gelul van Baudet waarmee hij bijvoorbeeld Ruslands oorlog in Oekraine goedpraat is natuurlijk ook veel schadelijker voor de maatschappij. Dan de reactie die hij kreeg een tikje met een paraplu.
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als je na al die gruwelijke beelden uit Oekraďne roept dat Poetin extreem mild is. Dan verdien je een corrigerende tik. Ik vind het nogal een milde reactie van die Oekraďense meneer.
Bijzonder dat er hier users zijn die geweld tegen politici goedpraten. En uiteraard ook van een bepaalde politieke oriëntatie.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ach het is gewoon een reactie op Baudets gedrag. Moet hij maar niet continue haatzaaien. Als hij niet zon achterlijk Oekraine standpunt had was dit niet gebeurd. Ik zou zeggen van de rechtsspraak blijf je af, als een rechter dit oordeelt wie ben jij dan om het beter te weten. Goede uitspraak, blijkbaar niet alleen D66 rechters in BelgiëBest wel eng dat zoveel mensen het liever opnemen voor een bewezen leugenaar als Baudet dan voor een rechter of de rechtspraak.
Ik kots eigenlijk wel op al die mensen die zeggen van een politicus blijf je af. Tuurlijk dat kan je zeggen bij vrijwel elke politicus, niet bij Baudet.
Het is een mooie dooddoener voor politici die opkomen voor de goede zaak. Dictators met waanbeelden als Baudet moet je af en toe om de oren slappen met Poppers paradox.
Komt natuurlijk nog bij dat Baudet het zelf ook zo zou doen. Toen hij een meningsverschil had met Klaver wilde Baudet hem op zijn bek slaan. Waarom je dat soort pesters dan moet verdedigen ontgaat mij. Als je vaak klappen uitdeelt moet je zo ook kunnen vangen.
Wel mooi dat ze zo eerlijk zijnquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Bijzonder dat er hier users zijn die geweld tegen politici goedpraten. En uiteraard ook van een bepaalde politieke oriëntatie.
quote:
Het verhaal is net even anders dan Pepijn hier vertelt en wat de FvD mail je wijs probeert te maken. De paraplu was gebruikt om een protestbordje mee omhoog te houden, niet om Baudet te meppenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
Op 25 mei 2024 moest de beveiliging van FVD voor de derde keer (!) ingrijpen, toen een man met een verlengde en verzwaarde paraplu op Baudet afkwam.
Links terrorisme!!!quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:27 schreef recursief het volgende:
De paraplu was gebruikt om een protestbordje mee omhoog te houden
Het verhaal is anders. Goh je verwacht t nietquote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:27 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Het verhaal is net even anders dan Pepijn hier vertelt en wat de FvD mail je wijs probeert te maken. De paraplu was gebruikt om een protestbordje mee omhoog te houden, niet om Baudet te meppen
[ x ]
De reden dat zo gereageerd word is dat baudet al eerder met een paraplu is geslagen .quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:27 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Het verhaal is net even anders dan Pepijn hier vertelt en wat de FvD mail je wijs probeert te maken. De paraplu was gebruikt om een protestbordje mee omhoog te houden, niet om Baudet te meppen
[ x ]
Er zit een hek tussen de man en het podium. Hij heeft een kind op de arm. Pepijn zegt dat er "een schreeuwende gek met een verlengde en verzwaarde paraplu op Baudet afrent". Dat is gewoon stemmingmakerij. En gelogen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De reden dat zo gereageerd word is dat baudet al eerder met een paraplu is geslagen .
En de beveiliging neemt geen risico.
https://www.nu.nl/buitenl(...)chter-in-belgie.html
En zie .
https://www.nu.nl/politie(...)ezing-in-belgie.html
Thierry Baudet is donderdagavond met een paraplu op zijn hoofd geslagen in België. Baudet noemt de aanval "gewoon verschrikkelijk". Hij gaf donderdagavond een lezing bij een conservatieve studentenvereniging van UGent.
Dat was in 25/26 october 2023.
Niet vreemd dus dat nu overreactie komt .
Als je iets van fascisme zou weten zou je Baudet daarvoor uitmaken niet mij.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja je was duidelijk, democratie is niets voor mensen zoals jij
lees je eens in over de definitie van fascisme en kijk eens goed in de spiegel
Dat doet helemaal niemand. Ik praat geen geweld tegen politici goed. Ik zeg dat het begrijpelijk is dat Baudet af en toe klappen vangt. Uiteraard dat lui van bepaalde politieke orientatie alles doen om woorden te verdraaien. Baudet is de enige politicus die ik over mensen op de bek slaan heb gehoord. Maar uiteraard is hij slachtofferquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Bijzonder dat er hier users zijn die geweld tegen politici goedpraten. En uiteraard ook van een bepaalde politieke oriëntatie.
Als mensen niet gestraft worden voor mishandeling.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:02 schreef Claudia_x het volgende:
Domme tweet inderdaad van Pepijn. En wat voor sukkel doet zoiets in hemelsnaam met een kind op z'n arm?
Over het besluit om de paraplumepper niet te vervolgen: hoe is dat gemotiveerd?
Interessant, Kunnen we ook ergens doneren voor de Oekrainer? Kan mij voorstellen dat hem ook niet in de koude kleren is gaan zitten, die kan best wat steun gebruiken.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
Net mail gehad.
- scamlink met tracking informatie weggehaald -
Let op link staat donaties voor de beveiliging en de bericht die ik hier plaats.
Maar het gaat mij om de inhoud er van en niet de donatie
De aanslagpleger die Thierry Baudet vorig jaar in Gent op zijn hoofd sloeg, hoeft niet voor de rechter te verschijnen. De man krijgt slechts een 'waarschuwing' en gaat dus vrijuit. Het systeem verklaart dissidente politici als Baudet hiermee vogelvrij. Het is een vrijbrief voor links-extremisten om zonder énige juridische consequenties een FVD-politicus aan te vallen.
Op 25 mei 2024 moest de beveiliging van FVD voor de derde keer (!) ingrijpen, toen een man met een verlengde en verzwaarde paraplu op Baudet afkwam.
Vanzelfsprekend zwichten we niet voor deze terreurdaden, en gaan we dóór met campagnevoeren voor de Europese Parlementsverkiezingen van 6 juni. Dít is onze kans om het systeem een krachtig signaal af te geven: doneer voor onze campagne, stem FVD naar Brussel en draag bij aan een overweldigend verkiezingsresultaat!
Je hebt mail gehad? Waarom ben je anno 2024 nog steeds lid van deze partij?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
Net mail gehad.
https://fvd.nl/doneer/bev(...)f7-8a74-6843c0930ad7
Let op link staat donaties voor de beveiliging en de bericht die ik hier plaats.
Maar het gaat mij om de inhoud er van en niet de donatie
De aanslagpleger die Thierry Baudet vorig jaar in Gent op zijn hoofd sloeg, hoeft niet voor de rechter te verschijnen. De man krijgt slechts een 'waarschuwing' en gaat dus vrijuit. Het systeem verklaart dissidente politici als Baudet hiermee vogelvrij. Het is een vrijbrief voor links-extremisten om zonder énige juridische consequenties een FVD-politicus aan te vallen.
Vanzelfsprekend zwichten we niet voor deze terreurdaden, en gaan we dóór met campagnevoeren voor de Europese Parlementsverkiezingen van 6 juni. Dít is onze kans om het systeem een krachtig signaal af te geven: doneer voor onze campagne, stem FVD naar Brussel en draag bij aan een overweldigend verkiezingsresultaat!
Waarom niet ?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 23:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je hebt mail gehad? Waarom ben je anno 2024 nog steeds lid van deze partij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |