abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213671420
quote:
Phishing-oplichters hebben het gemunt op klanten van onlinebank Bunq, waarbij ze per slachtoffer bedragen van vaak tienduizenden euro's weten buit te maken. Dat blijkt uit onderzoek van NOS en NRC.

Volgens experts heeft de werkwijze van de aanvallers waarschijnlijk geen succes bij andere banken, en ook de hoogte van de buitgemaakte bedragen wekt verbazing. Beveiligingsmaatregelen die andere banken wel hebben ontbreken, en klanten worden in de regel niet gecompenseerd.

NOS en NRC verifieerden de verhalen van 28 slachtoffers die in de afgelopen zeven maanden werden opgelicht. Ze raakten samen ruim 1,6 miljoen euro kwijt, gemiddeld bijna 60.000 euro per geval.

[..]

De aanvallers gebruiken voornamelijk twee methodes. In zeker acht door de NOS geverifieerde gevallen weten ze de logingegevens én de vereiste gezichtsherkenningsscan van klanten te kapen, kunnen ze inbreken op het account en daarna grote sommen geld overmaken. "Dat is echt verdacht gedrag, dat zou een rode vlag moeten zijn", zegt Slappendel.

[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)eiligheid-geen-thema

Ik las in de NRC een uitgebreider artikel (paywall) hierover waar een aantal slachtoffers aan het woord komen. Die zijn bijna allemaal erg boos op de bank omdat die niet genoeg zou doen. Maar in alle gevallen gaat het erom dat klanten zelf hun inloggegevens hebben weggegeven. Ze krijgen bijvoorbeeld een smsje, "BUNQ BANK. U bent verplicht uw nieuwe beveiliging te activeren via deze link" en daar klikken ze op en dan vullen ze klakkeloos hun inloggegevens in. Vervolgens wordt hun rekening leeggeroofd.

Omdat de bunq niet aan limieten doet kan dat heel snel. In een half uurtje zomaar een ton weg. En omdat ze een "tech bank" zijn hebben ze geen telefonische helpdesk. Daar kun je natuurlijk wat van vinden. Maar ik vind het vooral ontzettend dom dat je zomaar overal je inloggegevens invult. Dat je wel de capaciteiten hebt om zo veel te verdienen dat er een ton op je spaarrekening staat, maar dat je nog niet eens een fishing site van de echte site kan onderscheiden, en dat je ook zomaar je gegevens incl biometrische afgeeft aan de eerste de beste pipo die jou belt of smst en met een slap lulverhaaltje.

En nu zijn ze allemaal viesmad op bunq want die had dat allemaal moeten voorkomen en de schade vergoeden. Maar dat gebeurt niet:

quote:
In de regel krijgen slachtoffers niets terug van Bunq. Weg is weg, is het mantra van Bunq-oprichter Niknam. "Het is alsof je buiten op straat iemand je autosleutels geeft. Dan is je auto weg", zei Niknam in gesprek met een slachtoffer.
Je kan ook van alles vinden van Ali Niknam maar hier heeft ie gewoon gelijk. Het gaat hier niet eens om bejaarden die het allemaal niet meer zo goed begrijpen. Het zijn vaak goed opgeleide mensen die gewoon beter zouden moeten weten. Zo moeilijk is het niet om even het adres van de site te checken, daar hoef je echt geen informatica voor gestudeerd te hebben. En als bunq zelf altijd waarschuwt "WE BELLEN JE NOOIT" en dan word je gebeld en dan geef je toch al je gegevens af, tja, dan ben je gewoon dom, en tegen domheid is geen enkele beveiliging bestand. Zie het als leergeld.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:42:21 #2
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213671434
Hey, daar kreeg ik laatst ook een SMS van, maar ik heb geen rekening bij die bank. Sowieso oliedom dat men daar nog steeds intrapt. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:43:19 #3
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213671440
Van de week was ook bij Radar een geval, oplichters hadden 70+ subaccounts aangemaakt, en met iedere account heb je een direct opneembaar limiet van 1000 euro. Die vrouw kreeg dus 70 bankpassen op de mat; er gaat in zo'n geval dan nergens een belletje rinkelen in hun systemen bij zowel die subaccounts als het afleveren van die stapel bankpassen in, bizar slecht voor een financiele instelling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213671453
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Van de week was ook bij Radar een geval, oplichters hadden 70+ subaccounts aangemaakt, en met iedere account heb je een direct opneembaar limiet van 1000 euro. Die vrouw kreeg dus 70 bankpassen op de mat; er gaat in zo'n geval dan nergens een belletje rinkelen in hun systemen bij zowel die subaccounts als het afleveren van die stapel bankpassen in, bizar slecht voor een financiele instelling.
Helemaal eens, maar dat vind ik wel iets anders dan waar het hier om gaat.
pi_213671465
Het hele probleem bij Bunq is dat ze niet met een vaste tegenrekening werken.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:48:07 #6
459912 FlippingCoin
pi_213671476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:45 schreef Farenji het volgende:

[..]
Helemaal eens, maar dat vind ik wel iets anders dan waar het hier om gaat.
Ja akkoord, alleen maakt Niknam zich er wel makkelijk van af en valt er zeker wel het eea te verbeteren op technisch gebied.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_213671495
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:46 schreef Cilantro het volgende:
Nou, dat dus. Vrijwel elke spaarbank of beleggingsbank die ik ken heeft een vaste tegenrekening.
Mja
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:51:08 #8
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213671508
Ach weer zo'n topic waar het alleen maar gaat om victim blaming. Boring.

Het feit dat dit blijkbaar alleen bij Bunq gebeurd, zegt alles. Walgelijke bank, walgelijke werkgever.
pi_213671547
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja akkoord, alleen maakt Niknam zich er wel makkelijk van af en valt er zeker wel het eea te verbeteren op technisch gebied.
Ja ik vind het nogal een lul. Ik zou zelf nooit een account bij die bank openen, eigenlijk vooral door hem en z'n toxische werksfeer waar je veel over hoort. Maar je krijgt er veel rente en daar komen veel mensen op af. "Vier voormalig bunq-werknemers met wie NRC en NOS spraken zeggen ieder dat Niknam vanwege zijn tech-achtergrond uiteindelijk gebruiksgemak belangrijker vindt dan veiligheid" staat in het nrc artikel, en ik vraag me dan af (als techie) wat die achtergrond dan voorstelt. Front end developer zeker. ;)

Maar goed de zwakste schakel in alle beveiliging is vrijwel altijd de gebruiker. En in dit geval ook zeker.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:56:18 #10
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_213671572
Hoe veilig is Wise dan? Zij werken ook samen met Bunq..
En Allah weet het het beste
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:59:11 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_213671608
Misschien weer terug naar een paar dagen verwerkingstijd van betalingen boven een bepaald bedrag? Dan kan je AI, of een stel stagiaires, rustig naar afwijkende transacties laten kijken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_213671610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:51 schreef RamboDirk het volgende:
Ach weer zo'n topic waar het alleen maar gaat om victim blaming. Boring.
Vind je het niet zorgwekkend dat we enerzijds in een wereld leven waar steeds meer online gebeurt, en dat aan de andere kant mensen de meest basale capaciteiten ontberen om zichzelf een beetje te beschermen. Dat wordt dan allemaal op de bank afgewenteld. Maar aan de andere kant, als banken heel erg proactief handelen en bijvoorbeeld de rekening blokkeren als ze denken dat er er iets verdachts gebeurt, dan is de wereld ook vaak te klein.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:59:35 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_213671613
quote:
Doen ze dat bij de Rabobank of ING dan wel?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 24 mei 2024 @ 22:05:46 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213671669
bunq is echt een enorm slecht beveiligde bank. Ik heb er wel een rekening maar ging ergens ook een keer wat mis (als in: er verdween geld) en ik had nergens mijn gegevens vrijgegeven, ergens op geklikt of wat dan ook. Vanaf dat moment zet ik er enkel nog wat ekkies op als ik een e-book wil kopen want ik gebruik ‘m voor m’n Kindle, :').

M’n ex heeft hetzelfde gezeik gehad maar veel meer geld kwijt dan ik. Voor mij ging het om een paar tientjes, bij hem echt grotere bedragen. Ook toen gaf bunq. geen thuis.

Ik krijg wel mails en soms een sms’je van ‘ze’ maar 9/10x is het fake. Alleen al te herkennen aan het feit dat ze Bunq. schrijven ipv bunq. (hoofdletter vs kleine letter), maar ik snap wel dat dat niet zo snel opvalt voor velen. Je ziet het letterlijk al in het NOS-artikel, lol. Ook zij doen het verkeerd.

Het schijnt ook een vreselijke omgeving (werkgever) te zijn om in te werken.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:06:54 #15
459912 FlippingCoin
pi_213671675
Een vriend van mij kreeg vanavond weer zo'n typisch whatsapp scam bericht, dus ik gooide het voor de grap eens door de nieuwe GPT app die sinds kort ook screenshots kan verwerken met de vraag of dit een scam is.

Nu hoor je over AI vooral van de andere kant, als hulp bij het oplichten. Maar misschien kan dit ook wel een hulp zijn voor digibeten en niet zo snuggere mensen, in de toekomst:

Rechtsboven zie je dat ik een screenshot van een whatsapp bericht meestuur met de vraag is this a scam.
pi_213671942
Liever wat meer betalen voor de "vertrouwde" banken/verzekeraars/energiebedrijven/internet-aanbieders dan zo'n goedkope hippe naam waar je alleen wat aan hebt zolang er niks misgaat.
pi_213671980
Die Nikman is volgens mij ook een verschrikkelijk persoon.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 22:52:47 #18
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213672223
quote:
Dit. Overigens van wat ik zo vluchtig zie willen ze het ook niet doen; https://together.bunq.com(...)-vaste-tegenrekening. Zegt genoeg over hoe belangrijk ze de veiligheid van hun spaarders vinden.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_213672352
Niknam _O_ In z'n eentje de DNB kapoet geprocedeerd, prima werk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
High tariffs inevitably lead to trade wars... Markets shrink & collapse; businesses & industries shut down; and millions of people lose their jobs.
~Ronald Reagan
pi_213672416
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:05 schreef ChipsZak. het volgende:
bunq is echt een enorm slecht beveiligde bank. Ik heb er wel een rekening maar ging ergens ook een keer wat mis (als in: er verdween geld) en ik had nergens mijn gegevens vrijgegeven, ergens op geklikt of wat dan ook. Vanaf dat moment zet ik er enkel nog wat ekkies op als ik een e-book wil kopen want ik gebruik ‘m voor m’n Kindle, :').

M’n ex heeft hetzelfde gezeik gehad maar veel meer geld kwijt dan ik. Voor mij ging het om een paar tientjes, bij hem echt grotere bedragen. Ook toen gaf bunq. geen thuis.
Ik vind dit lastig om te geloven, is dit het hele verhaal?
pi_213672742
Een andere reden waarom je beter geen rekening bij Bunq kan aanhouden, is dat Bunq zich het recht voorbehoudt om zomaar van de ene dag op de andere zonder opgave van redenen, je rekening te sluiten zoals ze bij de rekening van de feministische stichting Voorzij hebben gedaan.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 00:34:07 #22
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_213672809
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:39 schreef Farenji het volgende:
...LEN JE NOOIT" en dan word je gebeld en dan geef je toch al je gegevens af, tja, dan ben je gewoon dom, en tegen domheid is geen enkele beveiliging bestand. Zie het als leergeld.
Heb je het artikel wel gelezen? Andere banken zijn wel beschermd tegen deze domheid, zoals in het artikel te lezen staat.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 00:46:04 #23
436847 embedguy
pi_213672835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Hey, daar kreeg ik laatst ook een SMS van, maar ik heb geen rekening bij die bank. Sowieso oliedom dat men daar nog steeds intrapt. :')
13% van de mensen is zwakbegaaft. Moeten we deze mensen allemaal maar bedrogen laten worden en daarvan wegkijken 'want die mensen die erin trappen zijn oliedom en dus eigen schuld enzo' terwijl andere banken het schijnbaar beter voor elkaar hebben en schade kunnen beperken?

En dan heb ik het er nog niet over dat niet zwakbegaafde het ook voor elkaar kunnen krijgen om erin te trappen. 'Slimme mensen' kunnen soms hele domme dingen doen.
Life is happening now.
pi_213672841
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:34 schreef embedguy het volgende:

[..]
Heb je het artikel wel gelezen? Andere banken zijn wel beschermd tegen deze domheid, zoals in het artikel te lezen staat.
Je doelt waarschijnlijk op de daglimiet die bunq niet heeft (wat ik zelf ook benoem in de OP) maar je mag me uitleggen welke bescherming er bestaat tegen mensen die vrijwillig al hun credentials afgeven en dus hun hele rekening overgeven aan derden.
pi_213672843
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:46 schreef embedguy het volgende:

[..]
13% van de mensen is zwakbegaaft. Moeten we deze mensen allemaal maar bedrogen laten worden en daarvan wegkijken 'want die mensen die erin trappen zijn oliedom en dus eigen schuld enzo' terwijl andere banken het schijnbaar beter voor elkaar hebben en schade kunnen beperken?
Zou goed zijn om er wetgeving tegen te maken, zodat je in ieder geval het competitieve voordeel van op al dat soort dingen besparen verdwijnt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213672865
quote:

[..]
In programma's als Kassa zijn ook vaak genoeg andere banken langsgekomen waar klanten veel geld zijn kwijtgeraakt door een babbeltruuk dan wel fishing-aanval, en die ook moeilijk deden bij terugbetalen. Tegelijkertijd gaat het ook regelmatig over banken die zomaar rekeningen blokkeren wegens vermoeden van verdachte transacties, waardoor mensen soms ook in flinke problemen raken. Dat is het andere uiterste en daar wordt men ook heel boos om.

Punt is dat in het internet-tijdperk de klanten ook een eigen verantwoordelijkheid hebben, je kan het niet alleen bij de bank neerleggen. Het is niet meer zoals vroeger waar je persoonlijk bij de bank langsging om je goud en juwelen af te leveren die het dan wegstopte in de kluis waar alleen de bank de sleutel van heeft. Je krijgt als klant tegenwoordig ook de sleutel van je kluis, en als je die vrijwillig uit handen geeft aan anderen moet je ook de schuld voor een groot deel bij jezelf zoeken als je geld gestolen wordt.
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 01:08:23 #27
236264 crew  capricia
pi_213672890
Ik had een spaarrekening bij Bunq. Wat me opviel was:
Je kunt onbeperkt grote bedragen overmaken vanaf je spaarrekening. En geen wachttijd om zomaar duizenden euros over te maken.
En je kunt het overmaken naar ieder willekeurig rekeningnummer. Geen gekoppelde tegenrekening.

Echt zoveel rode vlaggen tov bijv een een ING of een andere bank, waar je eerst je limiet moet verhogen (en dan een paar uur moet wachten). Of waar je alleen kunt overmaken van spaar- naar tegenrekening.

Ik was er heel snel klaar mee. Want met een vraagje kon ik ze telefonisch ook niet bereiken en de chatbot gaf willekeurige niet relevante antwoorden.
Doei Bunq!

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 25-05-2024 01:15:04 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 01:25:27 #28
236264 crew  capricia
pi_213672933
Overigens kreeg ik van Bunq ook officiele berichtjes dat ik me moest identificeren via camera, en dat ik geld kon storten, met link etc. Bij het openen van de spaarrekening. Meerdere.

Dus zo vreemd is het niet als mensen een keer op een link klikken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213673586
Bunq is great en ik vind het fijn geen 'echte' bank te fêteren. Dát zijn pas ratten maar daar lijkt iedereen aan voorbij te gaan. En waarom zou je vastgoed en dure directeurtjes sponsoren?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 07:00:04 #30
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213673611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Vind je het niet zorgwekkend dat we enerzijds in een wereld leven waar steeds meer online gebeurt, en dat aan de andere kant mensen de meest basale capaciteiten ontberen om zichzelf een beetje te beschermen. Dat wordt dan allemaal op de bank afgewenteld. Maar aan de andere kant, als banken heel erg proactief handelen en bijvoorbeeld de rekening blokkeren als ze denken dat er er iets verdachts gebeurt, dan is de wereld ook vaak te klein.
Ik vind het zorgwekkender dat sommige bedrijven maken dat dit soort criminaliteit lonend is en daarmee de criminaliteit mede aanwakkeren. Ik vind het zorgwekkender dat de politie helaas geen capaciteit heeft adequaat op te treden tegen dit soort criminaliteit. Ik vind het zorgwekkender dat sommige mensen, het wel bekende sexy geklede meisje de schuld geven dat ze wordt verkracht.
pi_213673632
Dit verhaal verbaast mij niks. Nadat ik samen met een compagnon een rekening had geopend en merkte dat ik via mijn telefoon en mijn inloggegevens in zijn account terecht kwam heb ik de boel snel weer opgezegd.

tEcHbaNK :')
pi_213673648
In de sector is al jaren bekend dat Bunq het niet zo nauw neemt met veiligheid. Goed dat dit nu wat doordringt bij het publiek
  zaterdag 25 mei 2024 @ 07:29:03 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213673682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Een andere reden waarom je beter geen rekening bij Bunq kan aanhouden, is dat Bunq zich het recht voorbehoudt om zomaar van de ene dag op de andere zonder opgave van redenen, je rekening te sluiten zoals ze bij de rekening van de feministische stichting Voorzij hebben gedaan.
Voorzij is geen feministische stichting.
Dat ze zichzelf wel zo noemen doet niets af aan de intenties (transgenderhaat) die ze hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 07:33:53 #34
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213673695
quote:

[..]

En dan heb ik het er nog niet over dat niet zwakbegaafde het ook voor elkaar kunnen krijgen om erin te trappen. 'Slimme mensen' kunnen soms hele domme dingen doen.
Jij ook? :@
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 25 mei 2024 @ 07:38:17 #35
436847 embedguy
pi_213673715
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:48 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je doelt waarschijnlijk op de daglimiet die bunq niet heeft (wat ik zelf ook benoem in de OP) maar je mag me uitleggen welke bescherming er bestaat tegen mensen die vrijwillig al hun credentials afgeven en dus hun hele rekening overgeven aan derden.
Een daglimiet bijvoorbeeld en 'verdachte transactie' detectie, zoals andere banken dat hebben.
Life is happening now.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 07:38:39 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213673721
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:05 schreef ChipsZak. het volgende:

Het schijnt ook een vreselijke omgeving (werkgever) te zijn om in te werken.
Hoe log je normaal in bij Bunq? Als het alleen met je naam + wachtwoord is, kan het dan niet zijn dat je elders dezelfde combinatie hebt gebruikt (Denk bijvoorbeeld aan een webshop waar je ooit iets gekocht hebt en waar je een account voor moest aanmaken?)

Zeg maar zijn de gegevens waarmee je inlogt bij Bunq uniek of gebruik je dat wachtwoord ook op andere plekken? Als zo'n andere plek gehackt wordt en je gebruikt dat wachtwoord op meerdere plekken heb je tools waarmee criminelen gewoon automatisch dat wachtwoord op honderden andere sites proberen.

Andere optie is nog dat er een keylogger op je pc staat oid, die opslaat wat je typt. Daarom hebben veel sites tegenwoordig een sleutel nodig die elke paar seconde veranderd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 25 mei 2024 @ 07:40:36 #37
436847 embedguy
pi_213673727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:57 schreef Farenji het volgende:

[..]
In programma's als Kassa zijn ook vaak genoeg andere banken langsgekomen waar klanten veel geld zijn kwijtgeraakt door een babbeltruuk dan wel fishing-aanval, en die ook moeilijk deden bij terugbetalen. Tegelijkertijd gaat het ook regelmatig over banken die zomaar rekeningen blokkeren wegens vermoeden van verdachte transacties, waardoor mensen soms ook in flinke problemen raken. Dat is het andere uiterste en daar wordt men ook heel boos om.

Punt is dat in het internet-tijdperk de klanten ook een eigen verantwoordelijkheid hebben, je kan het niet alleen bij de bank neerleggen. Het is niet meer zoals vroeger waar je persoonlijk bij de bank langsging om je goud en juwelen af te leveren die het dan wegstopte in de kluis waar alleen de bank de sleutel van heeft. Je krijgt als klant tegenwoordig ook de sleutel van je kluis, en als je die vrijwillig uit handen geeft aan anderen moet je ook de schuld voor een groot deel bij jezelf zoeken als je geld gestolen wordt.
Das zeker waar ^O^
Life is happening now.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 25 mei 2024 @ 07:48:00 #38
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213673757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:15 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik vind dit lastig om te geloven, is dit het hele verhaal?
Je kan het ook niet geloven, :+. Maar waarom zou ik dit verhaal bij elkaar liegen?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 25 mei 2024 @ 07:53:17 #39
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213673774
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 07:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoe log je normaal in bij Bunq? Als het alleen met je naam + wachtwoord is, kan het dan niet zijn dat je elders dezelfde combinatie hebt gebruikt (Denk bijvoorbeeld aan een webshop waar je ooit iets gekocht hebt en waar je een account voor moest aanmaken?)

Zeg maar zijn de gegevens waarmee je inlogt bij Bunq uniek of gebruik je dat wachtwoord ook op andere plekken? Als zo'n andere plek gehackt wordt en je gebruikt dat wachtwoord op meerdere plekken heb je tools waarmee criminelen gewoon automatisch dat wachtwoord op honderden andere sites proberen.

Andere optie is nog dat er een keylogger op je pc staat oid, die opslaat wat je typt. Daarom hebben veel sites tegenwoordig een sleutel nodig die elke paar seconde veranderd.
Ik heb al een tijd geen e-book gekocht dus geen idee hoe ik inlog. Zal straks checken. Maar dit speelde jaren geleden (dat van mij althans, dat van m’n ex denk ik twee jaar terug oid.) en ik weet niet meer hoe het inloggen toen was. Volgens mij toen ook al met code, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Hoe dan ook is het niet meer echt relevant want ik gebruik het toch al niet meer (op eboeken na). Vind het ook wel best. Heb andere rekeningen en die zijn imo sowieso beter.
pi_213673790
quote:
Het hele probleem bij Bunq is dat ze niet met een vaste
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:50 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Nou, dat dus. Vrijwel elke spaarbank of beleggingsbank die ik ken heeft een vaste tegenrekening.
tegenrekening werken.
Alleen is bunq geen spaarbank maar een 'gewone' bank met betaalrekeningen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:06:42 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213673848
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 07:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Alleen is bunq geen spaarbank maar een 'gewone' bank met betaalrekeningen.
Maar met de spaarrekening van Bunq kun je wel rechtstreeks naar iedere andere rekening geld overmaken.
Van de Rabo spaarrekening kan ik alleen maar naar mijn eigen Rabo rekeningen overmaken, niet naar jouw rekening.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213673947
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar met de spaarrekening van Bunq kun je wel rechtstreeks naar iedere andere rekening geld overmaken.
Van de Rabo spaarrekening kan ik alleen maar naar mijn eigen Rabo rekeningen overmaken, niet naar jouw rekening.
Dat is bij andere banken inderdaad ook zo. Maar (in ieder geval bij Triodos en Rabo) heb je - als je toegang hebt tot de spaarrekening - ook toegang tot de betaalrekening: je kunt het geld via je betaalrekening direct verder overmaken. Die veiligheid stelt dus in praktijk niets extra voor.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:39:06 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213674039
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:22 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dat is bij andere banken inderdaad ook zo. Maar (in ieder geval bij Triodos en Rabo) heb je - als je toegang hebt tot de spaarrekening - ook toegang tot de betaalrekening: je kunt het geld via je betaalrekening direct verder overmaken. Die veiligheid stelt dus in praktijk niets extra voor.
Geen 20K...

Gisteren de rekening van de garage betaald (¤ 500), toen ik het vanuit de factuur zelf (betaallink) wilde doen had ik daar de RaboScanner voor nodig, geen zin op te staan en scanner en pasje te pakken, vervolgens geprobeerd een betaalopdracht aan te maken (garage staat in het "adresboek" van mijn rekening), toen kon ik wel gewoon met de app bevestigen, zonder RaboScanner.

Dus ook vanuit de betaalrekening is het niet zo simpel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213674043
De echte schande van de bank is wat mij betreft dat mensen geen ondersteuning kunnen krijgen wanneer zij zich realiseren dat er iets fout is gegaan..
pi_213674089
Zodra iemand van welke bank dan ook je belt gewoon meteen ophangen, banken bellen je niet :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 25 mei 2024 @ 08:49:34 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213674132
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:45 schreef TLC het volgende:
Zodra iemand van welke bank dan ook je belt gewoon meteen ophangen, banken bellen je niet :s)
Nee, maar helaas mailen ze soms wel... al dan niet onder het mom van een "nieuwsbrief" waar je je nooit voor aangemeld hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213674208
Bunq kan met twee simpele veranderingen het veel moeilijker maken om een rekening snel leeg te plunderen zoals nu gebeurt: het onmogelijk maken om een spaarrekening met een handeling te veranderen in een lopende rekening en een wachttijd instellen voor het veranderen van de daglimiet. Beide zaken weigert Bunq te implementeren omdat de klant dit zogenaamd niet zou willen. Dan ben je als bank zelf ook nalatig bezig. Ook al omdat andere banken dit wel hebben en veel minder last heb van dit soort fraude hierdoor.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 09:00:56 #48
459912 FlippingCoin
pi_213674227
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:45 schreef TLC het volgende:
Nouja toch wel... De ABN heeft mij weldegelijk een keer uit het niets gebeld omdat ze zagen dat ik naar hun idee veel spaargeld heb en of ik dat niet zou willen investeren in het eoa.
pi_213674280
Bunq met die walgelijke Ali :r
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 09:15:09 #50
236264 crew  capricia
pi_213674307
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, maar helaas mailen ze soms wel... al dan niet onder het mom van een "nieuwsbrief" waar je je nooit voor aangemeld hebt.
Ja. Ze mailen zelf met allerlei links. En het dan vreemd vinden als mensen een keer op een foutief linkje klikken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')