Nederlandse vrouwen deden in het verleden nog aardig mee, maar nu niet echt in de buurt van kwalificatie gekomen of wel?quote:Op donderdag 20 juni 2024 08:57 schreef Nielsch het volgende:
Dit weekend strijden 24 teams (12 bij de vrouwen, 12 bij de mannen) in Monaco voor het laatste ticket dat te verdelen is voor de Olympische Spelen in Parijs.
Bij de mannen zijn er twee grote kanshebbers; Zuid Afrika en Groot Brittannië. Een van deze grootmachten zal dus niet naar de Spelen gaan.
Bij de vrouwen zijn eigenlijk alle topteams en redelijke teams wel geplaatst. Het team dat dit weekend wint zal dus ook maar een bijrol gaan spelen op de OS. Als ik dan toch een kanshebber moet kiezen, ga ik voor Argentinië of China.
De opzet van het toernooi is hetzelfde als straks op de OS. 3 pools van 4 teams, waarvan er 8 door zullen gaan naar de kwartfinales.
https://www.world.rugby/t(...)024/monaco-repechage
Dan is het toch niet vreemd, als je de reden weet? Of vindt je de keuze om het toernooi in het Stade de France te spelen daarom vreemd / verkeerd?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:23 schreef franklop het volgende:
Tamelijk vreemd dat er dus al landen zijn uitgeschakeld voor medaille voordat OS zijn geopend.
Nu weet ik de reden waarom, maar toch vreemd
Naja wat de reden dan ook is, ik vind niet dat voor de openingsceremonie al teams niet meer voor de medailles kan strijden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan is het toch niet vreemd, als je de reden weet? Of vindt je de keuze om het toernooi in het Stade de France te spelen daarom vreemd / verkeerd?
Aanvankelijk was het ook de bedoeling om rugby sevens in het Stade Jean Bouin te spelen, het rugbystadion van Stade Français. Maar dat werd, met 20.000 zitplaatsen, denk ik te klein bevonden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stade_Jean-Bouin_(Paris)
Of atletiek in Stade Charletyquote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Naja wat de reden dan ook is, ik vind niet dat voor de openingsceremonie al teams niet meer voor de medailles kan strijden.
Misschien toch andere oplossing kunnen bedenken qua Speelschema dan
Dat kan niet, atletiek is by far het populairste onderdeel op de spelen en moet in een groot stadion.quote:
Het spreekt redelijk voor zich als je Rugby volgt en het gaat in een razend tempoquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:48 schreef Felagund het volgende:
Lijkt mij best leuk om dit te gaan volgen, ben wel een noob in deze sport, dus het kan zijn dat ik wat stomme vragen ga stellen.
Ik volg alleen heel sporadisch het zeslanden toernooi. Maar het lijkt mij redelijk voor zichzelf te spreken.quote:Op woensdag 24 juli 2024 11:50 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het spreekt redelijk voor zich als je Rugby volgt en het gaat in een razend tempo
Was ook niet serieusquote:Op woensdag 24 juli 2024 11:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat kan niet, atletiek is by far het populairste onderdeel op de spelen en moet in een groot stadion.
Sevens is een stuk beter te volgen dan XV omdat er veeeeeel minder gefloten wordt voor overtredingen in en rondom de ruck (simpelweg omdat er veel minder rucks zijn).quote:Op woensdag 24 juli 2024 12:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik volg alleen heel sporadisch het zeslanden toernooi. Maar het lijkt mij redelijk voor zichzelf te spreken.
Dan heb je wat gemist, jammer.quote:Op woensdag 24 juli 2024 13:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Derde maal alweer, kan me niet herinneren dat ik er de vorige 2 keer ook maar iets van heb gezien.
Morgen beginnen ze om die tijd! Keek ook al verkeerd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 14:26 schreef Nielsch het volgende:
Oh shit ik zat er al klaar voor. Dacht dat het om 14.30 ging beginnen.
Stream op Max?quote:
Eurosport 2, om de rest nog even aan te vullen.quote:
Wel rare kleur, dit had ook Uruguay of Argentinië kunnen zijnquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:30 schreef Nielsch het volgende:
Samoa heeft wel echt een mooi shirt, veel mooier dan wat ze normaal in XV's hebben.
Gaat voorlopig nog goed.quote:
Ja, erg irritant dit.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:33 schreef kilon het volgende:
De score mogen ze wel wat sneller updaten trouwens. En niet telkens weghalen ook.
Stagiair van Max heeft op de verkeerde knop gedrukt?quote:
Rugby is ook enorm populair in Frankrijk.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:28 schreef Arnhemunited het volgende:
Stadion zit behoorlijk vol voor zo'n eerste dag. Netjes hoor.
Mark Nawaqanitawase is wel de bekendste Australische speler die voor de OS de overstap heeft gemaakt van XV's naar VII's.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:34 schreef hhh38 het volgende:
Doen bij Australië nog grote rugbyers mee?
Nu niet meer.quote:
Ja idd en ik zie dat om 16:30 Frankrijk zelf speelt. Ik neem aan dat ze niet voor elke wedstrijd een apart kaartje hoeven te kopen?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rugby is ook enorm populair in Frankrijk.
En daar zal het niet bij blijven gok ik zo.quote:
Dit zijn teksten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En daar zal het niet bij blijven gok ik zo.
Het stadion schoonvegen en weer vullen voor elke wedstrijd lijkt me een tikje lastig bij Sevensquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:38 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Ja idd en ik zie dat om 16:30 Frankrijk zelf speelt. Ik neem aan dat ze niet voor elke wedstrijd een apart kaartje hoeven te kopen?
Ja, daar gaat iets mis. Blijkbaar al 1 helft gehad jeetjequote:Op woensdag 24 juli 2024 15:39 schreef DeLuna het volgende:
Sinds het geen 0-0 meer is is de tussenstand ook uit beeldopstartproblemen?
Ze hebben hem weer gevonden! Misschien verschijnt hij alleen in beeld als er een gelijke stand is?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:39 schreef DeLuna het volgende:
Sinds het geen 0-0 meer is is de tussenstand ook uit beeldopstartproblemen?
Je keek ES2 neem ik aan.quote:
Daar is de tijd!quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:40 schreef kilon het volgende:
De score kan ik zelf nog wel bijhouden. De tijd die ontbreekt is gewoon irritant.
Moet ik dan elke wedstrijd apart kiezenquote:
Mja ES2 heeft natuurlijk in de rust reclame en anders moet je elke wedstrijd apart selecteren jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moet ik dan elke wedstrijd apart kiezenIk dacht dat doorlopende stream wel makkelijk zou zijn
Op HBO Max heb ik gewoon de stream voor deze wedstrijd geopend. Ik hoop dat het straks automatisch doorgaat naar de volgende wedstrijd want ik kan ES2 specifiek niet zo snel vinden.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moet ik dan elke wedstrijd apart kiezenIk dacht dat doorlopende stream wel makkelijk zou zijn
die stream is er toch?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is de sportquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:45 schreef superniger het volgende:
Waarom steeds lafjes naar achter passen?
Ik vrees ervoor ja.quote:
Lekker happen naar Peijnenburg.quote:
Wordt lastig voor het altijd sympathieke Samoa ja.quote:
helaas bal kwijtquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:47 schreef Nielsch het volgende:
hopelijk kan Samoa nu nog wat terugdoen!
blijkbaar gaan ze daar ook nog een sport organiseren...quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ziet er wel gek uit die paarse sintelbaan
Ja hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Felagund het volgende:
Mist iemand ooit eens voor die 2 extra punten?
Als het vanuit een moeilijkere positie is worden die conversies echt wel eens gemist, ja.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Felagund het volgende:
Noobvraag, maar wat bepaald de positie vanuit waar ze moeten schieten?quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het vanuit een moeilijkere positie is worden die conversies echt wel eens gemist, ja.
de kick moet genomen worden parallel aan waar de bal is neergedrukt. dus zeker als de try in de hoeken is dan wordt er wel gemist ja.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:50 schreef Felagund het volgende:
Vanaf waar de try wordt gemaaktquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Noobvraag, maar wat bepaald de positie vanuit waar ze moeten schieten?
Dank, dan is het wel logisch dat er gemist kan worden.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
de kick moet genomen worden parallel aan waar de bal is neergedrukt. dus zeker als de try in de hoeken is dan wordt er wel gemist ja.
Waar de try wordt gescoord/gemaakt/hoe je dat ook noemt. Daarom zie je ze ook steeds naar het midden rennen als ze daar de tijd voor hebben.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op virtuele verticale lijn van waar ze de bal neerleggen bij de tryquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
7 minuten per helft is best weinig he? Maar goed, we krijgen er nog 11 vandaag.quote:
Ik vond het wel leuk, lekker snel format.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
7 minuten per helft is best weinig he? Maar goed, we krijgen er nog 11 vandaag.
Laten we eerlijk zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
7 minuten per helft is best weinig he?
ooit bedacht in Schotland dus makes sense.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:55 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn.
Deze variant is bedacht zodat het publiek zichzelf in 1 dag helemaal naar de gadver kunnen zuipen.
het lijkt ook wel een beetje op een door een opengeknapte aambei bebloede drol.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:54 schreef zorro28 het volgende:
Het symbool van deze spelen doet mij denken aan het icoontje van vuurpokémon
De mascotte is gewoon een roodgekleurde variant van de drolemoji ja.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het lijkt ook wel een beetje op een door een opengeknapte aambei bebloede drol.
Het is 1 lange sessie. Heb zelf kaartjes voor de vrouwen op zondag. 15:30 tot 22:00, wordt een lange zitquote:Op woensdag 24 juli 2024 15:38 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Ja idd en ik zie dat om 16:30 Frankrijk zelf speelt. Ik neem aan dat ze niet voor elke wedstrijd een apart kaartje hoeven te kopen?
Ze kunnen hard rennen en zijn goed in snoeiharde tackles.quote:
Zuid Afrikanen wel.quote:
Bij tennis gaat het naar de volgende wedstrijd.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:51 schreef kilon het volgende:
Nu de test of deze stream automatisch naar de volgende wedstrijd gaat of dat ik de andere stream van ES2 had moeten gebruiken.
Dit lijkt trouwens wel het geval. De titel is niet veranderd, maar ik kijk wel naar de volgende wedstrijd. Tenzij het straks nog wordt afgekapt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 15:51 schreef kilon het volgende:
Nu de test of deze stream automatisch naar de volgende wedstrijd gaat of dat ik de andere stream van ES2 had moeten gebruiken.
Stream loopt hele sessie door. Alleen de titel updaten ze niet.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:02 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit lijkt trouwens wel het geval. De titel is niet veranderd, maar ik kijk wel naar de volgende wedstrijd. Tenzij het straks nog wordt afgekapt.
Gelukkig maar. Het enige waar ik dan nog even mee zit is wanneer er meer banen tegelijk bezet zijn. Dan moet je wel even kijken welke spelers waar spelen. Maar goed, dat zijn vaak voorrondes en dus net wat minder belangrijk als je een deel mist of niet live kijkt.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:01 schreef superniger het volgende:
[..]
Bij tennis gaat het naar de volgende wedstrijd.
Wel tof, zijn dat dan 2 poule-sessies?quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het is 1 lange sessie. Heb zelf kaartjes voor de vrouwen op zondag. 15:30 tot 22:00, wordt een lange zit
Proberen Catenaccio-rugby te spelen?quote:
Nou ik zie hetquote:
daarom penalty voor Kenia, maar bljikbaar niet ernstig genoeg voor geel...quote:
Bij het wk waren dit gevallen waar de enige vraag was of het geel of rood werd na reviewquote:Op woensdag 24 juli 2024 16:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
daarom penalty voor Kenia, maar bljikbaar niet ernstig genoeg voor geel...
Ik vind het dubieus... maakte amper een poging tot een tackle. Ik heb er speler voor af zien gaan.
Dat ging snel (wederom)quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Komt wel goed zo te zien
Edit: toch niet haha
Ik moet hier nogal aan wennen blijkbaarquote:
Zeker.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:23 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zeg je nu dat Kenia er alles aan moet doen om alle westrijden te winnen?
Dat lijkt mij een goede tactiek.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:23 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Zeg je nu dat Kenia er alles aan moet doen om alle westrijden te winnen?
De 14 minuten speeltijd bij rugby seven is zelfs meer dan bij een American football wedstrijd.quote:
Eens, al moet ik zeggen dat dit wel lekkerder kijkt dan "normaal" rugby. Dan heb ik echt het idee dat ik naar een eeuwige scrum aan het kijken ben.quote:
Het is zelfs gelukt.quote:
Maar bij American Football kijk je alleen maar naar stilstaande spelers.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, al moet ik zeggen dat dit wel lekkerder kijkt dan "normaal" rugby. Dan heb ik echt het idee dat ik naar een eeuwige scrum aan het kijken ben.
Dat is wel bij meer Amerikaanse sporten het geval.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Maar bij American Football kijk je alleen maar naar stilstaande spelers.
Ben één keer naar een rugby wedstrijd geweest en had het idee dat ik 75% van de wedstrijd naar een rij mannen keek die tegen elkaar aan liepen te duwen. Maar goed, smaken verschillen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Maar bij American Football kijk je alleen maar naar stilstaande spelers.
Dat is niet iets wat je vaak hoort over Amerikanen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
USA komt een hele hoop kilootjes tekort
Daar moet een Sarah Robles bij, zo over het hele team gemeten.quote:Op woensdag 24 juli 2024 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
USA komt een hele hoop kilootjes tekort
Nou nou nouquote:Op woensdag 24 juli 2024 16:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar moet een Sarah Robles bij, zo over het hele team gemeten.
Fiji is lastig te verdedigen in ieder geval. Maar Uruguay gaat toch gewoon 3x verliezen.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:17 schreef Hanca het volgende:
Is Uruguay nou zo slecht of Fiji zo goed, daar ben ik wel benieuwd naar.
Half uur. Normaal was er elk half uur een wedstrijd, nu gaan ze van 18u naar 19u.quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel pauze is er na de volgende pot? Half uurtje of een uur?
Zijn de kaarten niet voor heel de dag?quote:Op woensdag 24 juli 2024 17:10 schreef Madhouse11 het volgende:
Dit gaat lekker rap, wat een spektakel. Ik heb kaarten voor de avondsessie morgen. #zininin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |