abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juli 2024 @ 22:38:26 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214255997
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En toch is ook glasvezel geen zekerheid.
Je ziet nu al dat veel mensen meer dan genoeg snelheid halen uit hun mobiele internetverbinding en je moet niet gek opkijken als straks met 6G mensen gewoon een bakje in huis krijgen wat voor internet zorgt, waarmee een vaste verbinding geheel overbodig is.

Misschien niet voor die 5% die graag een verbinding met 1ms ping willen maar voor mensen die wat streamen en surfen is dat meer dan genoeg.

Dit is overigens een fictief scenario.

Wat een bestaand scenario is, zijn partijen die in afgelegen gebieden (ook in Nederland) relatief snel internet aanboden aan boerenbedrijven. Daarvoor hadden ze diverse zendmasten staan met point-to-point straalverbindingen waar je dan als boer op mee kon liften voor een bedrag per maand.

Maar met de komst van Starlink, is dat ineens op heel veel plekken compleet overbodig geworden.
voor plekken als Gambia in de bush is Starlink ideaal

ook voor nootjes , bananen, mango en koffie boeren die een juiste prijs willen hebben voor hun produkten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214256011
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 21:53 schreef dop het volgende:

[..]
niemand, maar als je dacht aan het einde genoeg geld te hebben om het tot je dood uit te zingen en je blijkt nog niet eens 1/5 van het gehoopte bedrag te hebben, blijft je dan nog zo cool en laat je geld dan nog net zo makkelijk staan terwijl je het ook langzaam
(veel sneller want er is minder) moet opeten. Of wordt je zenuwachtig en ga je andere keuzes maken, omdat je het gezien dat het de afgelopen 20 jaar niet is gelopen zoals je had verwacht.
Ik heb pensioenen gezien die op kapitaal gebaseerd zijn. Krijg je in augustus 2008 een offerte dat je 100k hebt, wordt het feitelijk geeffectueerd 2 maanden later, heb je opeens nog maar de helft :') Dan ben je echt de lul.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:41:17 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214272474
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2024 23:09 schreef monkyyy het volgende:
In 2012 kon je een aandeel BRK.B kopen voor ~$84.
Nu heeft één aandeel BRK.B voor ~$84 aan cash.
Dat soort dingen zijn altijd wel vermakelijk.

Nog wat leuke voorbeelden die ik mij kan herinneren:
- In het diepste van de 08/09 crash kon je activision voor minder dan $10 kopen met iets van 6$ cash per aandeel.
- Tijdens olie naar nul covid dip, kon je een aantal olieaandelen kopen voor nog geen 1x de cash flow in een normaal jaar (ik meen CNQ).

Als ik nu kijk, zou BABA wellicht een dag in aanmerking komen voor zo'n verhaal. Of wellicht zijn ze "passé" door Temu en politiek risico.
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 13 juli 2024 @ 13:47:38 #279
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214272545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 22:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik heb pensioenen gezien die op kapitaal gebaseerd zijn. Krijg je in augustus 2008 een offerte dat je 100k hebt, wordt het feitelijk geeffectueerd 2 maanden later, heb je opeens nog maar de helft :') Dan ben je echt de lul.
Daar heb je matchingfondsen voor toch, die een inverse hebben op de marktrente. Juist om je voor dit risico te beschermen vlak voor pensioen.
pi_214272687
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:47 schreef damsco het volgende:

[..]
Daar heb je matchingfondsen voor toch, die een inverse hebben op de marktrente. Juist om je voor dit risico te beschermen vlak voor pensioen.
Geen idee, niet tussen pensioenfondsen onderling in ieder geval. Als deelnemer krijg je een offerte, paar maanden later wordt die werkelijk geeffectueerd tegen de dan geldende waarde. Aangezien het in aandelen zit kan dat dan nogal eens schommelen, met 2008 als hoogtepunt.

Dit is iets anders dan het moment dat je werkelijk met pensioen gaat.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 14:13:38 #281
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214272775
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Geen idee, niet tussen pensioenfondsen onderling in ieder geval. Als deelnemer krijg je een offerte, paar maanden later wordt die werkelijk geeffectueerd tegen de dan geldende waarde. Aangezien het in aandelen zit kan dat dan nogal eens schommelen, met 2008 als hoogtepunt.

Dit is iets anders dan het moment dat je werkelijk met pensioen gaat.
Bedoel je waardeoverdracht naar ander pensioenfonds? Ik dacht dat je doelde op de uitkeringsfase, bij een beschikbare premieregeling is het inderdaad op eindkapitaal gebaseerd.
pi_214272804
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:13 schreef damsco het volgende:

[..]
Bedoel je waardeoverdracht naar ander pensioenfonds? Ik dacht dat je doelde op de uitkeringsfase, bij een beschikbare premieregeling is het inderdaad op eindkapitaal gebaseerd.
Ja. Ik dacht dat ik dat gezegd had maar dat blijkt niet zo te zijn. Excuses voor de onduidelijkheid.
pi_214273807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 22:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik spreek geen Frans.
Dat is Latijn.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214273822
quote:

[..]
Ik spreek geen Frans.
Maar defacto is de werele wel een panisch geheel de laatste jaren. Globalisme maakt het nog net een tandje hysterischer.

Wat dat betreft is de kans op meer inflatie ook hoger. Kun je maar beter laag in cash zitten.
Wie hadden die inflation linked bonds uitstaan ook alweer? UK en FR? Geen ETF voor?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214273853
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is Latijn.
quote:

[..]
de facto
En dat ook :P
pi_214283142
Durft iemand al iets te voorspellen over hoe de beurs maandag gaat reageren op de Trumpshooting?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214283325
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2024 11:43 schreef recursief het volgende:
Durft iemand al iets te voorspellen over hoe de beurs maandag gaat reageren op de Trumpshooting?
Steil omhoog
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_214284935
quote:
Het is weekend, niemand dood, gebeurt niks.
pi_214285088
POLL
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214296211
De dader is een lone wolf. Ik denk dat dit gegeven het meest belangrijk is. Er is geen aanwijzing dat een bepaalde groepering Donald Trump wil elimineren. Zou dat wel zo zijn geweest, dan zou je meer geweld verwachten, van en naar zo'n groepering. Dat lijkt me negatief voor het bedrijfsleven en dus de beurs. Maar op dit moment lijkt dit niet aan de orde. Dus ik verwacht business as usual.
  maandag 15 juli 2024 @ 08:51:02 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_214296256
Op een doordeweekse dag zou dit wel even voor opschudding zorgen op de beurs (onzekerheid). Maar nu zijn er een paar dagen voorbij en heeft iedereen het allemaal wel een beetje kunnen duiden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_214296390
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 21:44 schreef dop het volgende:

[..]
En, Vind je dat geniaal?
Ik vind het erg mager.
Maar dan is een logische vervolgvraag: welke ETF's deden het over die exacte periode beter? ;)
  maandag 15 juli 2024 @ 09:45:54 #293
545 dop
pi_214296664
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dan is een logische vervolgvraag: welke ETF's deden het over die exacte periode beter? ;)
beleggen is meer dan Etf's.
In die periode waren in eerste instantie helemaal geen etf's.

Jij en ik hebben de markt verslagen en kapitaal opgebouwd juist door niet de meest gekozen strategie van de moment te kiezen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_214296831
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:45 schreef dop het volgende:

[..]
In Europa niet, inderdaad, al hangt het er wat om.

Maar dan nog bestond er wel een S&P500 ETF, dus dan is de vraag wel valide toch? ;)

quote:
Jij en ik hebben de markt verslagen en kapitaal opgebouwd juist door niet de meest gekozen strategie van de moment te kiezen.
Dat is wel zo maar daar zit ook wel een factor "geluk" in. Ik kan dat voor mezelf niet helemaal op "wijsheid" afschuiven ;)
  maandag 15 juli 2024 @ 11:01:03 #295
545 dop
pi_214297378
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In Europa niet, inderdaad, al hangt het er wat om.

Maar dan nog bestond er wel een S&P500 ETF, dus dan is de vraag wel valide toch? ;)
[..]
Dat is wel zo maar daar zit ook wel een factor "geluk" in. Ik kan dat voor mezelf niet helemaal op "wijsheid" afschuiven ;)
Absoluut ik heb ook mijn portie geluk gehad.

Punt is dat je dus deels ook afhankelijk bent van een portie geluk. Ook als je etf's in belegd.
pi_214297580
quote:
Misschien zat die wel short op DJT stock :+
  maandag 15 juli 2024 @ 12:19:21 #297
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_214297997
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 11:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Misschien zat die wel short op DJT stock :+
Rip centjes dan ;(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 15 juli 2024 @ 13:09:50 #298
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214298472
De heersende gedachte is Trump is good for business. Als hij dan gekozen wordt en een heuze handelsoorlog begint, zal dat narratief wellicht veranderen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_214298570
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 08:44 schreef jaco het volgende:
De dader is een lone wolf. Ik denk dat dit gegeven het meest belangrijk is. Er is geen aanwijzing dat een bepaalde groepering Donald Trump wil elimineren. Zou dat wel zo zijn geweest, dan zou je meer geweld verwachten, van en naar zo'n groepering. Dat lijkt me negatief voor het bedrijfsleven en dus de beurs. Maar op dit moment lijkt dit niet aan de orde. Dus ik verwacht business as usual.
De grootste verandering is dat de kans op een herverkiezing van Donald Trump fors gestegen is. En daarmee de kans op cadeautjes voor bedrijven en andere stimulus packages
pi_214298597
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 09:45 schreef dop het volgende:

[..]

De meeste vermogensbeheerders verslaan de markt niet. De vraag die je jezelf dus moet stellen is of jij beter bent dan de gemiddelde vermogensbeheerder.

Ik zelf ben dat niet, maar anderen zijn dat wellicht wel, als je voldoende kennis hebt en (vooral) er voldoende tijd in steekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')