voor plekken als Gambia in de bush is Starlink ideaalquote:Op donderdag 11 juli 2024 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En toch is ook glasvezel geen zekerheid.
Je ziet nu al dat veel mensen meer dan genoeg snelheid halen uit hun mobiele internetverbinding en je moet niet gek opkijken als straks met 6G mensen gewoon een bakje in huis krijgen wat voor internet zorgt, waarmee een vaste verbinding geheel overbodig is.
Misschien niet voor die 5% die graag een verbinding met 1ms ping willen maar voor mensen die wat streamen en surfen is dat meer dan genoeg.
Dit is overigens een fictief scenario.
Wat een bestaand scenario is, zijn partijen die in afgelegen gebieden (ook in Nederland) relatief snel internet aanboden aan boerenbedrijven. Daarvoor hadden ze diverse zendmasten staan met point-to-point straalverbindingen waar je dan als boer op mee kon liften voor een bedrag per maand.
Maar met de komst van Starlink, is dat ineens op heel veel plekken compleet overbodig geworden.
Ik heb pensioenen gezien die op kapitaal gebaseerd zijn. Krijg je in augustus 2008 een offerte dat je 100k hebt, wordt het feitelijk geeffectueerd 2 maanden later, heb je opeens nog maar de helftquote:Op donderdag 11 juli 2024 21:53 schreef dop het volgende:
[..]
niemand, maar als je dacht aan het einde genoeg geld te hebben om het tot je dood uit te zingen en je blijkt nog niet eens 1/5 van het gehoopte bedrag te hebben, blijft je dan nog zo cool en laat je geld dan nog net zo makkelijk staan terwijl je het ook langzaam
(veel sneller want er is minder) moet opeten. Of wordt je zenuwachtig en ga je andere keuzes maken, omdat je het gezien dat het de afgelopen 20 jaar niet is gelopen zoals je had verwacht.
Dat soort dingen zijn altijd wel vermakelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2024 23:09 schreef monkyyy het volgende:
In 2012 kon je een aandeel BRK.B kopen voor ~$84.
Nu heeft één aandeel BRK.B voor ~$84 aan cash.
Daar heb je matchingfondsen voor toch, die een inverse hebben op de marktrente. Juist om je voor dit risico te beschermen vlak voor pensioen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik heb pensioenen gezien die op kapitaal gebaseerd zijn. Krijg je in augustus 2008 een offerte dat je 100k hebt, wordt het feitelijk geeffectueerd 2 maanden later, heb je opeens nog maar de helftDan ben je echt de lul.
Geen idee, niet tussen pensioenfondsen onderling in ieder geval. Als deelnemer krijg je een offerte, paar maanden later wordt die werkelijk geeffectueerd tegen de dan geldende waarde. Aangezien het in aandelen zit kan dat dan nogal eens schommelen, met 2008 als hoogtepunt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:47 schreef damsco het volgende:
[..]
Daar heb je matchingfondsen voor toch, die een inverse hebben op de marktrente. Juist om je voor dit risico te beschermen vlak voor pensioen.
Bedoel je waardeoverdracht naar ander pensioenfonds? Ik dacht dat je doelde op de uitkeringsfase, bij een beschikbare premieregeling is het inderdaad op eindkapitaal gebaseerd.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:03 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Geen idee, niet tussen pensioenfondsen onderling in ieder geval. Als deelnemer krijg je een offerte, paar maanden later wordt die werkelijk geeffectueerd tegen de dan geldende waarde. Aangezien het in aandelen zit kan dat dan nogal eens schommelen, met 2008 als hoogtepunt.
Dit is iets anders dan het moment dat je werkelijk met pensioen gaat.
Ja. Ik dacht dat ik dat gezegd had maar dat blijkt niet zo te zijn. Excuses voor de onduidelijkheid.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:13 schreef damsco het volgende:
[..]
Bedoel je waardeoverdracht naar ander pensioenfonds? Ik dacht dat je doelde op de uitkeringsfase, bij een beschikbare premieregeling is het inderdaad op eindkapitaal gebaseerd.
Dat is Latijn.quote:
Wie hadden die inflation linked bonds uitstaan ook alweer? UK en FR? Geen ETF voor?quote:Op donderdag 11 juli 2024 22:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik spreek geen Frans.
Maar defacto is de werele wel een panisch geheel de laatste jaren. Globalisme maakt het nog net een tandje hysterischer.
Wat dat betreft is de kans op meer inflatie ook hoger. Kun je maar beter laag in cash zitten.
Steil omhoogquote:Op zondag 14 juli 2024 11:43 schreef recursief het volgende:
Durft iemand al iets te voorspellen over hoe de beurs maandag gaat reageren op de Trumpshooting?
Het is weekend, niemand dood, gebeurt niks.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:43 schreef recursief het volgende:
Durft iemand al iets te voorspellen over hoe de beurs maandag gaat reageren op de Trumpshooting?
Maar dan is een logische vervolgvraag: welke ETF's deden het over die exacte periode beter?quote:Op donderdag 11 juli 2024 21:44 schreef dop het volgende:
[..]
En, Vind je dat geniaal?
Ik vind het erg mager.
beleggen is meer dan Etf's.quote:Op maandag 15 juli 2024 09:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dan is een logische vervolgvraag: welke ETF's deden het over die exacte periode beter?
In Europa niet, inderdaad, al hangt het er wat om.quote:Op maandag 15 juli 2024 09:45 schreef dop het volgende:
[..]
beleggen is meer dan Etf's.
In die periode waren in eerste instantie helemaal geen etf's.
Dat is wel zo maar daar zit ook wel een factor "geluk" in. Ik kan dat voor mezelf niet helemaal op "wijsheid" afschuivenquote:Jij en ik hebben de markt verslagen en kapitaal opgebouwd juist door niet de meest gekozen strategie van de moment te kiezen.
Absoluut ik heb ook mijn portie geluk gehad.quote:Op maandag 15 juli 2024 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In Europa niet, inderdaad, al hangt het er wat om.
Maar dan nog bestond er wel een S&P500 ETF, dus dan is de vraag wel valide toch?
[..]
Dat is wel zo maar daar zit ook wel een factor "geluk" in. Ik kan dat voor mezelf niet helemaal op "wijsheid" afschuiven
Misschien zat die wel short op DJT stockquote:Op zondag 14 juli 2024 11:43 schreef recursief het volgende:
Rip centjes danquote:Op maandag 15 juli 2024 11:28 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Misschien zat die wel short op DJT stock
De grootste verandering is dat de kans op een herverkiezing van Donald Trump fors gestegen is. En daarmee de kans op cadeautjes voor bedrijven en andere stimulus packagesquote:Op maandag 15 juli 2024 08:44 schreef jaco het volgende:
De dader is een lone wolf. Ik denk dat dit gegeven het meest belangrijk is. Er is geen aanwijzing dat een bepaalde groepering Donald Trump wil elimineren. Zou dat wel zo zijn geweest, dan zou je meer geweld verwachten, van en naar zo'n groepering. Dat lijkt me negatief voor het bedrijfsleven en dus de beurs. Maar op dit moment lijkt dit niet aan de orde. Dus ik verwacht business as usual.
De meeste vermogensbeheerders verslaan de markt niet. De vraag die je jezelf dus moet stellen is of jij beter bent dan de gemiddelde vermogensbeheerder.quote:Op maandag 15 juli 2024 09:45 schreef dop het volgende:
[..]
beleggen is meer dan Etf's.
In die periode waren in eerste instantie helemaal geen etf's.
Jij en ik hebben de markt verslagen en kapitaal opgebouwd juist door niet de meest gekozen strategie van de moment te kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |