abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213666760
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Wat is nu koeler. Met of zonder ventilator.

Harlekijn :')
Een bed van 25 graden celcius waar de lucht uit je slaapkamer van 25 graden celcius overheen wordt geblazen blijft even warm. Geen dT, geen koeling.

Jijzelf bent over het algemeen warmer dan de omgeving, en je verliest veel warmte door verdamping. Daarbij helpt meer luchtstroming wel. Maar dat jij denkt je warme bed te koelen door de even warme lucht uit je dichte slaapkamer er overheen te blazen is homeopatisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zaterdag 25 mei 2024 @ 01:40:50 #27
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213673007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:20 schreef knoopie het volgende:

[..]
Een bed van 25 graden celcius waar de lucht uit je slaapkamer van 25 graden celcius overheen wordt geblazen blijft even warm. Geen dT, geen koeling.

Jijzelf bent over het algemeen warmer dan de omgeving, en je verliest veel warmte door verdamping. Daarbij helpt meer luchtstroming wel. Maar dat jij denkt je warme bed te koelen door de even warme lucht uit je dichte slaapkamer er overheen te blazen is homeopatisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, daarom wordt een hete drank dus ook niet koeler als je erin blaast? Nee okee :')

Je bent gewoon jaloers dat jij als werkloze geen dure kwaliteitsventilator kunt betalen :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_213677219
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 01:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Oh, daarom wordt een hete drank dus ook niet koeler als je erin blaast? Nee okee :')
Waarschijnlijk zit je gewoon te trollen, maar voor het geval dat je het werkelijk niet snapt zal ik het even uitleggen.
De hete drank is heter dan jouw adem en/of de omgevingstemperatuur. Dus als je blaast, is de luchtstroom kouder dan je drank, dus dT, dus koelt het af.
Om even te vergelijken met jouw bed in je warme slaapkamer; daar heeft alles dezelfde temperatuur. Geen temperatuurverschil, dus valt er nergens energie over te dragen. Dus geen afkoeling.
quote:
Je bent gewoon jaloers dat jij als werkloze geen dure kwaliteitsventilator kunt betalen :')
Nee helaas. Ik heb enkel vloerverwarming met een warmtepomp, die ik ook op koelen kan schakelen. En fatsoenlijke zonwering op het zuiden natuurlijk, want als het in eerste instantie niet opwarmt, dan hoef je ook niks te koelen. Maar daarna was er inderdaad geen geld meer over voor een ventilator.
  zondag 26 mei 2024 @ 14:38:05 #29
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213690263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:35 schreef knoopie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zit je gewoon te trollen, maar voor het geval dat je het werkelijk niet snapt zal ik het even uitleggen.
De hete drank is heter dan jouw adem en/of de omgevingstemperatuur. Dus als je blaast, is de luchtstroom kouder dan je drank, dus dT, dus koelt het af.
Om even te vergelijken met jouw bed in je warme slaapkamer; daar heeft alles dezelfde temperatuur. Geen temperatuurverschil, dus valt er nergens energie over te dragen. Dus geen afkoeling.
[..]
Nee helaas. Ik heb enkel vloerverwarming met een warmtepomp, die ik ook op koelen kan schakelen. En fatsoenlijke zonwering op het zuiden natuurlijk, want als het in eerste instantie niet opwarmt, dan hoef je ook niks te koelen. Maar daarna was er inderdaad geen geld meer over voor een ventilator.
Als jij niet snapt dat met een ventilator altijd koeler is dan zonder ventilator, ben je gewoon kaolo dom.

Ja en ook met een ventilator in dezelfde ruimte koel je de koffie. Dag werkloze pipo :W

'meneer de uitvinder' :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_213700324
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2024 14:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Als jij niet snapt dat met een ventilator altijd koeler is dan zonder ventilator, ben je gewoon kaolo dom.
Als jij niet snapt dat een ventilator alleen maar helpt als er een temperatuurverschil is tussen de lucht en het object, dan kan ik je ook niet helpen.
quote:
Ja en ook met een ventilator in dezelfde ruimte koel je de koffie.
Omdat de koffie warmer is dan je kamer, dus een temperatuurverschil. 8)7
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 10:48:57 #31
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213700406
Heerlijk lachen weer om de domheid van vogeltjesdans
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  maandag 27 mei 2024 @ 11:53:39 #32
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213700840
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:40 schreef knoopie het volgende:

[..]
Als jij niet snapt dat een ventilator alleen maar helpt als er een temperatuurverschil is tussen de lucht en het object, dan kan ik je ook niet helpen.
[..]
Omdat de koffie warmer is dan je kamer, dus een temperatuurverschil. 8)7
Weet je wat? Zet eens twee koppen kokend water in je kamer, redelijke ruimte uit elkaar. Op de ene zet je een ventilator. Na tien minuten kom je terug en stop je je handen in beide kopjes.

Volgens jou is er geen verschil toch? :)
  maandag 27 mei 2024 @ 11:54:12 #33
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213700847
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 10:48 schreef Plompzakker het volgende:
Heerlijk lachen weer om de domheid van vogeltjesdans
Jij kunt niet eens een treinabonnement betalen, schraalhans :')
  maandag 27 mei 2024 @ 11:59:26 #34
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213700882
Tevens:

Een ventilator zorgt voor verkoeling, zonder dat de lucht kouder wordt. Dat komt door de luchtstroom: die zorgt ervoor dat je lichaamswarmte sneller wordt afgevoerd en zweet beter verdampt. Daardoor voelt het koeler aan (de gevoelstemperatuur wordt lager).

Wat ik dus al zei in post nr 10 :)
pi_213700916
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 09:38 schreef Sleeping_Dogs het volgende:
Tegenwoordig moet/mag je voor ieder lullig dingetje een app installeren. Zit je op een gegeven moment met tegen de 50 apps op je foon waardoor dat ding steeds trager wordt.

Lidl is een mooi voorbeeld met z'n plusapp notabene voor de folder aanbiedingen. :')

Terechte klacht inderdaad.
Telefoon trager boeit me niet eens. Eerder zoals ToT zegt dat ik benieuwd ben wat er met mijn data gebeurt. Ik wil niet dat mij info op een of andere obscure server staat of ik allerlei apps toestemming moet geven op mijn telefoon.
  Moderator maandag 27 mei 2024 @ 12:02:01 #36
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213700917
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Jij kunt niet eens een treinabonnement betalen, schraalhans :')
Aldus iemand die geen airco kan betalen
pi_213701321
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Telefoon trager boeit me niet eens. Eerder zoals ToT zegt dat ik benieuwd ben wat er met mijn data gebeurt. Ik wil niet dat mij info op een of andere obscure server staat of ik allerlei apps toestemming moet geven op mijn telefoon.
Dat laatste ook idd. De vraag van de app om toestemming te krijgen tot je foto's en contacten etc. gaat hem bij mij ook niet worden.
  maandag 27 mei 2024 @ 14:07:57 #38
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213701762
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 12:02 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Aldus iemand die geen airco kan betalen
Zeker wel, maar ik heb het geld daar niet voor over. Ik heb liever koelte precies waar ik het wil, voor een fractie van de prijs.
pi_213702039
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Weet je wat? Zet eens twee koppen kokend water in je kamer, redelijke ruimte uit elkaar. Op de ene zet je een ventilator. Na tien minuten kom je terug en stop je je handen in beide kopjes.

Volgens jou is er geen verschil toch? :)
Natuurlijk wel. Want beide koppen zijn warmer dan de kamer. Dus beide willen afkoelen, en dat gaat sneller met een ventilator er op.

Maar wat jij probeert is een kop water op kamertemperatuur te koelen met lucht op kamertemperatuur, en dat werkt niet. Zelfs niet met een ventilator er op.
pi_213702080
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 11:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Tevens:

Een ventilator zorgt voor verkoeling, zonder dat de lucht kouder wordt. Dat komt door de luchtstroom: die zorgt ervoor dat je lichaamswarmte sneller wordt afgevoerd en zweet beter verdampt. Daardoor voelt het koeler aan (de gevoelstemperatuur wordt lager).

Wat ik dus al zei in post nr 10 :)
Je bed is niet warmer dan de omgeving, het kan hopelijk ook niet zweten, en heeft ook geen gevoel. Allemaal heel erg relevant als je bed een mens zou zijn, maar je bed is geen mens. En dat was in post 10 ook al zo.
  maandag 27 mei 2024 @ 19:17:49 #41
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213704475
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:42 schreef knoopie het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Want beide koppen zijn warmer dan de kamer. Dus beide willen afkoelen, en dat gaat sneller met een ventilator er op.

Maar wat jij probeert is een kop water op kamertemperatuur te koelen met lucht op kamertemperatuur, en dat werkt niet. Zelfs niet met een ventilator er op.
Dan probeer je het toch gewoon uit?
  maandag 27 mei 2024 @ 19:31:04 #42
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213704702
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 14:48 schreef knoopie het volgende:

[..]
Je bed is niet warmer dan de omgeving, het kan hopelijk ook niet zweten, en heeft ook geen gevoel. Allemaal heel erg relevant als je bed een mens zou zijn, maar je bed is geen mens. En dat was in post 10 ook al zo.
Weet je hoe dingen warm worden? Voornamelijk door licht. En in directe volginstantie de weerkaatsing daarvan door de kleur van het belichte oppervlak. Daarom is lichte kleding ook koeler en zweet je je in zwarte kleren kapot omdat die wel alle lichtenergie absorbeert, als voorbeeld. Nou, dat geldt dus ook voor objecten in het huis. Dus een lichter object kan wel degelijk minder lichtenergie omzetten dan een donker object dezelfde kamer. En is dus anders van temperatuur.

Als je dat niet gelooft, verwijs ik je graag naar het experiment van Herschel die met een een prisma en een thermometer de temperatuur van alle kleuren van het spectrum meette. Zo ontdekte hij namelijk ook de kleur infrarood.
https://coolcosmos.ipac.caltech.edu/page/herschel_experiment

Heb je je klauwen nou trouwens al verbrand? Want ik weet wel vrij zeker dat een object dat in de luchtstroom van een ventilator staat, koeler is dan een object wat daar niet in staat.

Maar ja, je bent al veel vaker door de mand gevallen met 1e klas natuurkunde. Ga daar gerust mee door, het is vermakelijk B-)
pi_213705488
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 19:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Weet je hoe dingen warm worden? Voornamelijk door licht. En in directe volginstantie de weerkaatsing daarvan door de kleur van het belichte oppervlak. Daarom is lichte kleding ook koeler en zweet je je in zwarte kleren kapot omdat die wel alle lichtenergie absorbeert, als voorbeeld. Nou, dat geldt dus ook voor objecten in het huis. Dus een lichter object kan wel degelijk minder lichtenergie omzetten dan een donker object dezelfde kamer. En is dus anders van temperatuur.

Als je dat niet gelooft, verwijs ik je graag naar het experiment van Herschel die met een een prisma en een thermometer de temperatuur van alle kleuren van het spectrum meette. Zo ontdekte hij namelijk ook de kleur infrarood.
https://coolcosmos.ipac.caltech.edu/page/herschel_experiment

Heb je je klauwen nou trouwens al verbrand? Want ik weet wel vrij zeker dat een object dat in de luchtstroom van een ventilator staat, koeler is dan een object wat daar niet in staat.

Maar ja, je bent al veel vaker door de mand gevallen met 1e klas natuurkunde. Ga daar gerust mee door, het is vermakelijk B-)
Lang verhaal kort; je had dus beter zonwering kunnen kopen voor die 160 euro dan een ventilator?
pi_213705543
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 19:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
POLL
  maandag 27 mei 2024 @ 21:11:25 #45
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213706361
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 20:13 schreef knoopie het volgende:

[..]
Lang verhaal kort; je had dus beter zonwering kunnen kopen voor die 160 euro dan een ventilator?
169 euro.

En die ventilator kan ik zetten waar ik wil, en die geeft precies verkoeling waar ik dat wil. Zoals ik al meerdere malen zei, fruithapje.
  maandag 27 mei 2024 @ 21:12:41 #46
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213706387
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 20:16 schreef knoopie het volgende:

[..]
[poll=7277]
Maar je geeft dus toe dat je zelf een enorme loser bent die het zonder bijval niet af kan?

Een sneue werkloze, dat ben je :')
pi_213707033
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 21:11 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
169 euro.

En die ventilator kan ik zetten waar ik wil, en die geeft precies verkoeling waar ik dat wil. Zoals ik al meerdere malen zei, fruithapje.
Behalve dan je bed in je even warme slaapkamer koelen, wat dat is in strijd met de eerste wet van de thermodynamica.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:31:28 #48
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213709227
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 22:01 schreef knoopie het volgende:

[..]
Behalve dan je bed in je even warme slaapkamer koelen, wat dat is in strijd met de eerste wet van de thermodynamica.
Anders kijk je het experiment van Herschel nog eens na, sneue werkloze.

Steek je handen gerust in die twee kopjes kokend water waarvan er een 10 minuten voor een ventilator heeft gestaan :D
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 09:58:07 #49
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213709542
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Steek je handen gerust in die twee kopjes kokend water waarvan er een 10 minuten voor een ventilator heeft gestaan :D
Kijk jij dan nog even naar de wet van behoud van energie.
Waarbij een ventilator zelfs nog voor extra warmte energie in je kamer zorgt omdat de elektrische energie niet met 100% rendement wordt omgezet in kinetische energie van je ventilator
pi_213709612
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Simpel vraagje; is jouw bed een kopje heet water?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')