abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213653689
Neem een fluisterstille ventilator, dat is leuk zeiden ze. Neem een ventilator op app, dat is leuk zeiden ze. Neem een Whisper flex, dat is leuk zeiden ze.

En een paar jaar geleden kocht ik er een. We noemen dit ventilator A. Behorend bij app A.
Vandaag kocht ik ventilator B. Zelfde type, zelfde fabrikant. Dan ga je die ventilator als tweede, naast ventilator A, ook in app A zetten denk je logischerwijs.

Volgt u het nog?
Ventilator A > app A
Ventilator B > app A
Denk je dan.

Helaas en dikke lul. Blijkt dat ze een nieuwe app hebben uitgebracht, we noemen deze app B. Die werkt met ventilator B. Dus logisch geredeneerd denk ik dan:

Ventilator B > app B
Ventilator A > app B

NEEN WAARDE FOKVRIENDJES EN VRIENDINNETJES! DRIEWERF VOORWAAR NEEN! HAAT ENDE NIJD!

Want ventilator A kan niet met app B want die is niet downwards compatible ofzo, dus elke ventilator heeft zijn eigen app :') Hoewel van nature een belachelijk uitgangspunt, besloot ik dit gegeven te accepteren als een voldongen feit, je wilt je verhitte kloten toch een beetje koelen in de donkere zomernachten.

Maar! Wat gebeurt er nu als ik een andere telefoon neem en ik app A niet meer kan downloaden omdat die vervangen is door app B? Zit ik dan vanzelf met een onbruikbare ventilator A?

Ik ben des duivels.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_213654098
Waarom de vliegende blauwe neuk zou je een ventilator willen hebben die je via een app moet bedienen? :?

Doet me denken aan een led-lamp die ik ooit gewonnen had met een prijsvraag; kon je met een app allemaal leuke kleurtjes geven zoals met een Philips Hue.
Ja, moet je wel ff een account aanmaken op één of andere vage Chinese server. Dikke fucking lul zeg! ^p^ Heb de lamp gelijk weggetyft.
pi_213654101
Maar ik snap de klacht verder wel; dit is idd bezopen.
pi_213654848
Tegenwoordig moet/mag je voor ieder lullig dingetje een app installeren. Zit je op een gegeven moment met tegen de 50 apps op je foon waardoor dat ding steeds trager wordt.

Lidl is een mooi voorbeeld met z'n plusapp notabene voor de folder aanbiedingen. :')

Terechte klacht inderdaad.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 09:40:12 #5
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213654856
Sowieso tuya spullen :')
Probeer het eens de tuya app in plaats van de op tuya gebaseerde fabrikant app. En anders gooi ze in een home assistant.
Of koop gewoon een airco.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_213654958
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 09:40 schreef Plompzakker het volgende:
Sowieso tuya spullen :')
Probeer het eens de tuya app in plaats van de op tuya gebaseerde fabrikant app. En anders gooi ze in een home assistant.
Of koop gewoon een airco.
Want een airco is niet even tig keer zo duur in aanschaf en gebruik wil je zeggen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 10:20:53 #7
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213655086
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Want een airco is niet even tig keer zo duur in aanschaf en gebruik wil je zeggen?
Als je bereid bent een paar honderd neer te leggen voor een ventilator die effectief niks koelt dan lijkt me het geen vreemde optie
pi_213655118
ff gegoogled, lijkt veel op eentje die ik in een milieu-freak hotel gehad heb.
Ding werkte op zwakstroom en maakte echt een grafherrie!
Al het water daar was trouwens regenwater! :') Ook uit de douche en kraan! :')
Ach het was goedkoop en zag er netjes uit en een paar gasten waren gezellig, maar er zaten ook van die vreselijke hipsters tussen.
pi_213655978
Echt vervelend zeg! Ook jammer dat er helemaal geen Duux whisper zonder smart te koop is, want dan had je die problemen helemaal niet gehad!

Oh wacht: https://www.bol.com/nl/nl(...)6w/9300000173666869/
Daarmee had je je alle app-problemen kunnen besparen, en wat geld.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:42:18 #10
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213657378
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:20 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Als je bereid bent een paar honderd neer te leggen voor een ventilator die effectief niks koelt dan lijkt me het geen vreemde optie
Jij moet eens het verschil tussen gevoelstemperatuur en werkelijke temperatuur opzoeken.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:42:57 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213657381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 10:25 schreef ToT het volgende:
ff gegoogled, lijkt veel op eentje die ik in een milieu-freak hotel gehad heb.
Ding werkte op zwakstroom en maakte echt een grafherrie!
Al het water daar was trouwens regenwater! :') Ook uit de douche en kraan! :')
Ach het was goedkoop en zag er netjes uit en een paar gasten waren gezellig, maar er zaten ook van die vreselijke hipsters tussen.
Deze zijn echt absoluut fluisterstil.
  donderdag 23 mei 2024 @ 14:43:18 #12
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213657385
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 12:11 schreef knoopie het volgende:
Echt vervelend zeg! Ook jammer dat er helemaal geen Duux whisper zonder smart te koop is, want dan had je die problemen helemaal niet gehad!

Oh wacht: https://www.bol.com/nl/nl(...)6w/9300000173666869/
Daarmee had je je alle app-problemen kunnen besparen, en wat geld.
Jij snapt het topic niet.
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 15:25:41 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_213657714
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Jij moet eens het verschil tussen gevoelstemperatuur en werkelijke temperatuur opzoeken.
Jij hebt waarschijnlijk ook een jaren 30 sociale huurwoning zonder enige vorm van isolatie waarbij er geen warmte energie in je muren gaat zitten. En een ventilator op je zolder naast je pc waar je toch de hele dag zit dan wel genoeg is
pi_213657958
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Jij snapt het topic niet.
Oh jawel. Jij koopt een apparaat dat onnodig met een app verbonden is. Vervolgens doet de app het niet meer goed, door updates. Dan had je dus net zo goed de goedkopere ventilator zonder app-functionaliteit kunnen kopen. Dan had je nu niet hoeven jammeren, en een klein beetje geld kunnen besparen.
pi_213659090
Gewoon een geile slavin kopen die je koelte toewuift met palmbladeren.
Die hebben geen updates nodig, alleen af en toe een doorsmeerbeurt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 18:34:39 #16
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213659233
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:25 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Jij hebt waarschijnlijk ook een jaren 30 sociale huurwoning zonder enige vorm van isolatie waarbij er geen warmte energie in je muren gaat zitten. En een ventilator op je zolder naast je pc waar je toch de hele dag zit dan wel genoeg is
Ik heb een huis waar modjes in de spouwmuur zitten. En dat is geen discriminatie, maar isolatie.
  donderdag 23 mei 2024 @ 18:38:06 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213659261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:08 schreef knoopie het volgende:

[..]
Oh jawel. Jij koopt een apparaat dat onnodig met een app verbonden is.
Nee want ik heb zo'n beetje alles op de app. Handig voor als je niet thuis bent.

quote:
Vervolgens doet de app het niet meer goed, door updates.
a het zijn twee verschillende apps
b het gaat dus helemaal niet om updates
c zelfs als het om updates zou gaan, dan nog is dat te weten aan de fabrikant

quote:
Dan had je dus net zo goed de goedkopere ventilator zonder app-functionaliteit kunnen kopen. Dan had je nu niet hoeven jammeren, en een klein beetje geld kunnen besparen.
Nee, want ik wil en heb alles op de app. Wat snap je daar niet aan?

Oh ja, jij snapt alleen hoe je negerinnetjes les moet geven voor ¤125 per uur ex btw _O-
  donderdag 23 mei 2024 @ 18:56:01 #18
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_213659435
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Nee want ik heb zo'n beetje alles op de app. Handig voor als je niet thuis bent.
Wtf heb je aan een ventilator als je niet in dezelfde ruimte bent? :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 23 mei 2024 @ 19:49:18 #19
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213660083
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:56 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Wtf heb je aan een ventilator als je niet in dezelfde ruimte bent? :')
Enig idee hoe die een bed al koelt bijvoorbeeld?

En ik heb liever 24 apps dan 24 afstandsbedieningen.
pi_213661183
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
[..]
a het zijn twee verschillende apps
b het gaat dus helemaal niet om updates
c zelfs als het om updates zou gaan, dan nog is dat te weten aan de fabrikant
Update of nieuwe app is een semantische discussie. Je koopt een apparaat dat mechanisch gezien 25 jaar mee kan. Dan is het simpelweg zeer optimistisch als je denkt dat een fabrikant ook zo lang een app in leven gaat houden voor je.
quote:
Nee, want ik wil en heb alles op de app. Wat snap je daar niet aan?
De use-case waarin je een ventilator aan zou willen zetten als je niet thuis bent kan ik mij moeilijk voorstellen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Enig idee hoe die een bed al koelt bijvoorbeeld?
Waarmee ga je je bed dan koelen? Met de net zo warme lucht in je slaapkamer? Of heb je ook een elektrische raamopener met app?
quote:
En ik heb liever 24 apps dan 24 afstandsbedieningen.
Wat is er mis met een ventilator met een fysieke knop er op? Kan je de afstandsbediening ook niet kwijt raken.
  donderdag 23 mei 2024 @ 22:12:30 #21
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213661825
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:12 schreef knoopie het volgende:

[..]
Update of nieuwe app is een semantische discussie.
:')

quote:
Je koopt een apparaat dat mechanisch gezien 25 jaar mee kan. Dan is het simpelweg zeer optimistisch als je denkt dat een fabrikant ook zo lang een app in leven gaat houden voor je.
Want een fluisterstille ventilator is dat over 25 jaar natuurlijk nog _O-

quote:
[..]
De use-case waarin je een ventilator aan zou willen zetten als je niet thuis bent kan ik mij moeilijk voorstellen.
Jij kunt wel meer niet.

quote:
[..]
Waarmee ga je je bed dan koelen? Met de net zo warme lucht in je slaapkamer? Of heb je ook een elektrische raamopener met app?
Omdat het in de zomer wel erg lekker is om in een koel bed te stappen. Net zoals in de winter een electrische deken, zeg maar.

quote:
[..]
Wat is er mis met een ventilator met een fysieke knop er op? Kan je de afstandsbediening ook niet kwijt raken.
Nogal handig om telkens naar je apparaat te moeten lopen. De telefoon heb ik altijd bij me, incl alle apps, in tegenstelling tot de afstandsbedieningen.

Bovendien kan ik mijn ventilator niet zonder app op afstand aanzetten als ik niet thuis ben, ultradrol.
pi_213664793
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 22:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

Want een fluisterstille ventilator is dat over 25 jaar natuurlijk nog _O-
Dat mag ik toch hopen, dat hij het met gemak 25 jaar blijft doen als je er 130 euro voor betaald hebt.
quote:
Omdat het in de zomer wel erg lekker is om in een koel bed te stappen. Net zoals in de winter een electrische deken, zeg maar.
Nog fijner is een slaapkamer die helemaal op een comfortabele temperatuur is! Lang leve vloerkoeling.
quote:
Nogal handig om telkens naar je apparaat te moeten lopen. De telefoon heb ik altijd bij me, incl alle apps, in tegenstelling tot de afstandsbedieningen.

Bovendien kan ik mijn ventilator niet zonder app op afstand aanzetten als ik niet thuis ben, ultradrol.
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd hoe je je bed kan koelen met je op afstand bestuurbare ventilator als die naast je warme bed in je warme slaapkamer staat. Waar komt die koele lucht ineens vandaan?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 11:08:01 #23
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213665003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:43 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat mag ik toch hopen, dat hij het met gemak 25 jaar blijft doen als je er 130 euro voor betaald hebt.
[..]
Nog fijner is een slaapkamer die helemaal op een comfortabele temperatuur is! Lang leve vloerkoeling.
[..]
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd hoe je je bed kan koelen met je op afstand bestuurbare ventilator als die naast je warme bed in je warme slaapkamer staat. Waar komt die koele lucht ineens vandaan?
169,-. Geen 130,-. Ik ben namelijk niét zo kansloos en eeuwig werkloos zoals jij B-)

Ik heb liever koelte waar ik het precies wil, wat natuurlijk veel efficiënter is en veel minder energie kost, flapdrol B-)

De koele lucht koelt een warm oppervlak. Net zoals warme lucht een warm oppervlak verwarmt, meneer de 'uitvinder' B-)
pi_213665438
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
169,-. Geen 130,-. Ik ben namelijk niét zo kansloos en eeuwig werkloos zoals jij B-)

Ik heb liever koelte waar ik het precies wil, wat natuurlijk veel efficiënter is en veel minder energie kost, flapdrol B-)

De koele lucht koelt een warm oppervlak. Net zoals warme lucht een warm oppervlak verwarmt, meneer de 'uitvinder' B-)
Weer heb je de vraag niet beantwoord. In de situatie dat je bed en je slaapkamer warm is, waar komt die koele lucht dan vandaan die de ventilator rond gaat blazen? Je bent immers niet thuis, dus je kan niet even het raam open zetten. Een ventilator kan enkel lucht verplaatsen, niet koelen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 12:33:14 #25
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_213665688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:06 schreef knoopie het volgende:

[..]
Weer heb je de vraag niet beantwoord. In de situatie dat je bed en je slaapkamer warm is, waar komt die koele lucht dan vandaan die de ventilator rond gaat blazen? Je bent immers niet thuis, dus je kan niet even het raam open zetten. Een ventilator kan enkel lucht verplaatsen, niet koelen.
Wat is nu koeler. Met of zonder ventilator.

Harlekijn :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')