Want een airco is niet even tig keer zo duur in aanschaf en gebruik wil je zeggen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:40 schreef Plompzakker het volgende:
Sowieso tuya spullen![]()
Probeer het eens de tuya app in plaats van de op tuya gebaseerde fabrikant app. En anders gooi ze in een home assistant.
Of koop gewoon een airco.
Als je bereid bent een paar honderd neer te leggen voor een ventilator die effectief niks koelt dan lijkt me het geen vreemde optiequote:Op donderdag 23 mei 2024 10:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Want een airco is niet even tig keer zo duur in aanschaf en gebruik wil je zeggen?
Jij moet eens het verschil tussen gevoelstemperatuur en werkelijke temperatuur opzoeken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als je bereid bent een paar honderd neer te leggen voor een ventilator die effectief niks koelt dan lijkt me het geen vreemde optie
Deze zijn echt absoluut fluisterstil.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:25 schreef ToT het volgende:
ff gegoogled, lijkt veel op eentje die ik in een milieu-freak hotel gehad heb.
Ding werkte op zwakstroom en maakte echt een grafherrie!
Al het water daar was trouwens regenwater!Ook uit de douche en kraan!
Ach het was goedkoop en zag er netjes uit en een paar gasten waren gezellig, maar er zaten ook van die vreselijke hipsters tussen.
Jij snapt het topic niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:11 schreef knoopie het volgende:
Echt vervelend zeg! Ook jammer dat er helemaal geen Duux whisper zonder smart te koop is, want dan had je die problemen helemaal niet gehad!
Oh wacht: https://www.bol.com/nl/nl(...)6w/9300000173666869/
Daarmee had je je alle app-problemen kunnen besparen, en wat geld.
Jij hebt waarschijnlijk ook een jaren 30 sociale huurwoning zonder enige vorm van isolatie waarbij er geen warmte energie in je muren gaat zitten. En een ventilator op je zolder naast je pc waar je toch de hele dag zit dan wel genoeg isquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij moet eens het verschil tussen gevoelstemperatuur en werkelijke temperatuur opzoeken.
Oh jawel. Jij koopt een apparaat dat onnodig met een app verbonden is. Vervolgens doet de app het niet meer goed, door updates. Dan had je dus net zo goed de goedkopere ventilator zonder app-functionaliteit kunnen kopen. Dan had je nu niet hoeven jammeren, en een klein beetje geld kunnen besparen.quote:
Ik heb een huis waar modjes in de spouwmuur zitten. En dat is geen discriminatie, maar isolatie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:25 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Jij hebt waarschijnlijk ook een jaren 30 sociale huurwoning zonder enige vorm van isolatie waarbij er geen warmte energie in je muren gaat zitten. En een ventilator op je zolder naast je pc waar je toch de hele dag zit dan wel genoeg is
Nee want ik heb zo'n beetje alles op de app. Handig voor als je niet thuis bent.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Oh jawel. Jij koopt een apparaat dat onnodig met een app verbonden is.
a het zijn twee verschillende appsquote:Vervolgens doet de app het niet meer goed, door updates.
Nee, want ik wil en heb alles op de app. Wat snap je daar niet aan?quote:Dan had je dus net zo goed de goedkopere ventilator zonder app-functionaliteit kunnen kopen. Dan had je nu niet hoeven jammeren, en een klein beetje geld kunnen besparen.
Wtf heb je aan een ventilator als je niet in dezelfde ruimte bent?quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee want ik heb zo'n beetje alles op de app. Handig voor als je niet thuis bent.
Enig idee hoe die een bed al koelt bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:56 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wtf heb je aan een ventilator als je niet in dezelfde ruimte bent?
Update of nieuwe app is een semantische discussie. Je koopt een apparaat dat mechanisch gezien 25 jaar mee kan. Dan is het simpelweg zeer optimistisch als je denkt dat een fabrikant ook zo lang een app in leven gaat houden voor je.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee want ik heb zo'n beetje alles op de app. Handig voor als je niet thuis bent.
[..]
a het zijn twee verschillende apps
b het gaat dus helemaal niet om updates
c zelfs als het om updates zou gaan, dan nog is dat te weten aan de fabrikant
De use-case waarin je een ventilator aan zou willen zetten als je niet thuis bent kan ik mij moeilijk voorstellen.quote:Nee, want ik wil en heb alles op de app. Wat snap je daar niet aan?
Waarmee ga je je bed dan koelen? Met de net zo warme lucht in je slaapkamer? Of heb je ook een elektrische raamopener met app?quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Enig idee hoe die een bed al koelt bijvoorbeeld?
Wat is er mis met een ventilator met een fysieke knop er op? Kan je de afstandsbediening ook niet kwijt raken.quote:En ik heb liever 24 apps dan 24 afstandsbedieningen.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
Update of nieuwe app is een semantische discussie.
Want een fluisterstille ventilator is dat over 25 jaar natuurlijk nogquote:Je koopt een apparaat dat mechanisch gezien 25 jaar mee kan. Dan is het simpelweg zeer optimistisch als je denkt dat een fabrikant ook zo lang een app in leven gaat houden voor je.
Jij kunt wel meer niet.quote:[..]
De use-case waarin je een ventilator aan zou willen zetten als je niet thuis bent kan ik mij moeilijk voorstellen.
Omdat het in de zomer wel erg lekker is om in een koel bed te stappen. Net zoals in de winter een electrische deken, zeg maar.quote:[..]
Waarmee ga je je bed dan koelen? Met de net zo warme lucht in je slaapkamer? Of heb je ook een elektrische raamopener met app?
Nogal handig om telkens naar je apparaat te moeten lopen. De telefoon heb ik altijd bij me, incl alle apps, in tegenstelling tot de afstandsbedieningen.quote:[..]
Wat is er mis met een ventilator met een fysieke knop er op? Kan je de afstandsbediening ook niet kwijt raken.
Dat mag ik toch hopen, dat hij het met gemak 25 jaar blijft doen als je er 130 euro voor betaald hebt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Want een fluisterstille ventilator is dat over 25 jaar natuurlijk nog
Nog fijner is een slaapkamer die helemaal op een comfortabele temperatuur is! Lang leve vloerkoeling.quote:Omdat het in de zomer wel erg lekker is om in een koel bed te stappen. Net zoals in de winter een electrische deken, zeg maar.
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd hoe je je bed kan koelen met je op afstand bestuurbare ventilator als die naast je warme bed in je warme slaapkamer staat. Waar komt die koele lucht ineens vandaan?quote:Nogal handig om telkens naar je apparaat te moeten lopen. De telefoon heb ik altijd bij me, incl alle apps, in tegenstelling tot de afstandsbedieningen.
Bovendien kan ik mijn ventilator niet zonder app op afstand aanzetten als ik niet thuis ben, ultradrol.
169,-. Geen 130,-. Ik ben namelijk niét zo kansloos en eeuwig werkloos zoals jijquote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:43 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen, dat hij het met gemak 25 jaar blijft doen als je er 130 euro voor betaald hebt.
[..]
Nog fijner is een slaapkamer die helemaal op een comfortabele temperatuur is! Lang leve vloerkoeling.
[..]
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegd hoe je je bed kan koelen met je op afstand bestuurbare ventilator als die naast je warme bed in je warme slaapkamer staat. Waar komt die koele lucht ineens vandaan?
Weer heb je de vraag niet beantwoord. In de situatie dat je bed en je slaapkamer warm is, waar komt die koele lucht dan vandaan die de ventilator rond gaat blazen? Je bent immers niet thuis, dus je kan niet even het raam open zetten. Een ventilator kan enkel lucht verplaatsen, niet koelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
169,-. Geen 130,-. Ik ben namelijk niét zo kansloos en eeuwig werkloos zoals jij
Ik heb liever koelte waar ik het precies wil, wat natuurlijk veel efficiënter is en veel minder energie kost, flapdrol![]()
De koele lucht koelt een warm oppervlak. Net zoals warme lucht een warm oppervlak verwarmt, meneer de 'uitvinder'
Wat is nu koeler. Met of zonder ventilator.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Weer heb je de vraag niet beantwoord. In de situatie dat je bed en je slaapkamer warm is, waar komt die koele lucht dan vandaan die de ventilator rond gaat blazen? Je bent immers niet thuis, dus je kan niet even het raam open zetten. Een ventilator kan enkel lucht verplaatsen, niet koelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |