SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is dit realistisch?
En wat is jullie visie op het aangaan van een lening en een bijbaantje om de studie te bekostigen?
[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 22-05-2024 16:54:23 ]
Ohja! Laziness en Exelletjesquote:Op woensdag 22 mei 2024 15:58 schreef laziness het volgende:
Moeten de bedragen uitwonend en thuiswonend niet omgekeerd zijn?
Ik moet dat ff aanpassen idd!quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:23 schreef laziness het volgende:
De bedragen per maand en jaar voor thuiswonend en uitwonend kloppen door de omdraaiing niet meer dus dat leest wat verwarrend. Je trekt nu de verkeerde bedragen aan beurs af. Thuiswonend is eigenlijk duurder en uitwonend goedkoper dan de bedragen zoals ze er nu staan.
Wat is vervoer want ze krijgt een OV kaart toch?
Een baantje en bijdragen vind ik een must. Een lening wil ik zien te voorkomen dat zoonlief die aan moet gaan.
We zijn voornemens het collegeld en de boeken etc te betalen voor hem. Als hij thuis blijft wonen maken we meer kosten dan uitwonend dus in het laatste geval zullen we hem ook nog wel een maandelijkse bijdrage geven.
Ja, voor als je een weekkaart hebt en je moet toch een keer in het weekend ergens heen (al dan niet voor school)quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:55 schreef -Spring het volgende:
Bestand is aangepast!
(Nibud noemt de reiskosten nog als extra kosten naast de V-kaart.)
Dank! Krijg je ook zorgtoeslag als je als minderjarige nog bij je ouders verzekerd bent?quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:01 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de huurkosten wel heel laag ingeschat eigenlijk. ¤482 voor een studentenkamer inclusief gwl en internet is wel echt weinig tegenwoordig heb ik het idee. Mocht ze al een studie(stad) op het oog hebben, wellicht kijken hoe daar de daadwerkelijke huurprijzen momenteel zijn?
En misschien ook even bespreken wat jullie met studiereizen doen? Bij mijn studie zat een semi-verplichte introductie van ¤150, en daarnaast zijn er tig vrijwillige opties. Dat is lastig begroten, maar je kan er wel alvast iets over afspreken.
Reiskosten zijn er idd ook naast je ov kaart. Ik heb een aantal tentamens op zaterdag gehadof dat je te vroeg/laat terug gaat waardoor je buiten de geldigheid van je ov-kaart reist, met name rondom feestdagen.
Zorgtoeslag zou ik overigens ook meenemen in dit overzicht als inkomen. Gemiddeld ligt dat bedrag voor studenten ook redelijk hoog.
Nee die krijg je vanaf het moment dat je premie moet betalen, maar je mag wel bij je ouder (s) op de polis staan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:49 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dank! Krijg je ook zorgtoeslag als je als minderjarige nog bij je ouders verzekerd bent?
Edit: nee
Ik lees nog helemaal niet hoe het betaald gaat worden? Ik zie alleen een opsomming van de kosten.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind je vooral heel gul. Ik heb alles zelf betaald en ben er echt niet slechter van geworden. Heb geleend en gewerkt en had het niet slecht. Mijn moeder was heel duidelijk: je mag thuis blijven wonen en gerust eens in het weekend de voorraadkast plunderen als je op kamers gaat, maar verder moet je het zelf doen. Kreeg geen aanvullende beurs, wel 135 euro alimentatie.
Ik snap dat je je kind een zo goed mogelijke start wil geven, maar kleding, boodschappen en ontspanning zou ik niet zomaar gaan sponsoren eigenlijk.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor kind je hebt. Er kunnen redenen zijn waarom een kind niet heel veel ernaast kan werken, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:39 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind je vooral heel gul. Ik heb alles zelf betaald en ben er echt niet slechter van geworden. Heb geleend en gewerkt en had het niet slecht. Mijn moeder was heel duidelijk: je mag thuis blijven wonen en gerust eens in het weekend de voorraadkast plunderen als je op kamers gaat, maar verder moet je het zelf doen. Kreeg geen aanvullende beurs, wel 135 euro alimentatie.
Ik snap dat je je kind een zo goed mogelijke start wil geven, maar kleding, boodschappen en ontspanning zou ik niet zomaar gaan sponsoren eigenlijk.
Ze heeft het er niet over dat ze alles gaat betalen toch? Alleen alles onder elkaar en de vraag hoe de mensen hier tegen een lening of een bijbaantje aan kijken.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:39 schreef Tink89 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |