De nieuwe week begint alweer lekker bij Zeurstem en Schoothondje. “We hebben altijd moeite om die eerste dag iets gedaan te krijgen.” -> “We weten niet waarom we steeds niks afkrijgen.” Goh

Dat ze uiteindelijk - met veel pijn en moeite - een kamer enigszins weten op te leveren mag dan ook een prestatie heten. Maar als dat drukke kraanvogel-behang een eigen smaakvolle touch is van Sanne wil ik niet weten in wat voor een ADHD-kamer "Liefieja Noweeeeeee" moet doorbrengen. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze al een trauma aan tientallen teddyberen die haar vanaf alle muren aanstaren. Ook een hele rare plek om je werk- annex tweede slaapkamer te plaatsen qua ligging, zo pal aan een drukke straat. You're not in Friesland anymore!
Famke is deze week ook weer haar immer irritante zelf. Mevrouw schittert door afwezigheid met duizend en één redenen, roept evenzo vaak dat ze recalcitrant is naar aanleiding van de lijsten met achterstallige werkzaamheden en heeft ook nog het lef om Hans te bekritiseren dat hij te langzaam werkt?! Hans, die stug doorwerkt terwijl ie zich bijna een oog heeft uitgeboord, zijn hoofd moet breken over de ontelbare lekkages van boven, onbekommerd nog een afdakje uit elkaar haalt (ik zat hier echt te hopen op payback van Tim en Anne dat zij niet zouden meehelpen, maar helaas), zowat zelfstandig moet werken om dat kamertje af te werken en zich nog een bizar maar tof plan in z'n hoofd haalt met het takelbare bed - EN HIJ WERKT TE LANGZAAM?!? Ik mag echt hopen dat ik Famke nooit, maar dan ook nooit als verpleegster aan mij toegewezen krijg, want dan kan ik net zo goed direct tussen zes plankjes gaan liggen. En hoogstwaarschijnlijk heb ik meer kans dat die plankjes op elkaar aansluiten als Hans de montage doet, want Famke kan nog geen sleutel in een slot steken.
Jaïr en Anouk kibbelen weer lekker door als vanouds: met elkaar, met de andere bewoners en de ingehuurde klusjesmensen. En ik hoor het Miss Perfect nog zeggen over de badkamer: "zolang het er maar mooi uitziet." Enige probleem is wel dat je een daadwerkelijk appartement moet opleveren en geen IKEA-showroom, tante pollewop. En dat wreekt zich met het inhuren van Beun de Haas en zijn werkmannetjes die er in de badkamer een puinhoop van hebben gemaakt. Ben benieuwd wat er gebeurt als ze de twee aparte douches aanzetten terwijl er maar één douchedrain is. Laat ik het zo zeggen: als het doorlekt naar beneden hoop ik wel dat Famke er pal onder staat.
En het wordt duidelijk dat het qua communicatie tussen de twee jonggeliefden niet bepaald lekker loopt, ik zou ook denken mede door de nonchalante onvolwassenheid van Jaïr. Kijk alleen al naar het feit dat hij met twintig plinten in een verkeerde maat komt aankakken.
Overigens vond ik die boete die ze kregen omdat er tijdens het beoordelingsmoment nog iemand aan het werk was een beetje overtrokken. Als het nou in de op te leveren ruimte was, alla, maar het is niet dat die twee beoordelingsmutsen er nu veel last van hebben gehad

Tim en Anne doen gewoon hun ding, al snap ik niet dat ze die ruimte deze week niet hebben afgekregen (een muur was nog helemaal niet gedaan) en hoe ze hun vide in de nok hebben ingedeeld. Nu hangt die horizontale balk er nog zonder functie bij, terwijl ze daar makkelijk een grote vide op hadden kunnen creëren.
En René en Jessica ontpoppen zich steeds meer tot de smaakmakers van deze reeks. Vooral René die inmiddels lekker loskomt met zijn schunnige opmerkingen ("Dat uit zich door wilde seks in een niet-afgemaakte badkamer" en "We maken er een peeskamertje van. Knalrood en we leggen gewoon een h0er in bed") maakt hem veel leuker dan de droogstoppel die hij in het begin was

En de vrouwen die ziedend worden bij lijstjes met achterstallig onderhoud was ook een mooi momentje van de week. "Nee, ga ik niet doen. Doei!" na er twee seconden naar gekeken te hebben. Geweldig. Kan al niet wachten op het moment dat aannemer Jeroen ze allemaal van katoen geeft komende week
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:Kelder! Wat doe jij nou hier? :D