abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213674199
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:51 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Sommige mensen hebben ook wel moeite met als een woonkamer helemaal volgepropt is met grote meubels om te zien hoe groot een ruimte is en hoe hun eigen spullen erin passen. Dat snap ik nog wel.
Maar in zo'n lege kamer.

Was ook raar dat ze ineens zo gingen ageren op de afwerking bij Anne en Tim (op zich terecht, dat wel), maar een badkamer zonder voegen laten winnen.
volgens mij kicken ze alleen op een luxe uitstraling. Dat het voor de rest echt crap in elkaar gezet is, maakt hun niet uit.

ik zou echt never nooit niet het appartement van Anouk en Jair kopen, dat is alleen voor de looks.
pi_213676308
Onder Anouk en Jair zou ik ook niet graag kopen. Wie weet hoeveel prutswerk er nog meer geleverd is door die inhuurkrachten bij hen.
pi_213679045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:26 schreef Michellee het volgende:
Ik vind dat jurystel echt niks, alsof een koper die gekke kamer van Rene en Jessica zo houdt. Dan zet je er toch zelf een bureau neer als je een homeoffice wilt.
Die stylist in zwervers kleren is de zus van Joy uit B&B zonder liefde, dan weet je genoeg.
pi_213683939
De nieuwe week begint alweer lekker bij Zeurstem en Schoothondje. “We hebben altijd moeite om die eerste dag iets gedaan te krijgen.” -> “We weten niet waarom we steeds niks afkrijgen.” Goh :')
Dat ze uiteindelijk - met veel pijn en moeite - een kamer enigszins weten op te leveren mag dan ook een prestatie heten. Maar als dat drukke kraanvogel-behang een eigen smaakvolle touch is van Sanne wil ik niet weten in wat voor een ADHD-kamer "Liefieja Noweeeeeee" moet doorbrengen. Hoogstwaarschijnlijk heeft ze al een trauma aan tientallen teddyberen die haar vanaf alle muren aanstaren. Ook een hele rare plek om je werk- annex tweede slaapkamer te plaatsen qua ligging, zo pal aan een drukke straat. You're not in Friesland anymore!

Famke is deze week ook weer haar immer irritante zelf. Mevrouw schittert door afwezigheid met duizend en één redenen, roept evenzo vaak dat ze recalcitrant is naar aanleiding van de lijsten met achterstallige werkzaamheden en heeft ook nog het lef om Hans te bekritiseren dat hij te langzaam werkt?! Hans, die stug doorwerkt terwijl ie zich bijna een oog heeft uitgeboord, zijn hoofd moet breken over de ontelbare lekkages van boven, onbekommerd nog een afdakje uit elkaar haalt (ik zat hier echt te hopen op payback van Tim en Anne dat zij niet zouden meehelpen, maar helaas), zowat zelfstandig moet werken om dat kamertje af te werken en zich nog een bizar maar tof plan in z'n hoofd haalt met het takelbare bed - EN HIJ WERKT TE LANGZAAM?!? Ik mag echt hopen dat ik Famke nooit, maar dan ook nooit als verpleegster aan mij toegewezen krijg, want dan kan ik net zo goed direct tussen zes plankjes gaan liggen. En hoogstwaarschijnlijk heb ik meer kans dat die plankjes op elkaar aansluiten als Hans de montage doet, want Famke kan nog geen sleutel in een slot steken.

Jaïr en Anouk kibbelen weer lekker door als vanouds: met elkaar, met de andere bewoners en de ingehuurde klusjesmensen. En ik hoor het Miss Perfect nog zeggen over de badkamer: "zolang het er maar mooi uitziet." Enige probleem is wel dat je een daadwerkelijk appartement moet opleveren en geen IKEA-showroom, tante pollewop. En dat wreekt zich met het inhuren van Beun de Haas en zijn werkmannetjes die er in de badkamer een puinhoop van hebben gemaakt. Ben benieuwd wat er gebeurt als ze de twee aparte douches aanzetten terwijl er maar één douchedrain is. Laat ik het zo zeggen: als het doorlekt naar beneden hoop ik wel dat Famke er pal onder staat.
En het wordt duidelijk dat het qua communicatie tussen de twee jonggeliefden niet bepaald lekker loopt, ik zou ook denken mede door de nonchalante onvolwassenheid van Jaïr. Kijk alleen al naar het feit dat hij met twintig plinten in een verkeerde maat komt aankakken.
Overigens vond ik die boete die ze kregen omdat er tijdens het beoordelingsmoment nog iemand aan het werk was een beetje overtrokken. Als het nou in de op te leveren ruimte was, alla, maar het is niet dat die twee beoordelingsmutsen er nu veel last van hebben gehad :')

Tim en Anne doen gewoon hun ding, al snap ik niet dat ze die ruimte deze week niet hebben afgekregen (een muur was nog helemaal niet gedaan) en hoe ze hun vide in de nok hebben ingedeeld. Nu hangt die horizontale balk er nog zonder functie bij, terwijl ze daar makkelijk een grote vide op hadden kunnen creëren.

En René en Jessica ontpoppen zich steeds meer tot de smaakmakers van deze reeks. Vooral René die inmiddels lekker loskomt met zijn schunnige opmerkingen ("Dat uit zich door wilde seks in een niet-afgemaakte badkamer" en "We maken er een peeskamertje van. Knalrood en we leggen gewoon een h0er in bed") maakt hem veel leuker dan de droogstoppel die hij in het begin was :D _O_

En de vrouwen die ziedend worden bij lijstjes met achterstallig onderhoud was ook een mooi momentje van de week. "Nee, ga ik niet doen. Doei!" na er twee seconden naar gekeken te hebben. Geweldig. Kan al niet wachten op het moment dat aannemer Jeroen ze allemaal van katoen geeft komende week ~O>
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213686674
Wat een heerlijke hilarische beschrijving, Peter. Ik kan me er helemaal in vinden.

Ik verwacht dat komende week iedereen wegens incompetentie naar huis wordt gestuurd, behalve Hans en René. Die samen vrolijk fluitend het hele pand afklussen en opleveren.

Hopelijk komt er nog een moment net zoals in vorige seizoenen dat alle stellen elkaars appartement gaan reviewen.
En zou Dennis ooit nog zelf de appartementen zien? Of heeft hij huisarrest in Zaandam?

[ Bericht 0% gewijzigd door Regendans48 op 26-05-2024 14:53:34 (Spelfout) ]
  zondag 26 mei 2024 @ 09:31:10 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213687632
@PeterKelder: met plezier gelezen!!!
pi_213688439
Heerlijk om de analyses hier te lezen _O_
  maandag 27 mei 2024 @ 21:33:14 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213706700
Nou dat was ‘m weer. Arme Hans, kan ie alles alleen doen want Famke heeft het gehad. En het is zo’n vriendelijke man. Daniël is al vanaf minuut 1 te beklagen met die deadbeat van een Sanne, dit keer kirrend met Liivviiaa Noowwee. Had gelijk een hekel aan die kleine. Jessica blijft een schat O+
pi_213706951
Ik zie net Anouk (kijk achteraf) haar tanden poetsen in die badkamer boven die koperkleurige wastafel. Maar wat is daar mooi aan? Zo'n scherpe rand, alsof je boven een groot blik loopt te rochelen.
pi_213707180
Jeminee, wat kan Famke zeiken, zeg. Gunde dit stel de overwinning. Kan de combinatie Jessica en Hans ook? :D

Jair krijgt nog een probleem met Anouk, zij stelt heel terecht het belang van haar kind boven die van hem en hij begint nu al te zeiken over haar manier van opvoeden. Deze relatie houdt het nog geen twee jaar meer vol.

[ Bericht 35% gewijzigd door Firuze60 op 27-05-2024 22:20:20 ]
  dinsdag 28 mei 2024 @ 00:22:47 #86
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213707906
Ha! Een Blok-topic! :D

Heb alles gevolgd tot nu toe. En me natuurlijk geergerd aan Anouk en Sanne. Fan van Jessica en Rene, maar vooral Anne en Tim zijn leuk en lief,

Morgenmiddag de aflevering van vandaag terugkijken! *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_213708456
Hmm, ik vond de uitzending van maandag een beetje tam. Geen nieuwe of schokkende zaken. Het einde is in zicht. En gelukkig maar, want de oudjes eten alleen maar snacks van de frituur. Dat kan niet goed blijven gaan. Super Size Me.

Leuk om die familie van René en Jessica (aan het werk) te zien. Handen uit de mouwen en knallen maar.

Forumgenoten! Denken jullie er aan dat komende vrijdagochtend de inschrijving bij de notaris sluit? Zie Funda.
We kunnen nog even een actie organiseren. Als iedereen ¤ 100 inlegt, kunnen wij met z'n allen een appartement kopen. Dat zou een goede grap zijn. Dit forum zou geschiedenis schrijven.
Ik opteer voor het appartement van Jaīr en Anouk. Om dan direct alles er uit te slopen, inclusief de waterleidingen. Ha, ha.
pi_213709221
Toch geen afmaak week, gelijk keuken week. Een relatief makkelijke week denk ik, als je wanden staan en de aansluitingen op de juiste plek zitten is het een kwestie van de blokkendoos in elkaar zetten en afstellen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 09:50:10 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213709456
De badkamer van Jessica en René is heel basic en mooi is anders vind ik. Lelijk hout en lelijke materialen. Ik snap nu wel dat Anouk en Jaïr de oplevering gewonnen hebben. Anders is zoiets winnen wel heel makkelijk.
pi_213710220
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 09:50 schreef Boca_Raton het volgende:
De badkamer van Jessica en René is heel basic en mooi is anders vind ik. Lelijk hout en lelijke materialen. Ik snap nu wel dat Anouk en Jaïr de oplevering gewonnen hebben. Anders is zoiets winnen wel heel makkelijk.
Maar hij werkt wel, in tegenstelling tot de badkamer van Anouk en Jair die er hoogstwaarschijnlijk volledig uit moet. En dat lijkt mij voor een wedstrijd waar het gaat om het verbouwen van een uitgewoond pand tot een functioneel appartement wel essentieel.

Overigens is de badkamer van Anouk en Jair enkel op een afstandje om aan te zien. Gisteren zag je Anouk bij de spiegel staan en zag je dat er tussen de kraanuitloop en de knop nog een extra gat zat wat ze geprobeerd hadden weg te schilderen.

Smaak als criterium gebruiken voor een programma als Het Blok is overigens prima. Ik denk dat je als kandidaat juist het verschil kunt maken in de afwerking en accessoires. Maar ik vind het belangrijkste punt dat een kamer nagenoeg af is, en daarna ga je door naar de afwerking en styling. En wat dat betreft geef ik de rest van de kandidaten gelijk, de badkamer van Anouk en Jair (en die van Sanne en Daniël) waren simpelweg in de verste verte niet af. En dan kan je niet mee doen met een oplevering wat mij betreft.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 11:18:25 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213710280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Maar hij werkt wel, in tegenstelling tot de badkamer van Anouk en Jair die er hoogstwaarschijnlijk volledig uit moet. En dat lijkt mij voor een wedstrijd waar het gaat om het verbouwen van een uitgewoond pand tot een functioneel appartement wel essentieel.

Overigens is de badkamer van Anouk en Jair enkel op een afstandje om aan te zien. Gisteren zag je Anouk bij de spiegel staan en zag je dat er tussen de kraanuitloop en de knop nog een extra gat zat wat ze geprobeerd hadden weg te schilderen.

Smaak als criterium gebruiken voor een programma als Het Blok is overigens prima. Ik denk dat je als kandidaat juist het verschil kunt maken in de afwerking en accessoires. Maar ik vind het belangrijkste punt dat een kamer nagenoeg af is, en daarna ga je door naar de afwerking en styling. En wat dat betreft geef ik de rest van de kandidaten gelijk, de badkamer van Anouk en Jair (en die van Sanne en Daniël) waren simpelweg in de verste verte niet af. En dan kan je niet mee doen met een oplevering wat mij betreft.
Ja oké, er zaten veel mankementen aan. Maar wat vind je dan van de badkamer van René? Dat is toch drie keer niks? Dat (steiger-?)hout en dat volgens mij, neppe chroom?
pi_213710551
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 11:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ja oké, er zaten veel mankementen aan. Maar wat vind je dan van de badkamer van René? Dat is toch drie keer niks? Dat (steiger-?)hout en dat volgens mij, neppe chroom?
Ik vind dat een kwestie van smaak. Overigens ook niet mijn smaak hoor. Maar voor mij is smaak wel iets wat op de 2e plaats komt bij een bouwprogramma, als het enkel om smaak gaat dan zijn er andere programma's wat mij betreft (die ik niet kijk, afschuwelijk). Overigens vond ik het geen mankementen, eigenlijk werkte er helemaal niks. En wat wel werkte zorgde voor grote lekkages.

Wat mij betreft hadden ze alleen de badkamers van Hans en Famke, Rene en Jessica en Tim en Anne beoordeelt. Die waren allen bruikbaar af volgens mij. En dan kan je vervolgens andere zaken gaan meewegen als bruikbaarheid (ook daarin faalden Anouk en Jair hopeloos, totaal onbruikbaar met 2 douches in zeer smalle nissen en maar 1 kleine drain) en als laatste stijl. Leuk dat je een mooie bos bloemen kan neerzetten, maar als vervolgens al het water bij je benedenburen uit het dak stroomt (wat dus ook daadwerkelijk zo was) dan kan je nooit winnen in een programma als dit.

Het voelt een beetje hetzelfde als bij, om het actueel te houden, Te Land Ter Zee En In De Lucht ineens niet meer te beoordelen of iemand de bel heeft laten horen heeft maar of hij/zij de verf gelijkmatig op het voertuig aangebracht heeft.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 12:00:12 #93
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213710622
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart. Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
pi_213711244
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart.
Daarin zijn we het zeker niet oneens. Het oog wil ook wat en een stukje apartheid mag beloond worden. Maar als de opdracht is een badkamer op te leveren dan is de opdracht niet "lever een badkamer op die er leuk uit ziet maar niet bruikbaar is" toch? Als jij een auto koopt dan verwacht je toch ook dat hij rijdt?

quote:
Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
Dat zou je prima als eis kunnen hebben, dat het water (mits aanwezig) erop staat. En in dat geval zouden dus Rene en Jessica ook niet kunnen winnen.

Tim en Anne waren wel af, dat ze een behangetje plakken maakt de ruimte af. Dat je het niet mooi vind, dat is een ander verhaal. Maar daarmee is de ruimte niet ineens niet af of onbruikbaar.
pi_213713343
Heeft iemand een idee waar je vorige seizoenen terug kan kijken toevallig? Bij nlziet kan ik niet verder terug dan het huidige seizoen en bij kijk.nl werken de oude seizoenen helaas niet.
pi_213714420
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:31 schreef Captainkahuna het volgende:
Heeft iemand een idee waar je vorige seizoenen terug kan kijken toevallig? Bij nlziet kan ik niet verder terug dan het huidige seizoen en bij kijk.nl werken de oude seizoenen helaas niet.
Ik was ook op zoek naar de afleveringen van het blok Australië
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:47:14 #97
124676 RobertoCarlos
pi_213714587
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, we zijn het niet helemaal eens. Het oog wil ook wat en ik vond ook de vorm van Anouks badkamer heel apart. Overigens was het water nog niet aangesloten bij René en hadden Tim en Anne een waterafstotend behangetje op het plafond geplakt wegens tijdnood.
Maak gewoon een jury die bestaat uit: de aannemer, de makelaarster en de styliste. Iedereen geeft een cijfer en dat gemiddelde is het cijfer voor een kamer per koppel. Het hoogste gemiddelde wint de oplevering. Simpel. Eventueel geef je aan 1 van de onderdelen een zwaarder gewicht als je dat zou willen.

Ik snap niet waarom Rene en Jessica niet veel meer focussen op de styling. Ik had allang een paar hipsters uit die Rivierenbuurt meegetrokken om mee te denken over de styling van de kamer. Want dat is wat de jury nu eenmaal wil..
  dinsdag 28 mei 2024 @ 18:49:02 #98
124676 RobertoCarlos
pi_213714605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 07:24 schreef Regendans48 het volgende:
Hmm, ik vond de uitzending van maandag een beetje tam. Geen nieuwe of schokkende zaken. Het einde is in zicht. En gelukkig maar, want de oudjes eten alleen maar snacks van de frituur. Dat kan niet goed blijven gaan. Super Size Me.

Die Hans met zijn diabetes-stip op zijn arm en die alleen maar slecht eet waardoor zijn glucose strak omhoog gaat.... :N
pi_213715015
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 18:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Die Hans met zijn diabetes-stip op zijn arm en die alleen maar slecht eet waardoor zijn glucose strak omhoog gaat.... :N
Vlak niet uit wat het klussen en de arbeid doet. Ik heb zelf diabetes en toen ik ging verhuizen liep ik continu tegen te lage bloedsuikers aan waardoor ik moest bij blijven eten (ook al gebruikte ik al minder insuline).
Als ik kort na het eten een paar schroeven indraai dan heeft dat ook een verlagend effect op de bloedsuikers (want je spieren gebruiken de glucose direct en wordt minder in je bloed opgenomen).
Ik vind overigens dat Hans als een smaller bekkie heeft dan toen hij in het Blok kwam.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 19:47:21 #100
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213715330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Daarin zijn we het zeker niet oneens. Het oog wil ook wat en een stukje apartheid mag beloond worden. Maar als de opdracht is een badkamer op te leveren dan is de opdracht niet "lever een badkamer op die er leuk uit ziet maar niet bruikbaar is" toch? Als jij een auto koopt dan verwacht je toch ook dat hij rijdt?
[..]
Dat zou je prima als eis kunnen hebben, dat het water (mits aanwezig) erop staat. En in dat geval zouden dus Rene en Jessica ook niet kunnen winnen.

Tim en Anne waren wel af, dat ze een behangetje plakken maakt de ruimte af. Dat je het niet mooi vind, dat is een ander verhaal. Maar daarmee is de ruimte niet ineens niet af of onbruikbaar.
Wat RobertCarlos hierboven schrijft, dat zou een oplossing zijn. Nu zijn het twee verdwaalde hipsters die als jury fungeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')