Hij vond ook dat we alle andere legeronderdelen moesten opheffen en alleen de marine moesten houden want die hadden zulke leuke pakjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hij wist wat er speelde en durfde het ook te zeggen.
Oh nee, alsjeblieft niet. Laat Jesse lekker blijven zitten en precies zo doen als hij nu doetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?
Knappe man.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hij wist wat er speelde en durfde het ook te zeggen.
Heb je zijn autobiografie gelezen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.
Het hele neoliberalisme waar zelfs de PvdA in meeging hebben we daar aan te danken.
Dat vind ik altijd wel bijzonder aan de volgelingen van het rechtse populisme:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jaguar met chauffeur is de gewone man ten voeten uit.
Van Pim?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zijn autobiografie gelezen?
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meerquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?
Hij lag zelfs vaak in zijn eikeltjespyama VI te kijken geloof ik. Nee, dan dandy Plasterk, dat was nog eens een volkse jongen!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meer
Full circlequote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht even, even tussendoor...
Verdonk genoemd als premier?
Ferreal?
Je snapt het echt niet he? Pim was geen arbeider nee. Verre van. Daar gaat het ook niet om. Maar het voelde als een bevrijding dat hij eindelijk de stem verwoordde van wat zovelen voelden. Alsof je het juk van die zelfhatende, verstikkende politieke correctheid afgooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd wel bijzonder aan de volgelingen van het rechtse populisme:
"Ik ga niet op linksen stemmen die niet weten wat echt werken is!!1!1" Om vervolgens op één of andere puissant rijke narcistische ijdeltuit die werken alleen kent van tv, te stemmen, want dat zijn kennelijk de echte mensen van het volk.
Snapte in die tijd ook niet over welke "puinhopen van paars" hij het had, want het ging onder Paars op veel vlakken beter dan ooit te voren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.
Het hele neoliberalisme waar zelfs de PvdA in meeging hebben we daar aan te danken.
In de geest van Pim:
- deregulatie
- flexibilisering arbeidsmarkt
- participatiewet
- privatisering
- versobering sociale zekerheid
- decentralisering.
En het is op alle fronten een puinhoop. De puinhopen van Pim.
Mijn goedheidquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Full circle
(overigens heeft ze vooral zichzelf genoemd)
Wat het resultaat was van de saneringen die Lubbers had doorgevoerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Snapte in die tijd ook niet over welke "puinhopen van paars" hij het had, want het ging onder Paars op veel vlakken beter dan ooit te voren.
Ik ben dan wel benieuwd of ze deze keer weer het paspoort van een zittend én met de dood bedreigd parlementslid van haar eigen partij ongeldig verklaart, de kamer met 149 zetels achterlatend.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht even, even tussendoor...
Verdonk genoemd als premier?
Ferreal?
Iedereen die in tijd een beetje oplette wist dat hij zijn reet afveegde met "de gewone man". Deze "gewone man" was niet meer dan een makkelijke stem voor hem om hoger op te komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he? Pim was geen arbeider nee. Verre van. Daar gaat het ook niet om. Maar het voelde als een bevrijding dat hij eindelijk de stem verwoordde van wat zovelen voelden. Alsof je het juk van die zelfhatende, verstikkende politieke correctheid afgooit.
Paars II was het laatste fatsoenlijke kabinet dat we hebben gehad.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Snapte in die tijd ook niet over welke "puinhopen van paars" hij het had, want het ging onder Paars op veel vlakken beter dan ooit te voren.
Oude tijden zullen herleven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd of ze deze keer weer het paspoort van een zittend én met de dood bedreigd parlementslid van haar eigen partij ongeldig verklaart, de kamer met 149 zetels achterlatend.
Wat een wrak van een bestuurder.
Dat was wel nodig ook na het kabinet van Van Agt en Wiegel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat het resultaat was van de saneringen die Lubbers had doorgevoerd.
Een boek wat ik je zeker kan aanraden. Interessante inblikken van hoe de CPN de macht greep (en verloor) op de Uni Groningen, hoe de OV Jaarkaart BV en de Studifinancieringsbank functioneerden, hoe er machtspelen werden gespeeld tussen directie NS, de ambtenaren en de minister met Fortuin. Dit en nog meerquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van Pim?
Nee.
Weet wel dat hij van CPN naar die-hard kapitalist is gegaan.
Die boeken van Fortuyn waren, excusez-moi, pulp.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een boek wat ik je zeker kan aanraden. Interessante inblikken van hoe de CPN de macht greep (en verloor) op de Uni Groningen, hoe de OV Jaarkaart BV en de Studifinancieringsbank functioneerden, hoe er machtspelen werden gespeeld tussen directie NS, de ambtenaren en de minister met Fortuin. Dit en nog meer
En de tijd voor 9/11. Want 9/11 heeft volksmenners zoals Fortuin wel een stevige bries in de zeilen opgeleverd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Paars II was het laatste fatsoenlijke kabinet dat we hebben gehad.
En mijn hemel wat verlang ik er naar terug.
Vakmensen. Fatsoen. Inhoud. Nuance.
Dat was sowieso het moment dat iedereen wist: alles wordt anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de tijd voor 9/11. Want 9/11 heeft volksmenners zoals Fortuin wel een stevige bries in de zeilen opgeleverd.
Na acht jaar Rita hebben we weer behoefte aan een pragmaticus die bruggen kan bouwen, met enig internationaal aanzien, een ervaren politicus, iemand die een ministersploeg kan leiden...quote:
Vergeef me mijn onwetendheid, maar hoe bedoelt u?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was sowieso het moment dat iedereen wist: alles wordt anders.
Beetje ons eigen 'eind van de jaren '60' gevoel
Las ik ooit van een muziekjournalist. Die vergeleek het mislukken van de Peace Love beweging eind jaren '60 door het aanbreken van de kille jaren '70 (escalerend Vietnam, inflatie, alom ellende en natuurlijk Watergate daarna) met hoe de vrolijke jaren '90 voorbij waren met 9/11.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeef me mijn onwetendheid, maar hoe bedoelt u?
Nee, dat is geschiedsvervalsing.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat het resultaat was van de saneringen die Lubbers had doorgevoerd.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeef me mijn onwetendheid, maar hoe bedoelt u?
Dat snap ik zeker. Alleen zijn deze mensen een beetje slecht geïnformeerd. Al die lieve naïeve GroenLinks meisjes die nu protesteren tegen Israël, in plaats van tegen Hamasquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt, echt totaal niet, is dat ook op links stemmende mensen gewoon mensen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |