Is dat al officieel dan? Heb ik gemist.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hij heeft een vervolgklusje gekregen. Normaalgesproken zou nu de premierkandidaat voor de grootste partij aan de slag om het daadwerkelijke kabinet te formeren maar dat lukt in deze experimentele vorm een beetje moeilijk.
Het staat Wilders, Yeşilgöz, Omtzigt en Van der Plas toch vrij om nog wat met hem te praten?quote:
Mogen er woensdag wel vragen over dit gesprek worden gesteld of wordt alles gepostdateerd voor bij het volgende formatieverslag?quote:
Dat wel maar dat moet dan toch buiten de ondersteuning vanuit de TK gebeuren. Geen idee of dat hier niet het geval zou zijn hoor, maar de omschrijving kwam op mij over alsof Van Zwol een kamer had waar hij deze mensen ontving in plaats van dat zij hem hadden gevraagd om langs te komen.quote:
Er komen woensdag sowieso vragen over de premierskandidaat en dus ook over dit gesprek.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mogen er woensdag wel vragen over dit gesprek worden gesteld of wordt alles gepostdateerd voor bij het volgende formatieverslag?
Lijkt me niet meer dan terecht als de VVD uit Renew gezet wordt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Yezilgoz maakt meer kapot dan je lief is…
Zo gaat Azmani van kandidaat fractievoorzitter naar paria in de fractie in een paar maanden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Je gaat nu al jaren nodig hebben om dit weer te repareren. En dan heeft er nog geen PVV’er op het bordes gestaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo gaat Azmani van kandidaat fractievoorzitter naar paria in de fractie in een paar maanden.
Ik zie eigenlijk VVD meer in een clubje met oa Conservatives, NVA, misschien Partido Popular. Maar die fractie bestaat (nog) niet en de partijen zitten overal door het EP.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Nexit?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:50 schreef VoMy het volgende:
Ik zie eigenlijk VVD meer in een clubje met oa Conservatives
Tja, de VVD had in een liberale fractie al langer niet bijster veel te zoeken. Veel indruk maakt dit dus vast niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Het zijn nogal belangrijke vehikels in de Brusselse banenmachine. Reken maar dat dit pijn doet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de VVD had in een liberale fractie al langer niet bijster veel te zoeken. Veel indruk maakt dit dus vast niet.
Wat tegelijkertijd de positie van Nederland verzwakt in het EP maar goed, dat zal niet onder het motto Nederland is weer van ons vallen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Azmani pastte daar juist precies, dit zal enorm veel indruk maken. Er is ook geen andere optie: aansluiten bij ECH met SGP, JA21, maar ook N-VA en AfD zal niet aantrekkelijk zijn. EVP heeft grote bezwaren bij het aansluiten van BBB en NSC. Als fractieloos EP lid kun je net zo goed thuis blijven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, de VVD had in een liberale fractie al langer niet bijster veel te zoeken. Veel indruk maakt dit dus vast niet.
De conservatieven en NVA zaten samen in een fractie (ECR) nadat de Tories uit de christendemocratische was vertrokken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk VVD meer in een clubje met oa Conservatives, NVA, misschien Partido Popular. Maar die fractie bestaat (nog) niet en de partijen zitten overal door het EP.
Zeker maar ze konden prima weten dat dit in het pakket zat toen ze de PVV de liefde verklaarden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zijn nogal belangrijke vehikels in de Brusselse banenmachine. Reken maar dat dit pijn doet.
In Europa zijn ze uitgesproken pro-Europa, voor meer macht naar Europa. Dan pas je in hun situatie echt heel goed bij Renew.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De conservatieven en NVA zaten samen in een fractie (ECR) nadat de Tories uit de christendemocratische was vertrokken.
Alleen trok dat uiteraard ook bagger als FvD en AfD aan…
Dat is lastige met de VVD, zoals ze zich in Nederland opstellen zou dat een logische keuze zijn maar in Europa hadden ze altijd een heel ander gezicht.
De N-VA is eigenlijk een redelijk met de VVD te vergelijken partij volgens mij. Die worstelen nu bijvoorbeeld ook met de vraag of ze open willen staan voor regeren met VB.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Azmani pastte daar juist precies, dit zal enorm veel indruk maken. Er is ook geen andere optie: aansluiten bij ECH met SGP, JA21, maar ook N-VA en AfD zal niet aantrekkelijk zijn. EVP heeft grote bezwaren bij het aansluiten van BBB en NSC. Als fractieloos EP lid kun je net zo goed thuis blijven.
De huidige EP-fractie past er prima maar past matig bij de huidige Nederlandse partijkoers.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Europa zijn ze uitgesproken pro-Europa, voor meer macht naar Europa. Dan pas je in hun situatie echt heel goed bij Renew.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |