SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enfin, we rijden verder door vanuit Merano naar het zuiden, naar Bolzano - of Bozen. Door het dal, niet over de bergrug via de Meran 2000. De hele regio is natuurlijk van oudsher Duitstalig, maar met het verlies van meerdere wereldoorlogen en de toen nog populaire vergeldingsmaatregelen heeft die Duitse cultuur de afgelopen eeuw daar behoorlijk onder druk gestaan. Italiaanse kolonisatie in eigen land, gedwongen migraties, taaldiscriminatie, Hitler, Mussolini, de hele mikmak. Bolzano is de hoofdstad en ter ere daarvan hebben ze een tussensprint gekregen. En dat opent ook de finale.
Vanuit Bolzano kun je uitstekend klimmen. Ik laat even in het midden of de organisatie de juiste keuzes gemaakt heeft; we gaan niet over de Nigerpass bijvoorbeeld, maar zoals iedereen weet speelt geld ook een rol en is Niger een van de armste landen van Afrika.
We gaan wel de Passo Pinei (Cat. 1) over. Dit is een klim van een heuse 23 kilometer. Steil is ie niet, slechts 4,7%, en onderweg liggen nog 2 sprints hahaha. Dat kan toch niet jongens. Eigenlijk zijn het twee klimmetjes, de eerste richting Vols am Schlern, dan wat veredeld vals plat en vervolgens vanaf Kastelruth naar de top van de pas. Dat tweede stuk is grillig te noemen, ideaal voor kanshebbers in de kopgroep om een eerste- demarrage te plaatsen:
Eenmaal boven een kleine afdaling richting Ortisei en dan de slotklim inclusief slotmuur naar Monte Pana(Cat. 2, 7,6km 6.1%). Leuk. Origineel. De steilste kilometers voor het laatst bewaren. Waar kennen we dat van? Het geeft in ieder geval leuke beelden van zwoegende renners. De klassementsmannen kunnen er nog weer een sprintje trekken om enkele seconden van elkaar af te snoepen.
Ook hier is het dus weer een klim in stukken. Waar eerst ook een normale valleiweg omhoog wordt gevolgd, gaan we voor het muurtje opeens direct de bergwand op. Eenmaal boven zit de dag er weer op. We zijn dan in een of ander skidorp, die zien er overal hetzelfde uit dus zoek zelf maar wat leuke plaatjes op. Geld hebben ze wel natuurlijk, daarom ligt de finish ook hier en niet elders.
Hoe gaat de etappe zich ontvouwen? Zoals gezegd is het vooral een gemiste kans. De strijd om de vlucht kan het peloton in de zware 50 kilometer vanaf de start doen breken, maar met het oog op de etappe van woensdag zullen de "toppers" zich daarna koest houden. Dat wordt ze gemakkelijk gemaakt dankzij het eeuwige niets tussen de Umbrailpas en Bolzano. Broekjes kunnen aan blijven.
Wie wint er dan?
1. Nairo Quintana. Kan het nog steeds, is leep genoeg om het spel te spelen en dit keer geen Pogacar om zijn feestje te verstoren.
2. David Piganzoli. Ieders favoriete stokpaardje, waardoor hij nooit een paard is maar nog steeds geen punten pakt. De benen zijn goed, maar hij laat zich ongetwijfeld piepelen in het vlakke stuk tussen Merano en Bolzano.
3. Simon Geschke. Rond als eerste de Cima Coppi, pakt zo de bergtrui en wint ook nog eens de etappe. De ultieme middelvinger naar Vegni die de Stelvio hier op schandalige wijze misbruikt.
4. Filippo Zana. Is eigenlijk te goed aan het fietsen om in de aanval mee te mogen glippen. Mocht dit toch lukken dan is hij direct favoriet.
5. Damiano Caruso. Ja, waarom ook niet?
[ Bericht 0% gewijzigd door VoMy op 20-05-2024 10:56:42 ]
Het was tactisch misschien wel solide wat we zagen maar de enige gewaagde acties waren van Pogacar en Steinhauser. Wel wat magertjes voor 220 kilometer met meer dan 5000 hoogtemeters. Die steile slotklim jaagt de niet-mutanten natuurlijk ook angst aan.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:46 schreef DecoAoreste het volgende:
Mooie uitgebreide OP! Wel een beetje cynisch, ik heb me best vermaakt gisteren. Er had nog wat meer strijd kunnen zijn tussen de klassementsmannen, maar Pogacar is nu eenmaal duidelijk te sterk en met die loodzware slotklim kan het voor de rest ook zelfmoord zijn om te vroeg te gaan. Dat zie je wel vaker in dit soort ritten.
Mama mia. Die hele OP voor niets geschreven dus.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
[ x ]
Als het aan de UCI ligt gaan we nooit meer fietsen.
Dat gevoel ken ik.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mama mia. Die hele OP voor niets geschreven dus.
Een van de redenen waarom Livigno zo matig is. Het duurt altijd zo godsgruwelijk lang over slingerende wegen om ook maar ergens naartoe te kunnen dat niet Livigno isquote:Op maandag 20 mei 2024 16:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
Tsja Livigno ligt in een dal dus je zal in principe altijd berg op moeten om uit het dal te komen.
Zoveel groepen zullen het niet zijn toch?quote:Op maandag 20 mei 2024 19:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me die 3 minuten neutralisatie niet goed voorstellen. Gaan ze de renners handklokken?
quote:Op maandag 20 mei 2024 19:06 schreef franklop het volgende:
https://sporza.be/nl/2024(...)H_QbVjjg5P_A60sbbhC2
@:Rellende_Rotscholier gedaan zeker?
Die neutralisatie (of het gebrek daaraan) was vooral onvoorstelbaar slecht gecommuniceerd, volgens mij. Ik had niet de indruk dat Quintana bewust vals heeft gespeeld destijds.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:44 schreef Marcoss het volgende:
Quintana is wel altijd goed met neutralisaties
Nairo, die aan de motor hangt en verboden pijnstillers tot zich neemt? Neuh, die zou sowieso niet bewust valsspelen.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die neutralisatie (of het gebrek daaraan) was vooral onvoorstelbaar slecht gecommuniceerd, volgens mij. Ik had niet de indruk dat Quintana bewust vals heeft gespeeld destijds.
Ik zeg niet dat hij nóóit zou valsspelen, maar in de Giro van 2014 pakte hij vooral tijd in die afdaling door gefaal van de organisatie, niet zozeer omdat hij zelf dingen deed die niet door de beugel konden.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nairo, die aan de motor hangt en verboden pijnstillers tot zich neemt? Neuh, die zou sowieso niet bewust valsspelen.
Het scheelde ook wel dat hij in het wiel van meesterdaler Gorka mocht plaatsnemen, die daarna in de vallei ook nog wat werk kon doen. In z'n eentje was ie niet ver gekomen.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij nóóit zou valsspelen, maar in de Giro van 2014 pakte hij vooral tijd in die afdaling door gefaal van de organisatie, niet zozeer omdat hij zelf dingen deed die niet door de beugel konden.
Had net even gekeken. Als je door de (tol)tunnel gaat is het ook nog 12/15km voor je een beetje kunt koersen.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een van de redenen waarom Livigno zo matig is. Het duurt altijd zo godsgruwelijk lang over slingerende wegen om ook maar ergens naartoe te kunnen dat niet Livigno is
Als ik er ooit nog weer eens kom zal het in de wintermaanden zijn (dan zit het er namelijk ook bomvol met sporters op hoogtestage), maar ik acht de kans kleinquote:Op maandag 20 mei 2024 21:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Had net even gekeken. Als je door de (tol)tunnel gaat is het ook nog 12/15km voor je een beetje kunt koersen.
Zomermaanden wel echt een aanrader om daar wat rond te toeren als je in de buurt bent. Kans dat je renners ziet die op trainingskamp zijn is bijna 100%
Dit geldt dan weer niet voor de heren Biermans en Van Poppel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 08:58 schreef VoMy het volgende:
Het lijkt er op dat we daadwerkelijk de etappe gaan fietsen.
Maar hij had zondag helemaal niks onder de leden, en gisteren werd hij dan ineens ziek omdat hij geen 200km hoefde te fietsen? Dat lijkt me toch sterkquote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:25 schreef McGrath het volgende:
Danny is ziek geworden, kunnen we niet gewoon stoppen met rustdagen? dat herstellen geeft het lichaam alleen maar kans om ziek te worden.
Was een beetje een grap aangezien er altijd veel renners ziek worden en uitstappen na een rustdag, geen idee hoe het precies werkt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hij had zondag helemaal niks onder de leden, en gisteren werd hij dan ineens ziek omdat hij geen 200km hoefde te fietsen? Dat lijkt me toch sterk
De renners doen de hele tijd alsof het echt extreem koud is, maar zolang het niet regent of hard waait en het is boven 0, is het toch niet extreem koud?quote:
Het regent momenteel wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
De renners doen de hele tijd alsof het echt extreem koud is, maar zolang het niet regent of hard waait en het is boven 0, is het toch niet extreem koud?
Dat je op hoogte fietst wil niet zeggen dan 5 graden opeens equivalent is met -15 graden.
Alle regen die nu valt, valt niet straksquote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het regent momenteel wel.
De Giro-organisatie zal dat niet willen. Nu hebben ze als eerste grote ronde veel exposure, terwijl de Vuelta vaak toch wat een mosterd na de maaltijd koers is.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:49 schreef Slobeend het volgende:
Giro omruilen met de Vuelta, gewoon doen.
Giro op een geschikt moment in het jaar of geen Giro meer, UCI moet hard zijn en dan mag de organisatie kiezenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Giro-organisatie zal dat niet willen. Nu hebben ze als eerste grote ronde veel exposure, terwijl de Vuelta vaak toch wat een mosterd na de maaltijd koers is.
Volgens Sporza wordt het de autoquote:
De UCI is al hard, want om dit soort ongein te voorkomen vroeg de organisatie of ze de elders op de kalender mochten en dat werd keihard weggewuifd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Giro op een geschikt moment in het jaar of geen Giro meer, UCI moet hard zijn en dan mag de organisatie kiezen
Prato dello Stelvio is het dorpje aan de andere kant van de Stelviopas. Ligt vlakbij de hertekende route. Daar starten en dan de dalweg richting Bolzano opdraaien zal wel het plan zijn.quote:
Zitten ook wel debiele reacties tussen natuurlijkquote:
Waarom blijft dit soort stoere taal achterwege als een aantal renners voornamelijk bezig zijn om anderen de hekken in te katapulteren? Maar hey, de menselijke kant.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:37 schreef TAmaru het volgende:
harde woorden van O’Connor
“triest dat er nog steeds dinosauriërs zitten die de menselijke kant niet zien” en “laat de organisator maar eens een paar uur die klim op gaan rijden, dan wil ik wel eens zien wat hij zegt”
Collega-renners afvallen is in het wielrennen nog steeds heel moeilijkquote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Waarom blijft dit soort stoere taal achterwege als een aantal renners voornamelijk bezig zijn om anderen de hekken in te katapulteren? Maar hey, de menselijke kant.
Maar dan sneeuwt het nog steedsquote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:11 schreef Idisrom het volgende:
Waarom kan de etappe niet in tweeën geknipt worden. Dat gebeurde in de jaren '60 en '70 ook wel regelmatig.
Etappe 16A naar de top van Umbrailpass.
Dan geneutraliseerd en voorzichtig afdalen en vanaf beneden in het dal met etappe 16B beginnen.
Dat mag in de WT niet meer tegenwoordigquote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:11 schreef Idisrom het volgende:
Waarom kan de etappe niet in tweeën geknipt worden. Dat gebeurde in de jaren '60 en '70 ook wel regelmatig.
Etappe 16A naar de top van Umbrailpass.
Dan geneutraliseerd en voorzichtig afdalen en vanaf beneden in het dal met etappe 16B beginnen.
Like gegeven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Mani89 het volgende:
The usual suspects grijpen dit soort dagen aan om weer maximaal makkelijk te scoren en hartjes te verzamelen. Afschuwelijk.
Gewoon Vuelta en Giro omdraaien en je komt al een heel eind denk ik?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:31 schreef TAmaru het volgende:
gewoon Vuelta in mei doen, Tour eind augustus en Giro in oktober
In de Tour is het vaak te warmquote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gewoon Vuelta en Giro omdraaien en je komt al een heel eind denk ik?
Eddum Hensun als het geweten van de wielersport!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Mani89 het volgende:
The usual suspects grijpen dit soort dagen aan om weer maximaal makkelijk te scoren en hartjes te verzamelen. Afschuwelijk.
De Tour uit juli halen zou echt heiligschennis zijn, ook gezien de schoolvakanties. Dat gaat nooit gebeuren.quote:
In 2028 wellicht.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:02 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
De Tour uit juli halen zou echt heiligschennis zijn, ook gezien de schoolvakanties. Dat gaat nooit gebeuren.
OS zijn dan van 14-30 juli. Ik neem aan dat de Tour niet gaat concurreren met de OS of maximaal het laatste weekend, dus dan moet de Tour of erna in augustus of 15 juli de laatste etappe.quote:
LA in hoog zomer zal ook wel leuke rubriek wordenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
OS zijn dan van 14-30 juli. Ik neem aan dat de Tour niet gaat concurreren met de OS of maximaal het laatste weekend, dus dan moet de Tour of erna in augustus of 15 juli de laatste etappe.
Lekker zweten ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:16 schreef franklop het volgende:
[..]
LA in hoog zomer zal ook wel leuke rubriek worden
Dat zal wel meevallen. Er is 9 uur tijdsverschil met LA. Als de etappe om 17h klaar is, dan begint pas de sportdag in LA.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
OS zijn dan van 14-30 juli. Ik neem aan dat de Tour niet gaat concurreren met de OS of maximaal het laatste weekend, dus dan moet de Tour of erna in augustus of 15 juli de laatste etappe.
Dat is op zich wel waar. Desalniettemin is het de vraag of dat commercieel interessant is. Bovendien zal men ook niet willen dat Tourdeelnemers niet mee kunnen doen aan de Olympische weg/tijdrit, dan moet je eigenlijk ook enkel dat laatste weekend overlap hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Er is 9 uur tijdverschil met LA. Als de etappe om 17h klaar is, dan begint pas de sportdag in LA.
En de wielrenners die aan beide mee willen doen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen. Er is 9 uur tijdverschil met LA. Als de etappe om 17h klaar is, dan begint pas de sportdag in LA.
Costiou!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:20 schreef VoMy het volgende:
Een type Jan Tratnik kan winnen vandaag omdat de kopgroep met redelijke kans vooral gaat bestaan uit sprinters en rouleurs.
RIP kansen van Piganzoli.
Dat wordt idd lastig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:19 schreef franklop het volgende:
[..]
En de wielrenners die aan beide mee willen doen?
Daarom stel ik ook voor de Tour te verplaatsen naar eind augustus en de Giro naar oktober, dus geen grote ronde in juliquote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:06 schreef Blik het volgende:
[..]
In Italië is het ook vaak bloedheet in juli, maakt weinig uit
Ik verwacht zelf:quote:
Of niet meer naar Zuid-Frankrijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daarom stel ik ook voor de Tour te verplaatsen naar eind augustus en de Giro naar oktober, dus geen grote ronde in juli
Ik snap dat dat heiligschennis is, maar de Tour is vaak onmenselijk warm
Dát, of ze moeten de etappes vroeger laten eindigen
quote:RCS: Renners weigerden neutrale start te doen
Volgens de RCS verschenen de renners niet aan de start voor een geneutraliseerd gedeelte in Livigno. De RCS stelt in een persbericht dat dit niet volgens de afspraak was, nadat bekend was gemaakt dat de start van de koers verplaatst zou worden.
Vermoed om de Amerikaanse sporten niet in de weg te zitten qua gebruik stadionsquote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:27 schreef TAmaru het volgende:
waarom zijn de OS 2028 eigenlijk al midden juli?
Iedereen DSQ en eerste uitvaller van de Giro krijgt de eindzegequote:
Of later. Lekker in de avond fietsen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Daarom stel ik ook voor de Tour te verplaatsen naar eind augustus en de Giro naar oktober, dus geen grote ronde in juli
Ik snap dat dat heiligschennis is, maar de Tour is vaak onmenselijk warm
Dát, of ze moeten de etappes vroeger laten eindigen
Tja, keuzes maken lijkt me, hoort erbijquote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:19 schreef franklop het volgende:
[..]
En de wielrenners die aan beide mee willen doen?
Dan is het nog hartstikke warm, zeker bij de start. Geen enkele reden waarom ze niet meerdere uren eerder zouden kunnen starten, zat sporten die gewoon om 09.00u al op gang zijn, moet een wielerpeloton ook kunnenquote:
Goh, Lhasa is best een eindje rijden denk ik zo. :pquote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:39 schreef Pino112 het volgende:
[ x ]
"A few minutes before the start, the weather conditions deteriorated further and so the Commission decided to fall back on Option 3 - In the event of extreme weather conditions, the stage will be neutralized up to a place where the safety conditions are met.
The actual start will be in Lasa/Laas, at 14.25, as per timetable."
Tour laten eindigen op 16 juli dan heb je nog genoeg tijd voor OS tijdrit en wegrit in laatste week van OS 2028.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is op zich wel waar. Desalniettemin is het de vraag of dat commercieel interessant is. Bovendien zal men ook niet willen dat Tourdeelnemers niet mee kunnen doen aan de Olympische weg/tijdrit, dan moet je eigenlijk ook enkel dat laatste weekend overlap hebben.
Best een goed idee. Dan kan iedereen ook inschakelen na het werk. De zonsondergang in Frankrijk is sowieso na 21 uur in die tijd van het jaar. Hoewel je dan wel situaties kunt krijgen zoals in de Vuelta, dat door slecht weer/bewolking het duister plotseling te vroeg invalt als je besluit om een rit om 21 uur te eindigen. En vanwege dat hele circus eromheen liggen de renners dan vaak erg laat in bed, vermoedelijk na middernacht, misschien zelfs later. Maar goed, als je daaraan went en je bent 's ochtends vrij ... dan is het misschien best mogelijk. Toch denk ik dat zo'n voorstel het niet snel zou halen.quote:
Het hardst wordt aan het eind van de etappe gefietst, als dat tussen 13u en 14u is heb je alsnog last van de hitte.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan is het nog hartstikke warm, zeker bij de start. Geen enkele reden waarom ze niet meerdere uren eerder zouden kunnen starten, zat sporten die gewoon om 09.00u al op gang zijn, moet een wielerpeloton ook kunnen
Gaat uiteraard niet gebeuren, want financieel zal dat vast niet aantrekkelijk zijn en dat staat nou eenmaal boven alles.
Het moet inmiddels haast wel een logistieke reden zijn ofzo. Kom op, alleen gaan sporten als het 15+ is....quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:23 schreef VoMy het volgende:
Zolang er geen levensgevaarlijke afdaling is ga je de koers toch niet schrappen omdat het regent?
Eigenlijk moeten ze net als een marathon op warme locaties starten om 5 uur 's ochtends, zodat de finish om 10 uur is. Maar dan beter de Tour verplaatsen naar Amerika, zodat we vanwege het tijdsverschil alsnog alles kunnen volgen op een ideaal tijdstipquote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:11 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het hardst wordt aan het eind van de etappe gefietst, als dat tussen 13u en 14u is heb je alsnog last van de hitte.
's Avonds is ook beter voor de kijkcijfers
Niet spotten daarmee, je hebt het over de organisatie die van Paris-Dakar, Le Dakar heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten ze net als een marathon op warme locaties starten om 5 uur 's ochtends, zodat de finish om 10 uur is. Maar dan beter de Tour verplaatsen naar Amerika, zodat we vanwege het tijdsverschil alsnog alles kunnen volgen op een ideaal tijdstip
Haha naja, dat kan ook niet natuurlijk. Laten we dan gewoon de Tour eind augustus doen en alle schoolvakanties ook verplaatsen naar eind augustus. Ook een veel beter moment, is het ook niet zo heet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet spotten daarmee, je hebt het over de organisatie die van Paris-Dakar, Le Dakar heeft gemaakt.
Ja, zo'n Frigo past wel bij deze kouquote:
misschien goed om altijd korte ritten te doen vanaf een uur of 14 uur zodat we niet meer naar Jan en alleman hoeven te luisteren maar meteen Jeroen en Karsten krijgenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:33 schreef Marcoss het volgende:
Kan Kroon wel een keer een hele bergrit commentaar geven
Boogie en Breukink Jan en alleman noemenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
misschien goed om altijd korte ritten te doen vanaf een uur of 14 uur zodat we niet meer naar Jan en alleman hoeven te luisteren maar meteen Jeroen en Karsten krijgen
Nou zijn natuurlijk toppers, maar elke topper verbleekt naast de idiotie van Janquote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Boogie en Breukink Jan en alleman noemen
Was het geen Soupe?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Fijn dat Geschke in aanval gaat. Die herken ik wel
We kunnen alvast speculeren bij welk team we die volgend jaar terugzienquote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Benjamin Thomas is geroyeerd.
Quintana gaat alleen vanuit vlucht winnen. Anders zit je nog met Potjakker die gaat op 15km toch niet zomaar lossen?quote:
Die zal weg willen rijden zodra het bergop gaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Quintana gaat alleen vanuit vlucht winnen. Anders zit je nog met Potjakker die gaat op 15km toch niet zomaar lossen?
Bobbie had in dat kader nog een leuke anekdote over de Ster van Besseges in erbarmelijke omstandigheden in deel 1 van de voorbeschouwing.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:28 schreef Mani89 het volgende:
Dat snap ik, maar ik zou als Pogacar dan lekker erachteraan gaan. Mooie gratis overwinning zonder dat je er iets voor moet doen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die zal weg willen rijden zodra het bergop gaat.
Soms is het slimmer wat kruimels over te laten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik zou als Pogacar dan lekker erachteraan gaan. Mooie gratis overwinning zonder dat je er iets voor moet doen.
Tja, als je een groepje laat rijden dan win je sowieso niet. En aan Gaviria/Torres/Cimolai heb je anders ook niet veel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik zou als Pogacar dan lekker erachteraan gaan. Mooie gratis overwinning zonder dat je er iets voor moet doen.
Kom Wim, toon even je zachte kant.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ x ]
Hoe kan het toch dat ik zo dik ben?
heb ik even gemist, wat gebeurde er? edit: oh nu over tramadolquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:23 schreef DiegoFuser het volgende:
Karsten die weer eens vastloopt bij dopingvragen. Geweldige rubriek.
Dit zou wel eens een makkie voor Pogi kunnen worden. Movistar houdt de vlucht kort, uiteindelijk gaan de klassementsmannen ervoor op de klim en maakt Pogi het eenvoudig af in de laatste 500 meter.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
We feliciteren de klassementsmannen.
Volgens artikel op Sporza staat in contract dat er gefinisht en gestart moet worden in Livigno. En omdat er nu niet gestart is daar, wat Vegni wel dus wou, moet er volgend jaar wel gestart worden vanuit Livigno (gratis).quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:30 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
'Despite an handshake between the parties' (lol)
[ afbeelding ]
Ik krijg lichtelijk de indruk dat Vegni wat enveloppen met geld misloopt.
Dan moet je ook geen contract afsluiten. Eigen schuld. Je weet dat dit in de bergen kan gebeuren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens artikel op Sporza staat in contract dat er gefinisht en gestart moet worden in Livigno. En omdat er nu niet gestart is daar, wat Vegni wel dus wou, moet er volgend jaar wel gestart worden vanuit Livigno (gratis).
Daar zal hij niet blij mee zijn.
Je mag toch aannemen dat ze dit soort verliesposten bij de Giro standaard incalculeren met jaren aan ervaring? Of dit soort omstandigheden in je contract opnemen...quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens artikel op Sporza staat in contract dat er gefinisht en gestart moet worden in Livigno. En omdat er nu niet gestart is daar, wat Vegni wel dus wou, moet er volgend jaar wel gestart worden vanuit Livigno (gratis).
Hij wilde niet voor niets dat de renners 20 kilometer geneutraliseerd zouden fietsen vanuit Livigno.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zonder geld geen Giro natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dan moet je ook geen contract afsluiten. Eigen schuld. Je weet dat dit in de bergen kan gebeuren.
Jose heeft alleen maar zachte kanten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kom Wim, toon even je zachte kant.
Jeetje dat is wel weer vergaand incapabel. De Giro en Vuelta proberen elkaar elke keer te overtoepen op dat gebied.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ook die kut-uitlijning van de tekst op het profiel. Bij de Amstel helemaal niks van te maken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:42 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat iets niet helemaal goed, Steef.
Er gaat nu weer iets niet goed. Bergpunten in dal genotquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:42 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaat iets niet helemaal goed, Steef.
De helft van de Nederlanders is al afgestaptquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
ABANDON Julius van den Berg
We gaan je niet missen.
Tragische renner. Dankzij SEG en het zijn van een vriend van Jakobsen al veel te lang prof.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
ABANDON Julius van den Berg
We gaan je niet missen.
Tot het moment dat ie stagiair werd had ie best leuke resultaten. Daarna, ja, niet. Daarvoor 4 overwinningen tussen de profs en daarna 1. Heel apart. En U23 kampioen geworden op de weg en in TT. Ook gewoon tweede in Parijs Roubaix U23quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Tragische renner. Dankzij SEG en het zijn van een vriend van Jakobsen al veel te lang prof.
Hij werkt er ook nog toch? Dan weet je dat hij niet onafhankelijk is..quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Hoe Pierre moeiteloos van hun naar we schakelt als het over Visma gaat is werkelijk fantastisch. Volstrekt begrijpelijk dat hij overal en door ieder medium ingezet als onafhankelijk analist.
Altijd zorgen dat hij opvalt ergensquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Valter heeft veel gevoel voor humor.
De Gendt denkt hier anders over.
Het is wielrennen, Karl is de norm.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Hoe Pierre moeiteloos van hun naar we schakelt als het over Visma gaat is werkelijk fantastisch. Volstrekt begrijpelijk dat hij overal en door ieder medium ingezet als onafhankelijk analist.
Sorry, ik had net de insta van de vriendin van Piccolo geopendquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:14 schreef TAmaru het volgende:
Vind Pogi er niet heel best uitzien vandaag, hij ademt en kijkt wat intens. Maar misschien is dat wel normaal in dit weer.
linkje pleasequote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:16 schreef McGrath het volgende:
[..]
Sorry, ik had net de insta van de vriendin van Piccolo geopend
https://www.instagram.com/valeng222_/quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
linkje please
doe linkje naar de OF er ook maar bij
Leuk geweest weer JohnDDD.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
linkje please
doe linkje naar de OF er ook maar bij
Vreselijk type. Geef mij maar een huis-tuin-en-keukentype die lekker kan koken en zich daarna gruwelijk sletterig gedraagt in de slaapkamer.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:23 schreef McGrath het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/valeng222_/
De OF vind je wel bij het linkje in haar bio
Maar misschien kan ze wel uitstekend koken?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vreselijk type. Geef mij maar een huis-tuin-en-keukentype die lekker kan koken en zich daarna gruwelijk sletterig gedraagt in de slaapkamer.
Jeetjequote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Vreselijk type. Geef mij maar een huis-tuin-en-keukentype die lekker kan koken en zich daarna gruwelijk sletterig gedraagt in de slaapkamer.
Ga weg, incel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat soort types zijn de hele dag bezig met hun uiterlijk en kleding kopen, daarna willen ze uit eten en dan hebben ze 's avonds hoofdpijnquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar misschien kan ze wel uitstekend koken?
Het is goed met je. Lekker blijven generaliseren, zo kom je je leven wel door.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dat soort types zijn de hele dag bezig met hun uiterlijk en kleding kopen, daarna willen ze uit eten en dan hebben ze 's avonds hoofdpijn
Onjuiste generalisaties terzijde, ik word ook altijd wel een beetje onpasselijk van die dichtgeplamuurde halve porno-actrices op Instagram en dergelijke media.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is goed met je. Lekker blijven generaliseren, zo kom je je leven wel door.
Dat is wel vrij uniek jaquote:
Ik ben er ook geen groot fan van maar om dan met kortzichtige takes te komen ja neequote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Onjuiste generalisaties terzijde, ik word ook altijd wel een beetje onpasselijk van die dichtgeplamuurde halve porno-actrices op Instagram en dergelijke media.
Die dragen ook alleen maar bij aan de objectificatie van vrouwen, daar zouden jullie linkse rakkers toch ook tegen moeten zijn
Dat was zelfs met een Cima Coppi onrealistisch en die hebben ze er vandaag juist uitgehaald. Hij ligt meer dan 100 punten achter Pogacar.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is wel vrij uniek ja
Dacht dat ze juist voor hem zouden rijden met het oog op de bergtrui ofzo. Ach ja.
Fair. Voor de ritzege dan, als hij de benen van afgelopen zondag weer heeft. Maar inmiddels weten we dat hij die niet heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat was zelfs met een Cima Coppi onrealistisch en die hebben ze er vandaag juist uitgehaald. Hij ligt meer dan 100 punten achter Pogacar.
zouden ze een kernreactor in zijn borstkas hebben ingebouwd?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pogacar al met korte mouwen
Dit is gespeeld
Het staat iedere vrouw natuurlijk vrij om zich te fotograferen zoals ze zelf wil, zonder dat het iets zegt over haar persoonlijkheid, kookkunsten of haar prestaties in de voor de users hier toch onbereikbare slaapkamer.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:45 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Onjuiste generalisaties terzijde, ik word ook altijd wel een beetje onpasselijk van die dichtgeplamuurde halve porno-actrices op Instagram en dergelijke media.
Die dragen ook alleen maar bij aan de objectificatie van vrouwen, daar zouden jullie linkse rakkers toch ook tegen moeten zijn
Tsja, komt bergop net tekort vooral.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:51 schreef DecoAoreste het volgende:
Costiou beschouwt deze Giro echt als zijn eigen persoonlijke speeltuin hè
Hij moet naar de breakaway, Orla wachtquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:50 schreef franklop het volgende:
15km van het einde de cocommentator wegsturen
Allicht, en het staat elke man vrij om een bepaalde manier van fotograferen smakeloos te vinden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het staat iedere vrouw natuurlijk vrij om zich te fotograferen zoals ze zelf wil, zonder dat het iets zegt over haar persoonlijkheid, kookkunsten of haar prestaties in de voor de users hier toch onbereikbare slaapkamer.
Leuke act.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:54 schreef TAmaru het volgende:
gasten, leer mij vrouwen kennen
van vrouwen heb ik nog meer verstand dan van wielrenners
als je zulke tieten en lippen hebt, valt er duidelijk iets te compenseren
maar goed, wielrenners en hun keuze in vrouwen ... geen goede combinatie. behalve Urszka natuurlijk <3
Dat maakt het remmen altijd net wat interessanterquote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:58 schreef DecoAoreste het volgende:
Flip heeft geen gevoel meer in zijn handen.
Dat moet ik helaas toegeven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:58 schreef VoMy het volgende:
Al het cynisme ten spijt rijdt Alaphilippe een uitstekende Giro.
Maar dat was toch al duidelijk na zijn etappeoverwinning?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:58 schreef VoMy het volgende:
Al het cynisme ten spijt rijdt Alaphilippe een uitstekende Giro.
Geil.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:00 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Elden Ring trailer over 12 seconden.
Die kans lijkt me minimaal 90%quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopelijk wint Pogi gewoon, zijn dominantie kan mij dit rondje niet groot genoeg zijn.
wat toont het nou vooral aan? hoe goed Pogi is of hoe slecht de rest? of hoe laf de rest? of hoe laag het niveau van de Giro ivm de Tour?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hopelijk wint Pogi gewoon, zijn dominantie kan mij dit rondje niet groot genoeg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |