quote:Ronald Plasterk is in beeld als beoogd minister-president. Dat vertellen verschillende bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Zij noemen Plasterk als de meest waarschijnlijke kandidaat voor het Torentje, om het extraparlementaire kabinet te gaan leiden.
De eerste stap is dat Plasterk de formateur wordt van het nieuw te vormen kabinet. In die functie zal hij het nieuwe kabinet vormen. Hij benadert de kandidaat-bewindspersonen met het oog op een benoeming in het nieuwe kabinet.
De naam van de nieuwe premier is pas officieel als alle betrokken partijen hebben ingestemd. Dat is nog niet gebeurd. De vier partijen, PVV, VVD, NSC en BBB, onderhandelen nog altijd over een hoofdlijnenakkoord.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-nieuw-kabinet-namen
Het plaatje wat ik liet zien gaat over alle kiezers, vwb de oppositie kiezers is de verdeling anders:quote:Op zondag 19 mei 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
daarnet was de constatering nog dat er bij links een flinke dosis rancune zit. Dat plaatje correspondeert daar niet mee.
Kan ik niet meer....quote:Op zondag 19 mei 2024 17:58 schreef Lichtloper het volgende:
Topictitel even in de verleden tijd zetten aub
"Wat niet kan" is nog nooit gebeurd natuurlijk, ik vind dat allemaal net iets te makkelijk. Dat hele "kan niet" geouwehoer komt vooral uit de hoek die het er vooral niet mee eens is.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:36 schreef Gimmick het volgende:
Dat maakt wat ik zeg toch niet minder waar?
Daarnaast ben ook ik blij dat er na zes maanden een akkoord is, maar ik vind het wel een slecht akkoord. Ik vind dit kabinet een logische uitkomst van de verkiezingen. Ik bang dat de ‘teleurgestelde kiezer’ nog meer teleurgesteld raakt na dit kabinet. Omdat er beloftes worden gedaan waarvan de andere coalitiepartijen nu al zeggen dat ze waarschijnlijk niet haalbaar zijn. Mocht dit kabinet een mislukking worden hoop ik wel dat de verantwoordelijkheid bij deze vier partijen wordt gelegd en niet bij ‘links’.
Qua stikstof komt het vooral van de partijen die al járenlang geprobeerd hebben wat er nu in het akkoord staat en gewoon uit ervaring weten dat het niet gaat werken.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Wat niet kan" is nog nooit gebeurd natuurlijk, ik vind dat allemaal net iets te makkelijk. Dat hele "kan niet" geouwehoer komt vooral uit de hoek die het er vooral niet mee eens is.
Qua stikstof is het vooral Nederland zelf die zichzelf onhaalbare doelen heeft gesteld. Het gaat europa helemaal niet om stikstofreductie ansich, het gaat europa om behoud van de N2K gebieden. Dat Nederland dat een soort van "meetbaar" heeft gemaakt met stikstof is toch echt onze eigen schuld.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:30 schreef Lichtloper het volgende:
Qua stikstof komt het vooral van de partijen die al járenlang geprobeerd hebben wat er nu in het akkoord staat en gewoon uit ervaring weten dat het niet gaat werken.
En niet omdat ze ideologisch nou zo aan natuurbehoud gebonden zijn ofzo. Zo’n Adema van de ChristenUnie bijvoorbeeld is echt wel op de hand van de boeren. Als deze ‘oplossingen’ hadden gewerkt waren ze echt allang doorgevoerd. Er is al eindeloos vaak geprobeerd een nieuw rekenmodel te verzinnen, er is al geprobeerd om de definitie van natuurgebieden te veranderen, ze zijn al talloze keren naar Brussel gegaan.
Snap wel dat je redelijk moedeloos wordt als je dan de nieuwe coalitie hoort zeggen dat ze het allemaal nog een keer gaan proberen, maar dat het hun vast wel gaat lukken.
De EU is anders niet van richting veranderd, de stupide conspiracy verhalen wel.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
Er is frisse wind nodig in de tweede kamer.
Al jaren zitten ze vast tussen woke , wef en anderen zooi .
Wat proberen onze land om te bouwen dat alles maar kan en mag .
Tijd dat daar gewoon veranderingen in gaat komen .
En ja ik ben nooit niet voor een EU geweest.
Laat staan welke kant de EU nu heen gaat.
Stel je niet zo aan zeg. Ik heb voor zo ver ik weet geen fokker extreemrechts genoemd en was niet van plan om daar mee te beginnen. Je project meer dan ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Wat niet kan" is nog nooit gebeurd natuurlijk, ik vind dat allemaal net iets te makkelijk. Dat hele "kan niet" geouwehoer komt vooral uit de hoek die het er vooral niet mee eens is.
Daarbij moet ik het eerste kabinet nog meemaken dat het volledige akkoord kon gaan uitvoeren, jij weet ook net zo goed als ik dat er altijd concessies gedaan worden.
En nog maar een keer ter verduidelijking voordat ik hier voor de zoveelste keer als een extreem-rechts figuur word weggezet, ik heb op geen van de 4 regeringspartijen gestemd en al helemaal niet op het FvD...
Je vergeet de 1.6 miljard die ze terug willen hebben en de opt-out op asiel wat iets anders is dan migratie.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:56 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg. Ik heb voor zo ver ik weet geen fokker extreemrechts genoemd en was niet van plan om daar mee te beginnen. Je project meer dan ik.
De coalitie wilt de volgende consessies van Europa:
* Milieu
** stikstofuitstoot
** waterkwaliteit
** mest
* uitzondering op migratie
Zij gaan dus op vier punten de onderhandeling in met alleen maar dingen te halen. Niets te brengen. Op twee punten heeft Nederland al uitzondering op uitzondering gehad en Nederland heeft niet eens het begin van een oplossing.
Waarom zou een steeds nationalistischer Europa ons helpen? Waarom zou een Poolse BBB Nederland helpen terwijl een krimpende veehouderij hier in de rest van Europa kansen biedt?
Leuk om te roepen dat je genoeg hebt van ‘kan niet’ roepers maar kom eens met realistische scenario’s die al niet 30 jaar geprobeerd zijn.
Er is meer een frisse wind nodig in de top van ons land, omdat daarvan slechts orders komen waar mensen boos van worden.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
Er is frisse wind nodig in de tweede kamer.
Dat hele kan niet geouwehoer komt uit feiten, Adema is meermaals naar Brussel geweest sinds hij Landbouw minister is met dezelde vraag en krijgt telkens nee te horen, er zijn meer dan 20 jaar concessies gedaan voor Nederland op dit gebied en nu zijn we aan het eind daarvan aangeland. Nu ja, dat waren we al maar we gaan stug door met doen alsof we gek zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij moet ik het eerste kabinet nog meemaken dat het volledige akkoord kon gaan uitvoeren, jij weet ook net zo goed als ik dat er altijd concessies gedaan worden.
En nog maar een keer ter verduidelijking voordat ik hier voor de zoveelste keer als een extreem-rechts figuur word weggezet, ik heb op geen van de 4 regeringspartijen gestemd en al helemaal niet op het FvD...
Er is vanaf dag 1 al discussie over die "feiten"...quote:Op zondag 19 mei 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
Dat hele kan niet geouwehoer komt uit feiten, Adema is meermaals naar Brussel geweest sinds hij Landbouw minister is met dezelde vraag en krijgt telkens nee te horen, er zijn meer dan 20 jaar concessies gedaan voor Nederland op dit gebied en nu zijn we aan het eind daarvan aangeland. Nu ja, dat waren we al maar we gaan stug door met doen alsof we gek zijn.
Het was dan ook een opmerking in het algemeen.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:56 schreef Gimmick het volgende:
Stel je niet zo aan zeg. Ik heb voor zo ver ik weet geen fokker extreemrechts genoemd en was niet van plan om daar mee te beginnen. Je project meer dan ik.
Om te beginnen de eigen onhaalbare normeringen die volledig uit de pas lopen met de rest van europa overboord gooien?quote:De coalitie wilt de volgende consessies van Europa:
* Milieu
** stikstofuitstoot
** waterkwaliteit
** mest
* uitzondering op migratie
Zij gaan dus op vier punten de onderhandeling in met alleen maar dingen te halen. Niets te brengen. Op twee punten heeft Nederland al uitzondering op uitzondering gehad en Nederland heeft niet eens het begin van een oplossing.
Waarom zou een steeds nationalistischer Europa ons helpen? Waarom zou een Poolse BBB Nederland helpen terwijl een krimpende veehouderij hier in de rest van Europa kansen biedt?
Leuk om te roepen dat je genoeg hebt van ‘kan niet’ roepers maar kom eens met realistische scenario’s die al niet 30 jaar geprobeerd zijn.
Klopt helemaal.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Media als de NRC doen dit selectief op politici die hen niet welgevallig zijn. Mocht dit namelijk om een politicus voor een links en progressief kabinet gaan, zou het dossier meteen in de prullenbak belanden. De eigen politieke kliek moet immers worden beschermd. Daarom zijn bijvoorbeeld ook de artikelen en op-eds over hoe de plannen uit het recente regeerakkoord allemaal "onhaalbaar" zouden zijn of een zogenaamd "gevaar" voor de rechtstaat, momenteel niet aan te slepen.
Je bedoelt het feit dat de veestapel moet krimpen? Nee, dat stond in 1998 al vast en stelde de VVD toen al.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er is vanaf dag 1 al discussie over die "feiten"...
Maar goed, we gaan het allemaal wel zien he?
Nogmaals, er "moet" niks. Dat zijn keuzes.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
Je bedoelt het feit dat de veestapel moet krimpen? Nee, dat stond in 1998 al vast en stelde de VVD toen al.
In de categorie “wetenschap is ook maar een mening”.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nogmaals, er "moet" niks. Dat zijn keuzes.
Die keuze is al lang geleden gemaakt en in afspraken vastgelegd.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Raad van State heeft zich toch echt gebaseerd op een uitspraak van het Europese Hof mbt de grenswaarden. Maar goed, voor stikstof is een apart topic volgens mij.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Qua stikstof is het vooral Nederland zelf die zichzelf onhaalbare doelen heeft gesteld. Het gaat europa helemaal niet om stikstofreductie ansich, het gaat europa om behoud van de N2K gebieden. Dat Nederland dat een soort van "meetbaar" heeft gemaakt met stikstof is toch echt onze eigen schuld.
Dat blijkt steeds vaker het geval.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In de categorie “wetenschap is ook maar een mening”.
Zoals defensie compleet uitkleden dat ook was.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, die 2% interesseerde ook helemaal niemand iets.quote:Op zondag 19 mei 2024 19:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zoals defensie compleet uitkleden dat ook was.
Waar zeg ik dat precies?quote:Op zondag 19 mei 2024 19:20 schreef Tomatenboer het volgende:
In de categorie “wetenschap is ook maar een mening”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |