Nah, hij is een hardliner en wordt gezien als een mogelijke opvolger van Khamenei.quote:
Eerder voor vrouwen in Iran.quote:
Dit dus, er komt gewoon de volgende bloeddorstige religieuze gek, ze grossieren in dat soort lui.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Deze man heeft in feite nauwelijks invloed, de werkelijke macht ligt bij de 'raad der hoeders' met geestelijk leider Khamenei.
Desondanks heeft deze man niet voor niets de bijnaam 'slager van Teheran', ik hoop van harte dat hij de pijp uit is.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Semi-officiële persbureaus
Een helicopter?quote:
Klopt, ik heb ergens in 2011 aan tafel gezeten (gedronken) met iemand die net even wat hoger in de pikorde stond dan Ahmedinejad.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Deze man heeft in feite nauwelijks invloed, de werkelijke macht ligt bij de 'raad der hoeders' met geestelijk leider Khamenei.
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat. Het is veelzeggend dat de protesten zich vaak richten tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Als de verplichting om een hoofddoek te dragen het grootste probleem is van de vrouwen in Iran, dan is het met de vrouwenrechten in Iran kennelijk heel goed gesteld.quote:
Als je geen hoofddoek draagt reden is om je dood te knuppelen (nadat je verkracht bent) zegt dat genoeg over de andere 'rechten' die vrouwen daar hebben.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat. Het is veelzeggend dat de protesten zich vaak richten tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Als de verplichting om een hoofddoek te dragen het grootste probleem is van de vrouwen in Iran, dan is het met de vrouwenrechten in Iran kennelijk heel goed gesteld.
In werkelijkheid is het met de vrouwenrechten in Iran ook goed gesteld. Vrouwen kunnen onderwijs volgen tot op het hoogste niveau, aan de Iraanse universiteiten studeren meer vrouwen dan mannen. Met uitzondering van het leger en de geestelijkheid staan alle beroepen en functies open voor vrouwen. Er zitten vrouwen in de Majils (het nationale parlement) en meerdere presidenten van Iran hadden vrouwelijke ministers in hun regering.
Behalve als een vrouw geen hoofddoek op wil, dan wordt ze als ze pech heeft in een busje van de zedenpolitie meegesleurd.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat. Het is veelzeggend dat de protesten zich vaak richten tegen het verplicht dragen van een hoofddoek. Als de verplichting om een hoofddoek te dragen het grootste probleem is van de vrouwen in Iran, dan is het met de vrouwenrechten in Iran kennelijk heel goed gesteld.
In werkelijkheid is het met de vrouwenrechten in Iran ook goed gesteld. Vrouwen kunnen onderwijs volgen tot op het hoogste niveau, aan de Iraanse universiteiten studeren meer vrouwen dan mannen. Met uitzondering van het leger en de geestelijkheid staan alle beroepen en functies open voor vrouwen. Er zitten vrouwen in de Majils (het nationale parlement) en meerdere presidenten van Iran hadden vrouwelijke ministers in hun regering.
Het zit daar wat ingewikkelder in elkaar. De president en het parlement hebben grondwettelijk wel degelijk macht en bevoegdheden. Maar je kan je niet zomaar verkiesbaar stellen voor het presidentschap of voor het parlement. Daarvoor heb je de goedkeuring nodig van de Raad van Hoeders.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ja, ze mogen wel werken. En naar de plastisch chirurg. En je mag je ook laten ombouwen van geslacht (in geen enkel ander land zijn zo veel geslachtsoperaties).quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nee. De Raad van Hoeders heeft het recht elk wetsvoorstel te blokkeren.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het zit daar wat ingewikkelder in elkaar. De president en het parlement hebben grondwettelijk wel degelijk macht en bevoegdheden. Maar je kan je niet zomaar verkiesbaar stellen voor het presidentschap of voor het parlement. Daarvoor heb je de goedkeuring nodig van de Raad van Hoeders.
Dat klopt inderdaad. De macht van geestelijk leider ayatollah Khamenei en de Raad van Hoeders bestaat vooral daaruit dat ze over veel zaken veto-recht hebben. Ze hebben niet de bevoegdheid om tegen de regering en het parlement in zelf wetten te maken.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee. De Raad van Hoeders heeft het recht elk wetsvoorstel te blokkeren.
Lijkt me sterk dat een President met een oude en versleten helikopter gaat reizen.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is natuurlijk mogelijk dat hier Israel, Irak, de VS, Saudi Arabië of welke geheime dienst dan ook. Maar als het opzet is dan is het meest waarschijnlijke dat het politieke vijanden in Iran zijn.
Het meest waarschijnlijke is dat de Helicopter gewoon oud en slecht onderhouden is.
Oud en slecht onderhouden, belangrijke figuren aan boord waar de piloten liever geen "laten we even wachten of omvliegen vanwege het slechte weer" aan durven te verkopen. Allemaal redenen die meer plausibel zijn dan een gerichte actie van een of andere geheime dienstquote:Op zondag 19 mei 2024 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is natuurlijk mogelijk dat hier Israel, Irak, de VS, Saudi Arabië of welke geheime dienst dan ook. Maar als het opzet is dan is het meest waarschijnlijke dat het politieke vijanden in Iran zijn.
Het meest waarschijnlijke is dat de Helicopter gewoon oud en slecht onderhouden is.
Zal beide wel kloppen, maar dat gaat natuurlijk nooit toegegeven worden.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:07 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Oud en slecht onderhouden, belangrijke figuren aan boord waar de piloten liever geen "laten we even wachten of omvliegen" aan durven te verkopen.
Ach natuurlijk, Iran kan gewoon de nieuwste, modernste Helicopters kopen in de VS of Europa.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat een President met een oude en versleten helikopter gaat reizen.
Waarmee Iran wel weer zegt dat de Mossad oppermachtig en geniaal goed is.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:08 schreef FvanS het volgende:
Israël gaat hier hoe dan ook als schuldige worden aangewezen.
Herhalingsgevaar met mods en Timmy Hofmanquote:Op zondag 19 mei 2024 17:11 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Poephoofd gaat zo live. @:powerloungen
Erg mooi.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:16 schreef Za het volgende:
Verwachting is dat hij niet meer in leven is.
Diverse Iraanse X'ers.
Kleding komt idd niet overeen met eerdere beelden.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iraanse Persbureau verspreide eerder deze foto
[ afbeelding ]
Niets aan de hand mensen, alles in orde of iets dergelijks erbij vermeld. Wat ze niet vermelden is dat het een archieffoto is.
Goh, niet gelezen dat ik schreef, "archieffoto" ?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:23 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Kleding komt niet overeen met eerdere beelden.
Klopt, aangepast ter verduidelijking.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, niet gelezen dat ik schreef, "archieffoto" ?
Over anderhalf uur gaat de zon onder..quote:
Je ziet er geen hand voor ogenquote:Op zondag 19 mei 2024 17:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
In slecht weer gaan vliegen.. dat lijkt mij ook sterk.
Welk Iraans Persbureau verspreidde deze foto vergezeld gaand met deze tekst?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Iraanse Persbureau verspreide eerder deze foto
[ afbeelding ]
Niets aan de hand mensen, alles in orde of iets dergelijks erbij vermeld.
Bizar om een staatshoofd onder deze omstandigheden in een heli rond te vliegen, voor welk land dan ook.quote:
En geen transponder aan vanwege de veiligheid..quote:Op zondag 19 mei 2024 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Bizar om een staatshoofd onder deze omstandigheden in een heli rond te vliegen, voor welk land dan ook.
Dit is een Amerikaanse organisatie die niets te maken heeft met de staat Israel...quote:Op zondag 19 mei 2024 17:37 schreef Ali_boo het volgende:
Ze proberen het niet eens te verbergen![]()
[ x ]
Gaan we vanavond weer laat opblijven?quote:
quote:Op zondag 19 mei 2024 16:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er wordt vaak een beeld geschetst alsof het leven voor vrouwen in Iran een hel is. Ik betwijfel dat.
Hij is de topkandidaat als volgende ayatollah, dus niks nobuddyquote:Op zondag 19 mei 2024 17:39 schreef koffiekoekjes het volgende:
Die Raisi is een nobuddy
Roep maar als er iets met de Ayatollah gebeurt
Post die foto dan, dan kunnen we het beoordelen, mod.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:44 schreef heywoodu het volgende:
Mogelijke foto op social media van de vliegende helikopter vlak voor het fout ging, daar viel het weer best mee. Maar ja, wie weet of die foto echt is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |