abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213581832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
en dat terwijl de Telegraaf niet zolang geleden nog grote koppen plaatste met "Autorijden onbetaalbaar geworden!" enz.

Dan moet je vooral 130 km/u gaan rijden inderdaad.
Heb je dit gemist?

quote:
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.

https://www.ad.nl/politie(...)oop-boeren~a2ba7c3b/
;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 14:26:23 ]
pi_213581852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ja, want iedereen moet onbetaalbaar wonen. Gewoon, omdat het kan.

Het is niet zo dat die sociale huurwoningen zichzelf al 3 keer hebben terugverdiend.
Waarom mag de huur van sociale woningen niet meestijgen met de inflatie?

Je wil toch doorstroming? Mijn tante woont in haar eentje in een sociale eengezinswoning. Die betaalt belachelijk weinig en gaat daardoor echt niet weg.
pi_213581859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je wil toch doorstroming? Mijn tante woont in haar eentje in een sociale eengezinswoning. Die betaalt belachelijk weinig en gaat daardoor echt niet weg.
Nou, laat haar lekker.

Iedereen mag toch wonen waar die zich prettig voelt?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 mei 2024 @ 14:30:26 #204
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213581870
quote:

[..]

Dat is niet alleen omdat het zo goedkoop wonen is, dat is ook omdat er geen andere woningen beschikbaar zijn en ze dus niet óf goedkoper, óf beter kan krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213581881
Ja maar zolang (s)links niet komt met met een programma van 0% belasting, 0 buitenlanders, 101% sociale voorzieningen kan ik echt niet anders dan PVV stemmen omdat redenen
pi_213581990
quote:

[..]

Voor doorstroming moeten er eerst huizen zijn. Pas als er een gezonde woningmarkt is kan je hier in gaan snijden. Je hoeft van mij niet te verkassen uit je sociale huurwoning als je salaris stijgt maar je kan wel kijken of je nog wel recht hebt op sociale prijzen, maar dan moet er wel eerst een alternatief beschikbaar zijn
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213581994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is niet alleen omdat het zo goedkoop wonen is, dat is ook omdat er geen andere woningen beschikbaar zijn en ze dus niet óf goedkoper, óf beter kan krijgen.
Er is wel beter te vinden, voor ouderen is het ook wel fijn om een gelijkvloerse woning te hebben. Maar daar zit financieel in elk geval geen enkel voordeel aan.
pi_213582005
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Voor doorstroming moeten er eerst huizen zijn. Pas als er een gezonde woningmarkt is kan je hier in gaan snijden. Je hoeft van mij niet te verkassen uit je sociale huurwoning als je salaris stijgt maar je kan wel kijken of je nog wel recht hebt op sociale prijzen, maar dan moet er wel eerst een alternatief beschikbaar zijn
Af en toe komt er wel eens seniorenwoning vrij hoor.
pi_213582014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Probleem zit inderdaad in het feit dat veel mensen van 400-700 per maand naar 1300-1500+ (als je gelukt hebt) moeten bij het doorstromen. Ken genoeg mensen die wel weg willen uit hun sociale huurwoning maar waarbij het financieel gewoon absoluut niet aantrekkelijk is.
pi_213582072
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:07 schreef HowardRoark het volgende:
Bijvoorbeeld door te besparen op de uitgaven aan migratie, klimaat en stikstof.
Door op klimaat en stikstof te besparen geef je wel het signaal af dat je de jongere generaties geen leefbare wereld gunt om op te leven.
pi_213582154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als het niet zo lachwekkend was en compleet buiten de werkelijkheid stond had ik je nog een like gegeven.
Toch is het wel storend dat deze waanzin aan de lopende band verkondigd wordt in NWS en niet naar BNW verwezen wordt.

Dit zijn geen meningen meer, maar complete wanen/verzinsels (en soms ook nog bewuste polarisatie) die weinig tot niets met de werkelijkheid te maken hebben en het wordt door anderen nog voor waar gezien ook.

Het is net als stellen dat de aarde plat is. Daar gaan we ook niet op reageren of zeggen dat we hiervoor tegenbewijs moet aanleveren, dat soort meningen verwijzen we gewoon direct door naar fabeltjesland.
pi_213582233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Af en toe komt er wel eens seniorenwoning vrij hoor.
zeker. Af en toe verhuist er ook weleens een alleenstaande bejaarde uit zijn sociale eensgezinswoning.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213582253
Ik vond dit ook nog wel een mooie.

quote:
Er worden maatregelen genomen tegen geweld gericht tegen LHBTIQ+-ers. Om (kwetsbare) jongeren te beschermen die worden gedwongen om hun seksuele gerichtheid te onderdrukken, wordt een effectieve aanpak geïntroduceerd. Er wordt daadkrachtig opgetreden tegen degenen die zich schuldig maken aan discriminatie, racisme, antisemitisme en moslimhaat, zowel op straat als online.
Wilders tegen moslimhaat. :+
pi_213582273
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Probleem zit inderdaad in het feit dat veel mensen van 400-700 per maand naar 1300-1500+ (als je gelukt hebt) moeten bij het doorstromen. Ken genoeg mensen die wel weg willen uit hun sociale huurwoning maar waarbij het financieel gewoon absoluut niet aantrekkelijk is.
Ja ik snap het wel.

Ik zit nu in een koopwoning, heb nu nog een thuiswonend kind, maar als zij weg is zou ik kleiner kunnen gaan wonen. Maar nu betaal ik netto nog geen 800 euro voor bijna 130 m2 en ik ga dat nooit meer krijgen voor dat geld. Dus ik zal hier ook blijven zitten zo lang ik het fysiek nog kan.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:10:07 #215
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213582284
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:59 schreef xpompompomx het volgende:
130 rijden en klagen dat benzine weer duurder is geworden en je vaker moet tanken _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ben blij dat de wagen hier gewoon wordt opgeladen aan de zonnepanelen. :D
Waarvan je straks ook nog eens mag gaan betalen aan je energie contract gever, nadat je eerst zelf je panelen hebt gekocht en het zelf hebt opgewekt..

Benzine of elektrisch, genaaid ben je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213582328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Klinkt als woke, vind je niet?
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:16:36 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213582330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:11 schreef Tekaschi het volgende:
Gezien de frustratie en het gekrijs van links werkelijk overal, de socials, politiek en media kunnen we de komende tijd wel voorspellen. Links gaat continue als een krijsend kind welke haar zin niet krijg dwarsliggen en stampvoeten, burgemeesters/ministeries zullen weigeren zaken uit te voeren, dagelijks is er een hetze jegens het kabinet op TV waar natuurlijk alleen de linkse elite een ei over mogen leggen. Links heeft maar één taak momenteel, en dat is niet zorg dragen voor de Nederlander maar zorg dragen voor het feit dat dit kabinet zo snel mogelijk uit elkaar gespeeld wordt. Op elke slak zal nu zout gelegd worden, niet landsbestuur is belangrijk, maar het "uitschakelen" van rechts is topprioriteit. Rechtszaken zullen volgen, demonstraties op straat, vooral veel schelden/gekrijs.

En dan valt het kabinet, en juicht links, ze vieren het als de grootste overwinning ooit, terwijl na de verkiezingen dit zelf verklaarde slimmere deel van Nederland zich wederom achter de oren krabt met de traantjes in de ogen waarom rechts een nog grotere winst heeft gehaald dan de laatste keer en links wederom is zwaar afgestraft.

Ze.
Leren.
Het.
Nooit.
Niks aan toe te voegen.
1947-2016
pi_213582336
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Schuld van links zeg ik je!
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213582345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarvan je straks ook nog eens mag gaan betalen aan je energie contract gever, nadat je eerst zelf je panelen hebt gekocht en het zelf hebt opgewekt..

Benzine of elektrisch, genaaid ben je.
De enige die misschien genaaid is is dan mijn werkgever, aangezien we hier een nogal groot magazijn hebben waarvan het dak vol ligt met zonnepanalen waar iedereen met een elektrieke wagen wordt aangemoedigd zijn/haar vehikel aan op te laden. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213582356
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Verhoging huursubsidie, bevriezen eigen risico en halveren vanaf 2027, verhoging kindgebonden budget, meer woningen, geen voorrang meer voor statushouders bij sociale huurwoningen en meer politie op straat. Dit gaat dus de mensen aan de onderkant van de samenleving inderdaad helpen.
Daar staat o.a. afschaffing wml, geen indexering kinderopvangtoeslag, afschaffing tegemoetkoming arbeidsongeschikten tegenover. Om je vingers bij af te likken.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:22:57 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213582394
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
geen indexering kinderopvangtoeslag,
Logisch als kinderopvang voor werkenden gratis moet worden. Jeweetwel, al een idee van het vorige kabinet.
1947-2016
pi_213582400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En ik denk dat het er doelbewust ingebracht is, om te laten zien dat Wilders niet in alles zijn zin krijgt.

Ze hadden op heel veel manieren het woordje 'moslimhaat' kunnen omzeilen.
pi_213582408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En ik denk dat het er doelbewust ingebracht is, om te laten zien dat Wilders niet in alles zijn zin krijgt.

Sommige mensen willen ook gewoon niet tevreden zijn
pi_213582413
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Logisch als kinderopvang voor werkenden gratis moet worden. Jeweetwel, al een idee van het vorige kabinet.
Dan hoef je niet te betalen, dan ga je niet de indexering van de toeslag stopzetten. Koekoek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213582460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Moslim haat is sowieso wat anders dan de wens om er minder in je land te hebben of niet fan te zijn van hun standpunten of islamitische uitspraken. Dus heel gek is het niet dat dit kabinet zich ook weer uit gaat spreken tegen discriminatie of haat; naar welke groep dan ook.
pi_213582497
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
naar welke groep dan ook.
Ze hadden ook kunnen schrijven dat ze zich inzetten voor de bestrijding van haat tegen religie.

Hadden ze gelijk het Christendom, Hindoeïsme en Boeddhisme ook te pakken. Nu worden alleen joden en moslims genoemd.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:44:50 #227
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_213582562
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef Nexum het volgende:
Ben benieuwd hoe het vluchtelingenbeleid gaat uitpakken in de praktijk en of het echt zoveel problemen gaat oplossen.

Het was HET hot topic van de verkiezingen terwijl er volgens mij veel grotere issues zijn in Nederland op dit moment.
Er zijn grote issues maar het vluchtelingenbeleid is daar echt wel één van. Zeker omdat het ingrijpt op alle andere grote thema's: huizenmarkt, energie, stikstof, drinkwater, CO2-uitstoot, verzorgingsstaat.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:47:42 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213582589
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zijn grote issues maar het vluchtelingenbeleid is daar echt wel één van. Zeker omdat het ingrijpt op alle andere grote thema's: huizenmarkt, energie, stikstof, drinkwater, CO2-uitstoot, verzorgingsstaat.
Asielbeleid is onderdeel van het probleem dat we gewoon veel te veel mensen hebben hier. En al die mensen willen een stuk taart hebben in de vorm van huisvesting, energie, zorg, onderwijs, vervoer, etc
pi_213582593
quote:

[..]
Hoeveel zijn dat er dat ze zo'n grote invloed hebben op al die zaken in Nederland? Miljoenen?
pi_213582610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ze hadden ook kunnen schrijven dat ze zich inzetten voor de bestrijding van haat tegen religie.

Hadden ze gelijk het Christendom, Hindoeïsme en Boeddhisme ook te pakken. Nu worden alleen joden en moslims genoemd.
Op zich eens, al zijn die eerste twee wat meer in het nieuws de laatste tijd, dus snap dat ze die er speciaal uitvissen.
pi_213582638
quote:

[..]
En de zogenaamde veiligelanders zijn bijvoorbeeld ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
  donderdag 16 mei 2024 @ 15:58:04 #232
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213582672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En de zogenaamde veiligelanders zijn bijvoorbeeld ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit.
Maar de asielzoekers zijn het probleem.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:02:05 #233
396550 Richestorags
pi_213582700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Asielbeleid is onderdeel van het probleem dat we gewoon veel te veel mensen hebben hier. En al die mensen willen een stuk taart hebben in de vorm van huisvesting, energie, zorg, onderwijs, vervoer, etc
Dus is het een relevant thema.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:03:47 #234
396550 Richestorags
pi_213582718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoeveel zijn dat er dat ze zo'n grote invloed hebben op al die zaken in Nederland? Miljoenen?
Dat is niet relevant. Genoeg dat ze invloed hebben op al die thema's, zeker als je nareizigers (gezinshereniging) meetelt. Er zijn ook twee andere vormen van migratie (studenten en arbeidsmigratie) en die drukken ook op vele zaken maar veilige landers voegen nog een veiligheidscomponent toe en andere vluchtelingen drukken zwaar op de verzorgingsstaat (laag arbeidspercentage en bovengemiddeld hoog gebruik zorg).
pi_213582721
Ik lees dat veel andere partijen de financiële onderbouwing rommelig vinden.
Ik had ook niet anders verwacht met BBB erbij.
Toen haar in een debat gevraagd werd waarom de BBB plannen niet doorgerekend waren zei ze: ja, dan komt het CPB allemaal met dat het veel geld kost enz🙈🙈🫢
pi_213582726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is niet relevant. Genoeg dat ze invloed hebben op al die thema's, zeker als je nareizigers (gezinshereniging) meetelt. Er zijn ook twee andere vormen van migratie (studenten en arbeidsmigratie) en die drukken ook op vele zaken maar veilige landers voegen nog een veiligheidscomponent toe en andere vluchtelingen drukken zwaar op de verzorgingsstaat (laag arbeidspercentage en bovengemiddeld hoog gebruik zorg).
Nou, nee, dat is wel degelijk relevant. Hoe veel zijn het er want als het er 1 miljoen zijn dan is dat een heel ander verhaal dan 60.000.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:05:41 #237
396550 Richestorags
pi_213582738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:58 schreef Stoney3K het volgende:
Maar de asielzoekers zijn het probleem.
Niet hét probleem maar we hebben met 3e generatie migranten van bepaalde culturen de problemen nog niet eens opgelost. Wil je dan nog meer van dezelfde problematiek gaan toevoegen bovenop de al bestaande, generieke problematiek omtrent migratie (druk op de woningmarkt, wegen, doktoren, energienet, drinkwater etc.)
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:07:02 #238
396550 Richestorags
pi_213582746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, nee, dat is wel degelijk relevant. Hoe veel zijn het er want als het er 1 miljoen zijn dan is dat een heel ander verhaal dan 60.000.
Dat is ongeveer het aantal woningen dat jaarlijks wordt gerealiseerd. Daarnaast zorgt dit aantal al voor aanzienlijke verdrukking op de sociale woningmarkt voor starters, richting de 33%.
pi_213582755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is ongeveer het aantal woningen dat jaarlijks wordt gerealiseerd. Daarnaast zorgt dit aantal al voor aanzienlijke verdrukking op de sociale woningmarkt voor starters, richting de 33%.
Nu ga je aantallen uit je reet trekken, er zijn er namelijk geen 60.000 per jaar dus jouw verhaal gaat mank.

Maar goed, dit lijkt mij weer een zinloze discussie.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:10:35 #240
396550 Richestorags
pi_213582773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu ga je aantallen uit je reet trekken, er zijn er namelijk geen 60.000 per jaar dus jouw verhaal gaat mank.

Jij noemt zelf die 60.000 he? Ik trek dus geen aantallen uit mijn reet. Die 33% is trouwens een feit en niet fictief. Net als dat 60.000 ongeveer het aantal woningen is dat wordt gerealiseerd.

Het is een zinloze discussie omdat jij het zinloos vindt maar je kan het niet onderbouwen.

Overigens is die 60k niet zo heel ver bezijden de waarheid:

quote:
In 2023 kwamen er in totaal 48 500 asielzoekers en nareizigers.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland

Dit is nog exclusief kinderen die hier gemaakt worden etc.
pi_213582882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet hét probleem maar we hebben met 3e generatie migranten van bepaalde culturen de problemen nog niet eens opgelost.
Ja, moslims en Marokkanen zijn kut. En nee, ook met dit akkoord ga je dat probleem niet oplossen. Dus je schiet er geen jota mee op. Sterker nog, ik las dat ze de gelden in het kader van kansenongelijkheid in onderwijs juist willen wegbezuinigen. Dus.. zeg het eens. Als dit het probleem is, wat doen ze er dan concreet tegen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:28:21 #242
396550 Richestorags
pi_213582920
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja, moslims en Marokkanen zijn kut. En nee, ook met dit akkoord ga je dat probleem niet oplossen. Dus je schiet er geen jota mee op. Sterker nog, ik las dat ze de gelden in het kader van kansenongelijkheid in onderwijs juist willen wegbezuinigen. Dus.. zeg het eens. Als dit het probleem is, wat doen ze er dan concreet tegen.
Jouw woorden, niet de mijne. Daarnaast: voel jij je persoonlijk aangesproken ofzo? Dat probleem ligt meer bij jezelf dan in mijn woorden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:49:12 #243
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213583103
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je doet er wel heel gemakzuchtig over.

Alsof de Nederlandse samenleving maximaal belast zou mogen worden met wat die nog net aankan om gelukszoekers die 15 veilige landen zijn doorgereisd te helpen. De leerkrachten die weer een stapje harder moeten lopen voor weer een kind met een taalachterstand, de modalen die weer iets harder moeten zoeken om een woning te krijgen, iedereen met een lager salaris doet al niet meer mee op de woningmarkt.

De zorg die een tandje bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen, de politie die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen etc. etc.

Het wordt zomaar even afgewenteld, maar Nederlanders worden geacht gratis en voor niets alle problemen die meekomen maar weg te werken, terwijl dat een enorme druk met zich meebrengt. In een maatschappij die al piept en kraakt onder het juk van de overbevolking. Omdat dit feestje nu al sinds de jaren 70 voort gaat.

En dan laten we nog even buitenbeschouwing wat deze verandering, cultureel en demografisch betekent voor ons en onze kinderen in de toekomst.

Gewoon stoppen met deze onhoudbare onzin.
pi_213583114
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat staat er dan toch in ondanks dat hij net normaal over straat kan in een vrij land en 24u per dag beveiligd moet worden van onze belastingcenten. Triest inderdaad dat we veel moslims binnen laten om hier vrij te zijn en dat dit het resultaat is.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:53:56 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213583152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je doet er wel heel gemakzuchtig over.

Alsof de Nederlandse samenleving maximaal belast zou mogen worden met wat die nog net aankan om gelukszoekers die 15 veilige landen zijn doorgereisd te helpen. De leerkrachten die weer een stapje harder moeten lopen voor weer een kind met een taalachterstand, de modalen die weer iets harder moeten zoeken om een woning te krijgen, iedereen met een lager salaris doet al niet meer mee op de woningmarkt.

De zorg die een tandje bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen, de politie die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen etc. etc.

Het wordt zomaar even afgewenteld, maar Nederlanders worden geacht gratis en voor niets alle problemen die meekomen maar weg te werken, terwijl dat een enorme druk met zich meebrengt. In een maatschappij die al piept en kraakt onder het juk van de overbevolking. Omdat dit feestje nu al sinds de jaren 70 voort gaat.

En dan laten we nog even buitenbeschouwing wat deze verandering, cultureel en demografisch betekent voor ons en onze kinderen in de toekomst.

Gewoon stoppen met deze onhoudbare onzin.
Standaard semantisch trucje, beetje over de aantallen gaan lullen. Terwijl het inderdaad geen reet uitmaakt of het er 50.000 of 60.000 zijn. Het zijn er gewoon veel te veel en dat blijkt ook uit alle noodopvanglocaties die we overal maar moeten openen.
pi_213583252
Welke van de 4 partijen hebben er in godsnaam voor gezorgd dat er minimaal aan de NPO is getoornd? Gouden kans om het af te schaffen. Nu slechts een bezuiniging van 100 miljoen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:05:46 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213583262
quote:
8s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:04 schreef Alpha0 het volgende:
Welke van de 4 partijen hebben er in godsnaam voor gezorgd dat er minimaal aan de NPO is getoornd? Gouden kans om het af te schaffen. Nu slechts een bezuiniging van 100 miljoen.
Afschaffen hoeft niet.
Hervormen tot een wat neutralere versie is wel nodig.
1947-2016
pi_213583312
Lees nu trouwens ook dat boeken naar 21% BTW gaan. Helemaal top jongens.
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:18:17 #249
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_213583376
Wat bedoelen ze met de nullijn voor ambtenaren en hoe willen ze 20% gaan saneren en voor welke organisaties gelden dit allemaal? Vragen vragen vragen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:20:45 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213583410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:11 schreef Simmertje het volgende:
Lees nu trouwens ook dat boeken naar 21% BTW gaan. Helemaal top jongens.
Die op fatbikes rondscheurende jeugd weet niet eens wat boeken zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')