abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213580654
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Niet mijn mening, maar een poging tot duiding;

Veel mensen werken hard, doen werk dat ze niet leuk vinden en moeten elke dag weer vroeg op om in de file te staan. Kunstenaars doen iets wat leuk is, waarvoor ze niet in de file hoeven te staan, en dan krijgen ze nog wat gratis geld ook.

Persoonlijk vind ik dit een heel complexe kwestie, want wat de een niks vindt, vindt de ander weer prachtig.
maar dan heb je het over subsidies, ik heb het vooral over de btw-verhoging op cultuur die nu is aangekondigd (dus 21% btw over je concert en niet meer 9%).
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:35:45 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213580663
Zwarte piet is ook cultuur. Maar dat gaat Wilders nu afschaffen begrijp ik?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 16 mei 2024 @ 12:36:01 #78
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_213580664
Wie kan even samenvatten wat de positieve en negatieve punten zijn van de nieuwe regering, dankuwel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:36:47 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213580672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:36 schreef Paul het volgende:
Wie kan even samenvatten wat de positieve en negatieve punten zijn van de nieuwe regering, dankuwel
Omtzigt wil een ander kiessysteem.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 16 mei 2024 @ 12:36:58 #80
80791 crew  Paul
pi_213580674
quote:
84s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omtzigt wil een ander kiessysteem.
Dankuwel ik weet nu alles, dankuwel
pi_213580681
Lekker voor de simpele zielen dit, meer is het niet.
Gewoon beetje dom roepen om anti-buitenlanders te zijn om alle racisten van de PVV kant blij te maken.
Beetje belasting en anti-overheid onzin om de anti mensjes van de Omtzigt groep blij te maken.
En anti- de hele wereld onzin om de terreur boeren van de BBB clan blij te maken.

Ondertussen de hele spreidingswet laten verdwijnen zodat Groningen weer in de shit kan zitten.
Alles duurder maken. De natuur slopen. En noem het maar wat voor onnozele dingen roepen.
pi_213580682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef core2duo het volgende:
Ik gok zomaar dat er nog veel meer sit-ins en demonstraties gaan komen van linkse (belangen)groeperingen. Met name op gebied van klimaat en migratie.
Ik denk dat dat juist 1 van de redenen is dat rechts nu zo groot is. Die klimaat activisten die alles vernielen in die musea en zo.

...en die zich aan de snelweg vastlijmen.

Veel irritanter dan dat krijg je het niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:38:12 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213580689
quote:
Leuk, maar dit schept natuurlijk een vertekend beeld. Hier is als eerste de grote toestroom van vluchtelingen uit Oekraļne (en ook Belarus) in meegenomen, zoals bekend stelde Polen zich daar enorm schappelijk op. En ten tweede bestaat het voor het grootste deel uit arbeiders uit landen in de regio. Dat staat ook in het artikel dat je linkt:
quote:
Likewise, as in the past, the vast majority of Poland’s permits – 75.5% – issued in 2021 went to citizens of Ukraine, followed by Belarus (13.5%), Russia (2.4%), Turkey (1%) and India (0.8%).
quote:
Ukrainians have long been Poland’s largest immigrant group, and their numbers have grown particularly rapidly since Russia’s previous aggression in 2014. This year (after the period covered by the Eurostat data), millions more Ukrainians crossed into Poland fleeing the war. Over one million are estimated to currently remain as refugees.

The number of Belarusians arriving has also accelerated since 2020, when Alexander Lukashenko’s regime in Minsk began a clampdown following protests against his proclaimed re-election victory amid widespread evidence of vote-rigging.
Dit betreft dus een totaal andere situatie dan dat je je land beschikbaar stelt aan tienduizenden kansarme, slecht integreerbare Syriėrs, Noord-Afrikanen of Eritreeėrs die antiwesterse en/of radicaal Islamitische normen en waarden omarmen.

Zulke groepen weet men namelijk zowel in Polen als Hongarije op een uitstekende manier buiten de deur te houden. Kortom, het tegenovergestelde van de situatie hier. Het gaat er namelijk ook om welke mensen je toelaat. Hoogopgeleide Indiėrs zijn bijvoorbeeld welkom, laagopgeleide Eritreeėrs die hier hun eigen burgeroorlogen gaan uitvoeren zouden dit niet moeten zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213580690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:36 schreef Paul het volgende:
Racisme, en de natuur kan stikken.

Alstu.

Owh en positieve dingen zijn er niet. Tenzij je racistisch bent en anti-natuur.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 16 mei 2024 @ 12:38:25 #85
80791 crew  Paul
pi_213580693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef bianconeri het volgende:
Lekker voor de simpele zielen dit, meer is het niet.
Gewoon beetje dom roepen om anti-buitenlanders te zijn om alle racisten van de PVV kant blij te maken.
Beetje belasting en anti-overheid onzin om de anti mensjes van de Omtzigt groep blij te maken.
En anti- de hele wereld onzin om de terreur boeren van de BBB clan blij te maken.

Ondertussen de hele spreidingswet laten verdwijnen zodat Groningen weer in de shit kan zitten.
Alles duurder maken. De natuur slopen. En noem het maar wat voor onnozele dingen roepen.
snap ook het probleem niet van de spreidingswet, vind dat juist eerlijk
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:38:28 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213580695
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
maar dan heb je het over subsidies, ik heb het vooral over de btw-verhoging op cultuur die nu is aangekondigd (dus 21% btw over je concert en niet meer 9%).
Excuses.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213580709
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk dat dat juist 1 van de redenen is dat rechts nu zo groot is. Die klimaat activisten die alles vernielen in die musea en zo.

...en die zich aan de snelweg vastlijmen.

Veel irritanter dan dat krijg je het niet.
Ze vernielen gelukkig niets in musea (zit bescherming om heen gelukkig).
En lekker boeiend dat ze zich op een snelweg vastlijmen?

Ze doen ten minste wat. De terreur boeren lopen te janken terwijl ze miljarden aan subsidies krijgen, en nu worden ze nog meer beloond.
Terwijl ze overal alles gesloopt hebben en op snelwegen alles blokkeerden en brand stichten.
pi_213580713
Okee een goed puntje: differentiatie op de PABO zodat leerkrachten die vooral bovenbouw les willen geven geen kleuterliedjes hoeven te leren.
pi_213580722
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuk, maar dit schept natuurlijk een vertekend beeld. Hier is als eerste de grote toestroom van vluchtelingen uit Oekraļne (en ook Belarus) in meegenomen, zoals bekend stelde Polen zich daar enorm schappelijk op. En ten tweede bestaat het voor het grootste deel uit arbeiders uit landen in de regio. Dat staat ook in het artikel dat je linkt:

Sure, maar Nederland staat al heel lang vrij laag in de asielinstroom.
Alleen dat moet je de racisten (PVV-ers) niet vertellen, want nee we hebben hier oh zo veel buitenlanders!
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:41:35 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213580734
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alleen dat moet je de racisten (PVV-ers) niet vertellen, want nee we hebben hier oh zo veel buitenlanders!
:')
pi_213580735
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ze vernielen gelukkig niets in musea (zit bescherming om heen gelukkig).
En lekker boeiend dat ze zich op een snelweg vastlijmen?

Ze doen ten minste wat. De terreur boeren lopen te janken terwijl ze miljarden aan subsidies krijgen, en nu worden ze nog meer beloond.
Terwijl ze overal alles gesloopt hebben en op snelwegen alles blokkeerden en brand stichten.
Ja dat vind jij, maar het probleem is, heel veel mensen vinden iets anders.

Zo gaat dat met stemmen.

Je moet je ook een beetje in anderen in kunnen leven.
pi_213580736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef Paul het volgende:

[..]
snap ook het probleem niet van de spreidingswet, vind dat juist eerlijk
Omdat het dan ineens zo dichtbij komt voor de rijkelui en de politici zelf! Oh wee als asielzoekers in de rijke gemeenten opgevangen moeten worden, nee nee.

Zelfde als windmolens, die worden net als asielzoekers allemaal rondom Groningen gedumpt. Want oh wee als ze er zelf naar moeten kijken.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:41:49 #93
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_213580738
quote:

[..]
Wat we hier vooral veel hebben zijn tweede en derde generatie buitenlanders die overlast veroorzaken, en daar ga je niets aan doen door aan de asielinstroom te draaien.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_213580745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Wat we hier vooral veel hebben zijn tweede en derde generatie buitenlanders die overlast veroorzaken, en daar ga je niets aan doen door aan de asielinstroom te draaien.
Je voorkomt hoogstens ellende over weer 2 of 3 generaties.
pi_213580747
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja dat vind jij, maar het probleem is, heel veel mensen vinden iets anders.

Zo gaat dat met stemmen.
Dat krijg je met blinde racistische haat.
Daarom moet je mensen met te weinig hersencellen ook geen stemrecht geven. Die gaan blind op dingen stemmen terwijl ze nergens over nadenken.

Geef je ze wel stemrecht dan krijg je dit soort onzin.
pi_213580754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Je voorkomt hoogstens ellende over weer 2 of 3 generaties.
Nee, dat weet je niet.
Het zijn met name Turken en Marrokanen die voor problemen zorgen nu.
Althans het zijn zogenaamde Nederlanders.

De mensen die nu binnenkomen zijn geen Turken en geen Marrokanen, dus geen probleem afkomsten.
Niets zegt dat ze dat na 2 of 3 generaties wel zijn.
pi_213580761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat krijg je met blinde racistische haat.
Daarom moet je mensen met te weinig hersencellen ook geen stemrecht geven. Die gaan blind op dingen stemmen terwijl ze nergens over nadenken.

Geef je ze wel stemrecht dan krijg je dit soort onzin.
Als je ze het stemrecht ontneemt is de democratie weg.
pi_213580765
Owja, niks over het Marokkanenprobleem waar Wilders jaren op heeft gehamerd?
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:45:24 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213580766
quote:

[..]
De totaliteit aan migranten is hier veel te hoog inclusief asielzoekers. Nederland is een klein en dichtbevolkt land, er zouden hier amper meer mensen binnen moeten komen en al helemaal niet als deze eerst tien andere landen doorkruisen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213580772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:45 schreef Nielsch het volgende:
Owja, niks over het Marokkanenprobleem waar Wilders jaren op heeft gehamerd?
Jawel hoor:

quote:
• De brede brugklassen, bedoeld om kansenongelijkheid te verkleinen, worden niet meer gefinancierd.

• Hbo-instellingen en universiteiten worden gekort.

• Het budget om meer mensen een zorgopleiding te laten volgen wordt verlaagd.
Maar hey, asielzoekers, he?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 12:46:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')